LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge nota door Sanders Puzzels

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
K. Huls

Hoge nota door Sanders Puzzels

Ongelezen bericht door K. Huls »

Mijn oma heeft in een puzzelboekje van Sanders een puzzel opgelost en kon daar ook een leuke prijs mee winnen.
Ze besloot deze door te bellen naar een computer a 70ct/m.
Dit ging allemaal goed en aan het eind van het gesprek werd haar gevraagd een # (hekje) in te drukken om de verbinding te verbreken.
Zij heeft dit ook gedaan maar is daarbij vergeten de verbinding op het toestel zelf te verbreken.
Dit heeft ervoor gezorgd dat ze nog zeker 3 uur in verbinding heeft gestaan met dit dure nummer wat ook voor de nodige kosten, een ruime 120 euro, met zich mee heeft gebracht.
Ze kwam er later wel zelf achter dat de verbinding nog intact was maar heeft hier verder niets achter gezocht totdat zij een paar dagen later door KPN werd gebeld dat zij een duur 0900 nummer een paar uur bezet heeft gehouden en dat dit aardig in de kosten ging lopen.

Nu is mijn vraag het volgende
Sanders geeft aan dat als je het hekje indrukt op de telefoon dat deze verbroken wordt. Vervolgens gebeurd dit dus niet met een torenhoge telefoonrekening als gevolg.
KPN legt de schuld bij Sanders Puzzels neer omdat zij de kosten van die lijn niet bepalen maar Sanders legt de schuld weer bij KPN heen om een niet duidelijk reden.
Valt hier verder wat aan te doen?

flappie

Re: Hoge nota door Sanders Puzzels

Ongelezen bericht door flappie »

je neemt toch aan dat als je telefoneert later zelf ook de hoorn erop leg of tenmiste als nog de verbinding verbreekt. Lijkt me een beetje dommigheid van die persoon.

k.

Ongelezen bericht door k. »

Daar gaat het me nu niet echt om
Het gaat me om het punt dat zij door de computer verteld werd dat de verbinding verbroken werd en dat er daarna nog gewoon dure kosten worden berekend.
Het feit dat m'n oma vergeten is op te hangen staat daar nu dus even buiten.

flappie

toch wordt ze verweten om zelf te controleren dat de verbinding daadwerkelijk is verbroken. Ze is ook zelf verantwoordelijk voor haar aansluiting.

K. Huls

Ja maar Sanders en KPN schuiven elkaar ook de schuld toe
KPN zegt dat ze de kosten van het gesprek aan Sanders af moeten staan en Sanders laat weten het af te dragen aan KPN, dus hierbij wordt je ook van het kastje naar de muur gestuurd.

Het is bij sommige telefoonnummers ook zo dat je na een bepaalde tijd van inactiviteit automatisch verbroken wordt maar hier heeft dus 3 uur geen actie plaatsgevonden. Een beetje gezond mens kan toch wel nagaan dat je er geen 3 uur over doet om een antwoord voor een puzzel in te sturen? laat dit eens een keer hooguit 5 minuten zijn, dan verdienen ze er nog 3.50 aan en niet zoals nu een ruime 120 euro.

flappie

de persoon zelf had moeten constateren dat de verbinding daad werkelijk is verbroken. dit heeft die persoon verzuimd en is dus ook zelf verantwoordelijk voor de opgelopen kosten.

Aangezien het een betaalnummer betreft krijgt sanders een deel van de opbrengst van het nummer de rest gaat naar kpn

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja en naar Zalm.

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

nog een dombo die eist dat 2 bedrijven die er niks aan konden doen dat de betreffende dombo niet heeft opgehangen, maar hand in eigen boezem steken en de kosten kwijtschelden, wel grappig dat steeds de dombo het eist en de schuld bij de ander probeert neer te leggen, stel je eigen niet en steek de hand in eigen boezem, jij hebt een fout gemaakt, dus accepteer je de consequenties maar, betaal je rekening en bel nooit naar de nog dommere bel spelletjes...

K. Huls

Ten eerste wil ik je er even op attenderen dat ik niet gedient ben van jouw woordkeuze dombo (dit bewijst des te meer dat je er zelf aanleg voor hebt)

En nogmaals leg ik de nadruk voor degene die hier blijkbaar niet kunnen lezen op het feit dat haar gezegd is dat de verbinding zou worden verbroken na het indrukken van het hekje op de telefoon.
Dit is dus niet gebeurd en daar gaat het om en niet om het feit dat ze op haar telefoon vergeten is de verbinding te verbreken

en vanaf nu graag serieuze reacties en niet gelijk mensen -tig meters de grond inboren, hou je dan in vredesnaam stil.

flappie

maar de telecom operator zegt dat ze niet verantwoordelijk is ervoor

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Als ik zeg dat consumerend Nederland DOM is ben ik bloedserieus, als jij aangesproken voelt en op je tenen gaat staan is dat alleen maar een bevestiging. Gewoon ophouden met zeuren, betalen en doorgaan met je leven en dus nooit meer meespelen aan een dergelijk spel.

flierp

Ongelezen bericht door flierp »

Juist! eigen fout. waarom zou de verbinding met # verbroken moeten worden ipv door de 'ophang' toets te gebruiken.

Ik denk eerder dat de tekst iets was van: toets # om terug te keren of verbreek de verbinding...

harryvbos

Ongelezen bericht door harryvbos »

ik heb zelf ook wel eens daar heen gebeld,met een # sluit je de keuze af of bv je telefoonnr. ,je hoort echt niet de computer zeggen -> sluit af met een # om de telefoonverbinding te verbreken

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De kans dat je wint met spelletjes die dure 09 nummers hanteren is wel zo gering, dat een ieder normaal mens deze niet belt.
Je kan goedkoper zelf die prijs kopen als je daar behoefte aan hebt, ik voor mij heb alle 09 nummers geblokkeerd, kan ook de computer niet inbellen met het modem, s een bijkomstig vordeel.

Gesloten