LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
malamute
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2008 10:17

HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door malamute »

Beste mensen op het radar-forum.

Afgelopen vrijdag 21 november heb ik onderstaande brief naar Vodafone gestuurd omdat ik een heleboel problemen heb met mijn toestel, een Samsung F480. Probleem: telefoongesprekken vallen geheel of gedeeltelijk weg en moet dan steeds opnieuw bellen.Toestel is al 3x in raparatie geweest sinds de aanschaf in juli. Problemen zijn nog steeds niet opgelost.Op dit moment kom ik geen stap verder bij Vodafone en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ben al jaren klant bij vodafone maar wordt behandelt als oud vuil. Graag jullie reacties. (Heb gisteren nog contact gehad met de klantenservice en kreeg te horen dat mijn klacht pas over enkele weken zal worden behandelt, DACHT HET NIET).Hier de brief:

-------------------------
Geachte heer,mevrouw,

In juli 2008 heb ik van de mogelijkheid gebruik gemaakt om mijn in september/oktober aflopende abonnement te verlengen. Toen ik hoorde dat Samsung met de F480 op de markt zou komen en dit toestel binnen Vodafone te verkrijgen was heb ik dan ook niet geaarzeld. Derhalve via de telefonische klantenservice van Vodafone mijn telefoonabonnement verlengd i.c.m. de Samsung F480. Helaas heb ik tot op heden van dit toestel amper plezier gehad. Het toestel is inmiddels al 3x ter reparatie aangeboden. De klacht is telkens dat er tijdens het telefoneren een slechte verbinding is wat als gevolg heeft dat de verbinding wegvalt, geheel of gedeeltelijk.

Afgelopen woensdag 19 november heb ik telefonisch contact gezocht met jullie klantenservice en gemeld dat er nog steeds problemen zijn met mijn toestel. “Erg vervelend voor u meneer kreeg ik te horen. Neemt u de reparatieformulieren mee naar het Vodafone servicepunt in Roermond en er zal ter plekke een oplossing worden gezocht”. Ik heb nog expliciet gevraagd of ik een nieuw toestel kon krijgen, ja ze zullen ter plekke een oplossing zoeken.
Dus naar Roermond. Maar wat schetst mijn verbazing, “Meneer, we moeten alle formulieren invoeren in ons systeem en dit zal worden doorgestuurd naar ons hoofdkantoor vanwaar een oplossing voor uw probleem wordt gezocht”. Ik heb nog gezegd dat mij zojuist telefonisch is verteld dat er ter plekke naar een oplossing zou worden gezocht, maar helaas. Ik heb vanuit het Servicepunt in Roermond opnieuw met jullie klantenservice gebeld. Toen kreeg ik te horen dat er inderdaad niet acuut een oplossing voorhanden is en dat eerst alle reparatieformulieren ingevoerd moesten worden, dan zou alles doorgestuurd worden naar het Hoofdkantoor en dan zou ik iets te horen krijgen. Dus maar alle reparatieformulieren doorgegeven en ingevoerd door de mevrouw van de klantenservice. Zij vertelde dat ze probeerde om mij nog woensdagmiddag en anders donderdag een oplossing te geven.
Donderdag rond het middaguur heb ik zelf nogmaals telefonisch contact gezocht met jullie klantenservice. Toen kreeg ik te horen dat de zaak in behandeling was en dat er normaliter niet zo snel een oplossing zou komen. Ik dacht dat kan niet waar zijn. Alweer een melding die totaal niet overeenkomt met wat mij telkens verteld wordt.

Vandaag vrijdag 21 november opnieuw contact gehad met de klantenservice. “Erg vervelend allemaal meneer maar helaas kunnen wij op dit moment niets voor u doen, even de zaak afwachten”.

Zoals u in bovenstaand schrijven kunt lezen heb ik het momenteel echt helemaal gehad met Vodafone. U moet begrijpen dat ik mijn abonnement met 2 jaar heb verlengd i.c.m. een Samsung F480 toestel waar ik totaal geen vertrouwen meer in heb. Ik hoef dit toestel dan ook niet meer!!!

Er zijn mijnsinziens 2 oplossingen voorhanden:

1) Ik verzoek u om mijn abonnement terug te draaien naar de situatie zoals die was in juli. Dat houdt in dat ik op dit moment (bijna of geheel) contractvrij zou moeten zijn, zodat ik op mijn gemak kan bekijken of ik via Vodafone mijn abonnement wens te verlengen met een toestel dat ik graag zou willen.

2) Zo snel mogelijk een nieuw toestel. Momenteel heb ik alleen interesse in de Samsung Omnia (Slik, weer Samsung!!) of de BlackBerry Storm. Ik neem aan dat deze toestellen gezien alle ellende en problemen die ik inmiddels al heb meegemaakt geen probleem zouden moeten zijn om mij binnen het huidige abonnement te verstrekken.

Ik vertrouw er op dat u na het lezen van bovenstaand schrijven alles in het werk zult stellen om mij per omgaande een positieve en passende aanbieding te doen toekomen. In afwachting daarop verblijf ik,


--------------------------

Graag jullie reacties en eventuele meningen.

Groetjes uit Limburg,
Roel

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door Dragoon »

Wat je even zou kunnen proberen is op het toestel de dual modus uitschakelen.
Dual modus houd in dat het toestel op het gewone gsm netwerk draait en op het 3g netwerk.
Als je in een bepaald gebied geen 3g dekking hebt dan valt je verbinding weg, dit omdat hij dan overschakelt op het gewone netwerk.
Ik heb dit toestel ook gehad en dezelfde problemen maar dan met Kpn, toen ik de dual modus uitschakelde ging het wel goed.

malamute
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2008 10:17

Re: HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door malamute »

Het omzetten van de netwerkmodus heb ik al gedaan.

Heb afgelopen vrijdag een aanbieding gekregen van de Vodafonewinkel in Roermond om mijn toestel om te ruilen. Het betreft een 8-tal toestellen zoals bijvoorbeeld Samsung G600-G800-F700, Nokia 6500. Ter vergelijking, ik heb nu een F480 Touchwiz!!! Appels met peren vergelijken lijkt me zo. Ik gebruik momenteel ook HSDPA internet dus op de aangeboden toestellen gaat dit sowieso niet lukken. Let wel, deze omruiling wordt aangeboden door de winkel in Roermond, terwijl ik het toestel heb besteld via de telesales (telefonisch). Eigenlijk moet ik een aanbieding krijgen van de klantenservice (als deze bestaat!!!). In ieder geval doen ze in Roermond wel hun best om naar een oplossing te zoeken.

Vanmorgen maar weer met de klantenservice gebeld. We gaan u terugbellen hoor!! Ja, dat hoor ik al weken.

Zo langzamerhand weet ik het echt niet meer.

Groet Roel

djoice
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2008 17:44

Re: HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door djoice »

hallo,

ik heb ook een samsung f480 gekocht in juli. Ik had deze telefoon nog geen maand of het was al raak.. hij liep vast! ik ben terug gegaan naar belcompany waar ik hem heb gehaald. hier heb ik meteen een nieuwe gekregen omdat hij nog geen maand oud was. ik was helemaal blij omdat ik vond dat ze een goede service verleende. tot de laatste 2 maanden, telkens als ik iemand probeerde te bellen viel de verbinding weg, waardoor ik vaak 3 á 4 keer moest terug bellen! ze hebben hem op gestuurd en na ander halve week kreeg ik hem weer terug, moet ook zeggen dat ik hier geen last meer van heb gehad. 2 weken nadat ik hem terug had gehaald kwamen er vlekjes onder het beeldscherm, en liep mijn toestel telkens vast, ook toen ben ik weer terug gegaan naar belcompany hij is weer opgestuurd en 2 weken later kreeg ik een telefoontje dat ik hem kon komen ophalen omdat hij gerepareerd was, wel moest ik 30 euro eigen risico betalen wat ik ook niet vind kloppen want volgens mij valt het gewoon nog in de garantie.. ( dit toestel is nog geen half jaar oud!) hij vertelde mij daarbij dat hij bij de derde klacht voor mij een nieuw toestel kon gaan eisen. vandaag ben ik dus weer terug gegaan naar deze winkel met de klacht dat hij telkens vast loopt en niet goed reageert, waarop ze mij vertellen dat ik hard op het scherm mag duwen, maar ook dit klopt niet want het is een touch screen dus dat houd in dat ik het scherm aan moet raken plaats van er door heen te duwen. ze hebben toen een berichtje gestuurd na het hoofdkantoor en moest toen een half uur wachten op goed keuring om hem terug te sturen voor de reparatie. in die tussentijd heb ik gebelt met de verzekering maatschappij en het hoofdkantoor van samsung zelf. het hoofdkantoor vertelde mij dat ik 3x dezelfde klacht moest hebben voor dat ik een nieuw toestel kon eissen. hier ben ik het uiteraard helemaal niet mee eens want zou blijf ik aan het sukkelen. ik heb mijn toestel dus toch maar weer terug gebracht en nu is het weer afwachten. Heeft iemand enig idee of ik verdere stappen kan gaan ondernemen? het enige wat ik wil is een toestel dat functioneert!

wie kan mij helpen!!??

groetjes joyce

bc_klantenservice
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:17
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door bc_klantenservice »

Beste Joyce,

Wij zouden je graag willen helpen met het oplossen van je klacht. Zou je contact willen opnemen met onze klantenservice op: 0318 - 569 852 (ma t/m vr bereikbaar van 9.00 - 17.00) met referentie BC0812-350.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Samsung mobiele telefoon zijn leuk om te zien, veel hightech, maar kwalitatief zijn het brikken.
Ik heb er al diverse ter reparatie aangeboden gekregen.

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door areyouben »

Er zitten idd bepaalde modellen tussen die standaard problemen veroorzaken. Op zich is de F480 redelijk OK wat dat betreft. Bijvoorbeeld de D840 was een model dat standaard terugkomt, de U700 en U600 ook op zich.

malamute
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2008 10:17

Re: HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door malamute »

Update per 10-12-2008

Eindelijk komt er schot in de zaak. Het toestel wordt omgeruild voor een HTC Touch Diamond. Kon ook weer voor een F480 gaan maar daar heb ik toch niet erg veel vertrouwen meer in. Ik kon geen ander toestel kiezen wat ik erg jammer vond. Ook het wijzigen van mijn abo om dan een ander toestel uit te zoeken kon geen doorgang vinden. Snap ik niet maar zal wel zo moeten. Ben benieuwd wanneer ik mijn nieuwe HTC daadwerkelijk in handen heb.

Ik blijf - als vaste klant - een naar gevoel bij Vodafone houden. Allereerst over de zeer slechte afwikkeling van mijn klacht, ten tweede dat ik eigenlijk geen keuze heb over de omruiling.

Groet Roel

Hambartsumyan
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2008 19:13

Re: HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door Hambartsumyan »

Sindskort heb ik een Samsung Omnia aangeschaft van het telecombedrijf, Vodafone (online winkel van Vodafone). Deze had ik na een week thuis gestuurd gekregen. Na 1 week merkte ik al dat ik er problemen mee had.

Mijn telefoon bleef herhaaldelijk (6/7x per dag) hangen. Als ik mijn telefoon had opgeladen, de WiFi had aangezet, te lang aan het bellen was etc. etc., kreeg ik deze niet meer uit slaapstand. Ik kon wel gebeld worden, mijn telefoon ging af, maar ik zag niets op het scherm (zwart scherm). De enige manier om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen was, op het reset knopje drukken.

Toch is het niet verstandig om zo vaak op het reset knopje te drukken. Vervolgens ben ik gaan googlen of er meerdere mensen dit probleem hadden. En ja, mensen die bij Vodafone een abonnement hadden afgesloten hadden dit probleem. Na dieper onderzoek te doen bleek dat Vodafone een eigen software op de Samsung Omnia heeft geïnstalleerd. Dit is waarschijnlijk de reden dat deze telefoon niet meer ontwaakt uit slaapstand.

Ik heb enkele malen telefonisch contact opgenomen met Vodafone, maar tevergeefs. Ik kreeg mensen aan de lijn die achter de telefoon zaten, maar niets van problemen snapten (of wel van het probleem afwisten, maar tegen mij zeiden dat ze dat eigenlijk niet mochten zeggen). Ik werd door Vodafone van het ene nummer naar het andere gestuurd. Doordat ik geen informatie kreeg ben ik naar de Vodafone winkel gegaan in de stad. Daar heb ik het probleem uitgelegd. Zij wisten niets van het probleem. Mijn telefoon is vervolgens ter reparatie opgestuurd (NA 1.5 WEEK AL). Ik kreeg niet eens een nieuwe telefoon.

Ik heb mijn telefoon inmiddels 2 weken terug, maar tevergeefs ze hebben er helemaal NIETS aan gedaan. Het enige wat ze hebben gedaan, is het plaatsen van een nieuwe batterij. SCHANDALIG!! Ik blijf mijn telefoon nu nog een week gebruiken als deze niet goed functioneert ga ik mijn contract ontbinden. Natuurlijk ga ik geen geld meer betalen aan iets wat niet naar mijn wens is.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben?

malamute
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2008 10:17

Re: HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door malamute »

Update omruiling F480:

Vorige week maandag 08 december toezegging gekregen dat het toestel omgeruild zou worden voor een HTC Touch Diamond :D . Nog steeds niets gehoord over de definitieve omruiling. Vandaag - dinsdag 16 december - zelf maar weer eens contact opgenomen met de afdeling Loyalties van Vodafone om te vragen hoe het zit. Toen ik eindelijk de desbetreffende medewerker aan de lijn had die mijn case in behandeling heeft, werd de verbinding verbroken. Lang leve mijn F480 :twisted: . Na 10 minuten maar weer teruggebeld. "U moet nog even geduld hebben, kreeg ik te horen". Dacht het niet: toch aangedrongen dat ik graag wilde spreken met mijn case-behandelaar. Daar had ik hem aan de lijn en hem even gevraagd hoe hij het vond om (mijn 1e telefoontje van zojuist dat abrupt verbroken werd) iemand aan de lijn te hebben die niet te verstaan was!!!! "Heel vervelend voor u". Hij zou proberen de zaak te bespoedigen kreeg ik te horen. "Ik bel u deze week terug met nieuws".

Tsjonge wat krijg ik de ?#%*&^%#$ van dit hele verhaal. Vodafone bewijst zich echt een hele slechte dienst. Ben benieuwd hoe lang ik dit nog moet pikken. Ik houd jullie op de hoogte.

Groet Roel

malamute
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2008 10:17

Re: HELP: Vodafone+Samsung F480 3x reparatie en nog problemen

Ongelezen bericht door malamute »

Update 18-12-2008 :twisted: :evil:

Zelf maar weer contact gezocht met afdeling loyalties daar ik nog steeds niets had gehoord. "Helaas is uw aanvraag voor de omruiling nog niet verwerkt meneer, maar ik heb ook goed nieuws. Ik heb voor u een nieuwe procedure aangevraagd en deze is direct goedgekeurd :?: . Binnen 10 dagen zult u uw HTC toestel ontvangen".

Dit is de laatste kans voor Vodafone. Als dit de mist in gaat neem ik andere stappen en geef ik de hele zaak uit handen.

We wachten maar weer af!!!

Groet Roel

Gesloten