LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi abonnementstarieven

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sarahlover
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 11:08

Hi abonnementstarieven

Ongelezen bericht door sarahlover »

Heb je dit ook al meegemaakt?

Ik heb een Hi €25 abonnement afgesloten.
Volgens de tarieventabel van Hi op internet ,zijn mijn bel en SMS kosten, inclusief 19% BTW:
Per maand Minuten/sms/mms Kosten:
Hi € 25 175/350 sms/175 mms 14 ct/7 ct/14ct

Duidelijk voor iedereen zou je zeggen.
Niet dus,want wat blijkt: Deze tarieven worden door Hi helemaal niet gehanteerd. Uit mijn rekeningen blijkt: dat Hi voor 1 belminuut 20 cent rekent en voor een sms 10 cent, exclusief 19% btw.
Als antwoord van Hi kreeg ik te horen:
“Ja, dat doen we altijd, daarom geven wij u een extra bedrag bovenop uw belbundel en dan rekenen we 20 cent per minuut en 10 cent per sms. Dit komt omdat we technisch de binnen belbundel en buitenbelbundel minuten niet kunnen scheiden. ( Wat een stakkers, andere maatschappijen kunnen dit nl wel.) We gaan dus standaard uit van het buitenbundeltarief en krijgt u er van ons een compensatie bij. “.
Hierover is niets in de algemene voorwaarden terug te vinden, waar dit, volgens mij toch in thuishoort. Sterker nog, ik werd verwezen naar “meest gestelde vragen” om een antwoord te vinden, maar in het antwoord staan dan ook nog verkeerde beltarieven vermeldt.
Ik vind dit niet heel erg netjes , ik wil vooraf hierover geïnformeerd worden en niet dat ik na het ontvangen van de rekening (en) zelf maar moet zien uit te zoeken hoe Hi de beltarieven hanteert. Het is gewoon misleidende informatie, want ook over de compensatie is niets terug te vinden in de algemene voorwaarden.
Op mijn vraag waarop Hi mijn compensatie bundel baseert , en of iedereen dan hetzelfde bedrag of % gecompenseerd krijgt, kreeg ik als antwoord een heel gegoochel met bedragen, dan weer inclusief BTW dan weer exclusief BTW, maar een duidelijk antwoord hoe mijn compensatie is opgebouwd, krijg ik niet.
Ook op mijn vraag waarom over dit alles niets in de Algemene voorwaarden vermeldt staat en waarom mij daar bij het afsluiten van het abonnement niets over verteld is, kreeg ik ook geen antwoord.
Mijn vraag ik nu “doorverwezen naar een andere collega” en het beantwoorden van mijn vragen kan zeker wel 14 dgn duren. (Afschuifsysteem?).
Voor het beantwoorden van mijn, toch simpele vragen, is blijkbaar hogere wiskunde nodig.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Hi abonnementstarieven

Ongelezen bericht door AnnePanne »

je betaald toch 25 euro per maand?

je krijgt een bundeltegoed van 170 minuten of 350 smsjes

KPN heeft die bundel omgezet in geld zodat het voor hun makkelijker te berekenen is en voor jou makkelijk te overzien wat voor tegoed je mee neemt naar de maand erop

als je 25 euro betaald.. waar doe ja dan zo moeilijk over?

sarahlover
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 11:08

Re: Hi abonnementstarieven

Ongelezen bericht door sarahlover »

Annepanne,

Waar ik, volgens jou, zo moeilijk over doe, is het feit dat Hi lagere tarieven voorspiegelt, maar in werkelijkheid hogere tarieven rekent.

Bij aankoop van een toestel word je daar niet over geinformeerd en ook in de algemene voorwaarden is hierover niets terug te vinden.
Daar moet je zelf maar achter zien te komen.
Als abonnee heb ik het recht te vragen waarom dat zo is, zeker als dat door KPN niet kenbaar gemaakt wordt.
En als je dan om uitleg vraagt krijg je een berekening waar niets van klopt! Dus, blijkbaar is het niet zo gemakkelijk voor KPN om de belbundel om te zetten in geld. En voor de klant is het dus ook niet makkelijk te overzien wat voor tegoed je meeneemt naar de volgende maand.
KPN levert mij voor mijn geld een dienst. Als ik vragen heb over de wijze waarop ze dat doen, verwacht ik een duidelijk antwoord en een antwoord dat klopt!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Hi abonnementstarieven

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik begrijp het probleem niet, je betaalt 25 euro per maand lijkt me niet moeilijk.

Dat KPN niet duidelijk is over je bel tegoed is gelul. Iedere maand bij de rekening staat precies hoeveel je nog over hebt uit je vorige bundel.

(Hi € 25 € 25,- 175/350 sms/175 mms 14 ct/7 ct/14 ct), dit zijn de tarieven.

175 bel minuten komt over een met 24,50 euro (175x0,14) incl BTW lijkt me geen gevogel met prijzen.

sarahlover
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 11:08

Re: Hi abonnementstarieven

Ongelezen bericht door sarahlover »

Nou het probleem is dat ik dus GEEN 14 cent per minuut betaal maar 20 cent!!!!!
Er is wel degelijk een probleem anders plaats ik ook geen reactie op radar!
Ik ben zelf net naar de Primafoon gestapt, waar ze alles voor mij hebben uitgezocht, en daar krijg ik het antwoord dat er een luchtje aan deze zaak zit aan de kant van Hi!!!!
Verder kost ook het sturen van een sms mij geen 7cent (incl. BTW) zoals op de internite site van Hi staat maar maarliefst 10 cent (exl. BTW)!

Verder zegt Hi dat ze binnen en buitenbundel niet kunnen splitsen maar volgens Primafoon is dit grote onzin!

Begrijp je nu waarom ik reageer???????

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Hi abonnementstarieven

Ongelezen bericht door AnnePanne »

nee

MBX
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2006 12:52

Re: Hi abonnementstarieven

Ongelezen bericht door MBX »

Je betaald 25 euro per maand en je krijgt daar 175 minuten voor terug... dat lijkt mij 25 / 175 min en dat is 0,14285714285714285714285714285714 per minuut.

Dus wat jij betaald klopt met wat de tarieven zeggen...

Blijkbaar (was bij mij niet bekend en weet ik niet of dit inderdaad zo is) zijn de eenheden van kpn vast gesteld op 20 cent en dat is dus meer dan 14 cent. Zij verhogen het tegoed met 175 x 6 cent (10,50) zodat jou factuur klopt... en je krijgt waar je voor betaald en waar je voor getekend hebt. Een ander verhaal is het wanneer jij over je 175 minuten heen belt dan betaal je meer dan 14 cent.

Ik hoop dat dit het voor je duidelijk maakt.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Hi abonnementstarieven

Ongelezen bericht door ?? »

Sarahlover: Nee, ik begrijp niet waarom je reageert. Je zou pas een punt hebben als je op de factuur ook maar 25 euro beltegoed krijgt dat wordt verrekend a 20cpm. Maar KPN compenseert het op een correcte manier.

Bekijk je factuur nog maar eens goed, zou ik zeggen.

Grunn2006
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:10

Re: Hi abonnementstarieven

Ongelezen bericht door Grunn2006 »

Hi 1 belminuut is 20 cent ex btw en 24 ct incl btw en een sms de helft hiervan. bij een abonnement rekend kpn gewoon in geldhoeveelheid.

als je een 25 euro abonnement hebt krijg je van KPN een totaal bedrag van 42 euro om te bellen.

bel je 100 minuten en stuur je 100 smsjes dan betaal je
dus 24 euro en 12 euro resp. en is het totaal bedraag 36 euro.

Nu heb je dus 42 euro - 36 euro = 6 euro en dit deel je dus door 0,24ct

dus heb je nog 25 minuten over of 50 sms vul maar in.

lijkt me duidelijk


alles boven de 42 euro is dus teveel gebeld. Hi is gewoon slim bezig
ze hoeven hierdoor niet speciaal uit te reken met 2 verschillende tarieven. scheelt tijd.

Dit is weer paniek om niets naar mijn idee.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Hi abonnementstarieven

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Grunn 2006, dat probeerde ik ook al uit te leggen

Groet'n oet grunn

Gesloten