LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van telfort af?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jeroenvanderburg
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:47

Hoe kom ik van telfort af?

Ongelezen bericht door jeroenvanderburg »

Hallo

Ik ben ongeveer 4 maanden geleden overgestapt van vodafone prepaid naar abbonement telfort. Gelijk met zo'n mooie htc legend en internet erbij en dus een 2 jarig contract.
Omdat ik niet veel bel was mijn beltegoed van vodafone pas na 2 maanden op en heb ik toen dus nummerbehoud aangevraagd, dat ging niet via de website omdat deze telkens storingen gaf en heb ik dus via het dure 0900 nummer moeten doen.
Toen ik vervolgens een nieuwe rekening kreeg was deze opeens 214 euro omdat op de een of andere manier het onbeperkt internet niet meer onbeperkt was geworden en ik dus voor de data zou moeten betalen.
Ik heb het bedrag gestorneerd en de helpdesk gebeld die via het dure 0900 nummer na eerst 10 minuten wachten en daarna een aantal keer uitleggen omdat ze het niet gelijk snapten eindelijk toch een klacht in het systeem gezet hadden.
Ongeveer een week later kreeg ik een brief met acceptgiro thuis met de melding dat als ik die 214 euro niet op tijd zou betalen afgesloten zou worden. Ik ging er vanuit dat zolang de klacht in behandeling was dit niet zou gebeuren en heb er dus niet op gereageert.
Toen ik een week later dus toch afgesloten was heb ik weer met het dure 0900 nummer moeten bellen en hebben ze de status van niet betaald naar klacht in behandeling veranderd en mij weer aangesloten.
Een aantal dagen later kreeg ik een smsje dat ik een refund zou krijgen van 174 euro.
Op de nieuwe rekening heb ik niets kunnen terug vinden over de 174 euro, er stond weer een ander bedrag op over een correctie. Het totaal van deze rekening kwam op -154 euro, of wel ik krijg geld van hun.
Nou is vorige week 15,95 afgeschreven door telfort en heb ik die dus gestorneerd. Op dit moment leek het me slim om even een overzicht te maken van alle transacties die er nu op mijn rekening geweest zijn.
Daarbij zag ik dat ze dus vanaf het begin al alles dubbel afschrijven, net alsof ik dus 2 contracten heb ofzo.

Eigenlijk wil ik het liefst heel dat telfort opzeggen omdat ik er totaal geen vertrouwen meer in heb, maar dan moet ik waarschijnlijk mijn abbonements kosten voor die 2 jaar gewoon betalen.
Weet iemand of dit hele gedoe al genoeg is om als contractbreuk van hun kant te kunnen zien en op die manier zonder de 2 jaar abbonements kosten er vanaf te komen?

Alvast bedankt voor de reacties,
Jeroen

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe kom ik van telfort af?

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is. In een privébericht kunt u uw NAW-gegevens, e-mailadres en 06-nummer van Telfort kenbaar maken.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe kom ik van telfort af?

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Gegevens ontvangen. Ik heb uw vragen intern uitgezet en er zal spoedig contact met u worden opgenomen.

Hugo

jeroenvanderburg
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:47

Re: Hoe kom ik van telfort af?

Ongelezen bericht door jeroenvanderburg »

Even een klein update voor de mensen die dit volgen of vinden via het zoeken.

Ik ben vandaag om 13:08 gebeld door iemand van telfort over het hoe en wat alles is verlopen, hij ging een lijst dingen corrigeren en zou me waarschijnlijk vandaag nog terug bellen, anders in de loop van de week.

Om 13:47 belde hij al terug.
De kosten van het 'verkeerde' contract/abbonement heeft als oorzaak een iets eerdere bestelling die fout was gegaan. Deze bedragen worden dus gewoon terug gestord en dit abbonement wordt afgesloten.
De berekening van mijn goede abbonement kon ik niet helemaal volgen maar als ik het goed begreep betaal ik vanaf de komende rekening weer het normale abbonement en klopt het dus allemaal weer.
Als over 2 weken de volgende rekening er weer is en betaald is beldt hij nog een keer terug om te controleren of alles echt in orde is.

Ik snap nu ongeveer waar het fout gegaan is en ben gelukkig weer wat meer tevreden.
Als ik niet meer post hier betekend het dat alles in orde blijft :)

MFVO
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2010 17:18

Re: Hoe kom ik van telfort af?

Ongelezen bericht door MFVO »

Ik ben enigszins verbaasd maar hoop er het beste van. Lees voor lering en vernaak eens mijn post over te veel geincasseerde bedragen (3 jaar!). Toen ik reageerde was Telfort zijn systeem "niet geschikt" om terugbetalingen te doen, dwz dat nooit iemand een terugbetaling van Telfort krijgt maar nu blijkt het dus wel te kunnen.

Ik wil je echter wel waarschuwen dat het pas is afgehandeld als je daadwerkelijk het bedrag op je rekening hebt. Ik heb uiteindelijk ook de toezegging gehad maar ik heb nog geen euro gezien.

jeroenvanderburg
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:47

Re: Hoe kom ik van telfort af?

Ongelezen bericht door jeroenvanderburg »

Helaas, het is weer zover.

Degene die mij terug gebeld had had mij verteld dat de rekeningen die er nu nog stonden verrekend zou worden met de eerst volgende rekening.
Dat is dus de rekening van ongeveer 4 weken geleden.
Er zou volgens hem dan weer de normale 20,40 afgeschreven worden en alles zou weer goed zijn.
Nu ben ik ondertussen verhuist en heb nu dus een brief nog op mijn oude adres gekregen met de datum 25 oktober en dat ik 20,40 van 3 maanden geleden moet betalen en het binnen moet zijn voor 1 november.
Vandaag 3 november dus vanmorgen maar snel gebeld.
De desbetreffende persoon die ik aan de lijn had heeft het uitgesteld tot de 17e en ik heb het vanmorgen gelijk overgemaakt.
Vanmiddag opeens een smsje dat ik afgesloten ben omdat ik niet betaald heb.
Helpdesk nog maar eens gebeld, het is onmogelijk volgens haar dat ik weer aangesloten wordt.

Nou, ik ga een brief schrijven dat ik per direct opzeg en die 2 jaar abbonement niet ga betalen omdat hun elke keer dingen fout doen en dus hun in gebreke zijn.
Als ze het niet er mee eens zijn moet het maar bij de rechter beslist worden dat ik gelijk heb.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Hoe kom ik van telfort af?

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

dan wel je HTC legend terugsturen, en niet raar kijken als ze je daar gebruiksvergoeding voor berekenen :P

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe kom ik van telfort af?

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@jeroenvanderburg,

Zojuist heeft u een privébericht van ons ontvangen en uiteraard bied ik mijn excuses aan voor het ervaren ongemak. Toch dien ik u erop te wijzen dat wij te maken hebben met geautomatiseerde processen. Op het moment dat er een betaalafspraak met u wordt gemaakt en het bedrag is niet op de afgesproken datum ontvangen, dan sluit het systeem uw simkaart gedeeltelijk van het netwerk af.

Daphne

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Hoe kom ik van telfort af?

Ongelezen bericht door dusus »

@ webcare_telfort

Beste Daphne, het is begrijpelijk dat het een geautomatiseerd proces is, dat daarmee de klant ook in stappen waarschuwt dat er iets mis is (bijv. eerst SMS-waarschuwing, dan SMS dat je wel gebeld kan worden, maar niet bellen, dan SMS van tijdelijke afsluiting, enz.) maar waarom kan dan ook niet de betaling door de klant realtime worden geautomatiseerd, en gelinkt aan de andere akties?? Dan kan een spoed-overboeking of betaling via bijv. Ideal ook realtime worden verwerkt, en daarmee de gedeeltelijke blokkering direct weer ongedaan maken.

Een ander stuk onvrede kan worden weggenomen als jullie gewoon op een 020 nummer bereikbaar zijn, en de wachtrij weten te beperken tot enkele minuten.

jeroenvanderburg
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:47

Re: Hoe kom ik van telfort af?

Ongelezen bericht door jeroenvanderburg »

Gelukkig, het werkt weer.
Bellen gelijk en internet na het toestel uit en weer aan te zetten.

Gesloten