| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heeft iemand ervaring met 1601?
-
vandesteeg
Re: Heeft iemand ervaring met 1601?
Ik bel ongeveer een klein jaar met 1601 en dat gaat prima. Het voordeel is dat je dit als preselect kunt instellen. Sinds een week bel ik meestal lokaal met 1609 en interlokaal met 1649, ook dit gaat prima, maar het nadeel is dat je het eerst moet intoetsen. Mijn oplossing: alle telefoonnummers in het telefoonboek van het toestel van te voren goed programmeren (het nadeel is dat je dan geen naam meer te zien krijgt als zij bellen) en 1601 als preselect gewoon houden voor de gevallen dat het vergeten wordt.
-
sona
Ook ik ben een erg tevreden 1601 en 1609 beller. De laatste is nog goedkoper in de regio gratis zonder starttarief...!
Dus met z'n allen massaal aan de haal met 1601 en 1609 de KPN verdient al genoeg. Als je dan nog bedenkt, dat die kleine bedrijven er blijkbaar van kunnen leven, er aan de stijkstok bij de KPN blijft hangen.... 
-
Nora
Op zich ben ik een tevreden 1601 gebruiker met maar 1 kanttekening. De internationale tarieven waren erg laag maar zijn inmiddels flink omhoog gegaan. Bijvoorbeeld naar Thailand (mobiel) bellen was 4 cent nu 13 cent. Australie was 1 cent nu 4 cent. Daar verdienen ze dus blijkbaar hun centjes mee. Voor de internationale nrs check ik eerst altijd even de andere providers. Voor de rest is 1601 prima. Specificaties kloppen tot op de seconde en als je niet veel belt, wordt er eens in de x maanden afgerekend. Mijn argwaan van het begin was echt snel verdwenen. ECHT EEN AANRADER!
-
Cooqeemonster
Ik maak al sinds een jaar gebruik van bel1601.nl. Eerst was het een halve cent per minuut dag en nacht. De starttikken zijn iets lager dan die van tele2. Sinds tele2 de daluren (avond nacht weekend) aanbied voor 0 cent per minuut doet 1601 dat ook. Alleen hoef je bij bel 1601 geen € 3,95 per maand te betalen. Ik heb het afgelopen jaar al zeker zo'n 100 euro aan gesprekskosten bespaard! alles loopt via internet. De facturering etc. De gesprekskosten worden automatisch afgeschreven. De facturen zijn steeds in orde en de specificaties goed inzichtelijk! Ik heb nog geen incasseringsproblemen of onjuiste facturen meegemaakt. Je kunt na vijf minuten op internet oveigens al zien hoeveel je verbeld (bespaard) hebt. Daarnaast betaal je alleen een starttik wanneer er ook werkelijk verbinding wordt gemaakt. Dat is bij Tele 2 anders. Ook bel je voor 2 cent naar Belgie, Duitsland, Spanje, noem maar op. Goedkoper dan bellen in NL via KPN! Kortom: ZEER AANBEVELENSWAARDIG!
Overigens blijkt nu dat 1649 helemaal gratis is, lees ik hier. Ik ga me daarin ook even verdiepen. Misschien switch ik wel.
Ik raad aan iedereen hierop over te gaan. De veels te hoge KPN-tarieven zullen dan in no-time onderuit gaan!
Groeten. Cooqeemonster.
Overigens blijkt nu dat 1649 helemaal gratis is, lees ik hier. Ik ga me daarin ook even verdiepen. Misschien switch ik wel.
Ik raad aan iedereen hierop over te gaan. De veels te hoge KPN-tarieven zullen dan in no-time onderuit gaan!
Groeten. Cooqeemonster.
-
rbo
Erg slechte ervaringen met Tele2. Tijdje mee gebeld, daarna gestopt (onjuiste facturen...)
Later kreeg ik nota's van iemand anders (ik was verhuisd, waren van de neiuwe gebruiker van mijn nummer). Bellen - ja meneer, zoeken we uit. Betalingsherinneringen, weer gebeld. Ja meneer, foutje, vergeet die nota's. Dus aanmaningen van het onduidelijk instituut Interum Justitia. Gebeld, geschreven, aantal malen heen-en-weer, uiteindelijk werd er met een deurwaarder gedreigd. Nog steeds voor kosten die ik niet gemaakt had, en ondertussen had ik ze zelf ook al gemeld wie wel dat nummer had (zouden ze zelf uitzoeken, nooit gedaan dus). Aangetekende brief gestuurd, met het hele archief van telefoonthes, e-mails, faxen en brieven erbij. Sinds die tijd nooit meer wat gehoord - ook geen sorry, we zaten fout, of zelfs maar een berichtje dat ze ermee stopten.
Kortom: als ik Tele2 reclame zie denk ik aan ergernis, heel veel ergernis en vraag ik me steeds weer af: wanneer gaan die %^*# eindelijk eens failliet. Dankzij Tele2 ga ik dus ook niet met andere goedkope aanbieders van telefonie, elektra, etc meer in zee, want ik zie de bui al hangen. Administratie niet op orde, onterecht rekeningen sturen, aanmaningen sturen, beloven dat je het uitzoekt maar niks doen....
Later kreeg ik nota's van iemand anders (ik was verhuisd, waren van de neiuwe gebruiker van mijn nummer). Bellen - ja meneer, zoeken we uit. Betalingsherinneringen, weer gebeld. Ja meneer, foutje, vergeet die nota's. Dus aanmaningen van het onduidelijk instituut Interum Justitia. Gebeld, geschreven, aantal malen heen-en-weer, uiteindelijk werd er met een deurwaarder gedreigd. Nog steeds voor kosten die ik niet gemaakt had, en ondertussen had ik ze zelf ook al gemeld wie wel dat nummer had (zouden ze zelf uitzoeken, nooit gedaan dus). Aangetekende brief gestuurd, met het hele archief van telefoonthes, e-mails, faxen en brieven erbij. Sinds die tijd nooit meer wat gehoord - ook geen sorry, we zaten fout, of zelfs maar een berichtje dat ze ermee stopten.
Kortom: als ik Tele2 reclame zie denk ik aan ergernis, heel veel ergernis en vraag ik me steeds weer af: wanneer gaan die %^*# eindelijk eens failliet. Dankzij Tele2 ga ik dus ook niet met andere goedkope aanbieders van telefonie, elektra, etc meer in zee, want ik zie de bui al hangen. Administratie niet op orde, onterecht rekeningen sturen, aanmaningen sturen, beloven dat je het uitzoekt maar niks doen....
-
mick45
hele goede ervaringen met 1601 !!!!! heel goedkoop en nooit problemen met de verbinding.
andere aanbieders geven (meestal) toe dat zij inderdaad niet kunnen concurreren met 1601. Tele 2 is beduidend duurder!
andere aanbieders geven (meestal) toe dat zij inderdaad niet kunnen concurreren met 1601. Tele 2 is beduidend duurder!
-
Firebird
Wij bellen vaak naar Brazillie, nou, naar mobiel bellen in Brazillie (Brazilliaans mobieltje) is goedkoper bellen als naar een Nederlandse mobiel! En ook nationaal echt SPOT goedkoop en geen gezeik! Tele 2 is wel erg duur hoor!
-
reclame bureau
wat een reclame hier. Valt wel erg op van die allemaal dezelfde teksten die hier geplaast worden.
1601/1649 hebben geen groot klanten bestand en de prijzen wat ze hanteren is super voor de consument maar op dit moment nog.
De prijzen die zij hanteren zijn verliesgevend en investeerders hebben al meerderemalen veel geld in gepompt . Nog even.....
Let wel even op hun algemene voorwaarden zij kunnen kosten op u gaan verhalen wanneer het mist gaat.
1601/1649 hebben geen groot klanten bestand en de prijzen wat ze hanteren is super voor de consument maar op dit moment nog.
De prijzen die zij hanteren zijn verliesgevend en investeerders hebben al meerderemalen veel geld in gepompt . Nog even.....
Let wel even op hun algemene voorwaarden zij kunnen kosten op u gaan verhalen wanneer het mist gaat.
-
Gast
kun je nagaan wat jullie doen met al die reclamerotzooi op tv e.d.Geplaatst op 07 Oct 2004 15:23 door reclame bureau
--------------------------------------------------------------------------------
wat een reclame hier.
dus reclamebureau, niks zeggen en eerst de hand in eigen boezem steken voordat u dergelijke onzin uitkraamt.
-
henkst
Ik heb sinds begin 2004 ervaring met 1601 en ben daar uiterst tevreden over. Aan het begin van elk gesprek krijg je te horen wat de kosten per minuut zijn. Meestal een halve cent, vaak gratis, met name in het weekend. En geen starttarief!!!
-
helma
doen, geen klachten, en heel erg goedkoop.
wees geen dief van je eigen portomonee.
wees geen dief van je eigen portomonee.
-
m.wil
Gratis nationaal naar vaste telefoonnummers bellen tijdens de daluren, alleen tegen betaling van het starttarief is NIET MEER !!
Ik heb het net ontdekt door op mijn voorlopige factuur te kijken. De site vermeld nog steeds dat het gratis is! Dit kan toch niet zomaar, zonder de klanten in te lichten en zonder de site bij te werken !
Ik heb het net ontdekt door op mijn voorlopige factuur te kijken. De site vermeld nog steeds dat het gratis is! Dit kan toch niet zomaar, zonder de klanten in te lichten en zonder de site bij te werken !
-
kenner
HE HE, HEBBEN JULLIE HET EINDELIJK DOOR?
Wel slim die 1601 boys. Je laat mensen een tijdje bellen voor 0.5cnt.
Als je genoeg mensen hebt, verhoog je de tarieven.
Mensen blijven dan toch vaak hangen.
Voor 0.5cnt bellen is beneden de kostprijs. 1601 heeft dus flink geinversteerd. Is natuurlijk gewoon een vorm van reclame.
Wat zijn sommige mensen toch naief, zeg.
Wel slim die 1601 boys. Je laat mensen een tijdje bellen voor 0.5cnt.
Als je genoeg mensen hebt, verhoog je de tarieven.
Mensen blijven dan toch vaak hangen.
Voor 0.5cnt bellen is beneden de kostprijs. 1601 heeft dus flink geinversteerd. Is natuurlijk gewoon een vorm van reclame.
Wat zijn sommige mensen toch naief, zeg.
-
Kenner
Nou, pechvogel.......het addertje is onderweg,hoor!!Of zijn het complete slangen onder het gras van 1601?Geplaatst op 08 Aug 2004 21:23 door pechvogel
--------------------------------------------------------------------------------
klopt tellie,
goedkoop en geen adders onder het gras.
veel goedkoper als die zg adverterende op tv tele2 c.s
dus bel met 1601
Je naam komt nu echt goed van pas.....PECHVOGEL!!!
-
anne3366
Ik lees hier gratis bellen met tele2 ...hahaha
Daar moet je wel een abbonement voor afsluiten 3.95 en elk gesprek begint met het start tarief 4 cent per gesprek.
Kpn heeft Belplus 200, BelPlus 200 kost € 4,50 per maand hier zit het start tarief in. Minuten die over bliven kun je meenemen 6 maanden.
Dat is ruim 3 uur bellen per maand.
Stel je je voordeel nummers in dan bel je ook goedkoper naar het buitenland /+ mobiel in nederland VEEL goedkoper dan via de carrier pre select bedrijven.
Nederlanders rekenen zichzelf graag rijk...jammer dat ze niet kunnen rekenen.
Daar moet je wel een abbonement voor afsluiten 3.95 en elk gesprek begint met het start tarief 4 cent per gesprek.
Kpn heeft Belplus 200, BelPlus 200 kost € 4,50 per maand hier zit het start tarief in. Minuten die over bliven kun je meenemen 6 maanden.
Dat is ruim 3 uur bellen per maand.
Stel je je voordeel nummers in dan bel je ook goedkoper naar het buitenland /+ mobiel in nederland VEEL goedkoper dan via de carrier pre select bedrijven.
Nederlanders rekenen zichzelf graag rijk...jammer dat ze niet kunnen rekenen.
-
FritzTheCat
Is wel zo maar niet bellen is WEL betalen voor je bundel.
Ik heb me gisteravond aangemeld maar kreeg tot op heden (na 14 uur) nog geen antwoord met klantnummer. Is dit normaal?
Heb 1601 gemaild en kreeg een autoreply.
Ik heb me gisteravond aangemeld maar kreeg tot op heden (na 14 uur) nog geen antwoord met klantnummer. Is dit normaal?
Heb 1601 gemaild en kreeg een autoreply.
-
telefoongast
Anne3366,
Nee, jij kan lekker rekenen...........
Bij BelPlus ontvangt u een beltegoed t.w.v. € 2,25 (inclusief BTW). Met dit tegoed kunt u ongeveer 100 minuten bellen. Bij BelPlus 60, 200 en 300 is respectievelijk 12, 30 en 35 keer starttarief inbegrepen
Bron: www.kpn.com
Bij een bundel van 200 minuten krijg je dus 30 keer het starttarief.
Als je via 1601 200 minuten belt in 30 gesprekken, dan betaal je:
30 x 0.039 cent = 1,17 euro
200 minuten x 0,005 cent (halve cent) = 1 euro
Totaal 2,17. Lijkt mij goedkoper dan die 4,50 van jou.
Bovendien geldt die halve cent per minuut voor elk binnenlands gesprek, zowel overdag, 's avonds en 's nachts.
Heb ik ook geen rekening gehouden met het 'gratis bellen in doordeweekse daluren bij 1601. Dit voordeel valt dan weer weg tegen jouw voordeelnummers bij KPN.
Als ik jou was zou ik lekker bij de KPN blijven
Nee, jij kan lekker rekenen...........
Bij BelPlus ontvangt u een beltegoed t.w.v. € 2,25 (inclusief BTW). Met dit tegoed kunt u ongeveer 100 minuten bellen. Bij BelPlus 60, 200 en 300 is respectievelijk 12, 30 en 35 keer starttarief inbegrepen
Bron: www.kpn.com
Bij een bundel van 200 minuten krijg je dus 30 keer het starttarief.
Als je via 1601 200 minuten belt in 30 gesprekken, dan betaal je:
30 x 0.039 cent = 1,17 euro
200 minuten x 0,005 cent (halve cent) = 1 euro
Totaal 2,17. Lijkt mij goedkoper dan die 4,50 van jou.
Bovendien geldt die halve cent per minuut voor elk binnenlands gesprek, zowel overdag, 's avonds en 's nachts.
Heb ik ook geen rekening gehouden met het 'gratis bellen in doordeweekse daluren bij 1601. Dit voordeel valt dan weer weg tegen jouw voordeelnummers bij KPN.
Als ik jou was zou ik lekker bij de KPN blijven
-
patricia001
Telefoongast: Anne 3366 heeft het over Tele 2 en niet over 1601 hoor. Misschien moet je leren lezen ofzo....... En als je met belplus 200 van KPN belt dan ben je inderdaad goedkoper uit dan dat "gratis"bellen bij Tele 2. Veel mensen bellen namelijk niet eens 200 minuten per maand. En al die aanbieders van "gratis"bellen zijn lekker bezig om een klantenbestand op te bouwen om straks een ander product aan die klanten te verkopen.......... En wees blij dat KPN bestaat anders hadden de andere aanbieder zelf een netwerk aan kunnen leggen!
Patricia
Patricia
-
telefoongast
weet ik, maar dan moet ze niet op een 1601 discussie reageren