LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HI Sms verdubbelaar

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
maartenvs
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2009 12:12

HI Sms verdubbelaar

Ongelezen bericht door maartenvs »

Sinds 7 april ben ik overgestapt van Debitel naar HI.
Zojuist kreeg ik de telefoonrekening binnen van HI en dit bleek een torenhoge telefoonrekening te zijn.
Na wat gebeld te hebben bleek dat ik de SMS verdubbelaar had moeten aanzetten om dit probleem te voorkomen.
Ik heb mijn abonnement gekocht met 175belminuten/350 smsjes.
Maar als je de SMS verdubbelaar niet aanzet, heb je de helft smsjes.
Deze dienst is gratis, en verdubbelt je smsjes, zo wordt gezegd.
Maar in de praktijk blijkt het dus wanneer je deze dienst niet aanzet, het aantal smsjes wordt gehalveerd waarvoor je in eerste instantie de bundel hebt genomen.
Een aantal kenissen van mij hebben dit probleem ook gehad; met als gevolg dat zij de eerste maand een torenhoge rekening hadden, omdat HI maar liefst 25 cent per sms rekent, terwijl op de site slechts 15 cent wordt vermeld.
Ik vind het absurd dat je een abonnement neemt, en daarvoor een bepaalde dienst moet aanzetten waar je niet op de hoogte wordt gebracht maar HI als excuus naar voren brengt dat je maar beter op hun site had moeten kijken, als je deze dienst niet aanzet, wordt het aantal smsjes in je bundel die je hebt genomen dus eigenlijk gehalveerd.

Hebben hier meer mensen last mee gehad? Want ik vind de verkeerde manier van zaken doen, door de eerste maand nieuwe gebruikers die er nog niks van af weten, een torenhoge telefoonrekening te laten betalen, en vervolgens als je zelf gaat informeren, dat het blijkt dat je een bepaalde dienst had moeten aanzetten.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: HI Sms verdubbelaar

Ongelezen bericht door jelle. »

Ik heb mijn abonnement gekocht met 175belminuten/350 smsjes.
Bij wie of wat heb je je abonnement 'gekocht' (winkel, website, telefonisch?). De 'verkoper' had je namelijk moeten informeren dat je de smsjes moet verdubbelen.

Overigens ben ik het niet eens met wat je zegt. Hi communiceert de abonnementen namelijk als volgt: 175 min / 175 sms en GRATIS het verdubbelen van sms waardoor je dus uitkomt op 175 min / 350 sms. Maar nogmaals: daar had de verkoper/verkooppunt je over moeten informeren.

Pieter454
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2009 22:32

Re: HI Sms verdubbelaar

Ongelezen bericht door Pieter454 »

ik kwam er deze maand ook op pijnlijke wijze achter dat ik na verlenging van mijn oude hi euro abonnement ineens veel meer betaal.
van €20 naar €76!!

ten eerste zijn de voorwaarden van de nieuwe "online" abonnementen minder gunstig dan de oude kwam ik ( te laat) achter.
ook bleek mijn "verdubbelaar"niet aan te staan. ondanks dat op de hi site duidelijk staat vermeld dat wanneer je voor 1-7-2008 al klant was deze automatisch aan staat.
aangezien ik sinds 2006 klant ben ging ik hiervan uit.

klantenservice gebeld. deze heeft wel per direct deze aangezet en met terugwerkende kracht een deel van de rekening (ong. een 3e) gecrediteerd.
ook vertelde zij dat je als bestaande klant na 1-7-2008 een abonnement gewijzigd/verlengd hebt dit wordt gezien als "nieuwe klant" en dan de dubbelaar dus niet aanstaat....
dit staat er op de site dus echt niet bij! :(

ook in de hi winkel geweest alwaar ik een klacht heb ingediend over de gang van zaken omtrent het omzetten van de abonnementen en de onvolledige informatie hierbij. mij werd toen verteld dat de voorwaarden eigenlijk gelijk waren en dat er eigenlijk alleen van een nieuwe naam voor het abonnement.
dom van mij dat ik e.e.a. niet gecheckt heb....
de jongen in de winkel erkende dat de voorwaarden van het 'winkel abonnement" inderdaad gunstiger zijn.

mij is beloofd dat ik teruggebeld wordt. ik ga proberen mijn online abonnement om te zetten in een abonnement welke verkrijgbaar is in de hi winkel.

voorlopig maar even rustig aan doen met m'n mobiel...

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: HI Sms verdubbelaar

Ongelezen bericht door jelle. »

ook vertelde zij dat je als bestaande klant na 1-7-2008 een abonnement gewijzigd/verlengd hebt dit wordt gezien als "nieuwe klant" en dan de dubbelaar dus niet aanstaat....
dit staat er op de site dus echt niet bij!
Nouja, je moet het eigenlijk zo zien: op 1 juli 2008 zijn de nieuwe abonnementen geintroduceerd. Klanten van voor 1 juli 2008 hebben nog een Hi euro-abonnement waar de sms verdubbelaar al aanstaat. Klanten vanaf 1 juli 2008 krijgen een Hi bel&sms-abonnement waar de sms verdubbel ingeschakeld moet worden. Op het moment dat je verlengd of wijzigt vanaf een Hi euro-abonnement, dan MOET je over naar een Hi bel&sms-abonnement. En dan moet je dus ook weer je smsjes verdubbelen.

de jongen in de winkel erkende dat de voorwaarden van het 'winkel abonnement" inderdaad gunstiger zijn.
In welk opzicht waren ze in jouw geval in de winkel gunstiger dan? Let wel: deze vergelijking van online-winkel (welke winkel dan ook) gaat niet altijd op, ik ken genoeg gevallen waar de online abonnementen absoluut vele malen gunstiger zijn.

serene-shadow
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2007 17:32

Re: HI Sms verdubbelaar

Ongelezen bericht door serene-shadow »

Hier hetzelfde probleem...al 6 jaar ofzo klant bij hi...altijd tevreden. nu kort geleden mijn abonnement verlengd. deze maand een rekening van 130 euro :( Nu had ik al een hogere rekening verwacht. Door omstandigheden veel gesmst en ik heb een lage bundel. Maar 97 euro boven mn bundel vond ik toch wel erg veel.

Bleek dus idd omdat dat ik de sms verdubbelaar niet aan had gezet. Toen ik daarover las dacht ik ook eerst 'oh dat hoeft niet want ik ben al 6 jaar klant dus zeker voor 1 juli 2008'. Maar goed na die rekening toch maar gesmst. en hij stond idd niet aan.

Net klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd. Zij zei ook dat het kwam door de sms verdubbelaar. Ik heb gezegd dat ik het misleiding vond omdat ik nergens duidelijk op de hoogte ben gesteld, zeker omdat er dat bericht staat over klant voor 1 juli 2008.

Ik krijg nu ook een deel gecrediteerd op mijn volgende rekening. De helft zo'n beetje. Dus ik vind dat ze het netjes oplossen.

Maar ik leg mijn telefoon wel even aan de kant tot de volgende rekening

Gesloten