LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Hi,
Ik wil op mijn Sony Ericsson Vivaz de netwerk bestemmingen verwijderen, maar deze telefoon is gebrand door Hi en Sony Ericsson. Hi en SE willen, definitief, niet helpen met een oplossing en worden zelfs boos aan de telefoon met de melding, dan heb je pech, maar dat zij er niets aan gaan doen. Zij vertellen mij dat het aan SE ligt en SE zegt dat het aan Hi ligt. 20 maal op allerlei manieren contact gehad, per telefoon, mail, winkel en technische afdeling die hem opnieuw heeft geïnstalleerd en er achter kwam dat de branding niet te wijzigen is. Ik ben er al 5 weken mee bezig, 2 maal is er beloofd terug te worden gebeld, 1 maal door de technische afdeling en 1 maal door iemand die vertelde dat een dergelijk probleem zeker opgelost moet worden, nooit terug gebeld.
Toch ook een pluim voor Hi, op de voorlaatste factuur werd wel internetverkeer gerekend, op de laatste rekening zijn de korte kleine internetverbindingen van mijn Vivaz tot € 0,00 terug gebracht zonder dat ik er iets van heb gehoord.
Tip: Lease dus geen SE Vivaz bij Hi, als je, na je abo alleen wilt bellen met dit toestel, blijft hij contact maken met internet via packet services. Dus heb ik een ander toestel moeten kopen.
Wie weet een afdoende oplossing om de branding van Hi te verwijderen?
Ik wil op mijn Sony Ericsson Vivaz de netwerk bestemmingen verwijderen, maar deze telefoon is gebrand door Hi en Sony Ericsson. Hi en SE willen, definitief, niet helpen met een oplossing en worden zelfs boos aan de telefoon met de melding, dan heb je pech, maar dat zij er niets aan gaan doen. Zij vertellen mij dat het aan SE ligt en SE zegt dat het aan Hi ligt. 20 maal op allerlei manieren contact gehad, per telefoon, mail, winkel en technische afdeling die hem opnieuw heeft geïnstalleerd en er achter kwam dat de branding niet te wijzigen is. Ik ben er al 5 weken mee bezig, 2 maal is er beloofd terug te worden gebeld, 1 maal door de technische afdeling en 1 maal door iemand die vertelde dat een dergelijk probleem zeker opgelost moet worden, nooit terug gebeld.
Toch ook een pluim voor Hi, op de voorlaatste factuur werd wel internetverkeer gerekend, op de laatste rekening zijn de korte kleine internetverbindingen van mijn Vivaz tot € 0,00 terug gebracht zonder dat ik er iets van heb gehoord.
Tip: Lease dus geen SE Vivaz bij Hi, als je, na je abo alleen wilt bellen met dit toestel, blijft hij contact maken met internet via packet services. Dus heb ik een ander toestel moeten kopen.
Wie weet een afdoende oplossing om de branding van Hi te verwijderen?
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Is dit een S-E met Hi logo erop en specifieke software voor Hi? Of is het een "gewone" S-E die gekocht hebt in een Hi winkel?
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Deze SE Vivaz heeft geen Hi logo en is meer dan 2 jaar geleden via de Hi webshop gekocht bij verlenging van mijn abonnement.
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Er staat Sony Ericcson U5 S60 5th Edition-software op die bij update of nieuwe software via SEUS (Sony Ericcson Update Service) weer de branding van Hi erop zet waar je de netwerk bestemmingen niet kunt veranderen of verwijderen.
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Maar bedoel je branding of simlock, je hebt het namelijk over de netwerkkeuze, vandaar. Een aanbieder is verplicht om je telefoon na 1 jaar somlockvrij te maken.
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Er zit voor zover ik weet geen simlock op de telefoon, maar de software is gebrand en de netwerkbestemmingen zijn beveiligd tegen bewerken en/of verwijderen.
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Dus de simkaart van een andere telefoonprovider werkt dus wel normaal? Dan is het helemaal raar.
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Niet helemaal, om bellen te beveiligen is er de simlock, om te internetten gebruik je netwerkverbindingen. Er zit geen simlock op, ik kan ook nieuwe internetverbindingen aanmaken, maar kan de verbindingen/bestemmingen van Hi niet verwijderen of aanpassen. Er zit software op die toch via Hi/KPN verbinding blijft maken. Ik wil alleen bellen/SMSen/WiFi verbinding maken. b.v. Youtube blijft verbinding maken via packet gegevens mobiel internet. Ik heb alle instellingen aangepast danwel verwijderd die maar aan te passen zijn. Nieuwe software erop gezet via SEUS en weer alles aangepast en nieuwe verbindingen erop gezet, deze primair gemaakt, maar de Vivaz maakt toch voor een stukje verbinding via mobiel internet.
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Nu wordt het duidelijk. Ik weet het verschil tussen simlock en apn's op een telefoon, kon alleen uit jou verhaal niet opmaken waar het om ging, vandaar mijn vragen.
Ik weet dat een provider verplicht is de simlock te verwijderen, maar hoe hetzit met dit durf ik je niet te zeggen. Het is een branded telefoon. Wat dan raar is dat wanneer je de software van SE er op zet, je de instellingen van hi blijft houden, en deze niet te wijzigen zijn.
Ik weet dat een provider verplicht is de simlock te verwijderen, maar hoe hetzit met dit durf ik je niet te zeggen. Het is een branded telefoon. Wat dan raar is dat wanneer je de software van SE er op zet, je de instellingen van hi blijft houden, en deze niet te wijzigen zijn.
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
SE update met SEUS je telefoon of zet de oorspronkelijke software erop, als je dat wilt. Hi heeft met SE een overeenkomst dat Hi telefoons alleen de Hi software/firmware mogen ontvangen en zij hebben geen toestemming aan SE gegeven voor keuzemogelijkheid Hi of standaard firmware/software. Op deze manier is je telefoon dus waardeloos geworden als je alleen wilt bellen/SMSen en een WiFi verbinding wilt. Ik heb geen mobiele internet verbinding nodig en wil hier dan ook niet voor betalen.
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Ik heb het probleem ook via de consumentenbond weggelegd bij KPN/Hi op een nieuwe site van de consumentenbond waar KPN bij aangesloten is: www.klachtenkompas.nl - KPN/HI heeft gereageerd met het bericht dat zij binnen 5 dagen contact zullen opnemen: http://www.klachtenkompas.nl/kpn/kpn-hi ... abonnement .
Directe weg naar een aantal leveranciers kun je vinden op: www.klachtenkompas.nl .
Directe weg naar een aantal leveranciers kun je vinden op: www.klachtenkompas.nl .
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Update: KPN heeft mij gemeld dat er binnen 5 werkdagen contact met mij opgenomen zou worden. Dit is niet gebeurd. Ik geef KPN nog tot en met morgen de tijd om te reageren, hierna ga ik bezien hoe ik KPN zover kan krijgen dat zij mij alleen maar terugbellen, volgens hun eigen zeggen. Wilt u dit probleem volgen: http://www.klachtenkompas.nl/kpn/kpn-hi ... abonnement
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Ik ben teruggebeld door KPN met de mededeling dat intern actie wordt ondernomen om mij door de juiste afdeling te laten bellen. Ik heb een naam en nummer gekregen om contact op te nemen als er nog problemen blijven bestaan.
Re: Hi verwijderd beveiliging niet na afloop abonnement.
Nog een paar maal gebeld door en met KPN.
Uitstekende oplossing door KPN/Hi:
KPN vergoed de aangekochte vervangende telefoon en de restwaarde van de Sony Ericcson Vivaz.
Uitstekende oplossing door KPN/Hi:
KPN vergoed de aangekochte vervangende telefoon en de restwaarde van de Sony Ericcson Vivaz.