LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen bereik in mijn eigen huis met Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
koockaburra

Geen bereik in mijn eigen huis met Vodafone

Ongelezen bericht door koockaburra »

Ik heb een abonnement bij Vodafone, dit loopt tot augustus 2010. Nu is gebleken dat ik in mijn eigen huis heel slecht bereik heb met Vodafone. Wanneer ik een gesprek wil voeren, moet ik op het balkon gaan staan en ook daar is het bereik weliswaar iets beter dan in huis, maar nog steeds erg matig. Dit heb ik aangekaart bij de klantenservice van Vodafone, door een mail te richten aan Bas en Antoine, die altijd meekijken op dit forum.

In antwoord op mijn mail werd mij verteld dat volgens ‘metingen’ van Vodafone was gebleken dat het bereik hier in deze buurt goed is. Dit is niet waar. Ook werd mij verteld dat ik het met een andere simkaart in mijn toestel kon proberen. Van twee kennissen heb ik even de simkaart geleend, een van T-Mobile en een van KPN en beide simkaarten gaven een volle bak ontvangst.

Ik heb het idee niet serieus genomen te worden door Vodafone en ik heb echt geen zin om tot augustus 2010 op het balkon te moeten staan, omdat ik in mijn eigen huis niet fatsoenlijk kan telefoneren, omdat wat Vodafone ook beweert, in deze wijk, gewoon heel slecht bereik met Vodafone is.
Is er een manier om op grond hiervan kostenloos van mijn abonnement af te komen? Alvast bedankt.

WEBRELATIONSAA

Re: Geen bereik in mijn eigen huis met Vodafone

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens.
Dan zoek ik uit of ik iets voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Antoine
Vodafone Web Relations

koockaburra

Zijn er misschien mensen die hier tips hebben voor mij? De enige actie van Vodafone was even een krabbeltje hier, maar voor de rest niks. Voel me behoorlijk in de maling genomen nu, bah!

corne64

Ongelezen bericht door corne64 »

Er zijn antennes in de handel die het bereik vergroten voor GSM en UMTS ontvangst in gebieden waar een zwakke netwerkdekking is.
Maa of je daar nu op zit te wachten?
Woon je in een buitengebied, dus net buiten de kern?
Het komt namelijk wel vaker voor, bij ons in het buitengebied van het dorp heeft een andere provider ook binnen geen tot slecht bereik.
En die zogenaamde "metingen"zijn veelal niet meer dan theoretische berekeningen waar zij dan hun mooie kaartjes mee maken.
En echt hulp van "webrelations" kun je denk ik ook niet verwachten.
Het is een grote logge organisatie waar de medewerkers(sters) veelal naast elkaar heen werken.
Suc6 :wink:

koockaburra

Hoi Corne64,

Bedankt voor je reactie. Ik woon eigenlijk in een normale wijk in het zuiden van een stad.

Ik vind het behoorlijk hufterig, als ik dat zo mag zeggen hier, dat Vodafone mooi reageert op dit forum, zodat iedereen maar DENKT dat ze goede service verlenen, maar ondertussen doen ze helemaal niks.

Ik heb zo een spijt van mijn Vodafone keuze.

Ik ga dit wel voorleggen aan een advocaat. Ik betaal liever wat juridische kosten dan dat ik tot augustus 2010 buiten moet gaan staan bellen.

@Bas en Antoine van Webrelations, waar blijven jullie nu met je klantenservice?

J.B. vd Velde

Ongelezen bericht door J.B. vd Velde »

Begrijp ik het goed als ik zeg dat het Vodafone abonnement sinds augustus vorig jaar loopt?

Ik weet niet waar je het abonnement hebt afgesloten (en of je dit probleem aan hen heb voorgelegd), maar in dit soort gevallen maken providers wel degelijk uitzonderingen. D.w.z., heb je op je thuisadres geen ontvangst, terwijl Vodafone op hun bereikkaarten aangeeft dat je dit wél zou moeten hebben, kan het abonnement vroegtijdig opgezegd worden. Dit houdt wel in dat een evt. toestel (logischerwijs) ingeleverd moet worden etc.

Vodafone zou zich in dit geval (mits ik je verhaal goed begrijp) kunnen beroepen op het Burgerlijk Wetboek (7, artikel 23 lid 1):
De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.

Gesloten