LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 okt 2016 13:42
Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Het blijkt dat er al 2 jaar lang een 5030 SMS dienst op een ongebruikte simkaart van mij actief is geweest. Kosten ongeveer €1000,- . De laatste 2 maanden zijn volgens de coulanceregeling door KPN terugbetaald.
E.e.a. is te lezen op het KPN forum. Op 5 -10-2016 een aangetekende brief gestuurd naar KPN, met het verzoek om aan te tonen dat deze dienst (Contract) volgens de daarvoor geldende regels opgesteld in de gedragscode voor SMS diensten tot stand is gekomen door mij. Een paar dagen later krijg ik een no replay mailtje waarin het volgende wordt vermeld;
Geachte ******
U heeft aangegeven het oneens te zijn met de kosten met betrekking tot Premium sms-diensten. KPN bericht u derhalve als volgt.
Conform de Algemene Voorwaarden dienen bezwaren tegen in rekening gebrachte kosten tijdig aan KPN kenbaar te worden gemaakt. De kosten voor Premium sms-diensten waar u bezwaar tegen maakt betreffen factu(u)r(en) van langer dan 2 maanden geleden. Uw bezwaar tegen deze kosten kan dan ook niet worden gehonoreerd.
Hieruit blijkt dat KPN de aangetekende brief niet goed heeft gelezen, daar ik het niet over kosten heb maar over de totstandkoming van de SMS dienst volgens de daarvoor geldende regels , opgesteld in de gedragscode. E.e.a. uiteraard weer gemeld bij het callcenter van KPN die er weer een interne klacht van zou maken. Het bekende "met een kluitje in het riet" verhaal.........
Ben voornemens er toch maar eens een advocaat op te gaan zetten omdat KPN VERPLICHT is mij hier duidelijkheid over te verschaffen en e.e.a. MOET AANTONEN. Zo niet dan is volgens de gedragscode KPN VERPLICHT mij VOLLEDIG schadeloos te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt UITERAARD vervolgd!!!!
E.e.a. is te lezen op het KPN forum. Op 5 -10-2016 een aangetekende brief gestuurd naar KPN, met het verzoek om aan te tonen dat deze dienst (Contract) volgens de daarvoor geldende regels opgesteld in de gedragscode voor SMS diensten tot stand is gekomen door mij. Een paar dagen later krijg ik een no replay mailtje waarin het volgende wordt vermeld;
Geachte ******
U heeft aangegeven het oneens te zijn met de kosten met betrekking tot Premium sms-diensten. KPN bericht u derhalve als volgt.
Conform de Algemene Voorwaarden dienen bezwaren tegen in rekening gebrachte kosten tijdig aan KPN kenbaar te worden gemaakt. De kosten voor Premium sms-diensten waar u bezwaar tegen maakt betreffen factu(u)r(en) van langer dan 2 maanden geleden. Uw bezwaar tegen deze kosten kan dan ook niet worden gehonoreerd.
Hieruit blijkt dat KPN de aangetekende brief niet goed heeft gelezen, daar ik het niet over kosten heb maar over de totstandkoming van de SMS dienst volgens de daarvoor geldende regels , opgesteld in de gedragscode. E.e.a. uiteraard weer gemeld bij het callcenter van KPN die er weer een interne klacht van zou maken. Het bekende "met een kluitje in het riet" verhaal.........
Ben voornemens er toch maar eens een advocaat op te gaan zetten omdat KPN VERPLICHT is mij hier duidelijkheid over te verschaffen en e.e.a. MOET AANTONEN. Zo niet dan is volgens de gedragscode KPN VERPLICHT mij VOLLEDIG schadeloos te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt UITERAARD vervolgd!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 13 okt 2016 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Misschien deze topic viewtopic.php?p=821659
Hou ons op de hoogte, ik kan mij niet voorstellen dat u moet betalen voor een
Hou ons op de hoogte, ik kan mij niet voorstellen dat u moet betalen voor een
En hoe kun je een sim 2 jaar niet gebruiken??ongebruikte simkaart
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Ik snap de volgende zaken niet helemaal.zonnetje1962 schreef:Het blijkt dat er al 2 jaar lang een 5030 SMS dienst op een ongebruikte simkaart van mij actief is geweest. Kosten ongeveer €1000,- . De laatste 2 maanden zijn volgens de coulanceregeling door KPN terugbetaald.
E.e.a. is te lezen op het KPN forum. Op 5 -10-2016 een aangetekende brief gestuurd naar KPN, met het verzoek om aan te tonen dat deze dienst (Contract) volgens de daarvoor geldende regels opgesteld in de gedragscode voor SMS diensten tot stand is gekomen door mij.
U heeft blijkbaar 2 jaar lang betaald voor diensten gekoppeld aan een SIM-kaart, die u niet gebruikt. En dat heeft U niet doorgehad en U heeft die 1000 euro verder ook niet gemist. Dat op zich is al vreemd.
En U gaat aan de KPN vragen of een overeenkomst die U 2 jaar geleden met een aanbieder van een SMS dienst aangegaan bent binnen de regels valt. Volgens mij moet U dan eerder bij de aanbieder van die SMS dienst zijn. En na de eerste rekening komt dit nog wel geloofwaardig over, maar na 2 jaar kan ik me daar echt niets meer bij voorstellen.
Maar het kan ook zijn dat ik het hele bericht verkeerd begrepen heb
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 okt 2016 13:42
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Beste John18, de 5030 dienst is nadat ik het ontdekt had i.o.m. KPN gelijk stopgezet via payinfo. Ik heb me nooit aangemeld hiervoor, vandaar dat ik kpn de vraag heb gesteld in een aangetekende brief, om aan te tonen of dit daadwerkelijk volgens de daarvoor geldende regels vermeld in de gedragscode is gebeurd. De reden van de late ontdekking zit in het feit dat het bedrag van de kpn mobiel factuur ongeveer hetzelfde was als de kpn compleet factuur. Ongeveer 40 -60 euro per maand. Bij het scrollen / controleren van de bankafschriften hebben we dat helaas niet eerder gezien. Als je de gedragscode leest wordt duidelijk waarom ik kpn deze vraag heb gesteld. Het betrof een geautomatiseerde dienst die iedere zaterdag tussen 17.30 en 21.30 met regelmaat 5 smsjes verstuurde per minuut, dat terwijl de simkaart niet in een toestel aanwezig was. Daarom toch maar eens uitzoeken hoe e.e.a. mogelijk is. Voorlopig geeft kpn ' niet thuis' en handelen ze (nog) niet volgens de regels. Wordt uiteraard vervolgd!!!
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Als je aangemeld bent hoeft de sim er ook niet in te zitten het is een geldig nr en in gebruik genomen al laat jij die sim 10 jaar liggen de kosten komen toch wel.
Gaat de sim er in krijg je waarschijnlijk heel veel sms binnen.
1 ding snap ik dan niet u hebt een abbo en laat de simkaart eruit liggen waarom betaal je dan koop dan een prepaid
Gaat de sim er in krijg je waarschijnlijk heel veel sms binnen.
1 ding snap ik dan niet u hebt een abbo en laat de simkaart eruit liggen waarom betaal je dan koop dan een prepaid
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 okt 2016 13:42
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Door dit nr. te behouden kregen we pakketkorting, vandaar. Neemt niet weg dat ik de dienst m.i. nooit heb geactiveerd, dat wil ik dus graag bevestigd zien van kpn.
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Jij misschien niet maar een ander in huis wel zoals het altijd gaat.
Iemand moet akkoord zijn gegaan en dat gebeurt niet zoals sommige je hier wel laten geloven door kabouters
Iemand moet akkoord zijn gegaan en dat gebeurt niet zoals sommige je hier wel laten geloven door kabouters
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Waar zie jij iemand een melding maken dat SMS-diensten door kabouters worden geactiveerd?joris21 schreef:Jij misschien niet maar een ander in huis wel zoals het altijd gaat.
Iemand moet akkoord zijn gegaan en dat gebeurt niet zoals sommige je hier wel laten geloven door kabouters
Zou je je toon willen matigen? Er is een discrepantie in je creditibiliteit ontstaan.
-
- Berichten: 32357
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Even voor de duidelijkheid.
Je hebt het over een ongebruikte Sim-kaart. Is die kaart nooit gebruikt dus nieuw, of is hij in het verleden wel gebruikt, en heb je hem 2 jaar geleden voor het laatst gebruikt?
Je hebt het over een ongebruikte Sim-kaart. Is die kaart nooit gebruikt dus nieuw, of is hij in het verleden wel gebruikt, en heb je hem 2 jaar geleden voor het laatst gebruikt?
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Dit is een openbaar forum waar iedereen kan zeggen wat hij/zij wil - uw bericht vliegt finaal uit de bocht.gemist schreef: Zou je je toon willen matigen? Er is een discrepantie in je creditibiliteit ontstaan.
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Nee hoor. Ook een openbaar forum wordt beheerst door forumregels, netetiquette en fatsoensregels. Alleen heeft niet iedereen dat in de gaten...newmikey schreef:Dit is een openbaar forum waar iedereen kan zeggen wat hij/zij wil - uw bericht vliegt finaal uit de bocht.gemist schreef: Zou je je toon willen matigen? Er is een discrepantie in je creditibiliteit ontstaan.
-
- Berichten: 32357
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Niemand spreekt over kabouters nee. Maar zou je je op de boodschap willen richten in plaats van op woorden? Dit heeft zo weinig nut. Als iedereen alleen nog maar de woorden mag gebruiken die door topicstarters worden gebruikt zal er weinig te schrijven zijn denk je niet?gemist schreef:Waar zie jij iemand een melding maken dat SMS-diensten door kabouters worden geactiveerd?joris21 schreef:Jij misschien niet maar een ander in huis wel zoals het altijd gaat.
Iemand moet akkoord zijn gegaan en dat gebeurt niet zoals sommige je hier wel laten geloven door kabouters
Zou je je toon willen matigen? Er is een discrepantie in je creditibiliteit ontstaan.
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
In tegenstelling tot sommige andere Posts die soms op het randje zijn, is er echter op deze post helemaal niets aan te merken. Er zit geen verkeerd woord in.Moneyman schreef:Nee hoor. Ook een openbaar forum wordt beheerst door forumregels, netetiquette en fatsoensregels. Alleen heeft niet iedereen dat in de gaten...newmikey schreef:Dit is een openbaar forum waar iedereen kan zeggen wat hij/zij wil - uw bericht vliegt finaal uit de bocht.gemist schreef: Zou je je toon willen matigen? Er is een discrepantie in je creditibiliteit ontstaan.
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Het is natuurlijk ook mogelijk dat iemand met toegang tot de telefoon zonder er erg in te hebben deze dienst heeft afgesloten. KPN heeft dit in ieder geval niet afgesloten. Of je de sim-kaart nu wel of niet in een telefoon hebt zitten maakt voor de kosten niets uit.zonnetje1962 schreef:Het blijkt dat er al 2 jaar lang een 5030 SMS dienst op een ongebruikte simkaart van mij actief is geweest. Kosten ongeveer €1000,- . De laatste 2 maanden zijn volgens de coulanceregeling door KPN terugbetaald.
E.e.a. is te lezen op het KPN forum. Op 5 -10-2016 een aangetekende brief gestuurd naar KPN, met het verzoek om aan te tonen dat deze dienst (Contract) volgens de daarvoor geldende regels opgesteld in de gedragscode voor SMS diensten tot stand is gekomen door mij. Een paar dagen later krijg ik een no replay mailtje waarin het volgende wordt vermeld;
Geachte ******
U heeft aangegeven het oneens te zijn met de kosten met betrekking tot Premium sms-diensten. KPN bericht u derhalve als volgt.
Conform de Algemene Voorwaarden dienen bezwaren tegen in rekening gebrachte kosten tijdig aan KPN kenbaar te worden gemaakt. De kosten voor Premium sms-diensten waar u bezwaar tegen maakt betreffen factu(u)r(en) van langer dan 2 maanden geleden. Uw bezwaar tegen deze kosten kan dan ook niet worden gehonoreerd.
Hieruit blijkt dat KPN de aangetekende brief niet goed heeft gelezen, daar ik het niet over kosten heb maar over de totstandkoming van de SMS dienst volgens de daarvoor geldende regels , opgesteld in de gedragscode. E.e.a. uiteraard weer gemeld bij het callcenter van KPN die er weer een interne klacht van zou maken. Het bekende "met een kluitje in het riet" verhaal.........
Ben voornemens er toch maar eens een advocaat op te gaan zetten omdat KPN VERPLICHT is mij hier duidelijkheid over te verschaffen en e.e.a. MOET AANTONEN. Zo niet dan is volgens de gedragscode KPN VERPLICHT mij VOLLEDIG schadeloos te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt UITERAARD vervolgd!!!!
Deze kosten worden aan KPN gefactureerd, die het weer doorberekent aan de klant. Zij geven aan een coulanceregeling te hebben voor 2 maanden nadat deze kosten beginnen. In uw geval is dit blijkbaar 2 jaar geweest.
Waarom zou KPN dan voor deze kosten moeten opdragen?
-
- Berichten: 32357
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Maar wat ik me afvraag. Zou iemand, ook al heeft hij niet de beschikking over het nummer, dit nummer ergens kunnen invullen bij zo'n dienst waarna die dienst vrolijk fluitend gaat incasseren?Julie4444 schreef: Het is natuurlijk ook mogelijk dat iemand met toegang tot de telefoon zonder er erg in te hebben deze dienst heeft afgesloten. Of je de sim-kaart nu wel of niet in een telefoon hebt zitten maakt voor de kosten niets uit.
Deze kosten worden aan KPN gefactureerd, die het weer doorberekent aan de klant. Waarom zou KPN voor deze kosten moeten opdragen?
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Lijkt me niet dat dat zomaar kan. Dan nog: als TS zijn rekeningen in de gaten had gehouden was dat meteen teruggedraaid en had KPN uit coulance de schade gedekt. Nu TS dit blijkbaar 2 jaar lang heeft nagelaten vraag ik me ten zeerste af waarom KPN voor die kosten zou moeten opdraaien. Sterker nog: lijkt mij absoluut van niet.witte angora schreef:Maar wat ik me afvraag. Zou iemand, ook al heeft hij niet de beschikking over het nummer, dit nummer ergens kunnen invullen bij zo'n dienst waarna die dienst vrolijk fluitend gaat incasseren?Julie4444 schreef: Het is natuurlijk ook mogelijk dat iemand met toegang tot de telefoon zonder er erg in te hebben deze dienst heeft afgesloten. Of je de sim-kaart nu wel of niet in een telefoon hebt zitten maakt voor de kosten niets uit.
Deze kosten worden aan KPN gefactureerd, die het weer doorberekent aan de klant. Waarom zou KPN voor deze kosten moeten opdragen?
Immers lijkt dat toch meer bij de verantwoordelijkheden van de klant te horen.
Vandaar de vraag: waarom zou KPN voor deze kosten moeten opdraaien?
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Het is inderdaad mogelijk om via een link in Snapchat of Instagram oid een "abonnement" te activeren bij een dergelijke dienst. En nee, de link wordt echt nooit gemaakt door de dienst zelf (ahum).. En dat eea duidelijk in beeld moet is alleen van toepassing als men op de dienst site zelf is. Genoeg mazen in de wet, helaas. En het oude "protocol" is misschien wel van toepassing bij TS. Geen waarschuwing oid, dus.
Echter...als je er pas na twee jaar achter komt dat je maandelijks(!) ruim €60,- teveel betaalt...verdien je dan gewoon heel veel of heb je dan je zaakjes niet op orde?
Echter...als je er pas na twee jaar achter komt dat je maandelijks(!) ruim €60,- teveel betaalt...verdien je dan gewoon heel veel of heb je dan je zaakjes niet op orde?
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Ik zou eerst maar eens op uw eigen toon gaan letten! Uw toon in een ander topic is nu ook niet echt matig te noemen....gemist schreef:
Zou je je toon willen matigen?
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
Complete onzin! Activeren van een premium sms abonnement kan alleen (óók 2jaar geleden) als je een retour sms'je stuurt met een akkoord voor de desbetreffende dienst.gemist schreef:Het is inderdaad mogelijk om via een link in Snapchat of Instagram oid een "abonnement" te activeren bij een dergelijke dienst.
Re: Hoge kosten door sms-dienst op ongebruikte simkaart
gemist schreef:als je er pas na twee jaar achter komt dat je maandelijks(!) ruim €60,- teveel betaalt...verdien je dan gewoon heel veel of heb je dan je zaakjes niet op orde?
Dat is niet ter zake doende en gaat u helemaal niets aan!!