LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi (KPN) zijn oplichters

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dunya B
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2006 19:42

Hi (KPN) zijn oplichters

Ongelezen bericht door Dunya B »

Het forum staat al vol met klachten over KPN , bij deze er nog eentje bij

Ik heb vorig jaar juli een abonnement afgesloten bij Hi voor een bedrag van € 40,- in de maand. Nu had ik dit abb. opgezegd en dat is ook gewoon beeindigd afgelopen juli. Ik kreeg een eindnota van € 65 deze nota wil ik ook best betalen was het niet dat ik een ongebruikt tegoed had bij Hi van ruim € 95. Ik ben van mening dat zij een ongebruikt tegoed toch kunnen terugstorten of verrekenen. Dus ik had de automatische incasso gestorneerd en een briefje gestuurd naar KPN waarom ik het niet met de factuur eens was en of er eventueel uit coulance het ongebruikte tegoed verrekend of terugbetaald kon worden. 2 maanden later nog geen reactie en wat schetst mijn verbazing ze hebben een incassobureau op mijn dak gestuurd. Ook hebben ze me aangemeld als een of andere wanbetaler bij een soort van BKR! dit terwijl ik altijd keurig mijn rekeningen heb betaald bij ze. Ze hebben dus geen eens de moeite genomen om een inhoudelijke reactie te geven op mijn briefje. Incassobureau heb ik inmiddels aangeschreven met een kopie van mijn briefje en ze hebben geinformeerd bij KPN en die gaat niet over tot het uitbetalen van ongebruikt tegoed. Ik heb de algemene voorwaarden van KPN nagelezen en hierin staat niks in over dat ongebruikt tegoed niet meer opeisbaar of verrekenbaar zou zijn.

Heeft iemand hier ook verder ervaringen of tips voor , ik wil dit eigenlijk voor de rechter laten voorkomen omdat het gewoon ontoelaatbaar is dat men daar schijnbaar denkt dat ze het recht hebben om slapend rijk te worden en een absoluut wanbeleid hebben tov klanten.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Hi (KPN) zijn oplichters

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hmmm ik heb vaker van dit dorrt verhalen gehoord. Ik heb dat eigenlijk nooit begrepen bij KPN hoe dat nou precies zit. Mijn vader had daar een abo met onderaan zijn rekening staand dat hij nog 300 euro tegoed had. Hij dacht nou dat is mooi hoef ik deze maand alleen abo-kosten te betalen. Kreeg hij de maand erna een rekening van 200 euro en zijn tegoed was nog steeds enorm hoog. Nou is mijn vader iemand die eerder lui dan moe is met dit soort dingen en gaat vaak niet eens moeite doen om het uit te zoeken. Maar dit vond hij toch zeer vreemd. Hij heeft KPN gebeld.Na zijn belletje werd het opgelost en kreeg hij het teveel betaald terug gestort.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Hi (KPN) zijn oplichters

Ongelezen bericht door ?? »

Er zijn meerdere uitspraken van oa rechters en de geschillencommissie telecom dat ongebruikt beltegoed niet teruggestort hoeft te worden. Daarnasat is er momenteel geen enkele aanbieder meer die dat doet (de enige die een uitzonderingsregel had was Orange, maar dan alleen als je overstapte op prepaid).

Een eventuele rechtzaak is dus kansloos. Daarnaast is beltegoed geen wettig betaalmiddel en is het logisch dat je beltegoed vervalt als je de overeenkomst opzegt. Zo zijn er nog een aantal argumenten te bedenken, maar het kernpunt is: rechtzaak is kansloos.

<<Nog even een aanvulling: dat ongebruikte tegoed kan erg goed verklaart worden. Hi-tegoed is alleen bruikbaar voor bellen en SMS'en binnen Nederland naar 'gewone' telefoonnummers. Koop- en tariefnummers, premium SMS-diensten, bellen naar en vanuit het buitenland etc valt allemaal buiten de bundel.>>

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Hi (KPN) zijn oplichters

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ ?? Wat ik niet zo goed snap bij KPN is waarom staat er onderaan rekeingen nog tegoed en dan een x-bedrag terwijl alle gesprekken gewoon weer apart in rekeing gebracht worden? Ook als je abo niet afgelopen is en nog een tijdje doorloopt. Dat begrijp ik echt niet misschien dat jij weet hoe dat in elkaar zit bij KPN? Hoor het graag van je of iemand anders hier.

Dunya B
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2006 19:42

Re: Hi (KPN) zijn oplichters

Ongelezen bericht door Dunya B »

Hoi

@??, waarom is het zo logisch dat ze een ongebruikt tegoed niet zouden moeten terugstorten? Ik vind het namelijk niet logisch en ook absurd, ik heb daar zelf voor betaald en er is geen enkele tegenprestatie geweest van ze waarom ze dat tegoed zonder meer in hun eigen zak mogen stoppen.
Overigens kan ik ook nergens hiervan wat terugvinden in de algemene voorwaarden

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Hi (KPN) zijn oplichters

Ongelezen bericht door pvd »

Bij t-mobile staat in de voorwaarden dat het beltegoed vervalt bij opzegging van het abbonnement.

pvd

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Hi (KPN) zijn oplichters

Ongelezen bericht door ?? »

@Dunya B: Geen tegenprestatie? Heb jij dan geen mooi nieuw toestel en/of cadeau gehad bij het aangaan van het abonnement dan? Daarnaast: je hebt je verplicht om gedurende een x periode een x abonnement af te nemen. Dat je dat vervolgens niet geheel gebruikt is niet het probleem van je provider, om het even heel bot te omschrijven.

@Kika29: De KPN Hi bundel is beperkt he; alleen belminuten en SMS'jes binnen Nederland naar normale nummers. Al het andere valt buiten de bundel en wordt los gefactureerd.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Hi (KPN) zijn oplichters

Ongelezen bericht door ehltech »

vooraf dien je te vragen en informeren naar de voorwaarden,zo staat in de voorwaarden dat je 3 maanden opzegtermijn hebt,verder teken je voor een bepaald abonnement waarom denk je dat dan de laatste factuur niet betaald hoeft te worden. als je tegoed over hebt betekend gewoon dat je te weinig belt of een verkeerde bundel heeft gekozen,hier kan kpn niets aan doen,dit doe je toch zelf

Dunya B
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2006 19:42

Re: Hi (KPN) zijn oplichters

Ongelezen bericht door Dunya B »

Ik heb ook deze voorwaarden ingezien en hierin staat niks over dat een beltegoed vervalt bij opzegging.
En ja ik ben het eens met een eerdere reactie dat je een bepaald abb. aangaat en daar ook gewoon voor betaald en dat heb ik ook al de maanden gewoon gedaan alleen ik ben het er niet mee eens dat ik omdat ik het abb beeindigd heb het beltegoed zonder meer vervalt terwijl dit dus niet in de algemene voorwaarden wordt vermeld

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Hi (KPN) zijn oplichters

Ongelezen bericht door ?? »

Bij een opzegging vervallen je aanspreken jegens een onderneming. Daarmee dus ook de aanspraak om voor een x bedrag te kunnen bellen / SMS'en / van hun diensten gebruik te maken.

Nogmaals: beltegoed is geen betaalmiddel. Het is een soort eenheid om aan te geven voor welk bedrag / welke tijd / whatever je nog gebruik mag maken van de diensten van een netwerk zonder fors bij te moeten betalen (binnen de voorwaarden van het abo dat je hebt afgesloten). Als je geen abo meer hebt kun je logischerwijs geen gebruik meer maken van het tegoed en dus vervalt het.

Een rechtzaak is kansloos. Niet dat jij het doet, maar er zijn al tig mensen geweest die dit hebben geprobeerd om onder hun (laatste) factuur uit te komen (nogmaals: ik zeg niet dat jij onder de factuur uit probeert te komen). Dat is nog nooit gelukt, ook niet bij rechters en de geschillencommissie.

Gesloten