LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heb ik er wel goed aan gedaan..............??!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ajpadmos
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2006 10:42

Heb ik er wel goed aan gedaan..............??!!

Ongelezen bericht door ajpadmos »

4 dagen geleden IPB van KPN voor alle zekerheid door een KPN-monteur laten installeren. Alles werkte de eerste 2 dagen goed.
Het internetten werkt nog steeds. Vanaf de derde dag kan ik echter niet meer bellen of gebeld worden. Via een mobiele telefoon is ons nummer wèl bereikbaar.
Intussen heb ik (bij mijn zoon) 2 uren in de (betaalde) wacht gestaan, maar die verbinding wordt dan "zomaar" verbroken....!
Dan de gratis storingsdienst 0800-0407 gebeld, maar daar wordt je dringend verzocht om het betaalde nummer te bellen.............

Zijn er gratis nummers waar men voor IPB terecht kan?

Ik had adsl en vaste telefoonaansluiting; met alles in één dacht ik ietsje voordeliger uit te zijn maar heb ik er wel goed aan gedaan??!!

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Heb ik er wel goed aan gedaan..............??!!

Ongelezen bericht door Mickey D »

gratis nummer: 0800-0407, optie 1 (prive gebruik), telefoonnummer, optie 3 (IPB). Dit is de technische helpdesk en meestal kan men je vanaf hier met andere afdelingen doorverbinden.
Succes! Ik heb na een maand nu een verandering in de situatie: de derdelijnshelpdesk had eindelijk eens tijd voor me, na daartoe te zijn aangemaand door de afdeling Klantenreacties. En inderdaad, er is wat anders dan vóór die tijd: had ik daarvoor steeds last van geen kiestoon, niet gebeld kunnen worden, wegvallende gesprekken, wegvallende internetverbinding, sindsdien heb ik ook nog echo's op de lijn...
Maar goed nieuws voor mij: ik mag annuleren! Hiep hoi! Ik was helemaal blij, totdat ik de datum zag dat de KPN het abonnement stopzet: 24 oktober 2007.... Dan loopt het jaarabonnement precies een jaar! Fijn, KPN, dat je zoveel rekening houdt met de ellende die je je klanten aandoet, als je je service niet voor elkaar kan krijgen.... Maar ik moet blij zijn: het gaat dan wel om een KOSTELOZE annulering!

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Heb ik er wel goed aan gedaan..............??!!

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Echo's op de lijn "horen" bij internettelefonie. Het heeft er mee te maken dat het langer duurt voordat jouw stem aan de andere kant is, waarna de telefoon daar jouw geluid weer opvangt.

Bij gewone telefonie is jouw stem veel sneller aan de andere kant waardoor de "echo" ook zeer snel weer terug is, zo snel dat je het niet merkt. Vroeger waren echo's ook bij traditionele telefonie een probleem. Toen werden er regelmatig echo-onderdrukkers op de lijnen geplaatst om dit tegen te gaan. Moderne digitale telefooncentrales zijn echter zo degelijk dat echo-onderdrukkers anno 2006 niet meer nodig zijn.

Misschien dat we met internettelefonie de echo-onderdrukkers weer af moeten stoffen...

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Heb ik er wel goed aan gedaan..............??!!

Ongelezen bericht door Mickey D »

Bovenstaande is niet waar! Ik heb een perfecte geluidskwaliteit gehad met mijn IPB van de KPN, dat was de enige storing die ik hier tegenkwam waar ik geen last van had. Wel van: geen kiestoon, wegvallende kiestoon als ik een nummer kies, verbroken verbindingen, onterechte ingesprektoon als mensen mij bellen of de telefoon gaat hier helemaal niet over.
Al deze problemen zouden ze in een keer oplossen! Ik weet op welke avond. De volgende dag stuurden ze me een brief, dat ze geprobeerd hebben mij te bellen om na te vragen of alle problemen inderdaad opgelost waren (hoe moet ik dat nou weten? Al die dingen treden dan wel, dan niet op.... Als het NU goed is, is dat een momentopname). ik was die dag thuis, maar heb geen telefoon gehoord. Dus niet opgelost! Maar wel heb ik sindsdien iets extra's: echo's op de lijn! En ook dit in zeer wisselende mate, van enigszins merkbaar maar nauwelijks storend tot onverstaanbare gesprekken, overstemd door de echo's.
En de KPN? Die gaat nogmaals 'een laatste poging doen het in orde te brengen', en de belofte is wederom dat ik daarna weg mag, maar dat heb ik vaker gehoord...
Heb zelfs een annuleringsbrief: mag weg per 24-10-07! Vriendelijk he, van ze, dat ik weg mag, vanwege hun storingen, per EINDE JAARCONTRACT? Ik hoef dus niet perse met nog een jaar te verlengen!

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Heb ik er wel goed aan gedaan..............??!!

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Zoals ik zei duurt het bij internet langer voor jou stem aan de andere kant is. Dat is afhankelijk van hoe jou internetverbinding precies loopt, en hoe druk het op het internet is. Internet is onvoorspelbaar.

Bijgevolg hoort de één wel echo's, de ander niet, en de ander soms.

Uiteraard is KPN niet achtelijk en zal er alles aan doen om zijn netwerk zo in te richten dat de vertraging minimaal is, maar dat betekent niet dat het probleem niet bestaat.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Heb ik er wel goed aan gedaan..............??!!

Ongelezen bericht door Mickey D »

Het probleem bestaat inderdaad! Ik hoor het vrijwel altijd namelijk, in meer of mindere mate.
En nogmaals: dat is pas ontstaan nadat er 'alles aan gedaan is om mijn technische problemen te verhelpen'. Voor die tijd zal ik ook wel op drukkere tijden gebeld hebben hoor, maar geen enkel probleem met de geluidskwaliteit. Dat is pas gekomen, bij wijze van oplossing voor alle andere problemen? Volgens het principe: als je rechter duim pijn doet, pak een hamer en sla op de linker duim, gegarandeerd dat je de pijn in je rechter duim vergeten bent?

Gesloten