| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heeft iemand ervaring met 1601?
-
Gast
Heeft iemand ervaring met 1601?
Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die positieve en/of negatieve ervaringen hebben met bellen via 1601. Sinds kort heb ik de website gevonden van 1601. Je zou bij hun kunnen bellen voor een halve cent per minuut tijdens piekuren en gratis tijdens de andere uren.
Vóórdat ik mij bij 1601 wil aanmelden, zou ik graag ervaringen lezen van andere 1601-gebruikers.
Alvast bedankt.
Vóórdat ik mij bij 1601 wil aanmelden, zou ik graag ervaringen lezen van andere 1601-gebruikers.
Alvast bedankt.
-
Kornelis
Re: Heeft iemand ervaring met 1601?
Bellen via 1601 heb ik geen ervaring mee.
Wel heb ik al ruim 8 maanden zeer goeie ervaring met bellen via 1649.
Bellen via 1649 is overdag en s'avonds GRATIS!! Alleen per gesprek betaal je een starttarief van 4 cent. Dit geldt alleen maar als je belt van en naar het vaste netwerk.
Via internet kan je direct zien met wie je hebt gebeld en de tijd.
Kijk maar op www.bel1649.nl
Het enige nadeel is dat je voor elk nummer wat je wil gaan bellen 1649 moet drukken. Ik heb dit opgelost om alle nummers die je veel belt het nummer 1649 voor te plaatsen. Het abonnement blijf je betalen aan KPN. Als je geen 1649 drukt dan worden de tikken via de nota van KPN of een andere provider in rekening gebracht.
Goedkoper kan je in nederland via het vaste net niet bellen.
www.bel1649.nl
Verder heb ik geen contacten met 1649. Wel heb ik ruim 38 jaar ervaring in telecommunicatie.
Wel heb ik al ruim 8 maanden zeer goeie ervaring met bellen via 1649.
Bellen via 1649 is overdag en s'avonds GRATIS!! Alleen per gesprek betaal je een starttarief van 4 cent. Dit geldt alleen maar als je belt van en naar het vaste netwerk.
Via internet kan je direct zien met wie je hebt gebeld en de tijd.
Kijk maar op www.bel1649.nl
Het enige nadeel is dat je voor elk nummer wat je wil gaan bellen 1649 moet drukken. Ik heb dit opgelost om alle nummers die je veel belt het nummer 1649 voor te plaatsen. Het abonnement blijf je betalen aan KPN. Als je geen 1649 drukt dan worden de tikken via de nota van KPN of een andere provider in rekening gebracht.
Goedkoper kan je in nederland via het vaste net niet bellen.
www.bel1649.nl
Verder heb ik geen contacten met 1649. Wel heb ik ruim 38 jaar ervaring in telecommunicatie.
-
JH vd B
1609 bellen daar is het in de regio ook sàvonds en overdag gratis bellen
-
Gast
doen!! ik heb eerst tele2 gehad e.d altijd was de rekening anders dan ik had gedacht(hoger) 1601 altijd correct en goedkoop!
inderdaad 1/2 per minuut. het gehele land op elk tijdstip!
uiteraard zijn er ook inbel kosten.
ik heb tot heden(ben 8maanden klant) geen spijt!
je krijgt alleen factuur via email.
ze geven gelijk aan wat je bespaart hebt tov tele2.
tele2 weet dat ze goedkoper zijn,en geven dat ook toe als je doorvraagt.
daarom doen !
gr
pechvogel
inderdaad 1/2 per minuut. het gehele land op elk tijdstip!
uiteraard zijn er ook inbel kosten.
ik heb tot heden(ben 8maanden klant) geen spijt!
je krijgt alleen factuur via email.
ze geven gelijk aan wat je bespaart hebt tov tele2.
tele2 weet dat ze goedkoper zijn,en geven dat ook toe als je doorvraagt.
daarom doen !
gr
pechvogel
-
yvon w
Ook ik heb hele goede ervaringen met 1601. zonder geld te hoeven betalen kan je je telefoonspecificatie online bekijken, bij kpn moet je er voor betalen. voordat je verbinding heb hoor je al via een bandje wat de gesprekskosten zijn en na een half uur kan je al op je nota zien wie je gebeld heb. Nu pas zie je wat de kpn aan ons verdiend!! het is gewoon schandalig. ik vind het erg jammer dat die providers via de kpn moeten gaan, anders zou ik kpn gelijk de deur uit doen. nu wil ik via 1649 gaan bellen, want dat is helemaal gratis!! wat wil een mens nog meer zou je denken. ik vraag me af hoelang dit soort bedrijven kunnen blijven bestaan, maar voor mij geldt: iedere gratis minuut bellen is er 1!! het leven is al duur genoeg. dus mensen, wees gewaarschuwd en bel niet via kpn dan hou je een hoop geld over!!
-
budje
Ik ben ook wel heeeeel nieuwsgierig waar deze bedrijven het van kunnen doen...
Kleine correctie trouwens: je betaalt tegenwoordig bij KPN niets voor een papieren specificatie. Dit was tot ongeveer anderhalf jaar geleden wel het geval.
Kleine correctie trouwens: je betaalt tegenwoordig bij KPN niets voor een papieren specificatie. Dit was tot ongeveer anderhalf jaar geleden wel het geval.
-
Gast
Bellen via deze operators gaat probleemloos. gebruik momneteel 1609 voor lokaal = helmaal gratis en voor mobiel = momenteel 18 cent. en verder 1649 voor interlokaal = alleen 4 cent starttik daarna gratis. Regelmatig even de websites checken voor de tarieven maar die hoor je ook als je belt. Klinkt wel geinig als die mevrouw "u belt gratis" zegt 
-
help me
Ik gebruik nu ongeveer 6 mnd 1601. Ik ben heel tevreden! Normaal was ik bij de KPB rond de 180 Euro kwijt per 3 mnd en nu max. 10 Euro (hiebij zit uiteraard niet het bedrag van de "vaste lasten" van het KPN-netwerk welke je wel nodig hebt).
Op dit moment is het zelfs zo dat het 's avonds na 18.00 uur gratis bellen is (alleen betaal je de starttik) en het 's weekends.
Gewoon toppie! Kijk maar eens op http://www.bellen.nl voor een vergelijking.
Op dit moment is het zelfs zo dat het 's avonds na 18.00 uur gratis bellen is (alleen betaal je de starttik) en het 's weekends.
Gewoon toppie! Kijk maar eens op http://www.bellen.nl voor een vergelijking.
-
Gast
correctie: pas na 19.00u. bel je gratis bij bel1601, niet eerder, ik ben ca. € 3,10 kwijt per 3 maanden bij 1601, terwijl ik toch veel bel.Op dit moment is het zelfs zo dat het 's avonds na 18.00 uur gratis bellen is (alleen betaal je de starttik) en het 's weekends.
-
zwazwa
telefoneren met 1601 is heel goed en bijzonder goedkoop vergeet niet uw starters tarief dat komt op de 0.5 cent per gesprek ,maar dat is bij elke aanbieder.Vanaf vorige week is het in de avond tot de ochtend gratis bellen,maar ik denk dat dat een stunt is.
groeten evert
[/b]
groeten evert
[/b]
-
Gast
Hoi!
Ik ben begonnen met Tele2 en ben daarna overgestapt op 1601.
Ik heb de tarieven e.d. niet bijgehouden dus ik was blij verrast toen ik opeens de melding kreeg dat ik gratis belde. Die melding krijg je na het intypen van het nummer als er contact gemaakt gaat worden, een stem vertelt je dat je voor een halve cent/gratis belt. Je kunt de melding ook uitzetten.
Ik heb geen problemen met 1601 en zover ik weet belt mijn vader met 1601 en 1649 en ik heb nog geen negatieve dingen over beide gehoord.
Dat 1649 nu alleen het starttarief rekent vind ik wel raar, hoe moeten ze nou rondkomen?? Met de halve cent van 1601 kan ik er nog een beetje iets bij voorstellen...
Geen problemen dus! Ben nu ruim een half jaar bij 1601.
Groetjes,
Danielle uit Alkmaar
Ik ben begonnen met Tele2 en ben daarna overgestapt op 1601.
Ik heb de tarieven e.d. niet bijgehouden dus ik was blij verrast toen ik opeens de melding kreeg dat ik gratis belde. Die melding krijg je na het intypen van het nummer als er contact gemaakt gaat worden, een stem vertelt je dat je voor een halve cent/gratis belt. Je kunt de melding ook uitzetten.
Ik heb geen problemen met 1601 en zover ik weet belt mijn vader met 1601 en 1649 en ik heb nog geen negatieve dingen over beide gehoord.
Dat 1649 nu alleen het starttarief rekent vind ik wel raar, hoe moeten ze nou rondkomen?? Met de halve cent van 1601 kan ik er nog een beetje iets bij voorstellen...
Geen problemen dus! Ben nu ruim een half jaar bij 1601.
Groetjes,
Danielle uit Alkmaar
-
coen777
Is een aanrader. Ik heb reeds meer dan een half jaar verbinding via 1601 en heb nooit moeilijkheden gehad. Binnen enkele minuten kan je op de site zien hoeveel de kosten zijn geweest en wat je aan kosten open heb staan. Doen!!! echt een aanrader.
Ik ben er toe gekomen omdat KPN via hun abonnement meer rekenen als je naar iemand belt die zelf bij een andere provider is aangesloten (wat je overigens meestal niet weet).
Ik ben er toe gekomen omdat KPN via hun abonnement meer rekenen als je naar iemand belt die zelf bij een andere provider is aangesloten (wat je overigens meestal niet weet).
-
kuifje
Ik bel al een tijdje met 1601 en heb er zeer goede ervaring mee.Ik heb 2 tieners en er wordt regelmatig gebeld. Mijn hoogste rekening is E16,00 buiten mijn KPN aansluiting.
-
Bob Schurkjens
Ik gebruik 1601nu ongeveer een jaar en dat werkt uitstekend. De meeste mensen reageren argwandend als ze horen dat je er gratis + starttarief mee kunt bellen. Zal wel niet goed wezen... maar 1601 is prima en mensen die denken dat KPN beter is moeten dan maar gewoon teveel blijven betalen.
-
E.M.
Met BelBudget abonnement kun je er sowieso geen gebruik van maken, maar heb je wel veel lagere vaste maandlasten. Lijkt wel een goed bewaard geheim, want KPN maakt er nooit reclame voor...
-
Andres
Wat een kolder allemaal met 1602 en tele2 en al dat ****.
Ik bel maar voor Euro 2,80 per 2 maand, dus het heeft weinig zin.
En wat je verbeld en krijgt gecompenseerd geef je weer aan dat overzoete frisdrank uit...
Dus zinloss...
Ik bel maar voor Euro 2,80 per 2 maand, dus het heeft weinig zin.
En wat je verbeld en krijgt gecompenseerd geef je weer aan dat overzoete frisdrank uit...
Dus zinloss...
-
niet oplettend
wat een reclame hier. Valt wel erg op van die allemaal dezelfde teksten die hier geplaast worden.
1601/1649 hebben geen groot klanten bestand en de prijzen wat ze hanteren is super voor de consument maar op dit moment nog.
De prijzen die zij hanteren zijn verliesgevend en investeerders hebben al meerderemalen veel geld in gepompt . Nog even.....
Let wel even op hun parte algemene voorwaarden zij kunnen kosten op u gaan verhalen wanneer het mist gaat.
1601/1649 hebben geen groot klanten bestand en de prijzen wat ze hanteren is super voor de consument maar op dit moment nog.
De prijzen die zij hanteren zijn verliesgevend en investeerders hebben al meerderemalen veel geld in gepompt . Nog even.....
Let wel even op hun parte algemene voorwaarden zij kunnen kosten op u gaan verhalen wanneer het mist gaat.
-
pille
Ik heb die voorwaarden net zitten doorlezen, maar waar zie je dat dan?
-
johan p
ik bel +/- een halfjaar met 1601 en het bevalt zeer goed !!!!! Nu de abonnementskosten (die je aan kpn moet betalen) nog.
-
Gast
Hoezo, omdat ze onder de kostprijs van KPN zitten? Dan snap je niet hoe bedrijven zoals 1601 werken! Ik zal het je uitleggen: KPN en andere grote spelers in de markt hebben telefoonminuten beschikbaar voor hun 'eigen' klanten. Wanneer deze minuten bijna 'vervallen' doordat hun eigen klanten ze niet afnemen, dan verkopen KPN, BT, France Telecom, AT&T deze minuten op de valreep aan anderen. Inderdaad tegen dumpprijzen ....De prijzen die zij hanteren zijn verliesgevend
Overigens zie je dezelfde soort handel ook in de electriciteitsmarkt.