LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema prepaid (internationaal) budget bellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Hema prepaid (internationaal) budget bellen

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

In juli een beltegoed (buitenland) bellen bij de Hema gekocht. Gewoon bellen was via mijn eigen provider ineens flink in prijs verhoogd.

Systeem leek goed te werken. Je belt naar een inbel nummer (08002111) en je tegoed wordt aan je eigen nummer gekoppeld. Altans zo had het gemoeten.

Mijn beltegoed blijkt echter gekoppeld te zijn aan een (fictief)nummer dat opvallend veel lijkt op het inbelnummer (0318002111). Hier via de klantenservice achter gekomen.
Na aanmelding kon ik bellen. Alleen met de bijbehorende pincode kon ik de gesprekken niet bekijken. Hiervoor een email naar de klantenservice gestuurd (wacht nog steeds op antwoord).
Een week later bleek ineens het tegoed afgenomen te zijn en was het laatst gebelde nummer een mobielnummer in Suriname. Hiervoor een email naar de klantenservice gestuurd (wacht nog steeds op antwoord).
Weer een week later bleek het saldo 0 euro te zijn. Gebeld met de klantenservice. Ze zouden het uitzoeken. Nummer was gekoppeld aan bovenstaand nummer. Ze zouden hierover terugbellen (ik wacht nog steeds).
Via het foute nummer + pincode kon ik wel alle gesprekken zien (vooral een nummer in Suriname).
Weer gebeld met de klantenservice. Ik moest een email aan de Hema zenden.
Binnen een week was het beltegoed weer terug. Alleen koppeling met nummer was nog hetzelfde.
Blijkbaar zijn ook andere aan hetzelfde nummer gekoppeld.
Jammer dat op het moment het beltegoed weer op is. Met als laatste nummer het bekende niet door mij gebelde Surinaamse nummer (005978915859).

Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Tot die tijd gebruik ik deze dienst maar niet meer.

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Hema prepaid (internationaal) budget bellen

Ongelezen bericht door Hellig »

M.Martens schreef:Misschien kunt u beter Hema in gebreke stellen.
want?

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Hema prepaid (internationaal) budget bellen

Ongelezen bericht door Regggy »

Hellig schreef:
M.Martens schreef:Misschien kunt u beter Hema in gebreke stellen.
want?
geen zorgen, dit is de enige toetsen volgorde die uit zijn keyboard komt.. :roll:

Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Re: Hema prepaid (internationaal) budget bellen

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

M.Martens schreef:Misschien kunt u beter Hema in gebreke stellen.
Ik heb al diverse keren geklaagd bij de Hema. Reageren doen ze nooit en als je belt dan zullen ze het uitzoeken. Niet dus.

Het wordt echter steeds vreemder. Begin deze week saldo 0 euro. Paar dagen later was het ineens €6,40 en nu €1,40. Dit zonder dat ikzelf een nummer gebeld heb.

Maar het kan nog gekker. Bel ik op de standaard manier naar 0800-2111 dan blijkt het saldo 0 euro te zijn. Echter de pincode is anders. Alleen deze werkt niet met mijn eigen nummer. Dus dit tegoed is gekoppeld aan weer een ander (onbekend) nummer.

Bel ik echter anoniem *31* dan krijg ik het beltegoed gekoppeld aan 0318002111, wat momenteel €1,40 is.

Technisch is er dus wat mis met het systeem.

Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Re: Hema prepaid (internationaal) budget bellen

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

Nog maar update.
Ik meld de klacht wekelijks aan de Hema. Tot op heden hebben ze nog niet het fatsoen gehad om te reageren.
Veder had ik afgelopen week 1 euro beltegoed. Vandaag wilde ik er gebruik van maken. Jammer, beltegoed leeggebeld naar Suriname.

Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Re: Hema prepaid (internationaal) budget bellen

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

De HEMA wil blijkbaar geen klanten.
Ik bel nu maar via Freevoipdeal. Dit werkt tot nu toe probleemloos en is ook nog goedkoper.

Gesloten