LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GI Incasso

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

GI Incasso

Ongelezen bericht door jante »

Een dag voor kerst kreeg ik een "leuk"kerstkadootje", nl een brief van GI incasso.
Dit is de derde brief die ik heb ontvangen van Dhr de Vries van GI incasso.
Hij wil niet ingaan op mijn eis om de kosten die door mij gemaakt zijn (door het versturen van aangetekende brieven) van het te vorderen bedrag af te trekken.
Daarbij komt dat ik nog steeds niet van plan ben het bedrag te betalen, omdat ik door misleiding bij Pretium ben terecht gekomen.
Wel is beloofd dat als ik het bedrag overmaak, ik van hun af ben!!!!!JA,JA!!
Hoe kan ik een bedrijf die het NIET ZO NAUW NEEMT MET DE WAARHEID vertrouwen, dat het echt afgelopen is?????!!!!!!!!!
Wat ze mij ook nog achteraf aanbieden is de 72 + Coulance regeling.
Een grotere belediging kan ik niet krijgen!!!!!!
Want wie zegt dat ik 72 + ben, of kunnen ze door de telefoon ook al zien hoe oud ik ben????
Dit is voor mij het bewijs dat ze zomaar iets schrijven.
Wel hebben ze het voorelkaar gekregen om mijn kerstavond voor een deel te verpesten. Daarvoor hartelijk dank Men de Vries!!!!!!
Het maakt mij nog strijdbaarder!!!!!!

Groet aan mede strijdgenoten.
(ik moest mijn verhaal even kwijt, het duurt nu al 2 jaar)

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: GI Incasso

Ongelezen bericht door quantas01 »

Een dag voor kerst kreeg ik een "leuk"kerstkadootje", nl een brief van GI incasso.
Dit is de derde brief die ik heb ontvangen van Dhr de Vries van GI incasso.
Hij wil niet ingaan op mijn eis om de kosten die door mij gemaakt zijn (door het versturen van aangetekende brieven) van het te vorderen bedrag af te trekken.
Dus je bent zelf in gebreke simpel zat, misleiding als dat zo is span je een kort geding aan of gaat naar een advocaat.
Tuurlijk gaan hun niet in op uw eis, immers hun vordering is terecht u moet betalen, als u meent dat u in uw recht staat zult u zelf een advocaat moeten zoeken maar gezien uw verhaal denk ik dat u aan het kortste eindje trekt.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: GI Incasso

Ongelezen bericht door Willem1957 »

@Quantas01
De bewering dat Jantje in gebreke is geweest is niet steekhoudend. Ik neem aan dat je het grote forum over Pretium Telecom en Gerecht Incasso kent, hebt kennisgenomen van de boetes die Pretium Telecom in afgelopen jaar opgelegd heeft gekregen wegens het niet voldoen aan de Nederlandse wet, de vele vragen die in de Tweede Kamer zijn gesteld over de handelswijze van Pretium Telecom en Gerecht Incasso etc. etc. Misleiding is zowel door de officiële toezichthouder Consumentenautoriteit, maar ook door consumentenprogramma's als Trosradar, Vara Kassa, Max etc. al voldoende aangetoond zodat verdere twijfel niet meer nodig is.

Er zijn helaas heel veel mensen die door Pretium Telecom zijn voorgelogen en die nu volledig onterecht een brief ontvangen van Gerecht Incasso. Dhr. De Vries van Gerecht Incasso is in feite een medewerker van Pretium Telecom die af en toe wordt vrijgemaakt om onder de naam "Gerecht Incasso" wat te gaan dreigen en tieren.

Toch nu toe heeft Gerecht Incasso nog nooit een vervolg gegeven aan hun dreigementen om de simpele reden dat de brief en handelswijze o.a. een inbreuk is op het wetboek van Strafrecht. Wij zitten juist te wachten op de volgende stap van Gerecht Incasso en een gang naar de rechtbank; echter mensen als Jantje hoeven die stap niet te nemen, die kunnen gewoon onderuit zitten en afwachten. Als GI meent een vordering te hebben die geldig is, zal GI een rechtszaak moet aanspannen voordat een deurwaarder kan worden ingeschakeld....... en op het moment dat Gerecht Incasso die stap zet en voor de rechtbank staat, dan wordt het interessant wat er gaat gebeuren......

@Jantje:
Je krijgt nu al de 3de brief van GI, terwijl hoogstwaarschijnlijk al in de 1ste brief een deadline stond waarvoor je moest betalen. Dat bevestigt dat de kans op vervolg nihil is.

Volgende stappen voor jou:
1) blijf posten over Gerecht Incasso, maar dan graag op het grote forum zodat alles centraal blijft.
(http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... start=2700)
2) schrijf een briefje aan GI dat je de vordering betwist
3) Pak het A4-tje van GI, maak er 2 gaatjes in en berg het op in een map. Bewijslast is erg geduldig als het goed is opgeborgen!

groet, Willem

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: GI Incasso

Ongelezen bericht door quantas01 »

De bewering dat Jantje in gebreke is geweest is niet steekhoudend.
Dit houd bij een rechter geen stand, immers ts gaat niet in beroep tegen de vordering alleen wil ie zijn kosten terughebben.

Dat zijn echt 2 verschillende zaken.

Of P nu wel of niet eerlijk zaken doet heeft met die kosten niks van doen, als ik die problemen had ging ik naar een advocaat en niks anders, niet reageren is toegeven ook voor de rechtbank.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: GI Incasso

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Hij wil niet ingaan op mijn eis om de kosten die door mij gemaakt zijn (door het versturen van aangetekende brieven) van het te vorderen bedrag af te trekken.
Dat is toch ook terecht.

Of,

De vordering is terecht en U dient alles te betalen en de aangetekende brieven zijn geen declarabele kosten

Of,

De vordering is onterecht en U dient in het geheel niets te betalen en uw kosten dienen vergoed te worden

Het is mij niet duidelijk welke situatie hier geldt... :mrgreen:

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: GI Incasso

Ongelezen bericht door Willem1957 »

svp verder gaan op grote forum. Daar staat mijn antwoord op bovenstaande.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: GI Incasso

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Er zijn geen grote en kleine forums.
ik geef gewoon een reactie op hetgeen jante schrijft

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: GI Incasso

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Het grote forum topic: al > 370 duizend keer gelezen en reeds 137 pagina's lang:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... start=2720

Slachtoffers van de praktijken van Pretium Telecom en Gerecht Incasso zijn het meest geholpen als alles centraal staat in plaats van verspreid over vele sub forum topics.
Laatst gewijzigd door Willem1957 op 27 dec 2009 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: GI Incasso

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

nou en ... :mrgreen:

Gesloten