LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen aansluiting door KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dafhobby
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:37

Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door dafhobby »

We hebben een analoge telefoonaansluiting nodig voor het alarmsysteem.
Aansluiting aangevraagd bij KPN d.d. 23-09-2010.
Vervolgens via KPN een bevestiging ontvangen dat ze de aansluiting d.d. 07-10-10 tussen 08.00 uur en 13.00 uur zullen realiseren. We hebben vervolgens die hele dag op iemand van KPN gewacht maar niemand is verschenen. De volgende dag gebeld met KPN en we zouden worden terug gebeld. Dus helaas niet, en nu een mail gestuurd.
Ook hier geen reactie op. Alles bij elkaar hebben we nu 3 x gebeld en 3x een mail gestuurd zonder enig effect of reactie van KPN. Vervolgens een klacht ingediend via mail en het antwoordt hierop na 3 dagen:
Geachte heer ........,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u niet tevreden bent over de oplevering van uw telefoonlijn.
Mijn excuses dat u deze ervaring heeft gehad met KPN. Ik heb de betreffende afdeling op de hoogte gebracht, zodat KPN zijn service kan verbeteren.

Informatie ook op kpn.com
Voor vragen en antwoorden kunt u ook altijd terecht op kpn.com, zoekterm 'zakelijke service’.



Met vriendelijke groet,
--------------
Hier komen wij dus ook niet verder mee, nog steeds geen analoge lijn.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door jlthkoch »

dafhobby schreef:We hebben een analoge telefoonaansluiting nodig voor het alarmsysteem.
Aansluiting aangevraagd bij KPN d.d. 23-09-2010.
Vervolgens via KPN een bevestiging ontvangen dat ze de aansluiting d.d. 07-10-10 tussen 08.00 uur en 13.00 uur zullen realiseren. We hebben vervolgens die hele dag op iemand van KPN gewacht maar niemand is verschenen. De volgende dag gebeld met KPN en we zouden worden terug gebeld. Dus helaas niet, en nu een mail gestuurd.
Ook hier geen reactie op. Alles bij elkaar hebben we nu 3 x gebeld en 3x een mail gestuurd zonder enig effect of reactie van KPN. Vervolgens een klacht ingediend via mail en het antwoordt hierop na 3 dagen:
Geachte heer ........,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u niet tevreden bent over de oplevering van uw telefoonlijn.
Mijn excuses dat u deze ervaring heeft gehad met KPN. Ik heb de betreffende afdeling op de hoogte gebracht, zodat KPN zijn service kan verbeteren.

Informatie ook op kpn.com
Voor vragen en antwoorden kunt u ook altijd terecht op kpn.com, zoekterm 'zakelijke service’.



Met vriendelijke groet,
--------------
Hier komen wij dus ook niet verder mee, nog steeds geen analoge lijn.
Ja, zo'n mailtje van KPN schiet ook niet echt op....

Normaal gesproken hoeft er voor een telefoonaansluiting ook niemand langs te komen, dit wordt geregeld vanuit de centrale. Of heeft u nog geen telefoonaansluiting in uw huis zitten?

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door dusus »

@dafhobby

heb je al gevoeld of er 'prik' zit op de telefoonlijnaansluiting? dus even met natte vingers voelen op rode en blauwe draadje van de KPN aansluiting (in de meterkast of aan de binnenzijde van de voorgevel). Of als er stopcontactje van een telefoon zit, er gewoon een stekker van telefoontoestel insteken en dan de hoorn opnemen en luisteren...

zou me niets verbazen als je al sinds 23/9 telefoon hebt, en de rekening gaat betalen vanmaf 23/9. en klagen helpt niet, zoals je al doorhebt

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Als ik het goed begrijp is dit zakelijk?
Beetje vreemd dat je niemand te pakken krijgt.
Heb zelf ook voor de winkel adsl en bellen en alarm en pin aan moeten vragen, is weliswaar ook iets misgegaan.
Had het ondernemerspakket besteld en alles was goed gegaan volgens een medewerker, totdat ik na 4 weken gebeld werd dat de order toen pas in behandeling werd genomen en de opleverdatum voor mij te laat werd.
Dit is toen door dezelfde persoon die ik eerder had gesproken opgelost, kreeg hem toevallig aan de lijn en hij herinnerde het zich nog. Hij heeft voor mij de oude order geannuleerd en alles los aangevraagd ipv 1 pakket, dit zou normaal duurder zijn maar dit is door hem opgelost.
Hij kon niet garanderen dat het voor de 16e opgeleverd zou zijn, maar hij ging zijn best doen.En kreeg de volgende dag bevestiging dat ze gister zouden komen en dat was ook zo.
Heb heel veel contact gehad met ze en iedere keer had ik binnen 2 minuten iemand aan de lijn. Beetje vreemd dat dit jou niet lukt.

edit: Lees nu pas dat het alleen om een analoge lijn gaat, hier komt voor zover ik weet, wat hierboven al gezegd is geen monteur voor. Of er moet nog helemaal niks aanwezig zijn, anders is het gewoon een kwestie vanuit de centrale een signaal erop zetten.
Mag ik vragen hoe je de rest hebt dan? Heb je nu gewoon internet en bellen via adsl of dergelijk en is je alarm hier niet voor geschikt?

dafhobby
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:37

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door dafhobby »

Het betreft een zakelijke aansluiting.

Volgens de brief van KPN komt er een monteur langs, er ligt wel al een aansluiting. Telefoonnummer al gekregen.
Uiteraard een telefoon ingestoken maar nummer onbekend en werkt dus niet.
Je kunt naar het 0800 nummer bellen, dan geef je het ordernummer door. De persoon aan de andere kant neemt dan ruim de tijd om je vervolgens mee te delen dat hij je doorverbind naar de betreffende afdeling. En dan hang je de eerste keer 21 min. in de wacht, dan 28 minuten en de laatste keer heb ik na 30 min. de verbinding verbroken. We hebben een zaak te runnen en geen tijd om alles bij elkaar elweer 1.5 uur in de wacht te staan. Als je hen verzoekt, voor ze je doorverbinden, of ze willen terug bellen blijft het dood stil.
In het magazijn hebben wij alleen een lijn nodig voor het doorschakelen alarm, rest hebben wij daar niets nodig.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik vind het woord KPN al een vloek :shock:. Dat ze je in de wacht zetten is standaard, laaannngggeee tttiiijjjddd. Als je doorverbonden word kan je het helemaal schudden. En er werkt zelden iets goed bij KPN. Wat wel heel goed overkomt is "niet betalen!". Dan word je ineens gebeld en kan er ineens wel wat je wil! Dus ik zou mijn rekening vooral in de gaten houden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door crazyme »

Verdiep je even in de term "isra-punt" en check een aantal aansluitpunten op het israpunt. Grote kans dat je gewoon een lijn hebt. Bij een bedrijf leggen ze meestal een israpunt aan met meerdere aderparen. Voor latere uitbreiding. Het isra punt kan ook op een voor jou onbekende plek in het pand zitten. (oud pand)

Wanneer je geen israpunt hebt moet er worden gegraven. De zakelijke helpdesk zou je verder moeten kunnen helpen.

Heb je geen "vast contactpersoon ?" bij kpn ?

dafhobby
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:37

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door dafhobby »

Er is altijd telefoon geweest.
Waar het hier om gaat is dat je geen medewerking van KPN krijgt, afspraken niet nakomen, als je belt wordt je doorverbonden maar krijg je niemand aan de lijn, geen reactie op e-mail naar het e-mail adres die ook de bevestiging heeft gestuurd i.v.m. de afspraak.
Er ligt een lijn maar geen signaal erop.

Dit is het probleem.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door crazyme »

dafhobby schreef:Er is altijd telefoon geweest.
Waar het hier om gaat is dat je geen medewerking van KPN krijgt, afspraken niet nakomen, als je belt wordt je doorverbonden maar krijg je niemand aan de lijn, geen reactie op e-mail naar het e-mail adres die ook de bevestiging heeft gestuurd i.v.m. de afspraak.
Er ligt een lijn maar geen signaal erop.

Dit is het probleem.
Succes ermee dan maar.

dafhobby
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:37

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door dafhobby »

crazyme schreef:
dafhobby schreef:Er is altijd telefoon geweest.
Waar het hier om gaat is dat je geen medewerking van KPN krijgt, afspraken niet nakomen, als je belt wordt je doorverbonden maar krijg je niemand aan de lijn, geen reactie op e-mail naar het e-mail adres die ook de bevestiging heeft gestuurd i.v.m. de afspraak.
Er ligt een lijn maar geen signaal erop.

Dit is het probleem.
Succes ermee dan maar.
Bedankt, het is eindelijk gelukt om de aansluiting te krijgen.
Ze hebben zeker 2 minuten werk gehad om e.e.a. te realiseren.

Kpn hulde................

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door crazyme »

dafhobby schreef:
crazyme schreef:
dafhobby schreef:Er is altijd telefoon geweest.
Waar het hier om gaat is dat je geen medewerking van KPN krijgt, afspraken niet nakomen, als je belt wordt je doorverbonden maar krijg je niemand aan de lijn, geen reactie op e-mail naar het e-mail adres die ook de bevestiging heeft gestuurd i.v.m. de afspraak.
Er ligt een lijn maar geen signaal erop.

Dit is het probleem.
Succes ermee dan maar.
Bedankt, het is eindelijk gelukt om de aansluiting te krijgen.
Ze hebben zeker 2 minuten werk gehad om e.e.a. te realiseren.

Kpn hulde................
Die kleinigheid kon je niet zelf doen ?

rbrouwers
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 14:06

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door rbrouwers »

Hier hetzelfde probleem met het ondernemerspakket. Afgelopen maandag, 15 november zou dit geleverd worden. Ik type deze email op het moment dat ik voor de zoveelste keer in de wacht hang. Klachten, escalaties, het helpt allemaal niets.

In chronologische volgorde wat er ongeveer allemaal heeft plaatsgevonden:

1. Op 6 sept. het ondernemerspakket besteld.
2. Op 6 september een email ontvangen met dank voor bestelling en mededeling u wordt binnen 3 dagen gebeld. Is niet gebeurd....
3. 22 sept. gebruikersnaam en activatielink ontvangen.
4. 22 sept. ook telefoontje ontvangen door kpn. Doorgegeven dat leverdatum en tijd 15 november 's ochtends moest zijn.
5. Bevestigingsbrief voor de leveringsdatum op 15 november ontvangen, zowel per post als email op 6 oktober ontvangen. Ondertekend en opgestuurd.
6. 24 oktober bevestigingsmail gehad met afspraak 15 nov. tussen 13:00 en 15:00
7. Email van Commtech ontvangen op 28 september
ivm pinautomaat. Overgang van ISDN naar ADSL
8. op 25 oktober email ontvangen dat op dat moment geldende contract + verbinden per 10-november opgezegd en verbroken zouden worden.
(ook KPN)
9. Contact opgenomen met KPN dat 4 dagen zonder internet geen optie is voor een winkel. Na letterlijk 1 uur in de wacht van afdeling naar afdeling gelukt. Eerst moest ik de afspraak maar verplaatsen naar 10 november.....de klant is koning.....
10. Op 10 of 11 november heeft een mdw vd winkel een telefoontje ontvangen van de technische dienst van KPN, met het verzoek om terug te bellen, ivm de levering van het ondernemerspakket. Het nummer betrof iets van 010 2319 ....
11. Vervolgens heb ik als besteller teruggebeld. Bleek een intern tecnische dienst nummer te zijn, was niet de bedoeling dat ik hiermee contact opnam?...advies om met 0800-0403 te bellen.
12. Contact opgenomen met 0800-0403. Intern werd contact opgenomen met de afdeling ondernemerspakket, levering ging gewoon door, niets aan de hand. Het bijzonder ontvangen telefoontje was hen niet bekend? De levering zou toch echt door gaan, aldus de mdw.
13. op 11 november belt KPN om te bevestigen dat er maandag een levering plaatsvindt en dat we dus aanwezig moeten zijn in de winkel.
14. Ik ben maandag 15 november aanwezig van 12:00 - 18:30. Er komt niemand. Ondertussen gesproken met 0800-0403.
In 1e instantie om te vragen of bekend was hoe laat de monteur zou komen, kon men niet zien...slecht geregeld zou ik zeggen.
15. Het is inmiddels 15:00 geweest en er is niemand op komen dagen. Nogmaals met 0800-0403 gebeld. Er wordt me verzekerd dat de monteur komt en dat dit tot 18:00 kan?? Ik netjes gewacht....helaas.
16. Ondertussen heb ik 3 leveranciers standby gehad voor de pinautomaat, de kassasoftware en het netwerk. De kosten hiervan + het gemis aan gederfde (pinstoring) inkomsten ga ik nog verhalen op KPN
17. Op 15 november wordt wel onze verbinding technisch opgeleverd. Geen internetverbinding, meer, niet meer kunnen pinnen, geen juist modem etc. Intern netwerk niet meer werkende ivm vaste IPnummers. Was niet bekend.

Ik heb in deze stappen niet eens de keren vermeld dat ik telefonisch contact opgenomen heb ivm het niet of onjuist ontvangen van informatie en de afstemming dat er toch echt de 15e geleverd ging worden, ivm de afstemmingen met onze leveranciers en het standby zijn voor hulp.

Verder werd bij de aanvraag vermeld dat e.e.a. 7 weken zou duren, dit vond ik al erg lang. Uiteindelijk is het 10 weken geworden....en counting....

Eergisteravond nogmaals gebeld met de helpdesk, zoals altijd is de afdeling ondernemerspakket niet te bereiken en kan niemand iets zinnigs zeggen over de status van de levering.

Gisteren wederom contact gehad, uiteraard de afdeling weer niet bereikbaar. Een klacht aan laten maken en een escalatie. Nog steeds geen reactie. Uiteindelijk einde dag nogmaals teruggebeld, afdeling niet bereikbaar, zelf ook maar een klacht aangemaakt op internet


Vandaag, dus 17 november, zojuist gesproken, met een zeer aardige en vriendelijk helpdeskmdw, die zelf ook "niet blij"wordt van het intern niet bereikbaar zijn van de afdeling en het niet in kunnen zien van de systemen. De escalatieafhandeling zou binnen 2 dagen moeten zijn, dus laten we hopen dat ik morgen gebeld wordt.

Wat er m.i. misgaat bij KPN, is het te snel uitrollen van dit alles in 1 product, waarschijnlijk ingegeven door concurrente van Ziggo Zakelijk etc. Toen ik 6 september bestelde was dit de 1e dag dat dit product leverbaar was. De mdw van KPN gaf toen al aan dat het een nieuw produkt was en dat daarom de levertijd zo verschrikkelijk lang was, omdat er intern nog e.e.a. ingeregeld moest worden. Rijden met een trein waarvan de wagons nog niet goed vast zitten noem ik dat. Met als gevolgd dat alle wagons beginnen te ontsporen, verkeerde wissels nemen, etc.

Nog een korte anecdote.
Ik vraag prive een paar weken geleden op een zondag internet aan van Ziggo, 2 dagen later ontvang ik het modem, 1 dag later de brief met aanmeldgegevens en de mededeling dat de verbinding nog eens 4 dagen later actief zal zijn. 1 dag later probeer ik het al en voila het werkt. Heb dus binnen 4 dagen internet actief thuis...

Wat heb ik een spijt dat ik niet ziggo zakelijk heb aangevraagd. Als ik morgen geen reactie heb van KPN dan doe ik dat alsnog.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Wij hadden hetzelfde probleem als hierboven.
Zou veel te laat in de toekomst geleverd worden terwijl we ruim op tijd waren met bestellen.
Aangegeven dat we dit niet konden accepteren.
Na een paar keer heen en weer bellen zijn we goed geholpen.
Hebben alles los aangevraagd ipv het alles in 1 pakket.
Ipv van 9 november was alles 14 oktober rond.
En binnenkort worden we dan alsnog omgezet naar het ondernemerspakket.
Je hebt er nu niks meer aan, maar misschien was dit voor jou ook een optie geweest.

PMartijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2010 09:22

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door PMartijn »

Hou op over KPN aub...... pffffff word gek van KPN.

Zal ook een omschrijving geven:

Wij hadden telefoon en Internet van Tele2, los van elkaar. (zakelijk)
Tele 2 gebeld dat we telefoon , Internet en Pinnen over ip in een pakket willen.
Tele2 zegt gewoon, dit kan niet, wij kunnen dit nog niet in ons systeem!! :twisted: Ok dan niet, dan bellen we een ander.

Wij hebben hier 2 analoge telefoonlijnen lopen, 1 was voor de telefoon, de ander voor het alarm en voor de pin. De lijn voor het alarm moest ongewijzigd blijven.

1. KPN gebeld en Ondernemerspakket Internet & IP-bellen en Pinnen over IP besteld op 23 september 2010. Goed te woord gestaan kwam allemaal goed.
2. 23-09-10: Orderbevestiging binnen, hierin staat niets over PIN en tevens zetten ze het verkeerde nummer om, dus mijn alarm lijn. FOUT dus.
Meteen 0800-0403 gebeld, afdeling ondernemerpakket niet bereikbaar, we maken een terugbelverzoek. Uiteraard werd er niet terug gebeld.

3. 24-09-10: Weer 0800-0403 gebeld, afdeling niet bereikbaar :evil:
Meteen het rechtstreekse nummer gevraagd. 0800-0993370
normaal geven ze dit niet nummer zo makkelijk heb ik ervaren.

Vervolgens het rechtstreekse nummer gebeld en in 30 minuten tijd iemand aan de lijn gekregen. Was blijkbaar iets fout gegaan met het invoeren van de order, deze beste man ging de order annuleren en een nieuwe order aanmaken. Ik krijg hiervan binnen een paar uur een bevestiging per mail.

4. 27-09-10: geen bevestigingsmail gehad van KPN dus maar weer even bellen.
Na 20 minuten iemand aan de lijn. Order was geannuleerd maar er was nog geen nieuwe aangemaakt. Met andere woorden, als ik niet gebeld had had ik dus nooit meer iets gehoord.

De betreffende dame heeft meteen telefonisch een nieuwe order aangemaakt, de bevestiging komt per mail.

5. 29-09-10: GEEN bevestigingsmail gehad van KPN, dus maar weer eens even bellen. Order was aangemaakt en ordernummer telefonisch doorgekregen. Het zou allemaal goedkomen en de afspraak stond dus voor 17-11-2010.
Bevestigingsmail moet nog komen. Deze is echter nooit gekomen.

6. 15-10-10: Order binnen gekregen per mail, echter betrof het hier de oude, verkeerde en geannuleerde order. Dus weer gebeld met KPN. Dame bij KPN werd er ook gek van en ging het even uitzoeken met het hoofdkantoor.
Netjes teruggebeld en wat bleek, er zat een fout in hun ordersysteem, deze stuurde dus geannuleerde orders nogmaals. :lol:
Alles nogmaals doorgelopen en de order liep gewoon goed in hun systeem.

7. 21-10-10: Bevestigingsmail afspraak instalatie 17-11-2010, hierin word vermeld dat er voor het aansluiten van de pin een Bussines partner contact opneemt om dit aan te sluiten. Bussines partner Comtech had inderdaad al gebeld en zou dezelfde dag 17-11-2010 langs komen om het aan te sluiten.

8. 17-11-2010 KPN monteur komt het pakket installeren, alles werkt meteen en ik vraag hem hoe het zit met de pin. Dit wist hij niet, hij had de kabels alvast klaar voor gebruik gemaakt.

Uiteraard niemand gezien om de pin aan te sluiten.

9. 18-11-2010: KPN gebeld 0800-0403 ivm pin, helaas kan de klantenservice je niet helpen hiermee en moet je doorverbonden worden met de afdeling, deze zijn uiteraard NIET bereikbaar. Vervolgens vanmorgen zelf de afdeling gebeld, maar er is helaas niemand aanwezig..... Toen maar even aan het google-en gegaan en hier terecht gekomen.

Comtech even gebeld waarom ze niet langsgekomen zijn. De dame was heel vriendelijk en meldde mij dat hun niet langs hoeven te komen als de monteur alles gebruikslaar heeft gemaakt. Gelukkig zei de dame dat ik gewoon CCV even moest bellen en dat deze het zou regelen.

CCV gebeld en binnen 5 minuten was het geregeld en gaat de pin als een speer.

Kortom, de klantenservice 0800-0403 van KPN kan niets en weet niets.
KPN maakt er een zooitje van met orderbevestigingen.

Het meest frustrerende aan dit hele verhaal is dus dat je als klant achter hen aan moet lopen, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn.... dat is zwaar teleurstellend voor een bedrijf als KPN. Je verwacht dat die toch alles wel in orde zouden moeten hebben.
Nu weet ik ook dat het bij veel van dit soort bedrijven helaas hetzelfde gaat.

Gelukkig werkt alles nu naar behoren en hoop ik de klantenservice nooit meer te hoeven bellen.

Dus heb je vragen over zakelijk internet en bellen, bel dan met 0800-0993370, deze kunnen je (als je de goede persoon treft) verder helpen.

PMartijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2010 09:22

Re: Geen aansluiting door KPN

Ongelezen bericht door PMartijn »

Zo weer even mijn gal spuwen over KPN.

Kreeg een factuur van mijn huidige aanbieder Tele2, met abonnementskosten voor December. Tele2 gebeld en meteen geregeld. Maar, in mijn orderbevestiging van KPN stond duidelijk: U hoeft verder niets te doen, wij zeggen uw huidige abonnement op.

KPN gebeld 15-12-2010, de beste man ging het uitzoeken en zou het mij uiterlijk 17-12-2010 per telefoon of email laten weten. Zoals al gewend van KPN ben ik niet terug gebeld of gemaild.

Vandaag maar weer even gebeld met KPN, word er doodleuk verteld: Nee meneer, dit moet u zelf regelen, dit kunnen wij niet voor u doen :twisted: :twisted:

Dus wees ook hiervoor weer gewaarschuwd, regel het zelf, anders zit je met dubbele kosten.

Sterker nog, STAP NOOIT OVER NAAR KPN.... man wat heb ik een spijt van heel dit verhaal.

Vandaag gaat er een aangetekende brief de kant van KPN op, want op klachten via de website word ook NIET gereageerd.

Als ik een standaard brief retour krijg dan ga ik juridische maatregelen nemen , wil nu weleens in ieder geval mijn kosten gedekt hebben en dat er bij KPN iets gedaan word aan dit soort onklantvriendelijk gedrag.

Zo dat lucht op....... :evil:

Gesloten