LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi-Prepay ook betalen als je belt naar nummer in gesprek?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Westlandse Import Boer

Hi-Prepay ook betalen als je belt naar nummer in gesprek?

Ongelezen bericht door Westlandse Import Boer »

Beste mensen,

Is het normaal dat je met Hi-Prepay moet betalen als je belt naar een telefoonnummer dat in gesprek is?
Betaal je tegenwoordig voor gebruik van het netwerk, en dus niet alleen wanneer je pas contact hebt met de ander?

Sorry voor de stomme vraag, maar het viel me eigenlijk pas gisteren op bij het uitproberen van mijn nieuwe telefoon. Het 06 nummer heb ik al sinds 1999.

Bij voorbaat dank voor de reacties!

mich24

Re: Hi-Prepay ook betalen als je belt naar nummer in gesprek?

Ongelezen bericht door mich24 »

Wat een nickname, haha :lol:

Maar het zou niet zo mogen zijn.dat men kosten in rekening brengt.
Dit kan je zelf simpel controleren door je beltegoed voor het 'gesprek' op te vragen, en er na..

dusus

Ongelezen bericht door dusus »

Er worden start- en belkosten berekend vanaf het moment dat je een eindverbruikersnetwerk bereikt, ook al wordt er niet 'opgenomen' of is het nummer 'bezet'. Dat kan een telefooncentrale van een bedrijf zijn (waar vaak intern wordt doorgeschakeld), een callcenter, een internationaal distributienetwerk, of een diensten-netwerk, beginnend met 08 of 09.
Binnen dat eindverbruikersnetwerk kan nl. zelfstandig worden 'opgenomen' (soms met een gesproken boodschap "Welcome by Unilever") doorgeschakeld, of kan de status "onbeantwoord" of "bezet" worden geïnitieerd. Dit schakelen kan gauw een tiental seconden duren, en die betaal je dan vanaf het moment van "afleveren" door jouw provider.

De hoogte van die kosten is minimaal de startkosten en de eerste belseconden, vaak afgerond op een minuut. Ook bellen naar 0800 kan geld kosten, ook al heet het een gratis nummer. Je mobiele provider rekent kosten voor gebruik van je mobiele telefoon.

Westlandse Import Boer

Ongelezen bericht door Westlandse Import Boer »

Bedankt voor de reacties.
Nou, om precies te zijn heb ik met mijn mobieltje mijn eigen mobiele nummer gebeld, vandaar de in gesprek toon. Vooraf saldo gecontroleerd met *101#en achteraf ook weer. Resultaat saldo gewijzigd.
Geen schokkend bedrag, maar toch iedere keer zo'n duppie.

dusus

Ongelezen bericht door dusus »

dan beschouwt hi (een afdeling van kpn) het kpn netwerk als een eigen besloten netwerk, of te wel. ze hebben het zo in de kostenafrekening geregeld. Kunnen ze ook met een toetsendruk weer wijzigen, maar ja.. zo verdien je makkelijk centjes. Meld dit eens bij de OPTA, de consuwijzer website!

Gesloten