LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het voordeel van verlengen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
J-efferson

Het voordeel van verlengen?

Ongelezen bericht door J-efferson »

Misschien is het niet waar, maar deze conclusie heb ik kunnen maken na een gesprek met de Hi Klantenservice. Ik ben vandaag de dag in staat om 4 maanden van te voren mijn abonnement te verlengen, tot mijn vreugd is de Samsung Galaxy S3 op de markt.

Nu vroeg ik mij af wat het voordeel is van het eerder verlengen. Als ik namelijk 4 maanden van te voren verleng krijg ik weliswaar mijn S3 op de deurmat, maar in feite met een abonnement van 28 maanden. Dit is de oorzaak: mijn huidige abonnement loopt nog 4 maanden (en is goedkoper dan de huidige abonnementen, en ik denk dat dat voor vele anderen geldt) en indien ik vandaag de dag verleng, komen de overige 4 maanden dus bij het nieuwe abonnement op.

Huidig abonnement kost mij gemiddeld €38 per maand en een nieuw S3 abonnement kost naar mijn wens de 1e 6 maanden €21 en €48,50 voor de resterende 18 maanden.

Standaardsituatie (dus pas verlengen aan het einde van het contract) komt op een gemiddeld maandbedrag van €41,63 (((6*21) + (18*48,50)) / 24).
Hierbij komen 4 maanden de (4*€38) + (€41,65*24) = €1151,12

Verlengsituatie (4 maanden van te voren verlengen) komt op een gemiddeld maandbedrag van €42,61 (((6*21) + (22*48,50)) / 28). (28*€42,61) = €1193,08

Oftewel, verlengen kost mij €41,96 meer. Tevens heeft Hi het zogenaamde Toestellease, waarbij ik daarbovenop dus nog 4 maanden extra risico loop dat mijn telefoon bijvoorbeeld kapot valt (of in ieder geval dat er een schade plaatsvind die niet onder de garantie valt) waardoor ik Hi kan gaan betalen.

Iedereen weet inmiddels dat verlengen je geen korting oplevert, dat is bij meerdere providers tegenwoordig zo. Maar in dit geval gaat het me zelfs geld kosten en de klanten wordt verteld dat ze bij verlengen geen aansluitkosten hoeven te betalen. Bij de gemiddelde provider kan iemand voor die €41,96 wel bij een andere provider de aansluitkosten dekken, waardoor de consument misschien wel een voordeliger abonnement bij de concurrent kan afsluiten.

Hierbij vraag ik mij dus af wat het voordeel is van het verlengen (en al helemaal 4 maanden van te voren). Over het product van Hi ben ik te spreken, daarom zou ik ook best mijn abonnement 4 maanden van te voren willen verlengen (hierdoor zou Hi dus al een inkomstenbron 4 maanden van te voren hebben vastgelegd voor de komende 2 jaar). Overigens, ik heb gevraagd of het tegenwoordig nog mogelijk is om het abonnement later in te laten gaan (dus op einde contractdatum oude abonnement) waarbij het toestel al wel geleverd wordt op het moment van verlengen zelf. Door de Hi Klantenservice is mij verteld dat dit niet mogelijk was.

Naast het feit dat dit verlengen geld kost, vind ik de toestellease constructie al een reden om niet door te gaan met Hi. Zo kleven er naar mijn mening teveel nadelen aan het leasen van een telefoon om de volgende redenen:

- Er wordt beweerd dat Hi door toestellease goedkoper uitkomt (zie berekening hieronder)
- Toestel is geen eigendom van mijzelf, indien ik hem dus 1 keer per ongeluk laat vallen en er zit een barst in het beeldscherm kan ik Hi waarschijnlijk een fiks bedrag gaan betalen en dan is die telefoon nog steeds in bezit van Hi.
- De zogenaamde Smartcare service, binnen 4 uur probeert men je weer online te helpen. Prima idee, maar je krijgt wel een vervangend toestel uit cat. A (goedkoopste categorie).

De S3 zou bij Hi toestellease voor 2 jaar in eerste instantie (zonder die 4 verlengmaanden) in totaal €1151,12 kosten met studentenkorting, 75min, en Hi Large 1000MB met 7,2Mbps databundel!

Bij Vodafone is er een bundel beschikbaar waarbij ik 160/3000 bel/sms, 1000MB met 14,4Mbps databundel krijg en de telefoon geleverd word voor €81. Dit komt neer op een kostenplaatje van:

Actietarief 6 maanden: €0,-
Tarief overige 18 maanden: 18 * €47,50 = €855,-
Toestelkosten: €81,-
Eenmalige aansluitkosten: €30,-
Totaal: €966,-

Als ik vervolgens naar Vodafone zou overstappen ben ik dus €185,12 goedkoper uit dan dat ik klant blijf bij Hi. En dan hebben we het nog niet over het feit dat ik bij Vodafone eigenaar blijf over mijn eigen toestel, die ik optioneel zou kunnen verkopen aan het einde van mijn contract waardoor mijn totale prijs dus nog lager zou kunnen uitvallen (De huidige Galaxy S1 heeft nog een tweedehandswaarde rond de €150,-). Hierbovenop komt nog eens dat ik bij Vodafone een hogere snelheid krijg en meer bel/sms.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat het belachelijk is hoe er, overigens niet alleen bij Hi, wordt omgegaan met mensen die graag zouden verlengen. Marketingtechnisch gezien kost een nieuwe klant werven een bedrijf maar liefst 5x zo veel als een bestaande te behouden (mits je hier een goed beleid voor heb natuurlijk :))

Leo The Emperor

Re: Het voordeel van verlengen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nu vroeg ik mij af wat het voordeel is van het eerder verlengen. Als ik namelijk 4 maanden van te voren verleng krijg ik weliswaar mijn S3 op de deurmat
Het voordeel van verlengen is toch dat je het nieuwste toestel nu 4 maanden eerder krijgt, en dat is ook wat waard.

J-efferson

Leo The Emperor schreef:
Nu vroeg ik mij af wat het voordeel is van het eerder verlengen. Als ik namelijk 4 maanden van te voren verleng krijg ik weliswaar mijn S3 op de deurmat
Het voordeel van verlengen is toch dat je het nieuwste toestel nu 4 maanden eerder krijgt, en dat is ook wat waard.
Nee dat is niks waard, dat kost geld extra. En als ik een abonnement bij een andere provider afsluit dan krijg ik heb mijn toestel ook 4 maanden eerder?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

J-efferson schreef:Misschien is het niet waar, maar deze conclusie heb ik kunnen maken na een gesprek met de Hi Klantenservice. Ik ben vandaag de dag in staat om 4 maanden van te voren mijn abonnement te verlengen, tot mijn vreugd is de Samsung Galaxy S3 op de markt.

Nu vroeg ik mij af wat het voordeel is van het eerder verlengen. Als ik namelijk 4 maanden van te voren verleng krijg ik weliswaar mijn S3 op de deurmat, maar in feite met een abonnement van 28 maanden. Dit is de oorzaak: mijn huidige abonnement loopt nog 4 maanden (en is goedkoper dan de huidige abonnementen, en ik denk dat dat voor vele anderen geldt) en indien ik vandaag de dag verleng, komen de overige 4 maanden dus bij het nieuwe abonnement op.

Huidig abonnement kost mij gemiddeld €38 per maand en een nieuw S3 abonnement kost naar mijn wens de 1e 6 maanden €21 en €48,50 voor de resterende 18 maanden.

Standaardsituatie (dus pas verlengen aan het einde van het contract) komt op een gemiddeld maandbedrag van €41,63 (((6*21) + (18*48,50)) / 24).
Hierbij komen 4 maanden de (4*€38) + (€41,65*24) = €1151,12

Verlengsituatie (4 maanden van te voren verlengen) komt op een gemiddeld maandbedrag van €42,61 (((6*21) + (22*48,50)) / 28). (28*€42,61) = €1193,08

Oftewel, verlengen kost mij €41,96 meer. Tevens heeft Hi het zogenaamde Toestellease, waarbij ik daarbovenop dus nog 4 maanden extra risico loop dat mijn telefoon bijvoorbeeld kapot valt (of in ieder geval dat er een schade plaatsvind die niet onder de garantie valt) waardoor ik Hi kan gaan betalen.

Iedereen weet inmiddels dat verlengen je geen korting oplevert, dat is bij meerdere providers tegenwoordig zo. Maar in dit geval gaat het me zelfs geld kosten en de klanten wordt verteld dat ze bij verlengen geen aansluitkosten hoeven te betalen. Bij de gemiddelde provider kan iemand voor die €41,96 wel bij een andere provider de aansluitkosten dekken, waardoor de consument misschien wel een voordeliger abonnement bij de concurrent kan afsluiten.

Hierbij vraag ik mij dus af wat het voordeel is van het verlengen (en al helemaal 4 maanden van te voren). Over het product van Hi ben ik te spreken, daarom zou ik ook best mijn abonnement 4 maanden van te voren willen verlengen (hierdoor zou Hi dus al een inkomstenbron 4 maanden van te voren hebben vastgelegd voor de komende 2 jaar). Overigens, ik heb gevraagd of het tegenwoordig nog mogelijk is om het abonnement later in te laten gaan (dus op einde contractdatum oude abonnement) waarbij het toestel al wel geleverd wordt op het moment van verlengen zelf. Door de Hi Klantenservice is mij verteld dat dit niet mogelijk was.

Naast het feit dat dit verlengen geld kost, vind ik de toestellease constructie al een reden om niet door te gaan met Hi. Zo kleven er naar mijn mening teveel nadelen aan het leasen van een telefoon om de volgende redenen:

- Er wordt beweerd dat Hi door toestellease goedkoper uitkomt (zie berekening hieronder)
- Toestel is geen eigendom van mijzelf, indien ik hem dus 1 keer per ongeluk laat vallen en er zit een barst in het beeldscherm kan ik Hi waarschijnlijk een fiks bedrag gaan betalen en dan is die telefoon nog steeds in bezit van Hi.
- De zogenaamde Smartcare service, binnen 4 uur probeert men je weer online te helpen. Prima idee, maar je krijgt wel een vervangend toestel uit cat. A (goedkoopste categorie).

De S3 zou bij Hi toestellease voor 2 jaar in eerste instantie (zonder die 4 verlengmaanden) in totaal €1151,12 kosten met studentenkorting, 75min, en Hi Large 1000MB met 7,2Mbps databundel!

Bij Vodafone is er een bundel beschikbaar waarbij ik 160/3000 bel/sms, 1000MB met 14,4Mbps databundel krijg en de telefoon geleverd word voor €81. Dit komt neer op een kostenplaatje van:

Actietarief 6 maanden: €0,-
Tarief overige 18 maanden: 18 * €47,50 = €855,-
Toestelkosten: €81,-
Eenmalige aansluitkosten: €30,-
Totaal: €966,-

Als ik vervolgens naar Vodafone zou overstappen ben ik dus €185,12 goedkoper uit dan dat ik klant blijf bij Hi. En dan hebben we het nog niet over het feit dat ik bij Vodafone eigenaar blijf over mijn eigen toestel, die ik optioneel zou kunnen verkopen aan het einde van mijn contract waardoor mijn totale prijs dus nog lager zou kunnen uitvallen (De huidige Galaxy S1 heeft nog een tweedehandswaarde rond de €150,-). Hierbovenop komt nog eens dat ik bij Vodafone een hogere snelheid krijg en meer bel/sms.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat het belachelijk is hoe er, overigens niet alleen bij Hi, wordt omgegaan met mensen die graag zouden verlengen. Marketingtechnisch gezien kost een nieuwe klant werven een bedrijf maar liefst 5x zo veel als een bestaande te behouden (mits je hier een goed beleid voor heb natuurlijk :))
Als je zo goed kunt rekenen, dan kun je toch ook uitrekenen dat als je het toestel los koopt en een veel goedkopere sim-only neemt, je nog veel goedkoper uit bent ?

J-efferson

angel1978 schreef:
J-efferson schreef:...
Als je zo goed kunt rekenen, dan kun je toch ook uitrekenen dat als je het toestel los koopt en een veel goedkopere sim-only neemt, je nog veel goedkoper uit bent ?
Klopt in sommige gevallen, en als je goed leest dan zie je dat ik mijn Hi abonnement met studentenkorting heb toegepast (is alleen voor studenten). En die hebben niet altijd de beschikking over een dergelijk groot budget :)

Bovendien kost het losse toestel uit mijn hoofd zo'n €670,- en wil ik eenzelfde sim-only abonnement 160 min/3000 sms met maar 200MB aan dataverkeer betaal ik 18 maanden 29,- bij Vodafone (18*29 + 670 ) = €1192,- :D

angel1978

Bovendien kost het losse toestel uit mijn hoofd zo'n €670,- en wil ik eenzelfde sim-only abonnement 160 min/3000 sms met maar 200MB aan dataverkeer betaal ik 18 maanden 29,- bij Vodafone (18*29 + 670 ) = €1192,- :D
Wat moet je in hemelsnaam met 3000 smsjes ?
Met de huidige whatsapp en alle andere mogelijkheden verstuur je nog hooguit 100 smsje per maand.. Die laat ik dus even buiten beschouwing..
Kijken we alleen naar de min + 200 MB dataverkeer..

Dan kun je voor 15 euro per maand bij een gemiddelde provider klaar zijn.
Dat kost je dus 12 maanden lang: 360 euro.. Vaak krijg je ook nog enkele maanden korting. ( geen enkele reden om hier een 2-jarig contract voor te nemen ).

Maar in het uiterste geval kost je dit dus € 1030,- ( in 2 jaar, maar nogmaals, neem dan een 1-jarig contract ).

J-efferson

angel1978 schreef:
Wat moet je in hemelsnaam met 3000 smsjes ?
Met de huidige whatsapp en alle andere mogelijkheden verstuur je nog hooguit 100 smsje per maand.. Die laat ik dus even buiten beschouwing..
Kijken we alleen naar de min + 200 MB dataverkeer..

Dan kun je voor 15 euro per maand bij een gemiddelde provider klaar zijn.
Dat kost je dus 12 maanden lang: 360 euro.. Vaak krijg je ook nog enkele maanden korting. ( geen enkele reden om hier een 2-jarig contract voor te nemen ).

Maar in het uiterste geval kost je dit dus € 1030,- ( in 2 jaar, maar nogmaals, neem dan een 1-jarig contract ).
Die 3000 smsjes van Vodafone zijn standaard, dat is het oneindig smsen. Kijken we naar het dataverkeer, je zegt 200MB. Ik kom maandelijks over de 200MB dus ik zal toch echt naar een hoger maandbedrag gaan. Dit gaat dus voor een sim-only van Vodafone aardig in de kosten lopen. En mijn voorkeur voor Vodafone is er door de internetsnelheid van 14,4Mbps. En zelfs in jouw geval met €1030,- is het 2-jarig abonnement met een totaal van €966,- nog altijd goedkoper?

angel1978

eentje gevonden:

Hi-web 1 jaar:

175 min / 350 sms / 250 MB

€ 22,95 ( 3 maanden voor € 11,95 )...

3 x 11,95 + 9 x 22,95 = € 35,85 + € 206,55 = € 242,40

Maar kijk je iets beter, dan zijn er nog veel goedkopere gevonden..

laatst eentje voor een vriendin gevonden en die is voor dezelfde aantallen voor 15,95 ( vaste prijs per maand ) klaar bij telfort.

J-efferson

angel1978 schreef:eentje gevonden:

Hi-web 1 jaar:

175 min / 350 sms / 250 MB

€ 22,95 ( 3 maanden voor € 11,95 )...

3 x 11,95 + 9 x 22,95 = € 35,85 + € 206,55 = € 242,40

Maar kijk je iets beter, dan zijn er nog veel goedkopere gevonden..

laatst eentje voor een vriendin gevonden en die is voor dezelfde aantallen voor 15,95 ( vaste prijs per maand ) klaar bij telfort.
Veel te laag dataverkeer en de snelheid zal wel 2Mbps zijn?
Daarbij moet ik naar één jaar weer een nieuwe sim-only afsluiten dus je zou het bedrag kunnen verdubbelen. En een €670,- investering gaat voor mij sowieso niet op.

Dus het gaat er hier sowieso niet om of het nou sim-only is of niet. Maar er zit geen enkel voordeel vast in de hedendaagse telecommunicatie aan het verlengen. Het is tegenwoordig het best om telkens over te stappen vreemd genoeg.
Laatst gewijzigd door J-efferson op 06 jun 2012 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Die 3000 smsjes van Vodafone zijn standaard, dat is het oneindig smsen. Kijken we naar het dataverkeer, je zegt 200MB. Ik kom maandelijks over de 200MB dus ik zal toch echt naar een hoger maandbedrag gaan. Dit gaat dus voor een sim-only van Vodafone aardig in de kosten lopen. En mijn voorkeur voor Vodafone is er door de internetsnelheid van 14,4Mbps. En zelfs in jouw geval met €1030,- is het 2-jarig abonnement met een totaal van €966,- nog altijd goedkoper?
Dan moet je eens serieus naar de manier van datagebruik gaan kijken..
Hier staat de iphone altijd aan ! Desondanks is mijn dataverbruik via 3G ruim onder de 100 MB ( de rest gaat via WIFI ).

Internetsnelheid van 14,4 Mbps op een mobiele telefoon ? Wat moet je daar dan weer mee ? Je gaat toch geen films streamen op dat ding ?
Kijk nu eens serieus naar wat je nodig hebt i.p.v. wat je zou kunnen krijgen.. en maak gebruik van de wifi-punten die er zijn ( die zijn talloos )...

angel1978

Veel te laag dataverkeer en de snelheid zal wel 2Mbps zijn?
Daarbij moet ik naar één jaar weer een nieuwe sim-only afsluiten dus je zou het bedrag kunnen verdubbelen. En een €670,- investering gaat voor mij sowieso niet op.
Je bent dus niet serieus bereid te kijken naar wat je echt nodig hebt en wilt je laten naaien met een investering over 2 jaar die veel goedkoper zou kunnen zijn..

Tja, dan moet je het zelf weten.. maar laat die berekeningen dan gewoon achterwege..

J-efferson

angel1978 schreef:
Dan moet je eens serieus naar de manier van datagebruik gaan kijken..
Hier staat de iphone altijd aan ! Desondanks is mijn dataverbruik via 3G ruim onder de 100 MB ( de rest gaat via WIFI ).

Internetsnelheid van 14,4 Mbps op een mobiele telefoon ? Wat moet je daar dan weer mee ? Je gaat toch geen films streamen op dat ding ?
Kijk nu eens serieus naar wat je nodig hebt i.p.v. wat je zou kunnen krijgen.. en maak gebruik van de wifi-punten die er zijn ( die zijn talloos )...
Ja iedereen is anders? Ik heb maandelijks een hoger dataverbruik, dus?
Daarbij is die 14,4 Mbps hartstikke mooi meegenomen voor een laag tarief in vergelijking met andere opties waar ik voor hetzelfde geldt een 7,2 verbinding zou kunnen krijgen voor iets meer geld.

angel1978

Dus heb je er nooit naar gekeken en ben je bereid zoveel te betalen voor iets dat je eigenlijk niet nodig hebt..

En dan wil je een paar euro gaan besparen door te kijken naar verlengen... :roll: maar betaal je wel honderden euro's teveel voor helemaal niets... :?
Laatst gewijzigd door angel1978 op 06 jun 2012 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Daarbij is die 14,4 Mbps hartstikke mooi meegenomen voor een laag tarief in vergelijking met andere opties waar ik voor hetzelfde geldt een 7,2 verbinding zou kunnen krijgen voor iets meer geld.
Ook hier reken je je weer rijk met gebakken lucht..
Zonde.. Ze moeten mensen toch echt eens leren rekenen 8)

J-efferson

angel1978 schreef:
Dus heb je er nooit naar gekeken en ben je bereid zoveel te betalen voor iets dat je eigenlijk niet nodig hebt..

En dan wil je een paar euro gaan besparen door te kijken naar verlengen... :roll:
Ik zie elke maand op mijn telefoonrekening mijn dataverbruik, dus ik kijk wel. Bovendien kom jij met je los toestel icm sim-only niet aan de €966,- met gelijkwaardige voorwaarden van dat abonnement voor 2 jaar.

angel1978

J-efferson schreef:
angel1978 schreef:

En dan wil je een paar euro gaan besparen door te kijken naar verlengen... :roll:
Ik zie elke maand op mijn telefoonrekening mijn dataverbruik, dus ik kijk wel. Bovendien kom jij met je los toestel icm sim-only niet aan de €966,- met gelijkwaardige voorwaarden van dat abonnement voor 2 jaar.
Idd.. kom zelfs nog met betere voorwaarden, voor maar 1 jaar..
De discussie lijkt echter te gaan over wat 'betere' voorwaarden zijn..

Maar vertel eens.. waar heb je een verbinding met 7,2 of 14,4 Mbps voor nodig op je telefoon ? En hoeveel per maand maak je hiervan gebruik ?

J-efferson

Ik snap niet eens waar jij een discussie van maakt. Je komt niet met betere voorwaarden, jij zegt voor 1 jaar ja. Maar dan moet ik het volgende jaar toch alsnog een sim-only afsluiten? Met dat abonnement is die gelijk gedekt.

Op maandelijkse telefoonrekeningen komen aantallen van 300-600Mb voorbij.

En voor de derde keer, ik ben student, heb het budget niet ter beschikking dus het is helemaal niet ter zake.
Laatst gewijzigd door J-efferson op 06 jun 2012 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.

angel1978

J-efferson schreef:Ik snap niet eens waar jij een discussie van maakt. Je komt niet met betere voorwaarden, jij zegt voor 1 jaar ja. Maar dan moet ik het volgende jaar toch alsnog een sim-only afsluiten? Met dat abonnement is die gelijk gedekt.

Op maandelijkse telefoonrekeningen komen aantallen van 300-600Mb voorbij.

En voor de derde keer, ik ben student, heb het budget niet ter beschikking dus het is helemaal niet ter zake.
Je hebt het budget wel degelijk.. Je betaalt het namelijk alsnog.. maar dan over 2 jaar.. Je hebt het NU niet.. en je wilt die telefoon natuurlijk nu... en daar betaal je dan veel te veel voor... mmm

Je checkt je dataverbruik op je rekening :?
Ik zou zeggen.. installeer eens een app op je telefoon die je dataverkeer meet en meet het over langere tijd.. en ook graag wanneer je precies deze date gebruikt en wat de snelheid is die je daarbij gebruikt...

Net een abonnement gevonden voor 13 euro in de maand.. Maar die zal ongetwijfeld niet snel genoeg voor je zijn.. je gebruikt het niet.. maar ach, je bent wel lekker snel..

Ik denk dat ik voor mezelf maar eens naar dit abonnement ga kijken..

J-efferson

Laat ik het zo stellen, een S3 abonnement voor 2 jaar kost mij in totaal dus €966,-, een los toestel zou €669,- kosten. Verschil hiertussen is dus €297, dan mag jij voor mij een 2-jarig sim-only abonnement uitzoeken met gemiddeld 500MB en een snelheid van 7,2 (dan mats ik je nog ) en 160 belminuten die minder kost dan €297,-. Vergeet trouwens niet je aansluitkosten erbij te berekenen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

J-efferson schreef: Oftewel, verlengen kost mij €41,96 meer. Tevens heeft Hi het zogenaamde Toestellease, waarbij ik daarbovenop dus nog 4 maanden extra risico loop dat mijn telefoon bijvoorbeeld kapot valt (of in ieder geval dat er een schade plaatsvind die niet onder de garantie valt) waardoor ik Hi kan gaan betalen.

Hierbij vraag ik mij dus af wat het voordeel is van het verlengen (en al helemaal 4 maanden van te voren).
Het enige voordeel is het gemak. En de providers weten dat veel mensen gemakzuchtig zijn en hun abonnement rustig door laten lopen, ook als het goedkoper zou zijn om over te stappen naar een ander.

Het 'voordeel' van 4 maanden van tevoren verlengen geef je zelf al aan. Dat is namelijk de reden waarom jij ook 4 maanden van tevoren zou verlengen: eerder een nieuw toestel.
J-efferson schreef: Naast het feit dat dit verlengen geld kost, vind ik de toestellease constructie al een reden om niet door te gaan met Hi. Zo kleven er naar mijn mening teveel nadelen aan het leasen van een telefoon
Dat is blijkbaar een eigenschap van van je hi-abonnement. Sommige mensen zullen dat misschien wel prettig vinden. Bijvoorbeeld vanwege het vervangende toestel, maar misschien ook om andere redenen. En veel mensen zullen die 'kleine lettertjes' niet lezen.
J-efferson schreef: Als ik vervolgens naar Vodafone zou overstappen ben ik dus €185,12 goedkoper uit dan dat ik klant blijf bij Hi.
Klopt. Overstappen is vaak, en bij veel producten, goedkoper dan blijven zitten waar je zit. Niet alleen bij telefoons. De nieuwe provider is namelijk erg blij met nieuwe klanten, omdat een groot deel daarvan aan het eind van de lokkertjes-looptijd toch blijft, tegen de hogere kosten.
J-efferson schreef: Het komt er dus eigenlijk op neer dat het belachelijk is hoe er, overigens niet alleen bij Hi, wordt omgegaan met mensen die graag zouden verlengen. Marketingtechnisch gezien kost een nieuwe klant werven een bedrijf maar liefst 5x zo veel als een bestaande te behouden (mits je hier een goed beleid voor heb natuurlijk :))
Hangt er ook vanaf hoe makkelijk nieuwe klanten na de looptijd weer willen opstappen. Hoe makkelijker mensen overstappen, hoe lager de lokkertjes-kortingen zullen worden. Blijkbaar zijn er nog veel mensen die gewoon blijven zitten waar ze zitten, waardoor ze geen goede reden hebben om mensen een goed verlengvoorstel te doen.

Gesloten