LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi lease - "service"

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
M.jans

Hi lease - "service"

Ongelezen bericht door M.jans »

Een paar weken geleden mijn abonnement verlengd bij HI met de HTC one X.
Helaas was het abonnement alleen te verlengen met een lease contract, verkoper vertelde mij dat het vrijwel geen verschil maakt.

2e pinksterdag zijn we gaan winkelen, en merk plots dat mijn telefoon weg is.
Vrees dat een zakkenroller zich heeft uitgeleefd in mijn broekzak.. Enorm balen.
Direct naar huis gegaan en met de telefoon van een vriend gelijk m'n simkaart geblokkeerd, dacht ik.

M'n toestel ben ik gewoon kwijt aangezien ik alleen tegen schade verzekerd was.
Maar m'n abonnement loopt gewoon door dus ik moest aan een nieuwe sim-kaart zien te komen.

Hi-winkels kunnen mij niet helpen omdat de service van een lease abonnement alleen loopt via een service busje (4-uurs service)
Het was 2e pinksterdag dus het busje kon niet komen want die werken niet op feest dagen (begrijpelijk)
Volgende dag ben ik netjes terug gebeld om een afspraak te maken.
Aangezien het een 4-uurs service is had ik de verwachting diezelfde dag een nieuwe simkaart te krijgen en weer van mijn abonnement gebruik te kunnen maken.
Maar ik woonde erg uit de richting voor de chauffeur dus het zou pas een dag later worden.
Heb weinig keuze hier in, was graag zelf naar een winkel gegaan maar die optie is er dus niet.

De volgende ochtend komt het service busje, blijkt mijn oude simkaart helemaal niet geblokkeerd te zijn.. dit moest alsnog gebeuren voordat mijn nieuwe simkaart geactiveerd kon worden.
Vervolgens wordt het nummer geblokkeerd van m'n vriend z'n telefoon waarmee ik 2e pinksterdag had gebeld?!? Zonder dat ik enige gegevens van hem ter verificatie had door gegeven.

Nu zaten we beiden zonder bereikbare telefoon.

Maar binnen een kwartiertje zou mijn nieuwe simkaart bereikbaar zijn en het busje rijd de straat weer uit.
Die avond doet mijn telefoon het nog steeds niet, dus bel de klanten service.
Er stond een instelling niet goed en m'n simkaart zou het binnen 24uur moeten gaan doen.
24uur later nog maar eens gebeld aangezien m'n simkaart nog steeds niet was geactiveerd.. "hij kan het ieder moment gaan doen"

Niet dus, na 48uur nog maar een keer gebeld en toen uiteindelijk iemand aan de telefoon gehad die mij wel kon helpen en direct daarna was m'n simkaart geactiveerd.

Het was al uiterst vervelend dat ik m'n toestel gewoon kwijt ben aangezien deze alleen tegen schade was verzekerd.
Maar dat:
-Mijn simkaart gewoon nog bruikbaar was terwijl ik in de veronderstelling was dat ik deze had geblokkeerd.
-Er geen service in HI-winkels verleend kan worden.
-De 4-uurs service absoluut niet binnen 4 uur komt
-De verkeerde telefoon geblokkeerd word.
-En niemand van de klantenservice een simkaart kan activeren

Vind ik niet klant vriendelijk en gewoon slordig.
Helaas zit ik nog 2 jaar vast aan dit lease contract... daarna zal het voor mij geen Hi meer worden.

J-efferson

Re: Hi lease - "service"

Ongelezen bericht door J-efferson »

Toen ik ook hoorde over deze constructie vond ik het al helemaal niks, heb overigens ook zelf een betoog geplaatst over het voordeel van verlengen, is momenteel van toepassing bij Hi. Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd hoeveel u Hi verschuldigd bent?

Het hele Toestellease programma van Hi is gericht op de jongere doelgroep. Deze worden nu lekker gemaakt met dat duurdere toestellen nu wat goedkoper zijn (is niet eens altijd zo). Hi weet daarbij natuurlijk aan de hand van het aantal garantieverzoeken en dergelijke dat de jongeren een doelgroep is die niet al te zuinig met hun toestel om gaat. Op die punten gaat Hi natuurlijk geld verdienen, daarbij het ook niet transparant is over onvoorziene kosten.

M.jans

Ongelezen bericht door M.jans »

Verdere verloop zal gewoon volgens contract gaan.
Aan het einde van de periode krijg ik de keuze de telefoon terug te geven (wat dus niet zal gaan)
of deze over te kopen.. (enige optie)
Maargoed, dat mijn telefoon gestolen is en ik deze niet tegen diefstal heb verzekerd is mijn eigen fout waar ik dan de consequenties voor moet dragen.

Maar deze lease constructie gaat gepaard met bezuinigingen? die de service niet ten goede komen.
Zoals het er nu naar uit ziet lijken de Hi-winkels overbodig te worden en worden we afhankelijk van service-busjes en klantenservice medewerkers die niet laten blijken dat ze enig idee hebben waar ze mee bezig zijn.

J-efferson

Ongelezen bericht door J-efferson »

M.jans schreef:Verdere verloop zal gewoon volgens contract gaan.
Aan het einde van de periode krijg ik de keuze de telefoon terug te geven (wat dus niet zal gaan)
of deze over te kopen.. (enige optie)
Maargoed, dat mijn telefoon gestolen is en ik deze niet tegen diefstal heb verzekerd is mijn eigen fout waar ik dan de consequenties voor moet dragen.

Maar deze lease constructie gaat gepaard met bezuinigingen? die de service niet ten goede komen.
Zoals het er nu naar uit ziet lijken de Hi-winkels overbodig te worden en worden we afhankelijk van service-busjes en klantenservice medewerkers die niet laten blijken dat ze enig idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Als ik u was zou ik me alvast voorbereiden, dit heb ik uit het Hi tarievenoverzicht:

Boete voor niet retourneren: €25,-
* Na beëindiging van de overeenkomst moet je het huurtoestel weer inleveren. Je kan van Hi ook een optie tot koop krijgen. Als je niet voldoet aan de verplichting het toestel in te leveren en geen gebruik hebt gemaakt van een optie tot koop, ben je een bedrag verschuldigd aan Hi. Dit is de in redelijkheid door Hi vastgestelde waarde van het toestel vermeerderd met bovenstaande boete."

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Hi winkels zijn nog nooit tot service in staat geweest. Daar is het een winkel voor, en winkel betekent verkooppunt. Het is niet meer hetzelfde als wat de kpn ooit had met de primafoon. Hier hadden ze namelijk wel een servicebalie. Verder hoop ik dat er geen misbruik gemaakt is met de simkaart, het zal dan nog een behoorlijk touwtrekken worden over wie voor de kosten mag opdraaien..

Gesloten