Om het kort te houden. In dec. 3 dagen storing gehad c.q. geen verbinding met vaste telefoon van KPN. Dus onbereikbaar.
Storing lag bij KPN , hebben ook alles opgebroken voor woonblok.
In jan. weer 3 dagen geen verbinding/bereikbaarheid.
Weer KPN storing. Weer alles opengebroken. Totaal dus al 6 dagen onbereikbaar.
Waar het aan ligt/lag weten we nog steeds niet.
Vervelend, telkens in weekend. Dus geen monteur tot maandag.
Heb ook nog prepaid gsm die normaal uiterst zelden gebruikt wordt moeten opwaarderen met 20 euro. Men moet wel de mogelijkheid hebben om familie in die drie c.q. 6 dagen te bellen mits er iets dringends gaande is.
Dus eens gevraagd bij KPN hoe het met een vergoeding zit. Heb deze storingen immers steeds correct meteen gemeld toen ik thuis niemand kon bereiken. Kwam wel steeds stem van bandje..wegens technische storing niet bereikbaar.
Aangezien dit op hun site vermeld staat:
Internet, Bellen, Televisie: Heb ik recht op een vergoeding na een storing?
Antwoord
U hebt recht op een vergoeding als u meer dan 3 aaneengesloten dagen geen gebruik hebt kunnen maken van Internet, Bellen of Televisie van KPN. Vergoeding geldt alleen voor storingen die bij ons bekend zijn. U kunt de vergoeding aanvragen via het contactformulier. Vermeldt hierbij duidelijk de begin en eindtijd van de storing.
Dus naar KNP gemailed en nagevraagd. Dit antw. van medewerkster:
Naar aanleiding van uw reactie kan ik u als volgt informeren:
U heeft ons verzocht om restitutie van abonnementsgeld vanwege een storing in de verbinding. Natuurlijk vind ik het vervelend om te horen dat uw ouders hinder hebben ondervonden van een storing. Toch kunnen wij u geen restitutie geven van abonnementsgeld.
In onze Algemene Voorwaarden staat dat wij uitdrukkelijk niet garanderen dat altijd gebruik kan worden gemaakt van de dienst. Ook garanderen wij niet dat het dataverkeer altijd goed kan worden afgewikkeld. U kunt de Algemene Voorwaarden nalezen op onze website http://www.kpn.com/Allevoorwaarden.htm Voor een overzicht van actuele storingen kunt u gaan naar: http://www.kpn.com/prive/service/storingen.htm
Ik ga ervan uit dat de problemen inmiddels zijn opgelost en wij stellen alles in het werk om problemen in de toekomst te voorkomen.
Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Naam van de dame in kwestie zal ik maar even achterwege laten.
Nou, heel veel art en voorwaarden, standaard brieven/zinnetjes, is KPN gauw klaar mee. Maar een 'leek' ziet door de bomen het bos niet meer. Dit lijkt ook meer op een ontmoedigingsmailtje mijns inziens.
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee, of is er misschien hier iemand die jurist is of juridische achtergrond heeft om dit eens te checken? Want dit antw. van KPN lijkt me niet correct. Iets zouden ze toch moeten vergoeden. Zie antw. op hun site. Al lijkt het peaunuts. Er moest wel eerst naar KPN gebeld worden met een ander toestel om dit te melden en ja, aan de lijn blijven hangen als ff kon. En dat al 2 keer in zo'n kort tijdsbestek.
Graag had ik hier uw mening gelezen over deze zaak. Wellicht kan ik er dan iets mee.
Dank U alvast...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen KPN vergoeding bij storing.
Geen KPN vergoeding bij storing.
Laatst gewijzigd door rocky007 op 11 jan 2012 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Geen KPN vergoeding bij storing.
Om bereikbaar te zijn hoef je,je gsm niet op te waarderen,zonder beltegoed kan je gebeld worden.Je kan alleen niet zelf bellenrocky007 schreef: Je moet immers wel via je GSM bereikbaar blijven. En het was wel gewenst dat je bereikbaar was.
Hallo Snepke,
Het gaat hier nog niet eens alleen om gebruik van GSM. Het gaat erom dat ze zelf schrijven (misleidend of niet), dat je als je 3 aaneengesloten dagen niet kunt bellen of gebeld worden met je vaste telefoon je dan een vergoeding krijgt. En hoe die eruit ziet maakt verder niet zoveel uit. Al zouden het maar 5 euro zijn.
Het gaat erom wanneer wel en wanneer niet. Aan die 3 zelfs 6 dagen hebben we voldaan. Waar het precies aan lag weten we nog steeds niet exact. Vocht op of rond leidingen ondergronds???
Het gaat om het principe, als dit nu vaker in de maand voorkomt is dit geen pretje als je er op aangewezen bent.
Dat men bij firma's als KPN kunt lullen en schrijven als brugman en toch aan het kortste eind meestal trekt dat is toch meestal zo.
Maar klopt het echt wat ze schrijven, dat vraag ik me toch af.
Want uiteindelijk kunnen ze natuurlijk nooit iets garanderen als het er op aankomt. Klant is eigenlijk altijd de dupe. Het is altijd wel iets van overmacht in hun beleving.
Wil alleen weten of het juridisch goed in elkaar zit wat ze schrijven.
En men wil immers ook zelf kunnen bellen als het moet en niet alleen gebeld worden.
Maar toch alvast dank voor je reactie.
Het gaat hier nog niet eens alleen om gebruik van GSM. Het gaat erom dat ze zelf schrijven (misleidend of niet), dat je als je 3 aaneengesloten dagen niet kunt bellen of gebeld worden met je vaste telefoon je dan een vergoeding krijgt. En hoe die eruit ziet maakt verder niet zoveel uit. Al zouden het maar 5 euro zijn.
Het gaat erom wanneer wel en wanneer niet. Aan die 3 zelfs 6 dagen hebben we voldaan. Waar het precies aan lag weten we nog steeds niet exact. Vocht op of rond leidingen ondergronds???
Het gaat om het principe, als dit nu vaker in de maand voorkomt is dit geen pretje als je er op aangewezen bent.
Dat men bij firma's als KPN kunt lullen en schrijven als brugman en toch aan het kortste eind meestal trekt dat is toch meestal zo.
Maar klopt het echt wat ze schrijven, dat vraag ik me toch af.
Want uiteindelijk kunnen ze natuurlijk nooit iets garanderen als het er op aankomt. Klant is eigenlijk altijd de dupe. Het is altijd wel iets van overmacht in hun beleving.
Wil alleen weten of het juridisch goed in elkaar zit wat ze schrijven.
En men wil immers ook zelf kunnen bellen als het moet en niet alleen gebeld worden.
Maar toch alvast dank voor je reactie.
-
Bob Schurkjens
Ik zou KPN terugmailen dat u hiermee niet akkoord gaat met verwijzing naar de KPN schaderegeling. En dat u binnen 4 weken toezegging schadevergoeding verwacht met de hoogte van het bedrag.
Vermeld vervolgens dat u na die 4 weken een geschil zal aanspannen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie SGC te Den Haag. En dat u dan naast schadevergoeding voor de onderbroken dienstverlening ook een schadevergoeding zal vorderen voor de tijd en moeite die u in het geschil hebt moeten steken (bijvoorbeeld 50 euro).
http://www.sgc.nl
Vermeld vervolgens dat u na die 4 weken een geschil zal aanspannen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie SGC te Den Haag. En dat u dan naast schadevergoeding voor de onderbroken dienstverlening ook een schadevergoeding zal vorderen voor de tijd en moeite die u in het geschil hebt moeten steken (bijvoorbeeld 50 euro).
http://www.sgc.nl