LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie? Apple.. kastje.. muur..

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Quist

Garantie? Apple.. kastje.. muur..

Ongelezen bericht door Quist »

Hallo,

Eind december 2010 eindelijk de overstap gemaakt van prepaid naar abonnement, inclusief de Iphone 4. Er ging een wereld voor me open met alle nieuwste dingen die je ermee kan.
Gebruik hem dagelijks prive en zakelijk ivm eigen bedrijf.

Nu komt het mooie verhaal:

Ik heb de Apple Iphone 4 incl. Vodafone abonnement aangeschaft bij Optie#1 telecom.

Nu ca 7 maanden later blijkt er een stukje kunstof (zwart) los te zitten bij mijn camera aan de achterkant welke stukje bij beetje verder over mijn lens schuift. Hierdoor kunnen er geen fatsoenlijke foto's meer mee gemaakt worden. Een simpel garantiegevalletje zou je denken?

Ik vanmiddag langs optie#1 aangezien ik hem daar had aangeschaft en ik toch wel advies kan en mag verwachten van de desbetreffende verkoper. (ben zelf verkoper en heb een hekel aan nonchalante lichtelijk klantonvriendelijke verkopers die niet even de moeite nemen een stapje extra te doen voor een klant).
Het enige wat ik daar te horen kreeg ''hmm ja dat is jammer, moet ik hem ff opsture en anders moet ju vodafone ff belle''.

Bij opsturen denk ik direct aan ''zit 3/4 weken zonder telefoon dus kost me geld omdat ik werk misloop''.
Dus zodoende me snel weggemaakt daar en het telefoonnummer van Apple opgezocht, aangezien Apple 1 jaar garantie geeft mbt technische mankementen op hun producten en dit ook een Apple telefoon betreft.

Antwoord van de Apple telefoniste: Ja meneer dat is heel vervelend. Ik zie dat u een Vodafone abbonement hebt dus moet u contact opnemen met Vodafone aangezien zij dat soort zaken regelen.

Dus goed, het advies aangenomen en contact opgenomen met Vodafone. Na 20 keuzemenu's. 3 telefoonnummers verder en 15 minuten in de wacht gestaan te hebben het volgende te weten gekomen.

Antwoord van de Vodafone telefonist: Hmm erg vervelend meneer, u hebt de telefoon en abbonnement bij optie#1 aangeschaft begrijp ik? Dan zult u bij Optie#1 de telefoon moeten aanbieden voor reparatie.

Dus ik gaf aan dat optie#1 in principe alleen ''doorvoer'' is van hun abbonnementen en Apple telefoons en ik daar dus niks mee te maken heb. Aangezien ik een Vodafone contract heb en een Apple product.

Antwoord van de Vodafone telefonist: nee meneer zo werkt dat niet (ok, hoe dan wel?) u moet hem gewoon aanbieden ter reparatie bij Optie#1.

Zoals u al kan voorstellen was ik niet heel erg ''blij'' met dit alles.

Dus goed ik terug naar het Optie#1 telecom filiaal waar ik de telefoon heb aangeschaft destijds.

Antwoord van de verkoper: sja meneer ik zal hem op moeten sturen.. Hoe lang dat gaat duren geen idee. Een vergelijkbaar leentoestel kan ik je niet aan helpen en zo omruilen gaat ook niet lukken.

Zoals u begrijpt is dat niet ''optie 1'' voor mij.... Ik moet gewoon bereikbaar zijn ivm werk en heb daarvoor deze uitgebreide telefoon nodig.
Maar nu snap ik er dus echt even 3x helemaal niks meer van...

-Apple telefoon (1 jaar Apple garantie)
-Vodafone abbonnement (contract)
-Optie#1 verkoper (niks mee te maken lijkt me)

Waarom zou ik niet gewoon naar een Apple store kunnen gaan en daar het toestel kunnen omruilen? garantie is garantie lijkt me, of hij nou door optie#1, Vodafone of wie dan ook is verkocht.

Hebt u een idee? vertel het me :)

GodsSon

Re: Garantie? Apple.. kastje.. muur..

Ongelezen bericht door GodsSon »

De verkoper heb je juist alleen mee te maken.

Garantie claims gaan ten alle tijde via de leverancier van het product, daar heeft u een afspraak mee. De leverancier van het abonnement staat hier buiten. Apple zou het eventueel direct op kunnen lossen, maar in 99/100 gevallen loopt het via het aankoopadres.

Bij aankoop van bijna alle producten geldt dit volgens mij. De fabrikant heeft een afspraak met de winkel, de winkel met u.

Edit: een Apple store zal u ook nooit een nieuw toestel geven, garantie wil niet zeggen recht op een nieuw toestel. Garantie is een recht op oplossing van het probleem binnen een redelijke termijn (daaronder valt dus ook reparatie).

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

U zult nergens een nieuwe Iphone krijgen.
Al zou uw Iphone na 1 uur al een klacht hebben.
Dit komt doordat alle NL Iphones geregistreerd dienen te worden op het moment dat het abonnement afgesloten word.
En Apple kent geen DOA regeling, wat wil zeggen dat een winkel het toestel niet kan terugsturen en niet kan omruilen omdat het imei nummer aan jouw abbonnement gekoppeld is.

De enige mogelijkheid is om de Iphone door de Optie1 winkel op te laten sturen.
In principe kan elke telecomwinkel/ apple reseller dit voor je doen. echter zullen de meeste dit niet doen vanwege het vele gezeik met betreffing tot reparaties, en de meeste winkel zich die problemen niet op de hals gaan halen voor een toestel wat niet bij hen gekocht is.

Nebilem

Ongelezen bericht door Nebilem »

Apple kent wel een DOA regeling maar niet op telefoons toestellen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zoals u de openingspost zelf al zegt, heeft u de Iphone incl. abonnement van Vodafone aangeschaft bij Optie1#. U heeft dus de overeenkomst met Optie1 en zult zich tot hen moeten wenden voor de garantie-afhandeling. In principe heeft de Vodafone telefoniste gelijk, echter dit antwoord "zint" u niet en is niet de eerste optie welke u wel zou bevallen, aangezien u de telefoon ook zakelijk nodig heeft en bereikbaar moet blijven.

Optie1 mag de telefoon ter reparatie aanbieden en hoeft deze niet zomaar om te ruilen voor een nieuw toestel. Waarschijnlijk heeft u geen abonnement afgesloten waarbij u wel recht heeft op een gratis leentoestel of iets dergelijks. Wellicht was het beter geweest een zakelijk abonnement af te sluiten. Een aantal van deze abonnementen geven wel recht op een gratis leentoestel in een dergelijke situatie. Doorgaans zijn deze abonnementen wel wat duurder maar de voorwaarden in sommige gevallen zijn ook beter. Of er had een uitbreiding genomen moeten worden zodat er wel recht is op een vervangend toestel. Ik weet even niet of dat tegenwoordig nog los kan zo'n uitbreiding.
Quist schreef: Waarom zou ik niet gewoon naar een Apple store kunnen gaan en daar het toestel kunnen omruilen? garantie is garantie lijkt me, of hij nou door optie#1, Vodafone of wie dan ook is verkocht.
Apple zou de garantie wel moeten afhandelen indien de verkopende partij niet meer zou bestaan. Echter ook Apple zal het product eerst ter reparatie aanbieden en zal het niet klakkeloos omruilen voor een nieuw toestel. Garantie wil niet per definitie zeggen dat het product omgeruild moet worden.

Gesloten