Hoge kosten overname toestel
Zijn er hier nog meer mensen die erin zijn getrapt? Dat zogenaamde Hi toestellease waarbij je na je contract 10 tot max 15% van de nieuwwaarde van het toestel zou moeten betalen om hem over te nemen. In werkelijkheid zijn de kosten veel hoger.
Onduidelijkheid en niet transparant
Wat eigenlijk nog veel vervelender is, is dat Hi er zo ontzetten vaag over doet. Op hun eigen forum zijn meerdere mensen die vragen naar de kosten van toestelovername, maar deze vragen worden wel gelezen, maar niet beantwoord. Waarom publiceert Hi niet gewoon een lijst die veel klanten duidelijkheid zal verschaffen?
Wie ervaart er nog meer deze problemen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hi Toestellease
Re: Hi Toestellease
In augustus is mijn tweejarige Hi abonnement afgelopen. Ik heb een abonnement met toestellease en bij afsluiten werd mij verteld dat na twee jaar je het toestel voor 15% van de dan geldende marktwaarde van het tweedehands toestel zou kunnen overnemen.
Ik heb -omdat er veel onduidelijkheid bestaat over deze overname kosten en ze nergens zijn terug te vinden- uiteindelijk maar gebeld met de klantenservice.
Degene die me te woord stond wist niet te melden hoeveel ik aan overname kosten zou moeten betalen, ze kon me zelfs geen indicatie geven. Uitermate slechte service van Hi! Wel wist ze me te vertellen dat het de normale tweedehands waarde zou zijn van het toestel en zeker geen 15% van de geldende marktwaarde! Dit is in strijd met wat ik bij de aanschaf van het abonnement (mondeling) te horen kreeg! Ik wil na zeven jaar klant te zijn geweest echt niets meer met Hi te maken hebben als dit zo door gaat!
Ik heb -omdat er veel onduidelijkheid bestaat over deze overname kosten en ze nergens zijn terug te vinden- uiteindelijk maar gebeld met de klantenservice.
Degene die me te woord stond wist niet te melden hoeveel ik aan overname kosten zou moeten betalen, ze kon me zelfs geen indicatie geven. Uitermate slechte service van Hi! Wel wist ze me te vertellen dat het de normale tweedehands waarde zou zijn van het toestel en zeker geen 15% van de geldende marktwaarde! Dit is in strijd met wat ik bij de aanschaf van het abonnement (mondeling) te horen kreeg! Ik wil na zeven jaar klant te zijn geweest echt niets meer met Hi te maken hebben als dit zo door gaat!
Re: Hi Toestellease
Mijn ervaring is anders. Als je de Klantenservice belt en vraagt naar de indicatie waarde van je toestel op een bepaalde datum, dan geven ze die gewoon maar wel de vermelding dat het slechts een indicatie is. En die indicatie lag overigens inderdaad op 15% van de huidige aanschafwaarde, want het toestel is nog gewoon te koop. Wat deze waarde is als het toestel niet meer te koop is, weet ik niet.
En als je het te duur vindt, kun je het toestel ook inleveren. Dat kost niets, mits er aan 2 voorwaarden voldaan wordt:
- je moet er nog mee kunnen bellen
- het scherm mag niet gebarsten zijn (dit kost je € 25 euro)
De eerste voorwaarde is gewoon op de Hi-pagina's te vinden, de tweede werd mij direct verteld.
En als je het te duur vindt, kun je het toestel ook inleveren. Dat kost niets, mits er aan 2 voorwaarden voldaan wordt:
- je moet er nog mee kunnen bellen
- het scherm mag niet gebarsten zijn (dit kost je € 25 euro)
De eerste voorwaarde is gewoon op de Hi-pagina's te vinden, de tweede werd mij direct verteld.