LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Afgelopen maandag (24-7) kreeg mijn vrouw op haar gsm een sms-je van Vodafone waarin stond dat Vodafone beltegoed onbeperkt geldig is mits men minimaal één keer per jaar opwaardeert.
Het jaar was op die dag ook om, maar dat stond er niet, daar kwamen we achter toen we wilden bellen.
Toen we vervolgens op wilden waarderen bleek op de site dat de geldigheidsduur bij b.v. 10 euro slechts 3 maanden is, waarop we op basis van het SMS-je aannamen dat dit voor bestaande klanten niet gold.
Dus opgewaardeerd, en ja hoor: slechts 3 maanden geldig.
Met dat toestel namen we contact op met de klantenservice die bij van "zeer hoge uitzondering" en "alleen op dit nummer want voor de andere weet u het nu" het voor een jaar geldig maakte, aan het eind van dat gesprek bleek overigens een groot gedeelte al verdwenen te zijn aan de kosten van dat gesprek, iets wat niet aangekondigd of kenbaar gemaakt werd.

In ons gezin hebben we nog een paar (Vodafone) pre-peid toestellen en één met abonnement.

Vodafone gaat er bij ons helemaal uit (ook het abonnement), deze verviervoudiging van de minimale kosten per jaar, en dit ook nog eens stiekem zonder enige ruchtbaarheid er aan te geven heeft Vodafone in één klap op hetzelfde nivo als b.v. UPC geplaatst. Jammer, het was ooit een hele goede klantvriendelijk provider maar kennelijk verdiende men (of de directeur??) met deze klantvriendelijkheid te weinig.

Zou het toeval zijn dat dit tevens gebeurt op een tijdstip dat alle consumentenprogramma's een paar maanden zomerstop hebben???

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hallo Ron,

Helaas maar waar heeft vodafone de tijdlimiet terug gesteld.Voor u heel vervelend maar voor vodafone redelijk logisch. Telecomproviders geven flink geld uit om nummers in de lucht te houden en toestellen voor een flinke korting bij een prepaid te kunnen verkopen. Mensen die te weinig bellen en een jaar met een beltegoed van 20 euro doen kosten dus eigenlijk alleen maar geld. Iedere ondernemersgeest wil geld verdienen niet verliezen.

Ik begrijp dat het heel erg vervelend is maar er zijn wel duidelijke redenen voor.Wel netjes van vodafone om u alsnog op 1 jaar te zetten.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door ?? »

Dit is inderdaad vervelend, maar het is al jaren zo dat 10 euro een geldigheid van drie maanden heeft. Daarin is niets veranderd. De geldigheid van de andere tegoeden is overigens wel aangepast. Het komt er op neer dat er minimaal met 40 euro per jaar moet worden opgewaardeerd.

Overstappen naar een ander is overigens altijd een optie. T-Mobile en Orange hebben dit soort beperkingen niet; het enige wat die eisen is dat er af en toe mee gebeld wordt. Of ze dat gaan veranderen weet ik niet.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Dit is inderdaad vervelend, maar het is al jaren zo dat 10 euro een geldigheid van drie maanden heeft.
Dat is absoluut niet waar, wij waarderen al jaren met 10 euro op per Rabofoon en deze 3 maanden is nu echt voor het eerst.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Misschien voor het eerst, misschien niet, maar dat doet er ook niet toe. Het is inderdaad zoals Kika 29 zegt, het in de lucht houden van een nummer kost geld en mensen die een jaar doen met 10 euro kosten alleen maar geld in plaats van dat ze wat opleveren.

Niet alleen Vodafone, maar steeds meer maatschappijen gaan dus de geldigheid van beltegoed inkorten. Vanuit bedrijfseconomisch standpunt logisch, van uit persoonlijk standpunt misschien wat minder.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door ?? »

@Ron:

Dat is raar, want voor zover ik mij kan herinnen is het al zeker sinds 2000 drie maanden geldig. Wellicht dat je geluk hebt gehad tot nu toe?

Maar dat maakt verder niet uit; je kunt altijd overstappen naar een ander.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k ben bang dat bijna iedere provider de geldigheidstermijn gaat inkorten of al heeft gedaan, 'k geloof dat Orange er nog vrij soepel mee is maar daar heb je dan ook bijna nooit ontvangst mee... :?

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Ze verdienen niet genoeg aan pre-paid klanten. Het zelfde dat ze bellen per seconde hebben afgeschaft. bij een belletje betaal je de eerste minuut volledig, ook al zou het gesprek maar 40 seconden zijn.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Dat is raar, want voor zover ik mij kan herinnen is het al zeker sinds 2000 drie maanden geldig. Wellicht dat je geluk hebt gehad tot nu toe?
Misschien voor nieuwe abonnementen?
Ik heb het net even nagekeken, op het toestel van mijn dochter is op 30 juni 10 euro opgewaardeerd, dit is geldig tot 30 juni 2007, dus toch echt een jaar.
In ons geval betekent dit voor twee toestellen een verviervoudiging van de kosten aangezien deze twee weinig gebruikt worden.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door ?? »

OK, dat zou nog wel eens kunnen zijn ja, dat alleen nieuwe klanten de 90 dagen hadden. Ik weet hiet ook niet precies meer, te lang geleden ;).

De kostenstijging is inderdaad vervelend. Qua prepaid zou je alsnog kunnen overwegen om met nummerbehoud over te stappen naar T-Mobile of Orange, die vooralsnog geen limieten hebben (mits je eens per zes maanden ff belt). Of dat zo blijft weet ik natuurlijk niet, maar je kunt altijd met je voeten stemmen.

VOdafone-hater
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2006 15:11

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door VOdafone-hater »

Ik heb bovenstaande reacties even gelezen.

Ik gebruik mijn mob. telefoon alleen in bij noodgevallen. Max. 3x per jaar. En ik bel niet meer dan 5 euro per jaar.
3 jaar geleden ben ik daarom opgestapt bij KPN. Opeens hadden zij een regel dat je min. 40 euro per half jaar moest verbellen anders werd alles weggeggooid. Echt schandalig vond ik dat.

Na even goed gezocht te hebben bij Vodafone terecht gekomen, met een nieuw telefoonnummer. Reden was dat dit de provider was waar je het minste hoeft op te waarderen (min. 10 euro). Met die 10 euro heb ik dus 3 jaar gedaan. Het is nooit verlopen.

Een half jaar geleden heb ik een andere mob. telefoon gekocht. Eentje van Vodafone, met een nummer erbij en beltegoed. Toen had ik dus 2 kaartjes. Vanmorgen wilde ik bellen en opeens was mijn beltegoed nog maar 0 euro!!! :evil:
Vond het erg vreemd, maar probeerde telefonisch op te waarderen. Dat moest met minimaal 20 euro en meteen werd erbij verteld dat het maar 6 maanden geldig was?! :evil:

Thuis Vodafone gebeld en toen zei die troela dat het altijd al zo geweest was. Wat een belachelijke leugen!
En dan maar gewoon heel dom verwijzen naar de algemene voorwaarden. Heel klantvriendelijk dus (NOT).

En wat een zwamverhaal hierboven over dat het zoveel geld kost als mensen niet vaak bellen. Er wordt zat verdiend in de mobiele tefelonie! Dan kunnen die paar mensen die zo;n telefoon voor noodgevallen nodig hebben er vast wel bij. :evil:
Schandalig hoe Vodafone dit aanpakt zonder de klanten te informeren. En dan gewoon op internet een melding ervan maken zonder erbij te zeggen dat het pas een paar weken geleden verzonnen is. Bah!

Als die telefoon over een halfjaar Simlock vrij gemaakt kan worden dan ben ik dus weg bij VF! Ik las net dat KPN en Telfort nu ook de mogelijkheid gaan bieden voor onbeperkt tegoed. Evenals Orange dat nu ook al doet. Ik heb net met Orange gebeld en zulke schandalige plannen zijn daar niet in de maak.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door ?? »

Telfort heeft ook een limitatie, recent ingevoerd. T-Mobile niet.

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Morrigan »

Maar Telfort is wel een stuk soepeler dan Vodafone. Beltegoed blijft houdbaar mits je tenminste 1x per jaar opwaardeert.

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door blaat »

het is geen belachelijke leugen. Het is idd altijd zo geweest dat je eens per jaar diende op te waarderen, gebeurt dit niet dat wordt het beltegoed tijdelijk op 0 gezet.
Het is ook zeker geen zwamverhaal over de kosten. Die liggen idd erg hoog voor providers.
Ik word niet goed van mensen zoals deze vodafone hater, die alleen maar zit te gillen en zich niet goed laat inlichten. iedereen is dan maar een troela en alles is gezwets. Het is allemaal duidelijk vermeld op de internetsite en ook in het klantenservice menu. En ja, als je maar eens per jaar belt, zoek dan een provider die beter bij je past, dan hoef je je ook niet zo aan te stellen en zo tekeer te gaan

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Kika29 »

Als je maar 1 keer per jaar belt is het misschien een optie om helemaal geen mobiel te nemen????Waar heb je dan in godsnaam een mobieltje voor nodig? Dan kan je ook wel zonder die 1keer.........Scheelt een hoop frustraties van consumenten.Zoals ik eerder al vermeldde bepaalde aanpassingen worden niet voor niks gedaan.Een pre-paid beller krijgt al fikse korting op het toestel. Zo vreemd is het dan toch niet als er een bepaalde minimum ingesteld wordt voor opwaarderen???Providers willen geld verdienen en niet weg gooien.Logisch toch? daarvoor zijn het bedrijven. Bedrijven zijn er om geld te verdienen niet om het weg te gooien.....

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Morrigan »

Ik ken iemand in mijn omgeving die een mobilel heeft voor zoals hij het noemt "noodgevallen". Bijv. voor als ie met pech onderweg komt te staan, dat soort dingen. Hij belt nooit met ding, maar wil 'm toch niet missen voor het geval dat ie 'm ineens wel nodig heeft.

Voor dat soort 'bellers' (of moet ik zeggen niet-bellers :wink: ) is Vodafone natuurlijk zeer ongunsitg!

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door blaat »

ik bedoel maar zo: als je een groot gezin hebt, koop je toch ook geen fiat panda? :D

Bello
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:49

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Bello »

Wij hebben 3 prepaid abonnementen lopen bij Vodafone. Inderdaad om weinig zelf te bellen en om wel bereikbaar te zijn. Indien VF deze abonnementsvorm niet wenst, moeten ze deze ook niet aanbieden. Wij hebben het laatste pakket nog in april 2006 gekocht waarbij nog 10 Euro gratis bel tegoed wordt weggegeven. Met dit pakket hoeft geen toestel gesponsord te worden, daar we een simlock vrij toestel hebben aangeschaft. In de combinatieaanbieding zat niet het gewenste toestel.
In de algemene verkoopvoorwaarden van het prepaid pakket geeft men een geldigheidsduur voor het beltegoed van onbepaalde tijd mits dit elke 365 dagen wordt aangevuld. Ook is opgenomen dat Vodafone de lengte van deze geldigheidsduur mag aanpassen.
Wel dit hebben ze dus onlangs gedaan en worden we verplicht minimaal 4 keer, 10 Euro per jaar op te waarderen. Voor een minimale beller die eerste met 10 Euro per jaar rond kwam betekend dit een prijsstijging van 400%.
Voor ons dankzij de simlock vrije toestellen dus ook het einde van onze relatie met VF.
Simyo lijkt mij een goed(koop) alternatief, iemand ervaringen mee??

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door ehltech »

prepaid abonnementen ??? prepaid is geen abonnement of overeenkomst

Bello
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:49

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Bello »

Beste Ehltech

Niet relevant in de discussie over de geldigheidstermijn van het beltegoed maar toch.

Abonnement: elke overeenkomst met Vodafone voor een afzonderlijke aansluiting, die periodieke lasten omvat.
Vodafone IZI: de prepaid aansluiting van Vodafone op het Vodafone netwerk.

Dus ook prepaid is een overeenkomst of abonnementsvorm. Je hebt een aansluiting op het netwerk waarvoor je welliswaar vooraf een vergoeding betaald voor het gebruik hiervan.

Gesloten