LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het beruchte Postbank mobieltje Siemens M35i

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gerard Steenbergen

Het beruchte Postbank mobieltje Siemens M35i

Ongelezen bericht door Gerard Steenbergen »

Ik heb mijn telefoon wel ontvangen en wel een paar weken later als aangekondigd maar toch ik heb hem dan gekregen.
Heb een dag gebruik kunnen maken van dit mobieltje en toen was het defect. Na veel op en neer gebel met de Postbank en Telfort moest ik via de Postbank mijn mobieltje opsturen en heb dit ook gedaan. En wacht nu al meer dan twee maanden op een tegenbericht van de Postbank en heb deze nog steeds niet gehad. Wel heb ik zel heel veel kontakt gehad met de Postbank en Telfort, maar ebn door de Postbank nog nooit benbaderd. Ook niet na twee boze brieven. Heb wel meer informatie gekregen en die liegt er niet om. Alle mobieltjes zijn tot op heden nog steeds niet uitgeleverd en wat de reparaties betreft is mij ter oren gekomen dat de Postbank hier pas aan gaad beginnen als alle mobieltjes zijn uitgeleverd. Dit wil dus zeggen dat die genen die in juni / juli een defect mobieltje heeft opgestuurt en nog wel een maand of 6 langer op kunnen wachten als dat ze nu al gedaan hebben. Het is toch onbeschoft hoe de Postbank om gaat mijn zijn klanten. Wel hebben ze minimaal een extra bestedings bedrag los gepeuterd bij hun klanten van minimaal 600.000 x ƒ 1.000,= is ƒ 600.000.000,= en dan zou je denken dat hiervoor toch wel wat meer klantenservice zou zijn. Maar nee hoor de Postbank klant is niets waard blijkt en zijn geld hebben ze al binnen.

Ik heb verschillende instanties op de hoogte gebracht van dit probleem maar nog geen duidelijke aanwijzingen ontvangen dat hier aan iets zou worden gedaan. Op 06-11-2001 stuur ik betreffende instanties mijn brieven die ik naar de Postbank heb gestuurt en waarop tot op heden 04-11-2001 nog nooit is geantwoordt.

Gerard

R. Werther

Re: Het beruchte Postbank mobieltje Siemens M35i

Ongelezen bericht door R. Werther »

Vanaf 19 juli 2001 heb ik een probleem met de postbank (wie niet) en dit probleem is tot op heden niet opgelost. In mei heb ik ook meegedaan aan de spaaractie om een gratis Siemens GSM te ontvangen. De telefoon heb ik in juli ontvangen, tot zover geen problemen. Op 18 juli heb ik een brief ontvangen met daarin de mededeling dat de aanmeldingscodes nog niet zijn verzonden, maar dat ik het toestel gerust kan gebruiken. Ik hoefde alleen nummer 888 te bellen om met behulp van de girofoon het beltegoed op te waarderen. Dit heb ik natuurlijk gedaan en toen is mijn probleem ontstaan…
Het geld was de volgende dag van mijn rekening geschreven, maar het beltegoed is tot op de dag van vandaag niet opgewaardeerd. Ik heb ongeveer 50,-- verspild met bellen naar de klantenservice M-bankieren verschillende e-mails en brieven gestuurd, maar er wordt niet gereageerd. Er wordt wel van alles beloofd, zo wordt mijn beltegoed met minimaal 175,-- opgewaardeerd als alle medewerkers van de Postbank hun belofte alsnog nakomen. De Postbank maakt het makkelijk??? Ja, ze maken zich overal lekker makkelijk vanaf.

W van der Veen

Ongelezen bericht door W van der Veen »

Ik ben blij dat u de postbank actie nog even heb aangehaald in u programma. Ik begrijp nu dat ik een van de vele ben die nog steeds geen telefoontje heb mogen ontvangen ondanks alle toezeggingen.

vriendelijk groeten W van der Veen

R.van Dijken

Ongelezen bericht door R.van Dijken »

Siemens mobiel al tijden niet bruikbaar.
Per tel. , brief, E-mail getracht de Postbank in beweging te krijgen maar tot op heden zonder resultaat.
Overweeg om alles maar bij de Postbank weg te halen en een wel funktionerende bank te zoeken.

m.v.g.
R.van Dijken

ejc de veen

Ongelezen bericht door ejc de veen »

twee weken geleden nog gebeld met de postbank,nu kan
het niet lang meer duren nog maar 8000 stuks moeten we
nog versturen, we denken met een dag of tien moet u de
telefoon zeker in huis hebben.
maar,helaas nog steeds niets ontvangen.

Paul Lubberts

Ongelezen bericht door Paul Lubberts »

Ondanks talloze telefoontjes met evenveel beloften dat nu binnen 2 weken het inmiddels beruchte mobieltje wordt geleverd heb ik deze heden 12 november nog steeds niet.
Wel heb ik 2 aktiveringscodes en de laatste 4 cijfers van een telefoonummer. Op e-mailtjes wordt niet gereageerd.
Op 31 oktober ontving ook ik de dreigbrief van de Postbank dat ze ƒ 300,00 van mijn rekening gaan halen als ik mijn
(nog niet ontvangen) mobieltje niet voor 1 december zou aktiveren. Bij telefoonnummer 0800 0254022 gevraagd naar een adres waar ik mijn klacht hierover heen kan sturen.
Dit kan naar: Postbank NV correspondentie sparen,
Locatie PJ 0251, Postbus 21009, 1000 EX Amsterdam.
Reaktie op deze brief: Wij kunnen helaas niets voor u doen, belt u maar met.... jawel 0800 0254022. Kastje-muur systeem dus. Met als uitsmijter de geweldige laatste zin dat ik mijn mobieltje toch echt voor 1 december moet aktiveren want anders zullen ze toch echt ƒ 300,00 van mijn rekening halen (als ik hem al had zou ik nu toch echt de neiging krijgen iets geheel anders met dat mobieltje te doen.)
De jongeman op het bewuste telefoonnummer weet het nu ook niet meer. Ik moet toch echt mijn klacht schrijven naar eerder genoemd adres. Eerst maar eens afwachten tot 15 november, want de laatste telefoons zullen dan toch echt bezorgd zijn??????????? Geloven doe ik het niet echt en mijn vertrouwen in de Postbank is helaas tot het absolute nulpunt gedaald. En dat is een forse daling wat ik had ze wel redelijk hoog zitten tot dusver. Wat een aktie!!! Volgend jaar wil ik graag een note-book... kan ik mij nu al vast opgeven????

a. stavenuiter

Ongelezen bericht door a. stavenuiter »

hier een reactie. ik heb een brief gemaakt met mijn persoonlijke irritaties, hij is wat lang, maar ik ook heb tot op heden nog geen mobiel ontvangen, wel een dreigbrief.
de reactie op deze brief, aangetekent verstuurd, is nog niet ontvangen.

de kosten van telefoontjes die ik naar de postbank moest bellen en brieven lopen nu op tot +- 25,--. mag dit misschien bij het beloofde beltegoed. nu maar hopen op morgen

A. Stavnuiter

Aan:
Correspondentiesparen
Locatie PJ 0251
Postbus 21009
1000 EX Amsterdam

Rotterdam 6 november 2001,

Geachte heer/mevrouw,

Met deze brief hoop ik dat de actie mobiele telefoon, en alle misverstanden die bij mij gewekt zijn eens en voorgoed zijn afgelopen.
Ik wil het volgende aan u kenbaar maken
Ø Feiten en irritaties
Ø Nieuw adres

Eind mei heb ik via de girofoon opdracht gegeven voor het sparen van 1000 gulden en in ruil daarvoor, een telefoon. (fantastisch idee)

In de mailing die ik op het postkantoor moest halen stond vermeld dat de telefoon binnen zeven weken thuisbezorgd zou worden.

Via enkele keren het 0900 nummer te bellen, kreeg ik te horen dat er een of twee maanden uitstel was van levering. ( begrijpelijk, grandioze actie)

Op 1 juni ben ik verhuisd, dit is ruim van tevoren aangegeven aan de postbank.

Via de doorzendservice van de ptt-post moest ik erachter komen dat nog steeds het oude adres vermeld stond op de post die ging over de actie m-bankieren.

Een aantal malen heb ik het 0900 nummer gebeld, daar konden ze me niet helpen en wisten toen nog niet te zeggen dat het adres verkeerd op de brief stond
Intussen kreeg ik een brief waarin vermeld werd dat ik recht had op een de mobiele telefoon. En dat deze over enkele weken kon worden bezorgd.

Na een maand wachten heb ik maar weer gebeld met de klantenservice, die kon niks voor mij doen, alleen de mededeling dat het adres wat op mijn afschriften stond ook het adres wordt voor de bezorging van de mobiele telefoon. Ik moest maar het 0900 nummer bellen.
Ik kreeg een faxnummer waarin ik het nieuwe adres kon vermelden en opsturen.

Bij het 0900 konden ze alleen zeggen dat de levering weer uitgesteld moest worden, mensen die verhuist zijn in de periode van de actie, worden achter aan de lijst gezet.

Mijn geduld raakte op.

In augustus krijg ik een brief, dankzij en leve de ptt-post met zijn doorzendservice, met de activeringscode. Nog steeds is het oude adres vermeld.

Ik 0900 bellen, de brief klopt, maar ik moest me geen zorgen maken. Hij komt naar het goede adres.

Begin oktober is er nog steeds niks geleverd. Ik bel de klantenservice en vertel weer het verhaal, zie hiervoor. Zij komen tot de conclusie dat misschien de ptt-post het nieuwe adres nog niet goed had ingevoerd. Het advies was om naar het postkantoor te gaan.

Bij het postkantoor konden ze me niks vertellen. Ik bel naar de afd. verhuizingen daar kunnen ze me vertellen dat ik daadwerkelijk op het nieuwe adres woon.

Waar is dan mijn pakketje met telefoon.

Bij de ptt-post kom ik erachter dat het pakket een nummer moet hebben, pas dan kunnen ze opsporen waar het pakketje is.

Ik bel 0900 en daar is een aardige meneer die me het nummer van het pakketje kan geven, er wordt bij gezegd dat dit wel tegen de regels in is, maar kan dus wel.

Het lijkt wel of het 0900 nummer steeds meer bevoegdheden krijgt. Ik kan opeens ook het nieuwe adres aan dit call-center doorgeven. Zij zullen het dan doorgeven, zodat alles goed komt.

Ik bel ptt-post, om het nummer door te geven, daar kunnen ze me precies vertellen dat het pakketje op het oude adres is aangeboden, en weer mee terug is genomen. Het ligt te wachten op een nieuwe bestemming.

Ik bel het 0900 nummer boos op, en heb duidelijk gemaakt dat de klant dit soort zaken toch niet moet regelen.
Mijn telefoon is midden oktober op mijn nieuwe adres, wordt mij beloofd.

Midden oktober vraag ik nog een doorzendservice aan. Dit om te voorkomen dat de ptt-post het pakketje niet doorstuurt en aflevert bij het oude adres. Ik geloof het niet zo meer.

Mijn telefoon is er eind oktober nog niet.

Wel komt er een brief binnen, waarin staat dat ik de mobiele telefoon al wel enige tijd in bezit heb, maar ik heb de telefoon nog niet geactiveerd.
Hier schrok ik echt van en ben zeer boos.

De actie is een geweldig idee, maar vertrouwen in een juiste afhandeling vind ik erg matig verlopen. Ik heb veel geduld, ipv juli in oktober, vind ik het nog niet erg, ik begrijp het zelfs, maar de erg langdradige afhandelingen komen bij een volgende actie er bij mij er niet meer in.

De volgende stap die ik moest zetten is het bellen van de klantenlijn, die was constant in gesprek en moest langer wachten dan tien minuten, na drie dagen (6 november 2001) kom ik er uiteindelijk door.

Carola Oldemeule is ook een van de medewerkers van uw bedrijf die me wat meer informatie kan verschaffen over de telefoon.
Ze begrijpt het hele verhaal. Zoekt in de computer op welk adres ik woon, blijkt nog steeds het oude adres. Enkele weken geleden heb ik het 0900 nummer gebeld en die konden het nieuwe adres opschrijven en doorgeven.

Wel of niet gedaan; het stond niet in de computer. Mevr. Oldemeule is wel bevoegd om adressen te veranderen, waarom kon dit nooit eerder???
Volgens mevr. Oldemeule hebben de computers een nieuw systeem, Het nieuwe adres werd niet aangenomen in de computer.
Om het adres te laten veranderen moet ik nu zelf een brief schrijven naar postbank correspondentie sparen. Waar ze ook deze klacht moeten behandelen.

Als dit de sleutel zou zijn tot het bemachtigen van een telefoon waar ik recht op heb, waarom niet eerder, waarom 3 a 4 maanden aan het stoeien met allerlei service nummers van de postbank.

Ik hoop met deze brief echt even aandacht te krijgen voor hetgeen zich allemaal afgespeeld heeft. De brief is informeel, dat begrijp ik, ik hoop op uw begrip.

En dan nu het nieuwe adres voor het bezorgen van de gratis mobiele telefoon.

In afwachting van uw reactie, verblijf ik

A.K.J. Stavenuiter

Paul Lubberts

In aansluiting op mijn verhaal van gisteren:

Hoera, lang leve de Postbank, want:......

Ik heb weer een nieuwe aktiveringscode gekregen!!!
De derde inmiddels. Het kan niet op, dank Postbank, duizendmaal dank! (en weer een nieuwe dreigbrief natuurlijk!)Helaas nog steeds geen mobieltje. Maar deze komt nu toch echt, binnen 2 weken na vandaag aldus een wederom vriendelijke jongeman van de Postbank-(on)geinlijn.
Inmiddels is het dus weer even een weekje opgeschoven. 1 december komt akelig dicht bij. Maar ja, ze hebben het ook zo druk met het versturen van dreigbrieven.

Rick Smit

Ongelezen bericht door Rick Smit »

Herhalen hoeft niet, precies wat ook vele anderen ervaren heb ik: al maanden lang wordt mij een telefoontoestel toegezegd, maar..... nog steeds niets.

B.P.M. Staal

Ongelezen bericht door B.P.M. Staal »

In een brief van de Postbank d.d. 27 augustus 2001 staat dat naar aanleiding van mijn klachtenbrief van 1 augustus 2001 ik aan alle actievoorwaarden heb voldaan en mijn mobiele telefoon in september kan verwachten. In september had ik niets ontvangen en heb wederom contact gehad met de Postbank. Wegens succes duurde het bezorgen van de telefoons iets langer, maar in oktober zou hij bezorgd worden. Inmiddels was het november en heb ik weer gebeld, nu wordt medegedeeld dat ik de telefoon voor eind december kan verwachten. Ik wacht al vanaf mei op deze telefoon!

Paul Lubberts

Eindelijk maar toch!!!

Gisteren lag er zowaar een ophaalbericht voor mijn mobieltje in de brievenbus.
Vandaag het mobieltje gehaald, geactiveerd en opgewaardeerd
en het lijkt warempel nog allemaal goed te zijn gegaan ook.
Is het de Postbank toch nog gelukt voor het verstrijken van de deadline. Vond het wel zo netjes dit ook even te melden na mijn eerdere mailtjes hierover.

Erik Put

Ongelezen bericht door Erik Put »

Opwaarderen via girofoon niet mogelijk, omdat onze girorekening zakelijk is. Opwaardeerkaart gekocht van O2.
Kan niet opwaarderen omdat de telefoon is verkregen door een actie van de Postbank. Alleen mogelijk via girofoon zegt een medewerker van O2. Enige oplossing is een niewe girorekening openen. Dat kost wel 20 euro. En de gekocht opwaardeerkaart van 20 euro kan niet meer terug. Help????
Gooi hem weg die gratis Siemens s35i.....

Diana Reede

Ongelezen bericht door Diana Reede »

Dankzij het niet bij me dragen van 1 van de 3 boekwerken waar instaat dat je alleen kunt opwaarderen via de girofoon heb ik even snel een opwaardeerkaart gekocht bij de supermarkt.
Na de kaart opengekrast te hebben kom ik erachter dat je niet kunt opwaarderen met een kaart van o2, destijds nog telford.
Balen, m'n eigen fout, maar ik ga toch terug naar de supermarkt. Die kunnen niets voor me doen, ik moet o2 maar bellen.
O2 gebeld, daar wordt gezegd dat het een actie van de postbank is en als ik m'n geld terug wil moet ik de postbank maar bellen.
De postbank heeft dan wel de actie bedacht, maar het zijn toestellen van o2 en daar kan de postbank dan weer niets mee (dus van het kastje naar de muur).
O2 stelt voor dat ik m'n telefoonkaart te koop aanbied bij de supermarkt en nog maar eens bij vrienden en familie na moet vragen of ze een o2 kaart kunnen gebruiken en anders de postbank nog maar eens proberen, het is tenslotte toch echt hun actie (en terug naar het kastje).
De mensen die ik ken met een o2 prepaid telefoon zijn die met dezelfde als ik, die van de postbank.
En bij de supermarkt schiet het ook niet op, de mensen die daar komen hebben waarschijnlijk zelf ook de siemens s35i.
Ik ben het met Erik Put eens, dat ding wekt alleen maar ergenis.

Ary

Ongelezen bericht door Ary »

Heb nu al sinds het begin van de aktie mijn postbank mobieltje,en hij doet het nog steeds prima!!
Die van al mijn kennissen doen het ook ,allemaal ontvangen zonder problemen.

richard

Ongelezen bericht door richard »

Beste Diana...

Die opwaardeerkaart raak je aan de straatstenen niet kwijt. Ik verkoop ze zelf, maar hoog uit een per maand.
Mijn moeder had precies het zelfde als jij, ik heb de kaart na een maand leuren voor 15 € kunnen verkopen......

Dhr. R.P. van Oyen

Ongelezen bericht door Dhr. R.P. van Oyen »

Het beruchte Postbank-mobieltje... Wat een ergernissen wat ik heb gelezen. Toch zijn er ook nog wel positieve berichten, zoals die van mij.
Het duurde even, maar half juli heb ik dat ding ontvangen. Aanmelden, opwaarderen en M-bankieren ging prima zonder problemen. Ik gebruik 'm regelmatig en ben er blij mee.
Wel bleek de simkaart soms voor wat problemen te zorgen, zoals dat er tijdens standby ineens "kaartfout!" in het display stond. Even uit en meteen weer aanzetten en het probleem is weg. Hoogstwaarschijnlijk komt dat doordat van de Postbank-sim (om het zo maar even te noemen) in korte tijd er heel veel van zijn gemaakt, en het blijft toch gevoelig spul. De telefoon zelf functioneert uitstekend.

Binnenkort gaat er een andere simkaart in omdat ik overstap naar een abonnementvorm.

richard

Ongelezen bericht door richard »

Die simm-kaart fout melding is een vaker voorkomend probleem bij de Siemens M35i, en heeft dus waarschijnlijk niet zo veel met de simm-kaart te maken......

Als u over gaat op een O2/telfort abonnement dan wens ik u heel veel sterkte in de strijd, lees maar eens verder op dit forum......

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

De Simkaart melding ligt aan het rode schuif-lade waarin de simkaart rust. Deze lade geeft soms wat speling en daardoor kan de simverschuiven en denkt de telefoon dat de simkaart een fout geeft. Het ligt niet aan de simkaart (1 van de eerste dingen die o2 beweerd) dit is echter een klein probleem.

Ik kan al van af 26 juli niet meer bellen met mijn M35i van O2. Na vele e-mails sturen eindelijk voor elkaar dat ze hem zouden reparen en nu kreeg ik twee weken een brief waarin doodleuk stond dat mijn schade was ontstaan door druk, val of vocht. Geen garantie dus. Erg raar omdat ik een hele klachten historie had bijgevoegd waaruit bleek dat al deze klachten samen voor het eindresultaat hadden gezorgt, Nu met de ombudsman bezig om te kijken wat ik het beste kan doen.

De klachten bij mij begonnen met het opladen in de auto mbv van het snoertje wat je bij de belcompanie kon kopen. Als ik mijn GSM er aan hing ging deze van zelf uit en kreeg ik hem bijna drie dagen met geen mogelijkheid aan. Als ik wilde bellen ging de telefoon steeds zoeken naar een netwerk die hij 10 seconde ervoor nog wel had. Als ik gebeld werd begon de telefoon ook het netwerk te zoeken. Dus met deze telefoon kon je niet eens meer bellen lastig. Aangezien ik op 10 juli 2002 een vervangend goed werkend toestel van O2 had ontvangen en dat deze dan al op 26 juli defect raakt zonder de oorzaken die o2 noemde in hun brief is toch wel heel erg snel??? Toen kwam gisteren mijn vader thuis die per ongeluk een m35i heeft waarbij alles wel gewoon werkt en die vertelde dat o2 de spelregels had verandert in dat het beltegoed nog maar 6 maanden geldig is in plaats van de 365 dagen vraag ik mij af waar o2 mee bezig is. Even nog uitvechten en dan ASAP bij hun weg en natuurlijk het beltegoed wat ik nog heb openstaan wel eerst op bellen. Mijn vraag aan de rest van de gebruikers wordt u ook zo behandeld

Ad

Ongelezen bericht door Ad »

Ik wil even reageren op de domme opmerkingen van Diana Reede. Als je slim was geweest had je eesrt de 2 A4 LANGE BRIEF van de postbank met daarin de meest gestelde vragen moeten lezen en bovendien staat het in bladzijde 13 van het postbank boekje. Je ziet weer hoe stom mensen kunnen zijn. HET IS GRATIS DUS IS HET GOED!!! denk eerst na lees je correspondentie en dan dingen lopen doen.

Tim

Ongelezen bericht door Tim »

Aan Dhr. R.P. van Oyen
Een uitstekend idee. Veel voordelen maar lees altijd de bijbehoorende boekwerk. Wat dat sim kaart betreft oplossing is vrij simpel. Het komt weleens voor dat de simkaart eventjes geen contact maakt met de contactpunten wat er onder zit. Even een papiertje dubbel vouwen en achter de sim schuiven (dus voor de duidelijkheid niet voor het goudkleurige gedeelte)vervolgens de sim terug plaatsen en Voila het probleem is opgelost
Veel succes en vooral goedkoop belplezier toegewenst

Gesloten