Beste Radar
Er is iemand die onder mijn naam een telefoonabonnement met toestellease bij Hi heeft afgesloten (augustus 2013). Na veelvuldig telefonisch contact met Hi heb ik een kopie van het contract gekregen. Hieruit blijkt dat het eerste blad mijn gegevens bevat en het tweede blad is een kopie van het paspoort en pinpas van een compleet ander persoon. Ik ben zelf nooit in de Hi winkel geweest en heb ook nergens voor getekend, inmiddels heeft Hi dit ook bevestigd en verteld dat het nu allemaal opgelost is. Het afgeboekte bedrag is teruggestort en de brieven waarin staat dat ik achterstallige betaling heb, mocht ik als onverzonden beschouwen. Alleen nu ontvang ik weer een brief dat als ik 'mijn' geleasde toetstel niet inlever ik een boete krijg. Ik zou graag willen dat dit gedoe eens afgelopen is. Wat kan ik nu het beste doen?
Groeten Manon
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fraude lease contract Hi
Re: fraude lease contract Hi
Niets. Hi heeft toch al aangegeven dat het volledig opgelost is? Die brief die je kreeg is vanuit een automatisch systeem. Zodra een abo-met-lease wordt beëindigd spuugt het systeem zo'n brief uit. Alleen als men erg erg erg zorgvuldig de fraude had verwerkt had de brief tegengehouden kunnen worden. Maar dat kost in de praktijk echt bijna een dag werk. En een hele rare dag want alle stappen doorlopen en dan afwachten op de verwerking betekent dan 8 uur werken voor 10 muisklikken. Ondoenlijk en slaapverwekkend.
Brief bewaren en lekker verder slapen.
Brief bewaren en lekker verder slapen.
Bedankt voor de reactie.
Ik zou graag willen geloven dat het opgelost is. Hi heeft mij ook gegarandeerd dat er geen registratie bij stichting Preventel zal plaatsvinden. Vandaag kreeg ik echter een brief dat ik nog steeds sta geregisterd vanwege achterstallige betalingen. Deze stichting is uitsluiten per post bereikbaar en ondanks al mijn kopieën van correspondentie met bewijs dat ik dit abonnement nooit heb afgesloten werd mij meegedeeld dat ik toch moet betalen. Voor mij is het nu echt genoeg en ga ik mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Ik zou graag willen geloven dat het opgelost is. Hi heeft mij ook gegarandeerd dat er geen registratie bij stichting Preventel zal plaatsvinden. Vandaag kreeg ik echter een brief dat ik nog steeds sta geregisterd vanwege achterstallige betalingen. Deze stichting is uitsluiten per post bereikbaar en ondanks al mijn kopieën van correspondentie met bewijs dat ik dit abonnement nooit heb afgesloten werd mij meegedeeld dat ik toch moet betalen. Voor mij is het nu echt genoeg en ga ik mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Als je die hebt, dan heb je een leuke casus. En anders kun je ook naar de Geschillencommissie Telecom.
Je zou dit hele verhaal ook op het forum van HI kunnen vertellen.
Misschien kunnen de moderators daar je wel helpen.
Misschien kunnen de moderators daar je wel helpen.