LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedupeerden Tele2 gezocht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sylvesterb

Re: Gedupeerden Tele2 gezocht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

berndv schreef: voor zover ik weet gaat het hier in dit topic over mobiele telefonie en niet het "gijzelen" van een lijn.
TS vind zichzelf gedupeerd door Tele2 omdat zij de lijn gijzelen omdat hij nog binnen het contract zit.

De nieuwe provider kan het nummer altijd porteren, los of er een contract loopt of niet, dit zijn enkel codes die ze terug krijgen, deze kunnen ze negeren. Een telefoonnummer kan nooit gegijzeld worden, dit is wettelijk verboden. Wel voorkomt de nieuwe provider veel gezeur/geklaag door hun klant wel te informeren dat het nummer nog vast zit aan een contract, maar als jij akkoord gaat kunnen ze alsnog het nummer overnemen.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

sylvesterb schreef:
berndv schreef: voor zover ik weet gaat het hier in dit topic over mobiele telefonie en niet het "gijzelen" van een lijn.
TS vind zichzelf gedupeerd door Tele2 omdat zij de lijn gijzelen omdat hij nog binnen het contract zit.

De nieuwe provider kan het nummer altijd porteren, los of er een contract loopt of niet, dit zijn enkel codes die ze terug krijgen, deze kunnen ze negeren. Een telefoonnummer kan nooit gegijzeld worden, dit is wettelijk verboden. Wel voorkomt de nieuwe provider veel gezeur/geklaag door hun klant wel te informeren dat het nummer nog vast zit aan een contract, maar als jij akkoord gaat kunnen ze alsnog het nummer overnemen.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... merbehoud/
Wanneer moet u meewerken aan nummerbehoud?
U moet meewerken aan nummerbehoud als de abonnee daarom vraagt. Dit geldt:
- voor particuliere én zakelijke abonnementen,
- vanaf het moment dat een abonnee een nummer toegewezen heeft gekregen,
- bij elke overstap vanaf een telefooncontract waarvan de looptijd is verstreken, of dat de abonnee rechtsgeldig heeft opgezegd.
Dit zijn cumulatieve voorwaarden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

r-v schreef:
Moneyman schreef: Je deelt de mening niet omdat je duidelijk een goedwillende leek bent - en omdat het niet is wat je wilt horen. Een groepsactie kan eigenlijk alleen als er één voor iedere aangesloten deelnemer geldende grondslag van de vordering is. Voorbeeld: stel, er is een landelijke storing die 2 maanden duurt. Ja, dan heeft het nut om gezamenlijk actie te ondernemen.

Maar hiervan is in datgene wat jij nu op poten wilt zetten geen sprake: dat zijn gewoon 1000-en-1 losstaande individuele zaken. Die kunnen procestechnisch niet in één vordering ingesteld en in één procedure behandeld worden.

Als jij vindt (en kunt bewijzen!) dat je door Tele2 gegijzeld wordt, moet je zelf actie ondernemen. That's it.
Het kan best zijn dat u hierin gelijk heeft, alleen heeft mijn advocaat hier een ander idee bij. Ik ben zelf geen jurist, dus ik kan hier geen oordeel over geven.

We zijn op zoek naar vergelijkbare zaken waarbij er duidelijk sprake is van een wanprestatie door Tele2, dus niet een mengelmoes van allerlei individuele zaken. En nee (@zwaluw29) het doel is niet om de kosten voor een rechtszaak te delen, wij nemen deze kosten volledig voor eigen rekening.
Ik hoop dat je advocaat zijn mening meer baseert op kennis van zaken dan op zijn portemonnee.

Het feit dat er in alle samen te voegen zaken sprake is van wanprestatie is uiteraard nogal een open deur. De áárd van de wanprestatie, dat is waar het om draait en wat iedere casus uniek maakt.

Als het je toch niet om kosten delen te doen is, waarom haal je je deze ellende dan uberhaupt op de hals? Ga dan gewoon voor jezelf procederen.

Gesloten