LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gestolen GSM

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
m.kooistra

gestolen GSM

Ongelezen bericht door m.kooistra »

Mijn vader (79) zijn GSM was begin vorig jaar gestolen. Hij kon zijn nr. wel blokkeren maar zijn abonnement niet. Hij moest dus gewoon door blijven betalen terwijl hij geen gebruik meer kon maken van de telefoon.Mijn vader is nu overleden. Wij kwamen er achter dat zijn beltegoed opgelopen was tot ruim 500 euro. Volgens T.Mobile kan dat bedrag niet terug gevorderd worden. Het komt gewoon te vervallen. Hoe kunnen we dit als nog terug vorderen.

jlthkoch2

Re: gestolen GSM

Ongelezen bericht door jlthkoch2 »

m.kooistra schreef:Mijn vader (79) zijn GSM was begin vorig jaar gestolen. Hij kon zijn nr. wel blokkeren maar zijn abonnement niet. Hij moest dus gewoon door blijven betalen terwijl hij geen gebruik meer kon maken van de telefoon.Mijn vader is nu overleden. Wij kwamen er achter dat zijn beltegoed opgelopen was tot ruim 500 euro. Volgens T.Mobile kan dat bedrag niet terug gevorderd worden. Het komt gewoon te vervallen. Hoe kunnen we dit als nog terug vorderen.
Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw vader. En sterkte.

Hoewel het "apart" is van T-Mobile dat men gewoon beltegoed blijft bijschrijven op een telefoonnummer dat geblokkeerd is en men uw vader geen alternatief nummer hebben aangeboden, is het (hoewel uw vader wat ouder was en het wellicht niet duidelijk voor hem was) in principe wel zijn eigen verantwoordelijkheid geweest om een ander nummer aan te vragen en een vervangend toestel te regelen. Zij hadden uw vader in ieder geval (desnoods onder overlegging van een kopie van de aangifte) een alternatief nummer aan moeten bieden.

Hoewel het niet echt netjes is van T-mobile denk ik dat ze in hun recht staan. Omdat u echter aan kunt tonen dat er (door de blokkade van het nummer) geen gebruik meer gemaakt kon worden van het nummer denk ik dat het zin heeft om een brief te sturen aan T-mobile waarin u de situatie uitlegt.

Wellicht dat u, doordat het ook deels T-mobile aan te rekenen is dat het tegoed zo is opgelopen aanspraak kunt maken op vergoeding van (een deel van) het beltegoed.

kweenie

Re: gestolen GSM

Ongelezen bericht door kweenie »

Dast het abonnement niet stopt bij het verlies van het toestel is op zich begrijpelijk. Anders zouden er veel mensen misbruik van maken, als ze van hun abonnement af willen. Maar dan zou wel aangegeven moeten worden dat je in principe een nieuw toestel met nieuwe sim zou kunnen kopen voor bij dat abonnement.

Gesloten