Beste lezer,
ik heb op 14 januari 2011 een blackberry torch gekocht bij de belcompany.
Nu een maand verder heb ik allemaal problemen met het toestel, de batterij is ong. al na een dag leeg, de blokkeer toets aan de bovenkant doet het niet goed, het touchscreen loopt niet helemaal lekker (blijft vaak hangen en is erg traag)
Vandaag ben ik al naar de Belcompany geweest met de vraag wat ik kon doen. Zij zeiden een software update. Thuis heb ik hier naar gekeken en mijn telefoon was helemaal up to date. Niks mis mee dus. Ben weer terug gegaan en toen zeiden ze dat ik hem kon laten repareren bij blackberry. Ze konden me geen nieuwe geven omdat een blackberry persoonsgebonden is (?) Als ik hier voor kies ben ik mijn telefoon 10 weken kwijt en ik loop ook nog het risico dat als ze vinden dat ik het zelf heb veroorzaakt (door waterschade of laten vallen), ik een rekening gestuurd krijg!
Dit hoort toch gewoon onder de garantie te vallen en dat ik een nieuwe krijg?
Ik vind 10 weken zelf erg lang, dat wil ik echt niet!
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven
Alvast bedankt!
Monique
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie belcompany
Re: Geen garantie belcompany
Bekend verhaal van die toestellen. Je zult hem toch moeten laten opsturen, je hebt geen keuze.
En dan het risico lopen dat ik een mega rekening krijg? Mijn broer heeft hetzelfde gehad met die winkel. Hij kreeg de keuze of hem te laten vernietigen zonder kosten of hem kapot terug te krijgen en dan de onderzoekskosten te betalen + verzendkosten. Deze rekening was al behoorlijk hoog! Moet je dan nagaan hoeveel het gaat kosten als ze hem moeten repareren..
Is er echt geen andere mogelijkheid? Zijn ze het niet gewoon verplicht om een nieuwe te geven?
Groetjes
Is er echt geen andere mogelijkheid? Zijn ze het niet gewoon verplicht om een nieuwe te geven?
Groetjes
Nee.Zijn ze het niet gewoon verplicht om een nieuwe te geven
En volgens mij heb je in een of ander laatje best nog wel een oud gsm-metje liggen.Kun je daar mee bellen.
Nee, de verkoper mag zelf bepalen of het toestel gerepareerd wordt of dat ze je een ander toestel geven. Zie ook: consuwijzer.x-monique schreef: Dit hoort toch gewoon onder de garantie te vallen en dat ik een nieuwe krijg?
-
bc_klantenservice
- Contacteer:
Goedemorgen Monique,
Onze excuses dat er een onduidelijkheid in de winkel is ontstaan over de mogelijkheid van kosten.
Uiteraard gaan wij er vanuit dat het probleem wat je aangeeft onder de fabrieksgarantie valt, en dat dit dus kosteloos gerepareerd zal worden door de erkende reparateur.
Wij moeten je er echter altijd op wijzen, dat er een kans is, dat een probleem niet binnen de garantie kan vallen, bijvoorbeeld als de telefoon gevallen is. In dat geval zal de reparateur een prijsopgave maken. Je kan op dat moment bepalen om het toestel tegen die kosten te repareren, of om af te zien van de reparatie. Voor het opmaken van een prijsopgave, als het defect inderdaad buiten de garantie valt, zullen wij je geen kosten in rekening brengen. Je toestel zal dan zonder kosten, maar ook niet gerepareerd terug worden gestuurd naar de winkel.
Maar wij hebben niet willen suggereren dat je telefoon ook echt gevallen is, of dat het defect buiten de garantie valt. De winkel heeft alleen willen aangeven dat er een prijsopgave zal komen, mocht het defect wel buiten de garantie vallen. Gezien de problemen die je aangeeft en de leeftijd van het toestel, vermoeden wij dat dit defect binnen de garantie zal vallen. De reparateur zal dit uiteindelijk bepalen, maar het toestel moet helaas wel opgestuurd worden.
Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je ons bereiken via nummer 0318-569 852.
Met vriendelijke groet,
BelCompany WebCare

Onze excuses dat er een onduidelijkheid in de winkel is ontstaan over de mogelijkheid van kosten.
Uiteraard gaan wij er vanuit dat het probleem wat je aangeeft onder de fabrieksgarantie valt, en dat dit dus kosteloos gerepareerd zal worden door de erkende reparateur.
Wij moeten je er echter altijd op wijzen, dat er een kans is, dat een probleem niet binnen de garantie kan vallen, bijvoorbeeld als de telefoon gevallen is. In dat geval zal de reparateur een prijsopgave maken. Je kan op dat moment bepalen om het toestel tegen die kosten te repareren, of om af te zien van de reparatie. Voor het opmaken van een prijsopgave, als het defect inderdaad buiten de garantie valt, zullen wij je geen kosten in rekening brengen. Je toestel zal dan zonder kosten, maar ook niet gerepareerd terug worden gestuurd naar de winkel.
Maar wij hebben niet willen suggereren dat je telefoon ook echt gevallen is, of dat het defect buiten de garantie valt. De winkel heeft alleen willen aangeven dat er een prijsopgave zal komen, mocht het defect wel buiten de garantie vallen. Gezien de problemen die je aangeeft en de leeftijd van het toestel, vermoeden wij dat dit defect binnen de garantie zal vallen. De reparateur zal dit uiteindelijk bepalen, maar het toestel moet helaas wel opgestuurd worden.
Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je ons bereiken via nummer 0318-569 852.
Met vriendelijke groet,
BelCompany WebCare