LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi geen service, wel misleiding en oplichting

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SonjaD

Hi geen service, wel misleiding en oplichting

Ongelezen bericht door SonjaD »

Al sinds een jaar of 10 ongeveer heb ik een abonnement bij Hi. Zolang hier niets aan veranderd gaat hier ook niets mis mee. Een aantal jaar terug heb ik een ander abonnement met telefoon afgesloten en dit gaf direct problemen en hoge rekeningen, maar dit is na maanden opgelost en het teveel geinde bedrag teruggestort.

3 jaar terug kreeg ik een andere baan, met telefoon, maar omdat ik graag mijn nummer behield heb ik het goedkoopste sim only abonnement genomen bij hi en mijn nummer doorgeschakeld naar mijn werknummer. 2 jaar lang heeft Hi daarvoor 6 euro per maand geind. Afgelopen jaar werd ik gebeld dat mijn abonnement bijna afliep en of ik dat wou verlengen. Op dit moment wist ik al dat ik vanaf deze zomer niet meer bij mijn huidige werkgever kon blijven en dus vanaf zomer 2014 weer daadwerkelijk gebruik zou maken van mijn hi abonnement.

Geen probleem, leek het. Ik heb 2 weken terug een nieuw abonnement aangevraagd inclusief nieuwe simkaart, want die had ik na 2,5 jaar niet meer liggen. Maar er komt niets binnen. Dus bellen naar de klantenservice, blijkbaar was de simkaart niet goed aangevraagd, maar geen probleem die sturen ze alsnog op. Een week later is er nog niets binnen. Wederom contact met de klantenservice, via de mail deze keer omdat ik al een week niet telefonisch bereikbaar ben. Die sturen mij door naar de hi winkel voor een simkaart. Daar aangekomen krijg ik te horen dat ik hier 20 euro voor moet betalen. Vreemd voor een nieuw abonnement, dus daar vraag ik naar, maar niets te vinden over een nieuw abonnement.

Telefoon van iemand geleend om maar weer te bellen naar de klantenservice. Dan blijkt dat mijn nieuwe abonnement gecancelled is omdat ik afgelopen jaar een nieuw abonnement voor 2 jaar heb afgesloten. Ja, ik heb ze aan de telefoon gehad en ik heb het enkel over een verlenging gehad. Een verlenging van het 2 jarige abonnement dat ik eerder had afgesloten. Op geen enkel moment ben ik mij ervan bewust geweest dat we het over een nieuw 2-jarig abonnement hadden. Ik heb het nog even nagekeken en ik heb ook geen mail hiervan gehad (ook niet in de spam folder) en ik heb hier ook geen post van gehad.

Oftewel de situatie nu, ik zit met een abonnement dat tot november 2015 loopt voor de minimale belminuten en zonder internet. Ik wil graag een duurder abonnement, met meer belminuten en internet. En dat kan niet. Ik kan enkel mijn abonnement afkopen. Een abonnement wat ik volgens mij niet heb afgesloten, want ik heb verlengd. En zonder simkaart, dus ik kan niet bellen of gebeld worden. De klantenservice doet niet aan service en zegt alleen jammer dan.

Moraal van het verhaal: Doe geen zaken met hi. Ze hebben jaren aan mij verdiend zonder iets te leveren, maar zodra je iets nodig hebt kun je in de stront zakken.

berndv

Re: Hi geen service, wel misleiding en oplichting

Ongelezen bericht door berndv »

SonjaD schreef: Oftewel de situatie nu, ik zit met een abonnement dat tot november 2015 loopt voor de minimale belminuten en zonder internet. Ik wil graag een duurder abonnement, met meer belminuten en internet. En dat kan niet. Ik kan enkel mijn abonnement afkopen. Een abonnement wat ik volgens mij niet heb afgesloten, want ik heb verlengd. En zonder simkaart, dus ik kan niet bellen of gebeld worden. De klantenservice doet niet aan service en zegt alleen jammer dan.
U geeft hier zelf aan dat u verlengd heeft, dat betekent dat u een nieuwe contractperiode aan gaat met een vaste periode. Uit bovenstaand verhaal denk ik dat u niet geheel op de hoogte bent van de termen bij mobiele contracten. Een verlenging is een nieuw contract, aansluitend aan uw huidige contract, of indien contractvrij, zo snel mogelijk ingaand. Een nieuw contract betekent een nieuwe overeenkomst bij meestal een andere provider met een nieuw telefoonnummer en meestal aansluitkosten, hier kan meestal nummerbehoud plaats vinden indien gewenst.

Als uw vaste contract afgelopen is kan dit meestal zonder problemen gewoon doorlopen, dat is wat u beter had kunnen doen, dan had u gewoon een abonnement gehad waarmee u kunt doen wat u wilt. Meestal vervallen dan wel afgesproken kortingen en voordelen.

Dat u geen simkaart meer heeft na uw verlenging is niet de schuld van Hi, dat u hier voor moet betalen, vind ik ook niet onredelijk. Het bedrag is behoorlijk hoog, dat wel.

SonjaD

Ongelezen bericht door SonjaD »

Dat is het stukje misleiding. Hi gebruikt woorden als verlenging terwijl ze een nieuw contract bedoelen voor 2 jaar. In het dagelijks taal gebruik betekend dit door laten lopen. Helaas spreek ik geen 'telecomproviders'. Daarnaast heb ik nooit iets van ze ontvangen ter bevestiging vandaar het stukje oplichting, hier zijn ze namelijk wel toe verplicht.

Het feit dat ik absoluut niet wist dat ik tot november 2015 hieraan vast zou zitten, terwijl ik al wist dat ik een ander abonnement wou vanaf zomer 2014 geeft wel aan dat er van Hi uit onduidelijkheid was over wat ze aanboden.

Nu kan ik dit abonnement uitbreiden naar 150 belminuten en 500 mb voor 35 euro in de maand, ipv 20 euro voor 300 belminuten en 1,5G voor nieuwe klanten. Wat mij betreft, geen service maar misleiding en oplichting.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Geloof geen drol van je verhaal! Heb reeds meerdere keren via Hi een abbo verlengd of aangepast. Altijd keurig de info gekregen waarom ik vroeg en bevestiging op papier van de aanpassing/verlenging.

Je wilde gewoon die allernieuwste smartphone en toen ben je acuut gestopt met nadenken....

En voordat je er zelf over begint: uiteraard werk ik bij Hi...en bij Telfort,Shell enz..enz..enz..

berndv

misleiding, tja, de definitie van verlengen is duidelijk voor de meeste mensen. Oplichting inderdaad niet. Er zijn echter wel mogelijkheden voor u als ik uw verhaal zo lees. Ze zijn inderdaad verplicht om een bevestiging te sturen van de nieuwe overeenkomst. U heeft het per telefoon afgesproken, dus vanuit de wet verkoop op afstand heeft u recht op een bedenktijd. Die bedenktijd gaat in op het moment dat u de overeenkomst ontvangt. Nooit ontvangen, betekent dus ook dat de overeenkomst nooit bevestigd is. Het is in dat geval aan Hi om aan te tonen dat de bevestiging wel degelijk bij u aangekomen is.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb al eens eerder geschreven dat het verlengen van een abonnement niet kan. Na 'afloop' van een abonnement kun je in principe 3 dingen doen, namelijk
- opzeggen
- niets (je abo loopt dan gewoon door tegen misschien hogere kosten) en is per maand opzegbaar.
- een nieuwe abonnement aangaan met andere voorwaarden die je niet leest.

In jouw geval heb je blijkbaar een gesprek gevoerd met een medewerker over de derde keuze. In dat gesprek kun je accoord gegaan zijn. Kan het zo zijn, dat Hi de gegevens naar je gemaild heeft en dat er een oud mail adres bij hun geregistreerd staat. Kan het zo zijn, dat op je bankafschriften na dat gesprek een ander contractnummer staat wat je niet gezien hebt. Wat kun je zelf zien op MijnHi. Ik kon daar vanalles zien voor mijn overstap naar een andere provider.

berndv

Dirkie schreef:Ik heb al eens eerder geschreven dat het verlengen van een abonnement niet kan. Na 'afloop' van een abonnement kun je in principe 3 dingen doen, namelijk
- opzeggen
- niets (je abo loopt dan gewoon door tegen misschien hogere kosten) en is per maand opzegbaar.
Feitelijk heb je gelijk. Ik heb het hier over de termen die in gsm land gebezigd worden. Je moet wel even 2 zaken los van elkaar zien, dat is het abonnement en het contract. Het abonnement sluit je in feite af voor onbepaalde tijd, je contract sluit je af voor een vaste periode. Binnen je contract kan je het abonnement niet beëindigen, hierna wel met een opzegtermijn van 1 maand. Nadat je contract is afgelopen kan je het huidige abonnement door laten lopen. Ook kan je zoals genoemd kiezen voor een nieuw contract, met, inderdaad, nieuwe voorwaarden. Die je wel moet ontvangen natuurlijk. Hoe het zit met contractnummers bij Hi weet ik niet, zit bij tmobile, daar heb je een klantnummer, en dat veranderd niet.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

berndv schreef:
Dirkie schreef:Ik heb al eens eerder geschreven dat het verlengen van een abonnement niet kan. Na 'afloop' van een abonnement kun je in principe 3 dingen doen, namelijk
- opzeggen
Feitelijk heb je gelijk. Ik heb het hier over de termen die in gsm land gebezigd worden. Je moet wel even 2 zaken los van elkaar zien, dat is het abonnement en het contract. Het abonnement sluit je in feite af voor onbepaalde tijd, je contract sluit je af voor een vaste periode. Binnen je contract kan je het abonnement niet beëindigen, hierna wel met een opzegtermijn van 1 maand. Nadat je contract is afgelopen kan je het huidige abonnement door laten lopen. Ook kan je zoals genoemd kiezen voor een nieuw contract, met, inderdaad, nieuwe voorwaarden. Die je wel moet ontvangen natuurlijk. Hoe het zit met contractnummers bij Hi weet ik niet, zit bij tmobile, daar heb je een klantnummer, en dat veranderd niet.
Mijn vriendin heeft recent (~4 weken geleden) verlengd bij Hi, en die kreeg per email een beveiligde pdf van het nieuwe contract, gevolgd door een separate mail met het wachtwoord ervoor.

Gesloten