LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HI abonnement opzeggen ivm slecht bereik

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rodra

HI abonnement opzeggen ivm slecht bereik

Ongelezen bericht door rodra »

Sinds 10 juli heb ik binnenshuis geen bereik meer met mijn Hi abonnement, na jaren prima bereik (zelfs 3G) gehad te hebben. Eerst uitgezocht of het aan mijn toestel lag, dat was niet het geval want mijn vrouw, mijn zus 2 straten verderop en mijn moeder verderop in de wijk hebben dezelfde problemen.

Dus ik heb vandaag gebeld met Kpn, en het blijkt dus dat de mast waarvan we voorheen gebruik maakten, op last van de eigenaar (van de grond cq het gebouw) afgebroken is. Of, en wanneer er een nieuwe mast komt, kon de medewerker me niet vertellen... Dit was overmacht volgens hem.

Nu is er 6 weken geleden bij mijn zoontje van 2 non hodgkin (lymfeklierkanker) geconstateerd, dus eigenlijk MOET ik gewoon bereikbaar zijn binnen.
Is er een mogelijkheid om KPN/Hi in gebreke te stellen en mijn abonnement te beëindigen?

scerpio

Re: HI abonnement opzeggen ivm slecht bereik

Ongelezen bericht door scerpio »

Een gebed zonder eind lijkt me.
Je moet aan kunnen tonen dat het probleem bij KPN ligt.
En dat gaat geld kosten en al zou KPN dan in het ongelijk gesteld worden, dan kunnen ze zich beroepen op het feit dat ze een mast hadden staan.
Dat die mast afgebroken moest worden is dan niet te verhalen op KPN.
Overstappen naar een andere provider die deze problemen in jouw wijk niet heeft.

rodra

scerpio schreef:Overstappen naar een andere provider die deze problemen in jouw wijk niet heeft.
Das makkelijk praten... En mijn huidige abonnement dan maar gewoon tot december naast het nieuwe abonnement laten lopen dan? Moet ik dubbel gaan betalen omdat KPN zijn dekking niet kan handhaven... :?

bussiness

Ongelezen bericht door bussiness »

[verwijderd door de Moderator wegens grof taalgebruik]

rodra

bussiness schreef:Binnenshuis wordt nergens dekkingsgarantie gegeven.

Je kan mekkeren op Kpn of welke andere provider ook, die willen allemaal 100% dekking hebben maar door die zgn milieu freaks en andere halve zolen moeten masten weg en dat kost nu eenmaal bereik.

Jij begint te mekkeren over het gevolg je moet de oorzaak uitroeien en dat zijn die mensen die klagen over deze masten.
Als ik jou was zou ik mijn reactie's eens proberen te nuanceren. 'Mekkeren' is in mijn situatie geoorloofd (vind ik). Als ik geen jochie van 2 met uitgezaaide kanker op de afdeling F8 noord kinderoncologie van het AMC had liggen, had ik ook niet zo moeilijk gedaan over het feit dat ik iedere keer naar buiten moet gaan om te bellen/smsen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik niet eens meer bereikbaar ben.

Ik heb je reactie's in andere threads ook gelezen en ze zijn nogal gericht op mensen afbranden.

bussiness

Als je dan zelf ook eens leest wie de OORZAAK IS van je slechte bereik.
Dat je kind het heeft is erg zat daar kan niemand niks aan doen, maar de problemen van het bereik liggen op een ander punt dan jij wilt inzien helaas.

Nogmaals geen enkele provider geeft garantie voor bereik binnenshuis.

Je kunt er dan wel dit bijhalen van je zoontje, maar dankzij de milieu figuren zit jij nu met dit probleem.
Als ik jou was zou ik mijn reactie's eens proberen te nuanceren. 'Mekkeren' is in mijn situatie geoorloofd (vind ik). Als ik geen jochie van 2 met uitgezaaide kanker op de afdeling F8 noord kinderoncologie van het AMC had liggen, had ik ook niet zo moeilijk gedaan over het feit dat ik iedere keer naar buiten moet gaan om te bellen/smsen.

Ik heb je reactie's in andere threads ook gelezen en ze zijn nogal gericht op mensen afbranden.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

rodra schreef:
bussiness schreef:Binnenshuis wordt nergens dekkingsgarantie gegeven.

Je kan mekkeren op Kpn of welke andere provider ook, die willen allemaal 100% dekking hebben maar door die zgn milieu freaks en andere halve zolen moeten masten weg en dat kost nu eenmaal bereik.

Jij begint te mekkeren over het gevolg je moet de oorzaak uitroeien en dat zijn die mensen die klagen over deze masten.
Als ik jou was zou ik mijn reactie's eens proberen te nuanceren. 'Mekkeren' is in mijn situatie geoorloofd (vind ik). Als ik geen jochie van 2 met uitgezaaide kanker op de afdeling F8 noord kinderoncologie van het AMC had liggen, had ik ook niet zo moeilijk gedaan over het feit dat ik iedere keer naar buiten moet gaan om te bellen/smsen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik niet eens meer bereikbaar ben.

Bussiness is een oude bekende van TROS radar forum.
Nu probeert hij het weer onder een andere naam want hij was gebanned door de moderator.
Zijn berichten zijn provocerend en uitsluitend bedoeld om andere forumgebruikers te kleineren/beledigen/schofferen en klachten te bagataliseren.

Negeren dus.

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

rodra schreef: Dus ik heb vandaag gebeld met Kpn, en het blijkt dus dat de mast waarvan we voorheen gebruik maakten, op last van de eigenaar (van de grond cq het gebouw) afgebroken is. Of, en wanneer er een nieuwe mast komt, kon de medewerker me niet vertellen... Dit was overmacht volgens hem.
Ja hoor, je kan wel degelijk je contract beëindigen. Immers, je hebt een contract om bereikbaar te zijn, daar betaal je ze voor. Ze leveren niet en blijven dus in gebreke.
Bovendien: ze hebben zelf aangegeven waar het probleem aan ligt.

Ik heb eenzelfde probleem gehad met T-mobile. Je schrijft op wanneer, welk tijdstip, welke locatie je niet bereikbaar bent geweest en door welke telefoon je bent gebeld. Na drie keer confronteer je KPN hiermee door middel van een aangetekende schriftelijke klacht. Hierin stel je een redelijke termijn waarin zij dit mogen gaan oplossen, bijvoorbeeld 10 werkdagen (gezien de urgentie). En je stelt hier ook meteen in dat indien hier niet aan voldaan wordt, je dit contract ontbindt en eventueel teveel betaalde abonnementskosten terugvordert. Zet er ook maar gewoon in dat hier geen discussie over mogelijk is en dat je eist dat elke vorm van communicatie behalve schriftelijk en aangetekend niet gewenst is.

Laat je vooral niet ompraten en op het moment dat de klachtenservice (nee niet de klantenservice) jou belt, stel je dat ze zich niet houden aan de voorwaarden van enkel schriftelijk contact. Mondelinge afspraken zijn moeilijk te bewijzen helaas. Even hard zijn tegen ze, en voet bij stuk houden, maar het is wel degelijk mogelijk.

Verder: veel sterkte met uw zoontje en ik hoop dat het goed komt.

bussiness

[Belediging verwijderd door de Moderator]
Ik ben nooit gebanned geweest ben hier enkel alleen op deze naam actief.
Dus ga in op een discussie of houd je afzijdig met je prietpraat.
Bussiness is een oude bekende van TROS radar forum.
Nu probeert hij het weer onder een andere naam want hij was gebanned door de moderator.
Zijn berichten zijn provocerend en uitsluitend bedoeld om andere forumgebruikers te kleineren/beledigen/schofferen en klachten te bagataliseren.

Negeren dus.
Ja hoor, je kan wel degelijk je contract beëindigen. Immers, je hebt een contract om bereikbaar te zijn, daar betaal je ze voor. Ze leveren niet en blijven dus in gebreke.
Als je advies wilt geven geef dan het juiste BINNENSHUIS BEREIK wordt door GEEN ENKELE PROVIDER gegarandeerd en daar telt je dekkingsgebied ook niet.
Pas als jij buiten geen bereik zou hebben heb jij gronden om te kunnen ontbinden.

Dus kortom je geeft foutieve info niks meer niks minder

jor

Ongelezen bericht door jor »

bussiness schreef:[Belediging verwijderd door de Moderator]
Ik ben nooit gebanned geweest ben hier enkel alleen op deze naam actief.
Dus ga in op een discussie of houd je afzijdig met je prietpraat.
Ik zou inderdaad niet weten of je geband bent of niet maar dat je onder een andere nickname op het forum was is een feit ( je mag gerust roepen dat het onzin is ). Zelfde compleet overbodige manier van de ander afze*ken en dezelfde starre houding in de reacties maken dat ik de oude naam nog prima weet. Het is natuurlijk ook niet voor niets dat bussiness in vrijwel ieder topic waar hij reageert in aanvaring komt met andere bezoekers, zou dat dan echt altijd aan de anderen leggen? Geloof ik niets van.

Ontopic, geen enkele provider geeft garantie op ontvangst binnenshuis en om die reden opzeggen behoort dus niet tot de mogelijkheden.

genux

Ongelezen bericht door genux »

Natuurlijk geven ze geen garantie dat je bereik hebt binnen het huis. Maar het is wel essentieel voor een mobiele telefoon dat je ontvangst hebt binnen het huis. Moet je dan constant buiten gaan staan om te kijken of iemand je belt?
Ik heb tot 2 maal toe een abbo kunnen opzeggen door TS genoemde reden. Dus het is wel degelijk mogelijk. Je moet je alleen niet laten afschepen. En hierbij heeft TS een goed bewijs in hadden omdat ze zelf aangeven dat er en mast is weggehaald waardoor mogelijk het bereik minder wordt.

Ravx

Ongelezen bericht door Ravx »

Je zou in deze situatie het contract kunnen laten ontbinden zoals in bovenstaande posts is vermeld. Echter is dit verstandig .. je kunt toch beter tot december met een sim only kaartje (2 / 10 euro per maand) de tijd uitzingen .. Dan kun je de prioriteiten leggen waar het belangrijk is :-)

Bovendien kun je bij KPN het abonnement aanpassen, alle opties uit.. de bundel op het laagste en klaar is kees :-)

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

rodra schreef:Is er een mogelijkheid om KPN/Hi in gebreke te stellen en mijn abonnement te beëindigen?
Zwaar vervelend natuurlijk - maar heeft u al contact gehad met KPN en een verzoek tot beindiging gedaan uit coulance?

Zeker met een ziek kind zou men wel eens mee kunnen werken, en gezien de aard moet dat (van het kind) ook te bewijzen zijn.

Niet geschoten is zowiezo mis.

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Als je advies wilt geven geef dan het juiste BINNENSHUIS BEREIK wordt door GEEN ENKELE PROVIDER gegarandeerd en daar telt je dekkingsgebied ook niet.
Pas als jij buiten geen bereik zou hebben heb jij gronden om te kunnen ontbinden.

Dus kortom je geeft foutieve info niks meer niks minder[/quote]

En zou je me dan kunnen vertellen wáár dat precies in de algemene voorwaarden staat? Bij mij staat het er namelijk niet in.
En aangezien ik het voor elkaar heb gekregen, en aan de berichten te zien, iemand anders ook, ga ik er vanuit dat het dus wel kan.

L_Pandora

Ongelezen bericht door L_Pandora »

Toevallig kwam ik hier uit bij mijn zoektocht naar iets van KPN waar ik mee zit en er moet me toch even iets van het hart.
Heeft de topic starter er wel over nagedacht waar die ziekte van zijn zoontje vandaan kwam, voordat hij begon te klagen over het weghalen van een gsm mast?

Er is een kans dat hij het juist daar van heeft opgelopen.
Daar is informatie genoeg over te vinden.
Hier bijvoorbeeld

Of hier
citaat:
Een overzicht van clusters van kanker en andere ernstige ziekten die werden vastgesteld in de buurt van antennes voor mobiele telefonie(-)
- Weer een kankercluster in Groot-Brittanië rond een antennesite die in 1995 opgericht werd. Binnen de zeven jaar na de plaatsing stierven 14 mensen aan kanker en 20 anderen ontwikkelden tumoren. Het gemeten stralingsniveau rond de antennesite ligt meer dan 5.000 keer lager dan de officiële 'veiligheids'normen van het ICNIRP.
- 53 overlijdens ten gevolge van kanker rond een antenne-site. De explosie in het aantal kankergevallen kwam er na de toename van het aantal antennes, doordat er meer telecomoperatoren actief werden
- Veel gevallen van kanker, leukemie, lymfeklierkanker, hersenbloedingen, Alzheimer, hersentumor, etc. en een hele resem aan gezondheidsklachten.
- In een school in Northhampton (UK) wordt hersenkanker vastgesteld bij vier kinderen. Nog een vijfde is er al aan overleden. Dit meldt de Britse krant The Sun. Prof. Mc Kinney van de Universiteit van Leeds spreekt van "een ongewone cluster". Beide scholen zijn omgeven door gsm-zendantennes. (Lees de bron)

Gesloten