Eind december 2010 eindelijk de overstap gemaakt van prepaid naar abonnement, inclusief de Iphone 4. Er ging een wereld voor me open met alle nieuwste dingen die je ermee kan.
Gebruik hem dagelijks prive en zakelijk ivm eigen bedrijf.
Nu komt het mooie verhaal:
Ik heb de Apple Iphone 4 incl. Vodafone abonnement aangeschaft bij Optie#1 telecom.
Nu ca 7 maanden later blijkt er een stukje kunstof (zwart) los te zitten bij mijn camera aan de achterkant welke stukje bij beetje verder over mijn lens schuift. Hierdoor kunnen er geen fatsoenlijke foto's meer mee gemaakt worden. Een simpel garantiegevalletje zou je denken?
Ik vanmiddag langs optie#1 aangezien ik hem daar had aangeschaft en ik toch wel advies kan en mag verwachten van de desbetreffende verkoper. (ben zelf verkoper en heb een hekel aan nonchalante lichtelijk klantonvriendelijke verkopers die niet even de moeite nemen een stapje extra te doen voor een klant).
Het enige wat ik daar te horen kreeg ''hmm ja dat is jammer, moet ik hem ff opsture en anders moet ju vodafone ff belle''.
Bij opsturen denk ik direct aan ''zit 3/4 weken zonder telefoon dus kost me geld omdat ik werk misloop''.
Dus zodoende me snel weggemaakt daar en het telefoonnummer van Apple opgezocht, aangezien Apple 1 jaar garantie geeft mbt technische mankementen op hun producten en dit ook een Apple telefoon betreft.
Antwoord van de Apple telefoniste: Ja meneer dat is heel vervelend. Ik zie dat u een Vodafone abbonement hebt dus moet u contact opnemen met Vodafone aangezien zij dat soort zaken regelen.
Dus goed, het advies aangenomen en contact opgenomen met Vodafone. Na 20 keuzemenu's. 3 telefoonnummers verder en 15 minuten in de wacht gestaan te hebben het volgende te weten gekomen.
Antwoord van de Vodafone telefonist: Hmm erg vervelend meneer, u hebt de telefoon en abbonnement bij optie#1 aangeschaft begrijp ik? Dan zult u bij Optie#1 de telefoon moeten aanbieden voor reparatie.
Dus ik gaf aan dat optie#1 in principe alleen ''doorvoer'' is van hun abbonnementen en Apple telefoons en ik daar dus niks mee te maken heb. Aangezien ik een Vodafone contract heb en een Apple product.
Antwoord van de Vodafone telefonist: nee meneer zo werkt dat niet (ok, hoe dan wel?) u moet hem gewoon aanbieden ter reparatie bij Optie#1.
Zoals u al kan voorstellen was ik niet heel erg ''blij'' met dit alles.
Dus goed ik terug naar het Optie#1 telecom filiaal waar ik de telefoon heb aangeschaft destijds.
Antwoord van de verkoper: sja meneer ik zal hem op moeten sturen.. Hoe lang dat gaat duren geen idee. Een vergelijkbaar leentoestel kan ik je niet aan helpen en zo omruilen gaat ook niet lukken.
Zoals u begrijpt is dat niet ''optie 1'' voor mij.... Ik moet gewoon bereikbaar zijn ivm werk en heb daarvoor deze uitgebreide telefoon nodig.
Maar nu snap ik er dus echt even 3x helemaal niks meer van...
-Apple telefoon (1 jaar Apple garantie)
-Vodafone abbonnement (contract)
-Optie#1 verkoper (niks mee te maken lijkt me)
Waarom zou ik niet gewoon naar een Apple store kunnen gaan en daar het toestel kunnen omruilen? garantie is garantie lijkt me, of hij nou door optie#1, Vodafone of wie dan ook is verkocht.
Hebt u een idee? vertel het me
