LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen nummerbehoud bij Chippie
Geen nummerbehoud bij Chippie
Ik heb Chippie 150 besteld bij GSMBox.nl Op de site kon ik niet aangeven of ik nummerbehoud wilde en wanneer mijn gewenste contractaanvang was. Ik heb dit op het contract aangegeven! Omdat het normaal kan zijn dat je nummerbehoud later aanvraagt, heb ik eerst de klantenservice van GSMBox.nl gevraagt hoe dit aan te vragen. Men vertelde mij daar dat nummerbehoud bij Chippie een moeilijk punt was en dat meerdere klanten van GSMBox.nl al hadden geklaagt dat het niet in order was gekomen. Daarop had GSMBox.nl besloten om geen mogelijkheid meer te geven tot het aanvragen van nummerbehoud bij Chippie. Daarop heb ik met de klantenservice gebeld en kreeg daar ene 'Connie' aan de lijn. Zij vertelde mij dat dit geen probleem was en ik mijn gegevens naar Chippie zou moeten mailen en dat het dan in orde kwam. Ik kreeg een mail van Chippie dat dit technisch niet mogelijk was, daar de chip al was geactiveerd. Nu denk ik dat ik terzake deskundig ben en dat het juist geactiveerd moet zijn (beide SIM-kaartjes) om nummerbehoud voor elkaar te krijgen! Men blijft echter bij het standpunt dat het technisch niet mogelijk is. In mijn ogen gewoon onwil en een 'broodje aap verhaal'! Ik heb hen ook aangegeven dat ik op sites als deze mijn ervringen zou delen. Meestal pakt dat negatief uit! Ik zou zeggen: ALs je nummer behoud wilt, neem dan geen Chippie!! Als je een nieuw nummer wilt, kan dit best, zolang ze nog blijven bestaan! U bent gewaarschuwd!!!
Re: Geen nummerbehoud bij Chippie
2 al "werkende"simkaartjes kan idd geen nummerbehoud op uitgevoerd worden. dit is technisch inderdaad onmogelijk zoals chippie beweerd. Bij aanvraag van een abo/prepaid moet dat direct gedaan worden.Het nummer wordt dan gekoppeld aan een simkaartnummer...als daar al een nummer op actief is gaat dat gewoonweg niet !!!
@Kika29: dat gaat niet voor alle providers op. T-mobile en Orange dan dat volgens mij wel (zo uit mijn hoofd).
@Kika29
Ik zie niet in waarom het technisch niet mogelijk zou zijn. Zoals Mini al zegt, is het bij verschillende providers mogelijk. Ik ben techneut en weet daarom dat het via een computer simpel is om de simkaartnummer te koppelen aan een willekeurig telefoonnummer. Maar leg jouw visie maar eens uit
In mijn ogen is het nog steeds pure onwil!
Biomus
Ik zie niet in waarom het technisch niet mogelijk zou zijn. Zoals Mini al zegt, is het bij verschillende providers mogelijk. Ik ben techneut en weet daarom dat het via een computer simpel is om de simkaartnummer te koppelen aan een willekeurig telefoonnummer. Maar leg jouw visie maar eens uit
In mijn ogen is het nog steeds pure onwil!
Biomus
Ik ben geen techneut maar een medewerker van een van de alle suffe telecombedrijven (erg leuk werk trouwens )....Mijn uitleg is voor mij goed te behappen...1 simkaart kan maar 1 nummer dragen..Dus als een nummer actief is op de simkaart dat er geen ander nummer opgeboekt kan worden.Misschien dat het met ingewikkelde tijdrovende en geldkostende procedures wel kan door een simkaart wissel i.c.m nummerbehoud dat het mogelijk is???Of afhalen van nummer opboeken ander nummer??? Geen idee jij bent de techneut maar dan nog denk ik niet dat het onwillenheid is denk dat het te tijdrovend en kostendragend is zodat het onwillendheid wordt omdat het een dure procedure is???????...Ik heb er geen 60 euro voor over om mijn nummer te behouden
Dat was je volgens mij zelf ook. Op de site kon je het niet aangeven en telefonisch is je verteld, dat nummerbehoud bij Chippie een moeilijk punt is en dat het al vaker fout gegaan is. Waarom dan toch zo eigenwijs zijn en vervolgens hier je beklag doen. Je was meerdere malen gewaarschuwd!U bent gewaarschuwd!!!