LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
1000Euro
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2011 22:41

Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door 1000Euro »

Wat een afzetters bij Telfort!! Tijdens mijn verblijf in Turkije van een week, heb ik geen sms ontvangen voor het overschrijden van de limiet van dataverbruik van €60,-. Daardoor was ik mij niet bewust van de oplopende kosten en heb ik een rekening ontvangen van € 1.630,- om precies te zijn. Het argument van Telfort is dat ik mij in Zone 2 bevond en niet in Zone 1. . Deze informatie heb ik nog nergens kunnen terugvinden en ik voel mij behoorlijk belazert en ik zal per direct mijn zakelijke abonnement stop zetten.

Het blijkt dat alle andere operators wel een waarschuwingssms sturen in Zone 2. Alleen Telfort maakt blijkbaar misbruik van het feit dat de kosten voor dataverbruik hoger zijn in Zone 2 en daarom maar geen waarschuwingssms stuurt. Maar ik vroeg mij of, zijn er meer mensen die dit hebben gehad? En bestaat er een mogelijkheid om dit aan te vechten?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De verplichte waarschuwing geldt alleen voor roaming in EU landen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door BBCS »

Met alle respect, maar waarom heb je niet VOOR de reis je zeer goed laten informeren, in plaats van maar zaken aan te nemen?

Het klinkt misschien bot, maar dat is zeker niet de bedoeling.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door Hatertje »

GJvdZ schreef:De verplichte waarschuwing geldt alleen voor roaming in EU landen.
Het bovenstaande klopt. Echter, het limiet is €59,50.

Turkije hoort niet bij de EU en zodoende is het versturen van deze sms niet verplicht

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik heb zelf de roaming voor het buitenland uit staan.
Dan weet ik zeker dat ik niet voor verrassingen kom te staan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dit soort informatie inwinnen vind ik persoonlijk net zo bij de algemene vakantievoorbereidingen horen als ook het afsluiten van een reisverzekering, of annuleringsverzekering, eventuele inentingen en kijken hoe men kan betalen en geld opnemen enzo.
1000Euro schreef: En bestaat er een mogelijkheid om dit aan te vechten?
Ik vrees dat dit heel veel leergeld wordt om een dure les te leren. Indien u eea zeker wilt weten, kunt u dit eens navragen door contact op te nemen met consuwijzer of eens lang het juridisch loket te gaan. Eerste advies bij juridisch loket is doorgaans gratis.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Overigens gaat KPN in dergelijke gevallen een groot deel kwijtschelden volgens een artikel hier op de site.

http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... ikers-kpn/

Wellicht een idee voor Telfort om dat ook te doen ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door ciske »

Emmy75 schreef:Overigens gaat KPN in dergelijke gevallen een groot deel kwijtschelden volgens een artikel hier op de site.

http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... ikers-kpn/

Wellicht een idee voor Telfort om dat ook te doen ?

Telfort die iets in het voordeel van de klant zal doen? dat geloof je toch zelf niet?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef:
Emmy75 schreef:Overigens gaat KPN in dergelijke gevallen een groot deel kwijtschelden volgens een artikel hier op de site.

http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... ikers-kpn/

Wellicht een idee voor Telfort om dat ook te doen ?

Telfort die iets in het voordeel van de klant zal doen? dat geloof je toch zelf niet?
Met alle respect, maar mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid.

Dat mensen zich als hersenloze zombies die niet staat zijn om zelf na te denken gedragen, dienen dan ook daarvan de consequenties ervan te dragen.

Ga je naar het buitenland, dan ben je verplicht om ook na te gaan wat de telefoonkosten en internet kosten in het buitenland is.

Emmy75 heeft dat zeer juist verwoord:
Dit soort informatie inwinnen vind ik persoonlijk net zo bij de algemene vakantievoorbereidingen horen als ook het afsluiten van een reisverzekering, of annuleringsverzekering, eventuele inentingen en kijken hoe men kan betalen en geld opnemen enzo.
Daar denk ik ook zo over.

Er zijn mensen die nooit lezen.


Nooit.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door ciske »

Met alle respect, maar mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid.

Dat mensen zich als hersenloze zombies die niet staat zijn om zelf na te denken gedragen, dienen dan ook daarvan de consequenties ervan te dragen.

Ga je naar het buitenland, dan ben je verplicht om ook na te gaan wat de telefoonkosten en internet kosten in het buitenland is.

zonder alle respect :lol: sorry kon het niet laten, ben het wel met dit eens , maar alsnog providers telefoon aanbieders en nog meer is gewoon een grote zooi, wordt tijd dat de regering eens dat zooitje aan banden gaat leggen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@1000Euro,

Graag bekijk ik voor u wat de mogelijkheden zijn. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door ciske »

Telfort webcare schreef:@1000Euro,

Graag bekijk ik voor u wat de mogelijkheden zijn. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

En dan ga je het oplossen voor TS??

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hatertje schreef:
GJvdZ schreef:De verplichte waarschuwing geldt alleen voor roaming in EU landen.
Het bovenstaande klopt. Echter, het limiet is €59,50.

Turkije hoort niet bij de EU en zodoende is het versturen van deze sms niet verplicht
Het vergt bovendien gigantische investeringen voor de operators om dit mogelijk te realiseren. Voor verkeer tussen EU landen hadden ze geen keus omdat het verplicht werd gesteld, maar als ze het vrijwillig ook gaan inregelen voor roamingverkeer met niet-EU landen dan worden die kosten vanzelf weer doorberekend aan de klant. Daarnaast is het nooit te garanderen dat het buiten EU landen (zonder de verplichtingen gaat werken). In ieder land moeten de operators dan mee gaan werken om de gegevens zo real-time mogelijk door te sturen. Dat is praktisch onhaalbaar.

Emsf
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2010 13:31

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door Emsf »

Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk. KPN heeft voor zijn eigen klanten en zijn ESP's (telfort e.d.) de EU Roaming uitgebreid naar wereldwijd.
Per 14 Juni is Turkije hier aan toegevoegd
Per 1 Juli de rest van de wereld.
Kortom voor jouw vakantie had je per 14 Juni van KPN de netwerkoperator de SMS moeten ontvangen.
Leg dit verhaal maar neer bij ze :)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Emsf schreef:Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk. KPN heeft voor zijn eigen klanten en zijn ESP's (telfort e.d.) de EU Roaming uitgebreid naar wereldwijd.
Per 14 Juni is Turkije hier aan toegevoegd
Per 1 Juli de rest van de wereld.
Kortom voor jouw vakantie had je per 14 Juni van KPN de netwerkoperator de SMS moeten ontvangen.
Leg dit verhaal maar neer bij ze :)
Het feit dat Telfort het KPN netwerk gebruik wil natuurlijk niet zeggen dat Telfort dezelfde diensten moet aanbieden. Dat weet je zelf ook wel denk ik.

Telfort maakt alleen maar gebruik van het radio- en core netwerk van KPN niet van hun value added services. Die zijn nog altijd gescheiden.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door Hatertje »

Verder zijn ze alsnog niet verplicht deze kosten te vergoeden daar waar Turkije buiten de EU ligt. Ze moeten dus helemaal niets.

Als ze kosten wel vergoeden is dit een coulance, geen verplichting.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hatertje schreef:... daar waar Turkije buiten de EU ligt..
Hmm waar ligt Turkije dan binnen of buiten de EU ?

Volgens mij ligt Turkije wel deels in Europa en deels in Azië, maar is het nog steeds geen EU-lid.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door Hatertje »

Beetje mierenneuken maar ok. Wat jij wil.

De regelgeving m.b.t. datakosten heeft betrekking op landen binnen de EUROPESE UNIE oftewel afgekort EU.

Aangezien Turkije niet in de Europese Unie zit, hoeft in Turkije geen waarschuwingssms verstuurd te worden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hatertje schreef:Beetje mierenneuken maar ok. Wat jij wil.

De regelgeving m.b.t. datakosten heeft betrekking op landen binnen de EUROPESE UNIE oftewel afgekort EU.

Aangezien Turkije niet in de Europese Unie zit, hoeft in Turkije geen waarschuwingssms verstuurd te worden.
Ik zou het iets anders benoemen zo op zo'n forum, maar kan er wel inkomen hoor. :wink:

Voor de rest klopt het m.i. wel wat u hier stelt.
Ik wilde enkel een mogelijk misverstand voorkomen. Er zijn op dit forum immers topics genoeg te vinden waarbij een TS heel graag leest wat deze wel in het straatje past en aan de andere kant net zo hardnekkig negeert wat even niet uitkomt. Het kan zomaar ineens gebeuren dat iemand dit leest en op hoge poten tegen de provider gaat zeggen: jamaar ik zat in de europese kant van Turkije dus jullie moeten maar een sms sturen en nu betaal ik lekker niet; met alle gevolgen vandien.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Geen waarschuwingssms Telfort ontvangen, zeer hoge kosten

Ongelezen bericht door BBCS »

Waarom gaan mensen niet VOOR de vakantie informeren wat de kosten van internet en dergelijke in het buitenland zijn?

Dat vind ik dus zo vreemd.

Gesloten