| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HI 30 + andere HI abonnementen, KIJK UIT
-
PeterRotterdam
HI 30 + andere HI abonnementen, KIJK UIT
Hier in het kort mijn verhaal.
Het gaat om een Hi 30 abonnement maar geldt ook voor de andere.
SMS kosten zitten altijd in de bundel en ik kon hiermee ook naar het buitenland SMS sturen. Bellen 12 cent SMS 8 cent geloof ik. Gewoon goed, nog geen probleem hier.
Krijg ik vandaag mijn rekening 18 Maart 2006, zie ik staan 45 SMS buitenland EURO 10,80. Buiten de bundel om.
Ja zegt de vrouw aan de andere kant van de lijn die ik uiteraard gebeld had, dit was een fout in ons systeem en we hebben dit nu gewijzigt.
Ik betaal dus al ruim 1 jaar vanuit de bundel ook de SMS kosten naar Thailand in dit geval.
Nu zou dit buiten de bundel gaan en dan EURO 0,29 per bericht zijn.
Stel dat ik 100 SMS verstuurd, wat ik normaal naar Thailand wel doe. Normaal ging dat makkelijk vanuit de bundel want 100 x 8 = EURO 8.
Zat altijd binnen de bundel, want bellen en SMS in Nederland deed ik niet zoveel.
EURO 30 ben ik dus altijd kwijt zoals U zult weten, want zo werkt dit ook als ik minder verbel of SMS, en overstaand gaat mee naar de volgende maand.
Maar nu zou het betekenen EURO 30, Plus EURO 29 = EURO 59, en ZIE HET VERSCHIL.En zie hoe de KPN zijn winst aan het pakken is.
En nogmaals ik zit nog in mijn contract met afgesproken prijzen ook nog eens.
Zelfs in winkels op de posters is het niet terug te vinden, ik zag alleen bij TMobile dit erbij staand dat dit gewijzigd is sinds 16 Januari 2006 in een boekje van DIXONS.
Als dit bij een nieuw abonnement zou zijn, dan kan ik dat begrijpen want dan kies je daar voor, maar ik zou het in dit geval zeker ASOCIAAL willen noemen.
Ik ben neem ik aan niet de enige die dit doorgeeft. Ik hoop een mailtje retour te mogen ontvangen van jullie.
Maar reken maar uit want onze grote KPN weer extra aan ons gaat verdienen, en dit zonder het vooraf mede te delen, en ook nog eens in mijn contractperiode.
mvg Peter
Het gaat om een Hi 30 abonnement maar geldt ook voor de andere.
SMS kosten zitten altijd in de bundel en ik kon hiermee ook naar het buitenland SMS sturen. Bellen 12 cent SMS 8 cent geloof ik. Gewoon goed, nog geen probleem hier.
Krijg ik vandaag mijn rekening 18 Maart 2006, zie ik staan 45 SMS buitenland EURO 10,80. Buiten de bundel om.
Ja zegt de vrouw aan de andere kant van de lijn die ik uiteraard gebeld had, dit was een fout in ons systeem en we hebben dit nu gewijzigt.
Ik betaal dus al ruim 1 jaar vanuit de bundel ook de SMS kosten naar Thailand in dit geval.
Nu zou dit buiten de bundel gaan en dan EURO 0,29 per bericht zijn.
Stel dat ik 100 SMS verstuurd, wat ik normaal naar Thailand wel doe. Normaal ging dat makkelijk vanuit de bundel want 100 x 8 = EURO 8.
Zat altijd binnen de bundel, want bellen en SMS in Nederland deed ik niet zoveel.
EURO 30 ben ik dus altijd kwijt zoals U zult weten, want zo werkt dit ook als ik minder verbel of SMS, en overstaand gaat mee naar de volgende maand.
Maar nu zou het betekenen EURO 30, Plus EURO 29 = EURO 59, en ZIE HET VERSCHIL.En zie hoe de KPN zijn winst aan het pakken is.
En nogmaals ik zit nog in mijn contract met afgesproken prijzen ook nog eens.
Zelfs in winkels op de posters is het niet terug te vinden, ik zag alleen bij TMobile dit erbij staand dat dit gewijzigd is sinds 16 Januari 2006 in een boekje van DIXONS.
Als dit bij een nieuw abonnement zou zijn, dan kan ik dat begrijpen want dan kies je daar voor, maar ik zou het in dit geval zeker ASOCIAAL willen noemen.
Ik ben neem ik aan niet de enige die dit doorgeeft. Ik hoop een mailtje retour te mogen ontvangen van jullie.
Maar reken maar uit want onze grote KPN weer extra aan ons gaat verdienen, en dit zonder het vooraf mede te delen, en ook nog eens in mijn contractperiode.
mvg Peter
Re: HI 30 + andere HI abonnementen, KIJK UIT
Hier loopt al een draadje over op telecomvergelijker.nl. KPN blijft vol houden dat het om een fout in het facturatiesysteem gaat die tot nu toe in het voordeel van de klant is uitgevallen. KPN heeft naar eigen zeggen ook nooit gecommuniceerd dat SMSjes naar het buitenland binnen de bundel zouden vallen.
Er zijn mensen die beweren dat KPN dat wel heeft gecommuniceerd (op haar website), maar daar is vooralsnog geen bewijs voor geleverd. Het antwoord van KPN is overigens best plausibel.
Er zijn mensen die beweren dat KPN dat wel heeft gecommuniceerd (op haar website), maar daar is vooralsnog geen bewijs voor geleverd. Het antwoord van KPN is overigens best plausibel.
-
PeterRotterdam
Inderdaad temeer omdat T Mobile dit vanaf 16 Januari 2006 heeft laten ingaan (zie folder Dixons deze week), en dit dus bij de Hi bundels niet vermeldt staat.
Absoluut pure diefstal, temeer ook omdat dit makkelijk, al zou het 29 cent zijn uit de bundel betaald kan worden.
Ik ben al druk bezig dit onderwerp op diverse paginaas te vermelden.
Ik betaal dit zo ie zoal 13 maanden uit mijn bundel.
Als je nu op de Hi site kijkt staat het er wel bij.
Maar het is veranderd terwijl ik nog in mijn contract zit van 2 jaar.
Ik vind dit niet kloppen.
Bedankt voor je reactie.
mvg Peter
Absoluut pure diefstal, temeer ook omdat dit makkelijk, al zou het 29 cent zijn uit de bundel betaald kan worden.
Ik ben al druk bezig dit onderwerp op diverse paginaas te vermelden.
Ik betaal dit zo ie zoal 13 maanden uit mijn bundel.
Als je nu op de Hi site kijkt staat het er wel bij.
Maar het is veranderd terwijl ik nog in mijn contract zit van 2 jaar.
Ik vind dit niet kloppen.
Bedankt voor je reactie.
mvg Peter
Volgens mij heb je mij niet helemaal goed begrepen. Officieel is het altijd al zo geweest dat het buiten de bundel valt en dat een SMS naar het buitenland 29 cent kost. Ze hebben het alleen nooit als dusdanig in rekening gebracht.
T-Mobile heeft hier overigens verder niets mee te maken.
T-Mobile heeft hier overigens verder niets mee te maken.
je moet dus juist blij zijn dat je tot nu toe niks extra's hoefde te betalen