LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.

Ongelezen bericht door Giliam »

Op 28 februari ben ik naar The Phonehouse geweest om mijn contract te verlengen omdat ik de melding van T-Mobile kreeg dat dit kon en dat ik dan ook een nieuw mobiel toestel uit kon kiezen.
Omdat op dat moment HI goedkopere abonnementen aanbood, werd door The Phonehouse aangeraden over te gaan op HI. Mijn nummer zou dan uiteraard wel behouden blijven en dan per 1 juni overgezet worden van T-Mobile naar HI. Nu heb ik sinds 1 juni j.l. een abonnement bij HI. Ondertussen ben ik verhuisd en bel sindsdien veel minder met m’n mobiele telefoon, terwijl het abonnement van HI (25 euro per maand voor 2 jaar) wel door loopt.

Ik had in februari nog niet voorzien dat ik zou verhuizen en dat ik een vaste telefoonaansluiting kreeg (waar ik over het algemeen ook weinig mee bel). Inmiddels heb ik al enkele keren de HI/KPN klantenservice opgebeld met de vraag of ik mijn abonnement kan verlagen. Omdat ik vanaf juni het contract niet verhoogd heb, kan ik het niet bijstellen naar beneden omdat mijn mobiele toestel afhankelijk is van het soort abonnement, wat ik ook wel begrijp.

Inmiddels is het ongebruikt tegoed opgelopen naar € 87,91, wat wel erg veel is en dit bedrag bel ik echt niet even weg. Dit bedrag zou dus als het abonnement niet veranderd echt gaan oplopen tot in de honderden euro’s. Zo verdiend HI wel lekker, maar dit is dus niet leuk voor de consument, want die betaald voor iets wat hij/zij niet gebruikt. En in de tijd van de financiële crisis kan dit gewoon niet en willen mensen ook niet meer betalen dan nodig is. Dit zou wel bij meerdere telefoon-maatschappijen zijn, maar er moet drastisch aandacht aan geschonken worden, want HI brengt mij zo wel in een lastige situatie. Het is mijn eigen keuze geweest, maar ik baal er wel van dat ik me zo’n abonnement heb aan laten smeren.

Het liefst zou ik mijn contract per direct willen ontbinden en de onkosten vergoed willen krijgen. Ik vind het ook geen enkel probleem om mijn mobiele toestel daarvoor in te leveren. Maar ik weet niet in tot hoeverre dit mogelijk is, maar ik wil echt van de kosten af die ik voor niks aan HI betaal. In deze tijd, kan ik deze ongebruikte kosten ook heel goed ergens anders voor gebruiken.

Ik ben benieuwd naar de mening van andere consumenten over dit probleem.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.

Ongelezen bericht door jelle. »

Ontbinden en kosten vergoed krijgen is gewoon onmogelijk. Zoals je zelf al aangaf is het je eigen keuze geweest om dat abonnement te kiezen, je had daar van te voren gewoon beter over na moeten denken. Wellicht een goede les voor de volgende keer dat je een abonnement afsluit.

Enige mogelijkheid die je hebt om direct van het abonnement af te zijn is het af te kopen, resterende maanden x maandbedrag + administratiekosten.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.

Ongelezen bericht door Giliam »

Ja, domme pech dus :(

Maar ik wacht nog even op mensen die het met mij eens zijn. Ik ben echt niet de enige die met dit probleem zit.

Ook heb ik dit bericht gemaild naar Radar zelf en ik wacht nog op een reactie van hen. Uiteraard zou ik die ook hier gaan vermelden. Wellicht als het in de publiciteit komt dat het dan wel veranderd. Je weet maar nooit... Het is al zovaak gebeurt dat bedrijven er dan anders over gaan denken als het in de media komt.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.

Ongelezen bericht door Big-V »

Ja dit is toch echt je eigen keuze geweest. Voor een paar euro's meer had je (bijvoorbeeld) een KPN-abonnement gehad waarbij het wèl mogelijk was je bundel naar boven en naar beneden bij te stellen.
Het is dus echt niet onredelijk ofzo, aangezien je de ook de keuze hebt uit abonnementen waarbij aanpassen wel een mogelijk is.

Bovendien zal het met het oplopen van dat tegoed ook wel meevallen, want na twee maanden vervalt dat gewoon bij Hi. Ik weet niet of je daar al van op de hoogte was, anders kun je daar ook nog even een mailtje over sturen ;).

Jammer dat het allemaal niet loopt zoals je had gehoopt, maar hier kan Hi echt niks aan doen.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.

Ongelezen bericht door Giliam »

Ik heb contact opgenomen met Hi en het ongebruikt tegoed blijft gewoon telkens staan. Dat kan ook nog opgebeld worden. Maar of ik zo gauw ruim 90 euro ga verbellen.... Ze kunnen er dus blijkbaar niet voor zorgen dat dat op 0 komt te staan. Ze noemen het gewoon een voordeel :S. Tja... en het bedrag is al betaald dus de winst hebben hun al lang en breed binnen.

In ieder geval weet ik dat ik na afloop van een abonnement geen nieuw abonnement neem en dat ik gewoon weer terug ga naar prepaid bellen. Uiteraard ga ik 3 a 4 maanden voor het aflopen van het contract een aangetekende brief sturen naar Hi om het abonnement te laten stoppen. Dat is dus in februari 2010. Tot die tijd is het dus gewoon geld verspillen aan iets wat niet op komt. :(

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.

Ongelezen bericht door Big-V »

Dan had ik toch graag even een reactie van jelle. ;).
Ik weet niet beter dan dat het tegoed bij Hi na twee maanden vervalt..

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Veel mensen tuinen vaak in het 2 jarige abo,
het lijkt allemaal aantrekkelijk ,gratis tel 25euro belkosten etc..
Uiteindelijk betaald de klant toch het gehele toestel.
Alles in de bundel, mob en vaste nummers kun je ermee bellen, maar als je niet zoveel belt als de topicstarter is dit zonde van het geld.
Zo gauw je 0900-0244 als v.b. belt vangen ze momenteel 26cent per min . dus het abo valt nog hoger uit.
Ik heb ook een soort gelijk abo, soms geef ik gewoon tegoed weg een andere maand bel ik wel zoveel dat het bijna op is, daarom ben ik blij dat het 2 maanden houdbaar is, anders weet je niet wie je moet bellen.
Ik ben wel tevreden met de kwaliteit en de rekeningen kloppen altijd, ook als ik veelvuldig de kpn klsv gebeld heb.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.

Ongelezen bericht door jelle. »

Dan had ik toch graag even een reactie van jelle. Wink.
Ik weet niet beter dan dat het tegoed bij Hi na twee maanden vervalt..
Klopt. Overgebleven tegoed kun je één maand meenemen, daarna komt het te vervallen. Je begint iedere maand wel aan het overgebleven tegoed.

Opzeggen gaat trouwens telefonisch makkelijker (1200), krijg je ook direct een bevestiging van. Geef wel aan dat je terug wilt naar prepay ivm het nummerbehoud.

Is het nummer heel erg voor je van belang? Misschien dat je iemand anders het abonnement kunt 'geven' die er dan tot 2010 gebruik van kan maken (let er wel op dat als je dat ook met een contractsovername doet dit €52,50 kost).

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.

Ongelezen bericht door Giliam »

Het nummer is van belang voor mij. Omdat dit nummer ook bij verschillende bedrijven/instanties bekend is. Het brengt heel veel gedoe met zich mee als ik iedereen een wijziging van mijn telefoonnummer door moet geven. Daar ben ik in ieder geval geen voorstander van.

Gesloten