Weet echt niet meeer wat ik nog kan doen. Tot heden heb ik nog geen enkel bevestiging van mijn annulering/opzeggingen ontvangen en is de service IPB gewoon op mijn rekening gezet. Dit terwijl de overeenkomst niet door mij is ondertekend en de box aan KPN terug is gestuurd.
Ik plak gewoon de 'timeline' in. Als iemand een adres van Planet heeft (het lijkt alsof het bedrijf uitsluitend per telefoon - op eigen kosten uiteraard - te bereiken valt), dan hoor ik het graag.
Gezien de historie spreekt het vanzelf dat ik geen verdere zaken per telefoon met Planet doe. Als klant heb je bij mondelinge overeenkomsten geen enkel bewijs in handen en lijkt het volledig fout te lopen.
Heb intussen ook op andere sites over de service van Planet Internet gelezen en verbaas me hoe een bedrijf op deze manier kan werken.
Only in the Netherlands!
Timeline:
12 juli: mondeling aanvraag InternetPlusBellen - gratis abonnementsvorm - verloopt zonder problemen.
20 juli: InternetPlusBelllen contract van Planet (d.d. 18 juli) arriveert met bijlage - verklaring voor KPN - maar bevat een onjuiste, niet gewenste, abonnementsvorm - $ 10,00 duurder (en andere onjuiste vermeldingen).
20 juli: herhaaldelijke telefonische pogingen over een hele uur met verschillende Planet Internet medewerkers om het contract (abonnementsvorm) te corrigeren zijn tevergeefs.
20 juli: met een per post verzonden schrijven aan Planet Internet (Postbus 2529, Amersfoort) trek ik het verzoek InternetPlusBellen in en zeg mijn ADSL abonnement per november 2006 af. Verder stel ik Planet Internet in kennis dat ik de verklaring voor KPN (machtiging voor Planet Internet om de wijziging aan mijn telefoonlijn door te voeren) niet zal ondertekenen en aan KPN verzenden. Verzoek Planet om bevestiging van de opzeggingen.
20 juli: een kopie van deze opzeggingen stuur ik tevens per email aan Planet Internet, (servicelijn) gebruikmakend van hun email ‘bevestiging van bestelling’ met bestelnummer.
20 juli: een kopie van dit schrijven opzegging InterPlusBellen en de weigering de verklaring te ondertekenen verstuur ik ter informatie en onder opgave van redenen ook aan KPN Leeuwarden, te weten in het bijgevoegde Antwoordenvelop dat Planet Internet mij samen met het contract toe liet komen.
28 juli: naar aanleiding van de email opzegging, ontvang ik een geautomatiseerde email van Planet Internet "dat mijn vraag" is ontvangen en zo spoedig mogelijk wordt beantwoordt" - Incident nr: 060728-001677
29 juli: ontvangst van email van Planet Internet dat niet op mijn 'factuurvraag ingegaan kan worden'.
30 juli: ik stuur nogmaals een email aan Planet Internet dat ik geen 'factuurvraag' had en laat Planet Internet in deze email nogmaals de kopie van mijn opzeggingen van 20 juli toekomen, opnieuw met het verzoek om bevestiging.
30 juli: tevens stuur ik een fax naar Planet Internet (Orderdesk) met uitleg en verzoek om opzeggingen door te voeren, en sluit nogmaals de originele brief opzeggingen van 20 juli als bijlage bij. Weer met het verzoek om bevestiging.
24 augustus; tot mijn verbazing ontvang ik een brief van Planet Internet d.d. 20 augustus dat Planet druk bezig is mijn aansluiting voor IPB gered te maken.
25 augustus: ben net bezig deze brief te beantwoorden, als het Pakket van KPN met de Exploria box binnenkomt.
25 augustus: telefongesprek met KPN medewerkster; adviseert pakket terug te zenden.
29 augustus: Pakket met Exploria box (met brief en timeline opzeggingen) naar KPN teruggezonden.
29 augustus: Brief per post aan Klantenadministratie Planet Internet met bijlagen van eerdere opzeggingen per email, fax en post met het verzoek deze opzeggingen/annuleringen door te voeren, respectief te bevestigen. Verder stel ik Planet op de hoogte dat het pakket met de Exploria box linea recta naar KPN is verzonden.
11 september: stel op de Planet Internet site vast, dat InternetPlusBellen in 'mijn gegevens' van mijn Planet Internet zit en deze geannuleerde service nu blijkbaar in mijn factuur inbegrepen is.
11 september: emails aan verschillende afdelingen van Planet Internet die eerder wel te bereiken waren (servicelijn; klantenservice)
komen met "quota exceeded" e.d. terug.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |