LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HI / KPN blijft onterecht geld innen en geeft niet retour.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
guido rulof
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 mei 2010 00:50
Locatie: Nijmegen

HI / KPN blijft onterecht geld innen en geeft niet retour.

Ongelezen bericht door guido rulof »

In gevecht met HI / KPN..
Mijn abbo kon ik telefonisch opzeggen, heb ik ook gedaan.. 15 maanden geleden.
Toen in Februari bleek dat ik al een jaar betaalde voor iets dat ik in februari 2011 dacht te hebben opgezegd, hebben we maar eens gebeld. Ik kan wel zien dat u destijds gebeld heeft en bent doorverbonden met de afdeling verlengen (?) Op mijn antwoord dat ik niet verlengt heb maar opgezegd en H...I ook akn zien dat er sinds die tijd geen gebruik meer is gemaakt van het desbetreffende abbo. Zei ze dat dit inderdaad wel aannemelijk is. Ze zou het abbonement direct stop zetten en om terugave van het onterecht betaalde aan te vragen.
Vandaag.. Weer 2 maanden later en ook twee afschrijvingen grrrr..., maar weer eens gebeld. Heel het verhaal weer eens uitgelegd, aan een dame die ietwat verveeld/ geirriteerd over kwam. Zij gaf aan dat het allemaal in hun computer staat, er was inderdaad om terugbetaling gevraagd.. Dit was echter afgewezen.?. men geeft mij geld niet terug... Is dat geen diefstal? HI geeft aan dat ik destijds niet opgezegd heb, dat staat namelijk niet vermeld in de Pc.
Volgend mij heeft iemand zijn werk gewoon niet goed gedaan en betaal ik de rekening. Op mijn vraag waarom ik dan de afgelopen 2 maanden ook heb moeten betalen (abbo was immers bij mijn eerste belletje stop gezet), kreeg ik te horen dat HI mij heeft gebeld om te vertellen dat ik alleen op de normale wijze kon opzeggen. Telefonisch en met een maand opzegtermijn. Omdat de telefoon niet had opgenomen hebben ze dit in mijn voicemailbox ingesproken. En de kosten gewoon lekker door laten lopen.. Zij wist ook zeker dat het in de voicemail was ingesproken, dat staat namelijk ook in hun PC. Ik gaf aan dat het wel heel erg vreemd is, mijn voicemail staat namelijk al sinds jaren uit. Plots kwam de HI medewerkster met een vergoeding van 50,-.. ach weet u ik maak er 80,-, de helft van wat u onnodig betaald heeft. Ik ben daar eerst maar eens op in gegaan, dat is dan iig al weer retour..
Nu denk ik echter dat ik gewoon alles retour moet krijgen...+ de rente.
Is dit nou de service van een gerenomeerd bedrijf als KPN en HI.. Een rotstreek is het en dat terwijl ik nog steeds een aantal abbo's bij hen heb ( Telfort )..
Ik laat het hier niet bij, ff kijken hoe ik dit moet aanpakken.

TazMania
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 feb 2011 15:05

Re: HI / KPN blijft onterecht geld innen en geeft niet retour.

Ongelezen bericht door TazMania »

Hoi guido rulof,

Wel raar dat je na 15 maanden er pas achterkomt........
En nu alles terug wilt hebben snap ik, maar het zegt ook veel van je administratie.

Denk dat je het niet terug krijgt, waarom.... als je het 15 maanden laat lopen en niet eens de moeite neemt om je administratie in te kijken waar je geld naar toe gaat.
Daarbij behoor je altijd een brief te krijgen waarin staat dat je opgezegd hebt.
het zijn toch de dingen die je zelf altijd moet nakijken!!!!!

bambam7
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:48

Re: HI / KPN blijft onterecht geld innen en geeft niet retour.

Ongelezen bericht door bambam7 »

Ik heb net zoiets meegemaakt.

Zie mijn verhaal hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=117144

En dat bedrijf schijnt koninklijk te zijn. Echt niet. De service is heeeeeeeeeeeel ver te zoeken. Nooit meer KPN voor mij en alle mensen om mij heen. Iedereen die mijn verhaal leest of hoort begrijpt helemaal niks van de houding die KPN aanneemt.
Het is HUN fout, ZIJ moeten het oplossen.

Maar helaas nemen ze hun verantwoordelijkheid niet, niemand bij KPN. Dat is ook erg gemakkelijk als je bedrijf zo groot is als KPN. Je kan blijven afschuiven op je collega's tot de klant er dood bij neer valt.

Het is toch ook niet meer dan logisch dat het steeds slechter gaat met KPN. De grote spelers MET service nemen alles over.

KPN neemt gauw je geld in beslag en rent er hard mee weg. Eén grote dievenbende. De mensen die bij KPN werken mogen trots zijn op hun bedrijf ! Schamen moeten ze zich !

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: HI / KPN blijft onterecht geld innen en geeft niet retour.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geschillencommissie Telecommunicatie, www.sgc.nl

TazMania
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 feb 2011 15:05

Re: HI / KPN blijft onterecht geld innen en geeft niet retour.

Ongelezen bericht door TazMania »

bambam7 schreef:Ik heb net zoiets meegemaakt.
Zie mijn verhaal hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=117144

En dat bedrijf schijnt koninklijk te zijn. Echt niet. De service is heeeeeeeeeeeel ver te zoeken. Nooit meer KPN voor mij en alle mensen om mij heen. Iedereen die mijn verhaal leest of hoort begrijpt helemaal niks van de houding die KPN aanneemt.
Het is HUN fout, ZIJ moeten het oplossen.
Winterman schreef:Je hebt bij Ritel een contract afgesloten, dus daar moet je zijn met je klacht.

Geen dingen door elkaar halen zoals ik het lees was je contract bij RITEL en KPN was je netwerk!

Dit is dus een heel andere zaak.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: HI / KPN blijft onterecht geld innen en geeft niet retour.

Ongelezen bericht door Hatertje »

@TS

Heb je een bevestiging van je opzegging? Zo ja, dan kan je duidelijk aantonen dat het abonnement had moeten worden beëindigd. Gevalletje kopie bevestiging opsturen met begeleidend schrijven dat je je geld terug wilt.

Zo niet, dan moet je in je handjes knijpen met de coulance die je is aangeboden (€80,00) en al helemaal niet verder zeuren om meer geld of rente. Aangezien jij zonder die bevestiging niet kan aantonen dat je hebt opgezegd, heb je m.i. niet zo heel veel om op te staan.

emailbob
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:20

Re: HI / KPN blijft onterecht geld innen en geeft niet retour.

Ongelezen bericht door emailbob »

Neem je telefoongesprek op waarin je opzegt. Dan heb je bewijs van je opzegging

Er zijn internetdiensten waarbij dat kan met je eigen telefoon, goedkoop zijn en je de opname direct in je e-mailbox ontvangt.

Even googlen op telefoongesprek opnemen.

Leef
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2012 14:12

Re: HI / KPN blijft onterecht geld innen en geeft niet retour.

Ongelezen bericht door Leef »

Ik heb iets dergelijks ook meegemaakt.

Ik wilde mijn abonnement met 1 jaar verlengen. Lekker makkelijk via de telefoon.
Krijg ik later een brief waarop staat dat ik met 2 jaar heb verlengd. Ik weer bellen. "Meneer stuur alles maar terug naar .. adres". Dat gedaan en vervolgens weer aan het bellen geslagen. Iik wil mijn dure lopende abonnement ook niet meer. "Geen probleem is bij deze opgezegd." Vervolgens bleven de rekeningen maar komen en bleef ik maar bellen. Eén keer heb ik ook iets van €30,-- terug gehad, maar ik heb ook meer dan €150,-- teveel betaald aan niet terecht afgeschreven bedragen. Gek werd ik er van. En....maar bellen. En... beloftes ontvangen van iedere keer weer een andere medewerker. In middels worden er geen bedragen meer afgeschreven, maar het teveel betaalde zal ik nooit meer terugkrijgen. GEK WORDT JE ERVAN, NOOIT MEER KPN!!!

Gesloten