LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HI prepaid avonduren bundel???

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
theo_h
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2007 18:26

HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door theo_h »

Het blijkt dat bij voldoende prepaid saldo dat HI maandelijks 5 euro voor een avondbundel wordt afgeschreven bij mijn dochter.
Maar mijn dochter weet van niets, volgens haar heeft ze nooit iets geactiveerd.
Ze kan het denk ik nu wel opzeggen, na gebeld te hebben met de helpdesk.

Maar ik vind het eigenlijk ongehoord dat een bedrijf zo kinderen van hun prepaid tegoed afhelpen. Als het dan geactiveerd is, dan is dit niet bewust.
Ze heeft het niet bewust afgesloten, HI bevestigde telefonisch ook dat ze er niet gebruik van heeft gemaakt. Dus eigenlijk gewoon diefstal van ca 60 euro van een kind.

Zo'n bedrijf krijgt van mij weinig respect.

Gebeurt dit overigens meer? ook bij andere providers?

Ronald-
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 10:49

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door Ronald- »

Beste Theo,

Het zelfde probleem begon bij mij op 1 april. Een SMS van NotifServer die mij feliciteerde met mijn bundel. Welke bundel? Wie is NotifServer? Zeker een 1 april grap. Nu, 1 mei, weer een zelfde SMS van NotifServer. Dus maar even met de helpdesk van Hi gebeld. Ik moest het toch echt zelf geactiveerd hebben, maar er is wel eens een technische storing. Mijn, inmiddels, 10 euro ben ik kwijt. Aangegeven dat ik vind dat KPN geld van mijn rekening heeft ontvreemd, dat ik de dader heb gevonden en mijn 10 Euro terug wil. Uit mijn belgedrag blijkt dat ik er totaal geen gebruik van gemaakt heb (KPN weet het belgedrag). Reactie als u een maand eerder had gebeld over wie is NotifServer dan had ik mij 5 Euro bespaard. Beetje schoverend is het wel.

Graag zou ik zien dat Radar hier aandacht aanbesteed. Eerder deed Hi al lastig met VoiceMail die ongevraagd werd aangezet en 3 Euro koste om uit te zetten. Dit gebeurde bij alle mensen die ik kende met een Hi Prepay zet. Na een klacht kreeg ik mijn 3 Euro terug. Hoe het nu gaat is afwachten?

koppe482
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2007 17:48

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door koppe482 »

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook een HI Pre-paid. Gisteren kreeg ik een sms van een 1 of andere NotifServer en opeens was mijn hele beltegoed op.
Dit stond er in het smsje:
Het tegoed van uw bundel is aangevuld. U kunt de bundel deze maand weer gebruiken.
Welke bundel? Ik heb helemaal niks gekregen, Ik heb me nergens voor aangemeld.
Ik hoop dat Radar hier aandacht aan gaat besteden, en dat iedereen met hetzelfde probleem zijn/haar geld netjes terugkrijgt.
B.V.D

Susanne (15 jaar)

caroline_sylvester
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2007 21:17

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door caroline_sylvester »

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb net een nieuw mobiel. Ik wordt al de hele week lastig gevallen met smsjes van NotifServer. Op 3 mei krijg ik een sms:
Het verlengen van uw bundel is niet gelukt. Controleer uw beltegoed.
Nadat ik mn beltegoed gecontroleerd had was er minstens 4 euro vanaf. Vandaag 5 mei heb ik m'n beltegoed opgewaardeerd met 10 euro. Nu krijg ik net weer een sms van NotifServer: Het tegoed van uw bundel is aangevuld. U kunt de bundel deze maand weer gebruiken..

Welke bundel?? Ik heb me beslist nergens voor aangemeld.
Nu is er weer €4,36 om precies te zijn van m'n beltegoed afgehaald. En dit is niet normaal.

Mijn zusje heeft als provider Telfort en die heeft ook met een soort gelijk probleem te maken. Zij krijgt smsjes van Vibra (het nummer is 3210) en daar staat in: VIBRA! Welkom bij de enige echte liefdesmeter. Wij houden jouw relatie bij en geven je elke week nieuwe relatietips Help? Bel naar 026-3724604

We hebben dit nummer gebeld, en daar krijg je niemand aan de lijn... er zijn wachtende voor u... wordt er steeds gezegd. En als je iemand aan de lijn hebt dan geven ze je een nummer wat niet bestaat. Ook krijgt zij op 22 april 2007 een sms van Telfort met daarin: Beste klant, uw beltegoed is onvoldoende om betaalde smsjes te ontvangen. Als u opwaardeert kan de laatste ontvangen sms worden verrekend met uw beltegoed. Maar wat valt er nou te verrekenen?

Wat kun je hier nou aan doen?? Ik hoop dat Radar hier aandacht aan gaat besteden zodat iedereen met dit zelfde probleem zijn geld terug krijgt of zijn mobiel gewoon kan gebruiken zonder lastig te worden gevallen door iets of iemand die mijn beltegoed ontvreemd.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2007 00:32

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door [email protected] »

Onze dochter heeft ook hetzelfde gehad.
Dus je koopt een HI kaartje van 10,00 voor 4,95, je ontvangt de eerste 4,00 meteen dan moet je je registreren en dan zal je die andere 6,00 nog wel krijgen. Er kwam een berichtje over verlengen van een bundel ??? maar door dat ze nog maar 1,00 op haar telefoon had maar weer een kaart gekocht van 10.00 en meteen een berichtje terug van de bundel is aangevult ?????
Kreeg het berichtje van NotiService (wat is dat nu weer ???)
Zij weet ook van niks dat ze wat heeft geactiveerd, maar is ook al 5,00 kwijt van haar beltegoed.
We zijn naar de Primafoon winkel gegaan hebben hier na vraag gedaan, we moesten 06-12001200 bellen en hier vragen waar ze zich voor had aan gemeld, volgens de klantenservice had ze zich aan gemeld voor een avondbundel ??????. Onze dochter weet van niks.
Maar nu moesten we op haar telefoon *123*009# in voeren en dan ben je weer afgemeld van die avond bundel, maar ze is wel haar 5,00 kwijt waar ze zich nooit voor heeft aan gemeld.

Maar volgens Primafoon heeft ze zich hier wel voor aangemeld, en volgens mijn dochter niet dus wie heeft gelijk ????

Dus RADAR, doe hier wat mee !!!!!!!!!

anne welzen
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:11

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door anne welzen »

Hallo,ik ben Anne ben 15 jaar.
Vanmorgen kreeg ik ineens een smsje van notifserver dat mijn bundel(??) was aangevuld.Ik wist helemaal niet waar het over ging en wat notifserver was maar toen ik naar mijn beltegoed ging kijken zag ik dat er 5€ vanaf was,ik heb toen op google notifserver ingetikt en kwam toen hier uit.Ik heb mijzelf inmiddels wel afgemeld maar wil eigenlijk toch wel graag mijn 5€ terug ik moet mijn beltegoed zelf betalen en 5€ is dus best veel voor mij!
Doe hier alstublieft iets mee want dit is gewoon diefstal!!
b.v.d.

Groetjes Anne.

MdeN
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:37

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door MdeN »

om af te melden:
avondbundel :arrow: *123*009# (bellen)

weekendbundel :arrow: *121*009# (bellen)

dit lijkt me het meest belangrijke op het moment
hoe, wie, wat en waar over de bundels zie site van HI :!:

s6

MdeN

anne welzen
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:11

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door anne welzen »

ik denk dat iedereen inmiddels wel weet hoe hij/zij zich moet afmelden voor deze bundel en wat het is en blablabla ook wel heeft opgezocht op de site van hi,tenminste dat lijkt me wel zo logisch.
Het gaat er nu om dat wat kpn doet niet eerlijk is tegenover de klanten en wij onze 5€ of meer terug willen omdat wij niet voor deze bundel gevraagd hebben.Heb kpn een mail hierover gestuurd maar tot dusver nog geen reactie.

radar doe hier wat aan!

Eefie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:39

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door Eefie »

Hallo,
Mijn pa heeft precies hetzelfde gehad, alleen is hij volgens hem toch al zeker 20 euro lichter. Ik hem voor gek aan het verklaren als hij weer zei dat er weer 5 euro vanaf was. Mijn vader word dit jaar 76 jaar en weet alleen hoe hij moet bellen en ophangen. Alles wat er in een menu moet gebeuren doe ik zelf. Nu ben ik via google hier terecht gekomen, want wie verwacht dat een of andere notifserver met hi te maken heeft? Ook zoiets! Ik wil even de mensen bedanken die het nummer op het forum gezet hebben om het af te melden. Toch kookte ik hierna nog van woede, want wie heeft het recht om ongevraagd aan iemands centen te komen?! Ik heb zijn laatste beltegoed dan ook maar verbeld naar de klantenservice. krijg daar te horen dat ik ook eerder had kunnen bellen om te vragen wat notifserver inhield. Ja als er hi stond had ik direct gebeld! Ze kon me de laatste 5 euro terugstorten, maar de rest helaas!!! Ik kon wel een brief schrijven naar het volgende post adres:

Klanten service KPN
Afdeling: CLK prepay
13500
9700 EG Groningen

Ik ga zeer zeker een pittig briefje schrijven, maar dit zal zeker niets uithalen. Morgen eerst een bezoekje brengen aan een andere provider, want met deze maatschappij wil ik niets meer te maken hebben!!!

Radar doe hier iets mee, want jong en oud wordt opgelicht!!!

Groetjes Eef

lady3011
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2007 09:31

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door lady3011 »

Hallo,

Ook ik ben geconfroteerd met deze afschrijving. Ik heb hier niet omgevraagd en geen toestemming voor gegeven. Bedankt aan diegene die de juiste code heeft vernoemd om je af te melden....voor wat dan ook.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik deze sms heb ontvangen, nadat ik via www. celldorado.com voor een gratis realtone te ontvangen op mijn mobiel(ze bedoelen dan dat je je 1e realtone gratis krijgt en meteen vasthangt aan een abonnement) Ik heb de sms van 6464 niet bevestigd. Toen ik mijn beltegoed had opgewaardeerd, heeft alsnog de afschrijving plaatsgevonden van notifserver, zonder akkoord of sms van mij.

Begrijp alleen nog steeds niet over welke bundel het gaat en wat er is aangevuld voor deze maand om dan te gebruiken en hoe dit eventueel samenhangt met elkaar.

groetjes

elize1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:30

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door elize1981 »

ook bij mij werd ineens ongevraagd 5 euro van mijn beltegoed afgehaald voor een of andere bundel. heel irritant.

Busra
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2007 18:46

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door Busra »

Bij mij was er ook het zelfde gebeurt
ik ben een meisje van 14 jaar .
en ik moet me beltegoed ook zelf betale.
2 dage gelede kreeg ik een Sms van notifserver.
en er stond dat mijn bundel aangevuld was .
maar ik snapte er nix van ....
ik keek naar mijn beltegoed en mijn 10 euro was verdwene
Ik wil mijn 10 euro egt terug.... :( :(

Pianootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:56

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door Pianootje »

Heey allemaal,

Ik heb ook een bericht van Notifserver.
:?: Bij mij staat er iets anders:

Als u binnen een maand gebruik maakt van Mobiel Opwaarderen blijft u aangemeld voor de dienst. Bel 1244 en waardeer uw Prepay tegoed op met Mobiel Opwaarderen.

Ik krijg dit bericht om de 2 minuten en dat is niet overdreven. Ik wordt er gewoon gek van :roll: . Het begon deze morgen (11-05-07).
Ik hoop dat ik er nog iets tegen kan doen. :cry:

Ik ga zo KPN of Hi op bellen. Misschien weten zij meer. :?:


Groetjes Anne (14)

KlaVyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2007 19:53

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door KlaVyn »

Hallo mede bedrogenen,

Sinds een maand of anderhalf hetzelfde probleem dat mij in elk geval al zo'n 15 euro heeft gekost. Via een bezoek aan Primafoon in Almere is de nooit door mij aangevraagde avondbundel weer ongedaan gemaakt. Zij kenden daar het probleem en de medewerker sprak er schande van.
Dit is zondermeer pure diefstal en eigenlijk moesten wij met ons allen een klachtenbrief sturen. Misschien kan Radar daar ons mee helpen door een voorbeeldbrief te maken die wij dan kunnen tekenen.
Helaas is het bedrag te klein om de Rechtsbijstand Verzekering in te schakelen. Maar in elk geval naar een andere provider overgaan is zeker iets wat we moeten doen, zodra het mogelijk is om het mobieltje te Unlocken. Dit kan een jaar na aanschaf van de GSM.

KPN, schaam u... :oops:

Groeten, KlaVyn :twisted:

Andra
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2007 10:49

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door Andra »

Mijn vriendin kreeg al een paar keer de volgende mededeling van NotifServer:
Het verlengen van uw bundel is niet gelukt. Controleer uw beltegoed.

Het probleem is opgelost met behulp van de info in dit topic.

Ik wil iedereen die dit probleem ook heeft vragen om hier even een berichtje achter te laten, zodat Radar een beeld krijgt van hoeveel mensen hier last van hebben.

Overigens hoorde ik een collega een vergelijkbaar verhaal vertellen over de telefoonrekening van de vaste telefoonlijn. Hou die rekening dus goed in de gaten!

Groetjes,
Andra

e.r.brouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2007 18:39

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door e.r.brouwer »

Mijn dochter van 11 jaar heeft hetzelfde probleem gehad. Bij haar is inmiddels driemaal 5 euro afgeschreven ivm een zogenaamde weekendbundel. Ik heb inmiddels een email gestuurd naar de KPN met het verzoek het beltegoed weer aan te vullen. Zoals wel te verwachten was van dit bedrijf werd gemeld dat ze zich echt zelf heeft aangemeld en dat ze elke keer een berichtje heeft ontvangen. Dit is pure nonsens. Ze heeft nooit enig berichtje ontvangen, en ze weet niet eens hoe ze een bundel moet aanvragen. Met zulke klantvriendelijkheid is het natuurlijk niet verbazingwekkend dat steeds meer mensen de KPN de rug toe keren. Ook mijn dochter gaat naar een andere provider overstappen. Jammer KPN, weer een gemiste kans om een fout meteen goed te maken en niet eerst af te wachten tot een programma als TROS radar ophef gaat maken.

lady3011
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2007 09:31

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door lady3011 »

Voor meer uitleg klik op onderstaande site:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1367778

Met de Regiobundel voert u voor € 5,- per maand 25 gesprekken van maximaal 1 uur naar alle vaste nummers in uw regio.
Dat is omgerekend € 0,20 per gesprek.

24 uur per dag, 7 dagen in de week belt u dus extra voordelig!

Aanmelden
Toets *123*netnummer# (bijvoorbeeld voor Amsterdam *123*020#) en druk op de beltoets.

Er wordt € 5,- van uw tegoed afgeschreven en u krijgt een sms ter bevestiging.

Wijzigen
Toets *123*netnummer# met de nieuwe regio van uw keuze en druk op de beltoets.

Opvragen hoogte beltegoed
Toets *123*001# en druk op de beltoets.

U ziet hoeveel gesprekken u nog in de regiobundel heeft staan.

Afmelden
Toets *123*009# en druk op de beltoets.

De bundel is nog geldig tot het einde van de maand. Na het einde van de maand vervalt het tegoed.
U krijgt een sms ter bevestiging van uw afmelding.

Meer informatie
Lees de voorwaarden

lady3011
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2007 09:31

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door lady3011 »

indien je weekendbundel hebt, moet het zijn:

*121*001# om te weten wat het aantal gesprekken is dat je in je weekendbundel hebt staan.

Het blijft oplichting, want ook ik heb nooit enige gegevens doorgeven in welke regio ik zit omdat ik helemaal niet in NL woon en dit nummer gewoon als reserve heb.

Root
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2007 13:35

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door Root »

Hallo.

Ik heb net als Pianootje/Anne (maar dan pas vanaf vandaag), ook het bericht van Notifserver ontvangen:

Als u binnen een maand gebruik maakt van Mobiel Opwaarderen blijft u aangemeld voor de dienst. Bel 1244 en waardeer uw Prepay tegoed op met Mobiel Opwaarderen.

Ik krijg dit bericht ook om de 2 minuten en je wordt er knettergek van!!

Anne of iemand anders hebben jullie al iets gevonden hoe je dit kunt oplossen?

Gr's Marlie.

Mirandalientje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2007 19:03

Re: HI prepaid avonduren bundel???

Ongelezen bericht door Mirandalientje »

Hallo Root,

Heb net naar KPN gebeld (kan ook 's avonds) via deze nrs:

06-12001200
of verkort 1200

en uitgelegd van de NotifServer en het berichtje over Mobiel Opwaarderen. Er werd me verteld dat je dan ooit eens per mobiel je prepaid tegoed hebt opgewaardeerd. Het is nu stopgezet. Het heeft geen geld gekost, overigens (zeggen ze).

Gesloten