LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mansour
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2015 21:04

Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Ongelezen bericht door mansour »

Beste,

Ik heb deze forum gestart omdat ik een vraag aan jullie had.

Mijn zusje heeft een sim-only abonnement bij Tele2. Ze heeft alleen belminuten en geen internet. Echter heeft per ongeluk de afgelopen 2 maanden internet aan gestaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze €100 en nog wat moet betalen over de vorige maand.

Toen ik contact opnam met Tele2 gaven ze mij nog meer slecht nieuws. Mijn zusje zou blijkbaar deze maand een factuur krijgen van € 235.

Ik heb toen gevraagd hoe dit kan. Zij heeft namelijk geen waarschuwing gekregen bij bijv. € 25 , € 50 of desnoods € 75. Het antwoord hierop was: 'Alleen mensen die een internetbundel hebben en deze overschrijden zullen bericht krijgen. Klanten die geen internetbundel hebben krijgen dat niet. Alleen een bericht dat hun sim-kaart is geblokkeerd'.

Ik kon helaas niks vinden in de Algemene Voorwaarden. Dus mijn vraag aan jullie is of dit wel legaal is en of ik op een of ander manier dit kan aanvechten. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste mansour,
Wat een ontzettend vervelend verhaal, en natuurlijk is het niet leuk als je zo'n hoge rekening ontvangt voor datakosten.

We willen je graag informeren over de gang van zaken. Als je geen internetbundel hebt, kunnen de kosten zeer snel hoog oplopen. Je betaald dan altijd per MB, omdat je geen data-bundel hebt. Daarom worden er ook geen sms'jes verstuurd naar de klant bij een overschrijding van de bundel, omdat er geen bundel is om te overschrijden.
Daarom adviseren wij ook een bundel te nemen, zodat dit niet meer kan gebeuren. Een andere optie is om internet totaal uit te zetten op je telefoon, of een telefoon te nemen die geen internet mogelijkheden heeft.

Als je nog meer wilt weten, willen we je graag meer vertellen. Plaats een bericht op ons forum:
https://forum.tele2.nl en we zullen je helpen.
Vriendelijke groet,
Ben

sjohie
Berichten: 11246
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Ongelezen bericht door sjohie »

mansour schreef:Beste,

Ik heb deze forum gestart omdat ik een vraag aan jullie had.

Mijn zusje heeft een sim-only abonnement bij Tele2. Ze heeft alleen belminuten en geen internet. Echter heeft per ongeluk de afgelopen 2 maanden internet aan gestaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze €100 en nog wat moet betalen over de vorige maand.

Toen ik contact opnam met Tele2 gaven ze mij nog meer slecht nieuws. Mijn zusje zou blijkbaar deze maand een factuur krijgen van € 235.

Ik heb toen gevraagd hoe dit kan. Zij heeft namelijk geen waarschuwing gekregen bij bijv. € 25 , € 50 of desnoods € 75. Het antwoord hierop was: 'Alleen mensen die een internetbundel hebben en deze overschrijden zullen bericht krijgen. Klanten die geen internetbundel hebben krijgen dat niet. Alleen een bericht dat hun sim-kaart is geblokkeerd'.

Ik kon helaas niks vinden in de Algemene Voorwaarden. Dus mijn vraag aan jullie is of dit wel legaal is en of ik op een of ander manier dit kan aanvechten. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dat klikt logisch, ze kunnen immers alleen constateren dat je over een limiet heengaat, als er ook eentje bestaat. Maw, zonder databundel van xx Mb of Gb, weet geen enkele provider waar zo'n grens is, en wanneer je daar overheen dreigt te gaan.

Maar wat ik niet snap is dat het een 2e maand weer fout gaat, per ongeluk 1 maand dit overkomen kan ik snappen, maar bij zo'n rekening duik je toch meteen de telefoon in om alle dataverbindingen dicht te timmeren? Desnoods met hulp van een handige neef, de Tele2 helpdesk of mensen op het Tele2 forum.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:
mansour schreef:Beste,

Ik heb deze forum gestart omdat ik een vraag aan jullie had.

Mijn zusje heeft een sim-only abonnement bij Tele2. Ze heeft alleen belminuten en geen internet. Echter heeft per ongeluk de afgelopen 2 maanden internet aan gestaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze €100 en nog wat moet betalen over de vorige maand.

Toen ik contact opnam met Tele2 gaven ze mij nog meer slecht nieuws. Mijn zusje zou blijkbaar deze maand een factuur krijgen van € 235.

Ik heb toen gevraagd hoe dit kan. Zij heeft namelijk geen waarschuwing gekregen bij bijv. € 25 , € 50 of desnoods € 75. Het antwoord hierop was: 'Alleen mensen die een internetbundel hebben en deze overschrijden zullen bericht krijgen. Klanten die geen internetbundel hebben krijgen dat niet. Alleen een bericht dat hun sim-kaart is geblokkeerd'.

Ik kon helaas niks vinden in de Algemene Voorwaarden. Dus mijn vraag aan jullie is of dit wel legaal is en of ik op een of ander manier dit kan aanvechten. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dat klikt logisch, ze kunnen immers alleen constateren dat je over een limiet heengaat, als er ook eentje bestaat. Maw, zonder databundel van xx Mb of Gb, weet geen enkele provider waar zo'n grens is, en wanneer je daar overheen dreigt te gaan.

Maar wat ik niet snap is dat het een 2e maand weer fout gaat, per ongeluk 1 maand dit overkomen kan ik snappen, maar bij zo'n rekening duik je toch meteen de telefoon in om alle dataverbindingen dicht te timmeren? Desnoods met hulp van een handige neef, de Tele2 helpdesk of mensen op het Tele2 forum.
Wat een onzin. Ze weten toch wat een mb kost en hoeveel er gebruikt is (anders kun je geen rekening maken). Dus is het simpel een kwestie van de limiet / waarschuwing zetten op de kosten en niet de bundeltegoeden.

sjohie
Berichten: 11246
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
sjohie schreef:
mansour schreef:Beste,

Ik heb deze forum gestart omdat ik een vraag aan jullie had.

Mijn zusje heeft een sim-only abonnement bij Tele2. Ze heeft alleen belminuten en geen internet. Echter heeft per ongeluk de afgelopen 2 maanden internet aan gestaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze €100 en nog wat moet betalen over de vorige maand.

Toen ik contact opnam met Tele2 gaven ze mij nog meer slecht nieuws. Mijn zusje zou blijkbaar deze maand een factuur krijgen van € 235.

Ik heb toen gevraagd hoe dit kan. Zij heeft namelijk geen waarschuwing gekregen bij bijv. € 25 , € 50 of desnoods € 75. Het antwoord hierop was: 'Alleen mensen die een internetbundel hebben en deze overschrijden zullen bericht krijgen. Klanten die geen internetbundel hebben krijgen dat niet. Alleen een bericht dat hun sim-kaart is geblokkeerd'.

Ik kon helaas niks vinden in de Algemene Voorwaarden. Dus mijn vraag aan jullie is of dit wel legaal is en of ik op een of ander manier dit kan aanvechten. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dat klikt logisch, ze kunnen immers alleen constateren dat je over een limiet heengaat, als er ook eentje bestaat. Maw, zonder databundel van xx Mb of Gb, weet geen enkele provider waar zo'n grens is, en wanneer je daar overheen dreigt te gaan.

Maar wat ik niet snap is dat het een 2e maand weer fout gaat, per ongeluk 1 maand dit overkomen kan ik snappen, maar bij zo'n rekening duik je toch meteen de telefoon in om alle dataverbindingen dicht te timmeren? Desnoods met hulp van een handige neef, de Tele2 helpdesk of mensen op het Tele2 forum.
Wat een onzin. Ze weten toch wat een mb kost en hoeveel er gebruikt is (anders kun je geen rekening maken). Dus is het simpel een kwestie van de limiet / waarschuwing zetten op de kosten en niet de bundeltegoeden.
Ze sturen een sms bij 50% of 90%, maar zonder bundel is de limiet daarvoor 250 euro in 1 maand. Dat heeft TS niet gehaald de eerste keer, want 100 euro is nog niet eens 50% van 250 euro. Als er een databundel zou zijn geweest, was dit vermoedelijk wel gebeurd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Ongelezen bericht door prem »

mansour schreef:Beste,

Ik heb deze forum gestart omdat ik een vraag aan jullie had.

Mijn zusje heeft een sim-only abonnement bij Tele2. Ze heeft alleen belminuten en geen internet. Echter heeft per ongeluk de afgelopen 2 maanden internet aan gestaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze €100 en nog wat moet betalen over de vorige maand.

Toen ik contact opnam met Tele2 gaven ze mij nog meer slecht nieuws. Mijn zusje zou blijkbaar deze maand een factuur krijgen van € 235.

Ik heb toen gevraagd hoe dit kan. Zij heeft namelijk geen waarschuwing gekregen bij bijv. € 25 , € 50 of desnoods € 75. Het antwoord hierop was: 'Alleen mensen die een internetbundel hebben en deze overschrijden zullen bericht krijgen. Klanten die geen internetbundel hebben krijgen dat niet. Alleen een bericht dat hun sim-kaart is geblokkeerd'.

Ik kon helaas niks vinden in de Algemene Voorwaarden. Dus mijn vraag aan jullie is of dit wel legaal is en of ik op een of ander manier dit kan aanvechten. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dat het internet per ongeluk aan stond is natuurlijk onzin. Van alleen "aanstaan" krijg je zo'n rekening niet en per ongeluk internetten is ook ongeloofwaardig.

mansour
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2015 21:04

Re: Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Ongelezen bericht door mansour »

De telefoon heeft na een update data weer vanzelf aangezet. Aangezien zij alleen op school en thuis haar telefoon gebruikt waar altijd wifi is, heeft zij ook niks vermoeden dat data aan stond.

Ik begrijp wel dat er dan kosten gemaakt worden, maar waar ik mij over verbaas is dat er niet een waarschuwing is gegeven bij een bepaalde bedrag.

Wat betreft Mijn Tele2, het kan steeds niet inloggen. Elke keer moet ik heb opnieuw aanmaken. Heb dus die optie niet gezien.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Ongelezen bericht door aarie25 »

ik kreeg van ben wel een berichtje dat ik 18 mb had verbruikt, dit was ook met een sim only.
dus het kan dus wel dat een provider jouw netjes waarschuwt.

sjohie
Berichten: 11246
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Ongelezen bericht door sjohie »

aarie25 schreef:ik kreeg van ben wel een berichtje dat ik 18 mb had verbruikt, dit was ook met een sim only.
dus het kan dus wel dat een provider jouw netjes waarschuwt.
Was dat een (sim-only) abonnement met een databundel er aan gekoppeld? In dit specifieke geval gaat het namelijk om een abonnement zónder databundel. En dan is het grensbedrag 250 euro lees ik op het tele2 forum, en zoals ik het lees sturen ze bij een abonnement zonder databundel een sms bij 80% van dat bedrag, dus 200 euro, en dat haalde ze de eerst maand niet. Bij een abonnement mét databundel volgt het eerste smsje bij 50% verbruik van de databundel.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Hoge kosten gebruik internet buiten Sim-Only belbundel

Ongelezen bericht door aarie25 »

sjohie schreef:
aarie25 schreef:ik kreeg van ben wel een berichtje dat ik 18 mb had verbruikt, dit was ook met een sim only.
dus het kan dus wel dat een provider jouw netjes waarschuwt.
Was dat een (sim-only) abonnement met een databundel er aan gekoppeld? In dit specifieke geval gaat het namelijk om een abonnement zónder databundel. En dan is het grensbedrag 250 euro lees ik op het tele2 forum, en zoals ik het lees sturen ze bij een abonnement zonder databundel een sms bij 80% van dat bedrag, dus 200 euro, en dat haalde ze de eerst maand niet. Bij een abonnement mét databundel volgt het eerste smsje bij 50% verbruik van de databundel.
nee het was alleen een bel/sms abonnement, dus zonder databundel.
ik moest toen 18 x 1.02 betalen
ik heb toen gelijk bij ben het internet helemaal uit laten zetten ( op mijn telefoon ook uit gezet)

Gesloten