LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BHHVenema
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2011 17:39

Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief

Ongelezen bericht door BHHVenema »

Beste mensen,

Afgelopen weekend, ergens rond 28 januari, kan plots niemand mij meer bereiken. Hi-Prepaid heeft mijn Sim inactief gemaakt. Zo staat het nu bovenaan in mijn scherm.

Ik vandaag de Klanteservice gebeld. Met het standaard antwoord: "na een half jaar niet opwaarderen vervalt uw nummer, dit zijn de voorwaarden van Hi meneer, ik kan u verder niet helpen", haalde zij mij het bloed onder de nagels vandaan! Tevens reikte zij geen enkele mogelijkheid aan om hier iets tegen te doen. Stik er maar in, was de boodschap

Hoe moet ik dat nu weten.

Een paar maand terug kreeg ik van Hi een SMS met een tekst waarin ongeveer dit stond; "indien u niet voor een bepaalde datum uw SMS tegoed opwaardeerd bent u uw beltegoed kwijt". Dus niet ' uw nummer kwijt'.
Die paar euro die er op stond maakt mij op zich niet zoveel uit aangezien ik toch voornamelijk zakelijk bel. Alleen als ik zoveel-cent-per-minuut-nummers moet bellen, wat niet met mijn zakelijk toestel kan, gebruik ik dit nummer.

"Jah meneer" zegt de mevrouw bij de klantenservice " dat zijn de nieuwe voorwaarden van Hi. Die kunt u ook op onze website lezen". Op dat moment kon ik haar wel spreekwoordelijk door de telefoon trekken en wurgen.

- Hi heeft mij nooit verteld dat het nummer te vervallen komt als je niet opwaardeerd.
- Hi wijzigt de voorwaarden zonder mij van de belangrijkste wijzigingen op de hoogte te brengen.

Maar nu, plots, out of the blue,... nummer weg!
Zonder ook maar een telefoontje of SMS vooraf.

Ik heb dit nummer verdorie al c.a. 13 jaar! Ben er hartstikke zuinig mee.

De telefoon staat trouwens nog continu aan, ik word er wekelijks wel een stuk of drie keer op gebeld en neem dan ook op en voer een gesprek. Hi kan dus zien dat het nummer nog steeds actief in gebruik is.

Alle vrienden en familie hebben dit nummer, de inboedel verzekering, de goede doelen die ik steun, de 'IBG', de energiebedrijven, mijn huisarts, mijn werkgever, de mensen bij mijn pensioeninstelling, mijn bank, mijn tandarts, de zorgverzekering, sinds kort de makelaar, websites waar ik regelmatig iets koop en vast nog andere instellingen en bedrijven welke ik hier vergeten ben te noemen.

Wat moet ik nu doen, al die instellingen gaan aanschrijven om mijn nummer te laten wijzigen. Dacht het niet. Al die uren werk om dat weer voor elkaar te krijgen.

Dit is een stukje van mijn indentiteit die hier zomaar wordt afgepakt door Hi.

IK WIL MIJN NUMMER TERUG !!! :x
Laatst gewijzigd door BHHVenema op 31 jan 2011 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

pinobot
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011 23:52

Re: Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief

Ongelezen bericht door pinobot »

Ik heb hetzelfde gehad met een prepaid sim van UPC. Half jaartje niet mee gebeld (wel iDeal smsjes ontvangen) en *poef* weg was m'n telefoonnummer.
Ik neem juist een prepaid omdat ik heel weinig bel en vervolgens wordt je gestraft omdat je weinig belt. Waarschijnlijk zijn ze alleen geïnteresseerd in criminelen als klant.

BHHVenema
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2011 17:39

Re: Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief

Ongelezen bericht door BHHVenema »

Ik ben ook nog bij de Hi Winkel geweest. Pluim voor die jongens hier in Amersfoort. Prima service en vriendelijk. Deze probeerden mij nog te helpen zo goed als ze konden. Beter dan de 'Klantenservice'. ... :(

Deze zeiden dat vermoedelijk dit nummer gewoon weer in de grote pot gaat en over 2 jaar weer hergebruikt worden. Waneer het nummer lange tijd niet meer actief benaderd wordt. Je kunt hem vast terug halen alleen moet je een hogere level 'clearance' hebben bij de KPN. Het is gewoon een kwestie van niet willen, en zeker geen van niet kunnen. Ze kunnen bedrijven namelijk ook van die makkelijk onthoudbare nummers geven, en dat gaat zeker niet willekeurig.

De helpdeskmedewerkers dienen als buffer om eerlijke klanten (ik heb al 4 jaar hiervoor een abonnement bij Hi gehad omdat ik toen nog wel tevreden was) buiten te houden.

Als regelmatige kijker van Radar/Kassa weet je dat alles natuurlijk ineens wel mogelijk is als iemand een camera in zijn gezicht geduwd krijgt. :?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief

Ongelezen bericht door berndv »

als dit een voorwaarde is die gewijzigd is, hoe hebben ze u hiervan op de hoogte gebracht. En ik begrijp dat u van niets wist, maar heeft Hi u verteld hoe ze dit aan hun klanten kenbaar hebben gemaakt? Er is hier ook eerder een topic geweest over houdbaarheid van beltegoed, toen u het beltegoed kocht, gold daar een houdbaarheid voor, welke was dat toen? Geloof dat het andere topic over vervallen tegoed over telfort ging, maar verder wel soortgelijk verhaal.

Bottomline is, ze kunnen je nummer weer actief zetten, ze mogen het niet omdat dit volgens hun de voorwaarden is.

BHHVenema
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2011 17:39

Re: Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief

Ongelezen bericht door BHHVenema »

Bedank voor de reactie.
Ik ga zeker de klantenservice eens vragen hoe zij denken dat Hi mij deze (wijzigingen in) voorwaarden kenbaar heeft gemaakt. Ik denk niet dat ze dat kunnen.

Het verloren beltegoed maakt mij niet zoveel uit.
Het gaat mij puur en alleen om mijn nummer terug te krijgen. Technisch moet dat gewoon mogelijk zijn zoals mij bij de Hi winkel ook al is verteld. Het punt is dat het bij de klantenservice niet mogelijk is. Zonder dat je met zwaar geschut komt willen ze ook niks voor je doen. Dit moet hoger op voor je opgelost worden maar je moet eerst die klantenservice voorbij.

Ik heb gisteren een bericht via het klachtenformulier op de Hi site gestuurd met een gecencureerde versie van mijn inleiding bovenaan in dit topic. Ik zal de reactie hier niet helemaal plaatsen maar het was meer zoiets als;

'Beste heer Venema ... bedankt voor uw melding ... standaard-uniforme-overal-te-gebruiken-knip-en-plak-tekst met uitleg hoe het bij Hi werkt met prepaid en nummers die na bepaalde termijnen inactief worden gemaakt ... U kunt altijd een nieuw prepaid pakket kopen of een abonnement afsluiten.
... met veriendelijke groet, Ellen van de klantenservice.

Totaal mijn verzoek niet gelezen en totaal geen directe reactie op mijn klacht. Alleen maar de voorwaarden van Hi opdreunen.

Heb ook een pittig doch beschaafde mail terug gestuurd met als afsluiting: "Ditmaal afwachtend van uw oplossing/klantgerichte service".

Want als je alleen om reactie vraagt gebeurd er blijkbaar niks. Ik wil een oplossing, ... niet een automaat die mij de voorwaarden van Hi opdreunt.
Laatst gewijzigd door BHHVenema op 02 feb 2011 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

BHHVenema
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2011 17:39

Re: Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief

Ongelezen bericht door BHHVenema »

Vandaag weer reactie van Hi.

Helaas wij kunnen u niet helpen dit zijn onze voorwaarden. + Een linkje naar de voorwaarden.
Niet eens bekeken. Ik geloof direkt dat het ergens in een subparagraaf staat omschreven.

Zoals de tip hierboven de volgende vraag gesteld.
Wanneer en hoe heeft Hi mij op de hoogte gesteld dat deze wijzigingen zijn doorgevoerd? Met het duidelijke verzoek om op deze vraag antwoord te geven.

Als ze nu gaan zeggen dat dit niet hoeft dan wil ik wel eens weten of dat wettelijk wel mag. Iemand hier toevallig een antwoord op?

BHHVenema
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2011 17:39

Re: Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief

Ongelezen bericht door BHHVenema »

Op mijn laatste vraag kreeg ik het antwoord in de trant van: "in 2009 heeft Hi haar klanten per SMS op de hoogte gesteld van het beperkt houdbaar zijn van het beltegoed"

Hierop maar weer geantwoord dat hij mij niet op de houdbaarheid gaat maar om het vervallen van het nummer!

Krijg ik de volgende dag een mail dat Hi nog niet de mogelijkheid heeft gehad mij te antwoorden.

Langzaam begint er toch iets door te dringen daar.

Ik ben afwachtend. Geef ze tot half volgende week om antwoord te geven.

BHHVenema
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2011 17:39

Re: Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief

Ongelezen bericht door BHHVenema »

Weer reactie van Hi.
(Aangezien niemand nog reageert maak ik hier wel mijn persoonlijke log van)

Ditmaal vertellen ze mij dat de houdbaarheid van het beltegoed een maand voor het bevriezen er van wordt gemeld vooraf aan een gesprek. Dat het met het drukken op een toets van je telefoon weggedrukt kan worden.

Dit was mijn vijfde reactie intussen richting Hi, ze draaien maar om de hete brij heen. Blijven praten over het beltegoed terwijl ik het daar vanaf mijn eerste contact met hun niet over wil hebben. Ik wil antwoord op mijn vraag over het inactief maken van mijn nummer.

Dus heb nogmaals dezelfde vraag gesteld. Zal deze blijven stellen tot ze mij op die vraag antwoord geven.

peteroverbeeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2012 07:24

Re: Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief

Ongelezen bericht door peteroverbeeke »

Al enig soelaas?
Ik zit in 'tzelfde schuitje...

Gesloten