LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge rekening door telconnect

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
K. Richter

hoge rekening door telconnect

Ongelezen bericht door K. Richter »

Ik zag op de afrekening van vodafone van gebruikskosten van december en abonnementskosten van januari dat deze bijna 75 euro hoger was dan het sms-abonnement. Er blijkt sinds 19 december vele malen per dag à 1,26 euro iets in rekening gebracht te worden door telconnect. Het is de telefoon van mijn zoon van 15 jaar met een sms-abonnement. Ik heb daarvoor getekend, omdat hij nog minderjarig is. Hij zegt niet te weten waar dit vandaan komt en krijgt er ook nooit sms-jes o.i.d. voor. Tot mijn schrik is de rekening van januari nu al opgelopen (zonder abonnementskosten) tot 236 euro. Vodafone heeft me de melding van de site stopsmsnu gegeven, maar hij heeft geen 4-cijferige code! Ook op Google niets te vinden. De aardige meneer van de klantenservice wist zich wel te herinneren hier een aantal maandan geleden iets via Radar te hebben gevonden, maar we konden het samen niet vinden.
Hoe dit te stoppen en als dit gelukt is, hoe en waar mijn beklag te doen hierover?
Graag reacties aan deze wanhopige moeder en zoon.

Mini

Re: hoge rekening door telconnect

Ongelezen bericht door Mini »

Vraag aan je zoon of hij ooit iets besteld heeft, zoals een ringtone/wallpaper/spelletje etc, wat ergens gratis werd aangeboden.
Evt kan je de specificatie van november of december opvragen bij Vodafone (afhankelijk van wanneer de kosten begonnen zijn) zodat je kan zien naar welk nr hij ge'smst heeft, en daarmee de dienst afmelden. Succes

K. Richter

Bedankt voor de reactie.

Ik heb dat al aan mijn zoon gevraagd, maar hij kan zich dat niet herinneren. Het nummer heb ik al geprobeerd in te zien via de gespecificeerde rekening. Dan staat er bij aanbieder Telconnect en bij omschrijving 319 TELCONNECT. Ik heb door je reactie wel een idee gekregen dat het toch iets met sms messaging te maken heeft, want vaak -maar niet altijd- is er rond dezelfde tijd en datum een melding bij sms/info en servicenummers ook iets afgeschreven van 0,21 euro. Die link had ik zelf nog niet gelegd. Wie weet kom ik hier bij de klantenservice weer verder mee.

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Sms-diensten stoppen
Blokkeer binnen 2 tellen die dure sms-dienst waar je niet vanaf komt!
http://www.smsstoppen.nl

Mogelijk ben je hier mee geholpen.

K. Richter

Bedankt voor je reactie. Helaas staat telconnect er zodanig niet tussen en mijn zoon krijgt geen sms/jes, alleen hoge rekeningen.

biejanka

Ongelezen bericht door biejanka »

Telconnect is een overkoepelende naam voor Golden Bytes en Telitas.
Golden Bytes: 0900 202 18 85
Telitas:020 640 35 35

Suc6 ermee !!

K. Richter

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik zal ze bellen!

lebobine

Ongelezen bericht door lebobine »

Hallo,
Het is bij mijn zoon ook overkomen. Extra kosten op de rekening en hij wist ook van niets.
Vodafoon gebelt , deze vertelde dat dat kwam door telconnect. Dankzij de tip over golden byetes heb ik het waarschijnlijk stop kunnen zetten. Golden Bytes keken in hun bestand en daar stond niets bekend wat betreft ons 06 nummer. :arrow: Werd gelijk doorverbonden naar een andere organisatie. Men vertelde niet welke organisatie. Daar vertelde men dat het 06 nummer bekend was en dat we "chat(spatie) stop"moesten sms-en naar 6161 en dat het dan klaar was. Nu maar hopen. Over 5 dagen nog ff bellen naar vodafoon om te kijken of het klopt wat ze hebben beloofd
Dit nummer van golden bytes hebben we gebeld: (0)70 3025 999.
Bedankt voor de goede tip!! :P

Angenita

Ongelezen bericht door Angenita »

Mijn zoon had op zijn februari rekening van Vodafone ook alleen aan telconnect een bedrag van Euro 31 uitgegeven, wist niet waar het van was. Gebeld met Vodafone, verkeerd nummer gekregen waar ik naar toe moest bellen. Dankzij reakties Radar gebeld met 020-6403535 hulpservice en die wisten precies waar het om ging. Hij heeft een smsje met oplossing voor filmquiz gestuurd, en dan meld je je automatisch aan. Schandalig dat hier niet meer bekendheid aan gegeven wordt.
Hij is dus nu uitgeschreven. Dank voor het nummer

menga

Ongelezen bericht door menga »

Ook mijn zoon heeft afgelopen maand een rekening gekregen met ca. 45 euro kosten aan "telconnect". Ik vind het werkelijk belachelijk dat dit kan gebeuren, blijkbaar bij veel andere mensen idem dito. Ook mijn zoon was zich van geen kwaad bewust, maar wat nog mooier is: wat krijg ik terug voor die 45 euro?!?! Er komen geen smsjes binnen, niks.
Ik moet as. maandag nog gaan bellen met de telefoonnummers die ik op dit forum ben tegen gekomen om het stop te zetten, dus het zal me benieuwen of dat lukt.
Kunnen we hier niet met zn allen iets aan doen???

K. Richter

Hallo,

Probeer er as. maandag maar achter te komen of er een mogelijkheid is om bezwaar aan te tekenen. Zet je ervaringen op dit forum en dan kunnen we misschien krachten bundelen. Ik heb overigens hierna geen hog rekeningen meer gehad. Maar inmiddels een kleine 300 euro armer!

menga

Ongelezen bericht door menga »

Ik ben erachter gekomen waar mijn zoon zich blijkbaar voor heeft aangemeld. 6464 = artic mobile, 3111 = goldenbite. Telefoonnummers zijn resp.: 0900-500 5040, 0900 - 2021885. Bij laatstgenoemde moet je 55 eurocent per minuut betalen, ze jagen je door een keuzemenu heen en je krijgt niet de kans iemand te spreken. Bij goldenbite moet je uit - spatie - nummer van smsdienst smssen. Bij artic mobile moet je stop smssen. Ik ga het proberen, ben erg benieuwd of het lukt. Wordt vervolgd.....

anyavanw

Ongelezen bericht door anyavanw »

Heeft iemand al eens contact gehad met Golden bytes. Telconnect verwijst mensen door maar ik krijg een voicemail en niemand te spreken.

anyavanw

Ongelezen bericht door anyavanw »

Na het versturen van een mail aan [email protected] ben ik direct terug gebeld door een medewerkster van Golden bytes.
Het blijkt dat ik wekelijks op vrijdag 4 of 5 berichten ontvang van Blinko, Golden Bytes heeft nu gezegt deze dienst per direct af te melden bij Blinko.

Telconnect, zoals de naam al zegt connect, is een dienst waar onder andere ook de NS is aangemeld met gratis smsjes maar bedoel hiermee te zeggen dat telconnect een dienst is die wordt ingehuurd als bedrijf waar de smsjes langs gaan maar hier niet aan verdienen.

Nogmaals mensen die via Blinko smsjes krijgen smsen STOP naar 2221

peanut14

Ongelezen bericht door peanut14 »

ook ik heb kreeg over de maand januari een rekening waar ik nogal van schrok, online kon ik mijn rekening bekijken en kwam erachter dat ik door diverse sms diensten ben opgelicht. geen smsjes ontvangen maar wel een rekening.
heb een keer meegedaan aan een sms prijsvraag via 4269, deze stopgezet en ook een bevestiging ontvangen.geen probleem dus zou je denken. niet dus,
op mijn rekening stonden nummers van 5050, 2200, en 4777.
met provider gebeld en moest volgens hen idd smsjes sturen om het stop te zetten. het vervelende is dat met bv 2200 alleen al wel 10 mogelijkheden zijn, toch een aantal geprobeerd maar kreeg bericht terug dat mijn bericht niet herkend was.leuk!!
kortste weg gekozen,ik heb per direct een nieuw telefoonnummer aangevraagd,kost wel wat maar is goedkoper dan mijn volgende rekening afwachten.

ik vindt het onvoorstelbaar dat dit kan. je denkt dat je meedoet aan iets wat geen kwaad kan en ondertussen berekenen ze je voor iets wat je niet eens hebt ontvangen.
in de winkel betaal ik toch ook niet als ik niets meeneem?

wat kan hier aan gedaan worden?

pimheldoorn

Ongelezen bericht door pimheldoorn »

sms dienst 5040 kun je uitschakelen door PA STOP naar dat nummer te sms-en

TomH

Ongelezen bericht door TomH »

Ik had laats ook een 'gratis' ringtone besteld bij het bedrijf genaamd: celdorado. allereerst krijg je een heleboel smsjes die hartstikke veel geld kosten, daarna krijg je het opgevraagde bestand nog geen eens naar je mobiel gestuurd!

Ik had gelukkig niet zo veel geld meer op mijn prepaid kaart staan: €5. daar was celdorado ook niet zo tevreden mee. Ik kreeg stapelsvol smsjes van een incassoburo genaamd: Transfair! :o echt belachelijk. Dat incassoburo zat met vanalles en nogwat te drijgen! echt vreselijk! Ze zouden het allemaal gelijk moeten verbieden! :twisted:

BBiesma

Ongelezen bericht door BBiesma »

Ik had voorkort ook last van ongewenste sms'jes van telconnect.
Ik heb daar een sms'je heen gestuurd met als tekst "Stop" naar nummer 6010 en wat denk je, ik kreeg als antwoord terug: "U bent gestopt. Bedankt voor het gebruik maken van onze dienst".
Misschien heeft iemand hier iets aan met hetzelfde probleem. Succes!!

Bert. :D

ManOman

Ongelezen bericht door ManOman »

Hallo iedereen,

Wat is dat toch met dat bedrijf Telconnect?
14 juli jl. ontving ik vanaf het nummer 5252 het volgende sms'je:
'MELDING: door STOPEXIT te sturen naar 5665 wordt u verwijderd (volledig). U ontvangt dan geen betaalde berichten meer.'

Terwijl, nou ja... waar slaat dit op?
Heeft dit bedrijf van iets of iemand vrijspel gekregen?
Ik kan het mij niet voorstellen en hoop dat er iets tegen te ondernemen valt.

Mvg,
Manoman

Zie hieronder de KvK-gegevens.
(Nevenvestiging: Rietlandpark 125, 1019 DT Amsterdam, 020-6403535 (?)).

Rechtspersoon:
Rechtsvorm: Coöperatie B.A.
Naam:Telconnect Coöperatie B.A.
Statutaire zetel: Amsterdam
Eerste inschrijving in het handelsregister: 10-02-2006
Akte van oprichting: 07-02-2006
Aansprakelijkheid van leden:Raadpleeg het handelsregisterdossier
----------------------
Onderneming:
Handelsna(a)m(en):Telconnect
Adres:Prof. W.H. Keesomlaan 6 A, 1183DJ Amstelveen
Telefoonnummer:070-3605500
Faxnummer:020-5308761
Datum vestiging:07-02-2006
Bedrijfsomschrijving: Te voorzien in de stoffelijke belangen van de leden door overeenkomsten met hen te sluiten in het bedrijf dat zij uitoefent, welk bedrijf zich voornamelijk bezighoudt met het aangaan van contracten op het gebied van mobiele connecties, waaronder begrepen maar niet beperkt, sms connecties met operators op het gebied van telecom en multimedia
Werkzame personen:0
----------------------
Bestuurder(s):
Naam: Kuipers, Jorrit Sebastiaan
Geboortedatum en -plaats: 16-12-1970, 's-Gravenhage
Infunctietreding: 07-02-2006
Titel: Voorzitter/bestuurder B
Bevoegdheid: Gezamenlijk bevoegd (met andere bestuurder(s), zie statuten)

Naam: Smit, Remco Corstiaan
Geboortedatum en -plaats: 15-02-1976, Laren
Infunctietreding: 01-06-2006
Titel: Secretaris/bestuurder A
Bevoegdheid: Gezamenlijk bevoegd (met andere bestuurder(s)

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Is er sprake van ongevraagde smsjes dan geld proberen terug te vorderen van affiliate of als dat niet lukt waar hij bij aangesloten is!
hier klacht indienen
hier over afmelden
hier diensten blokkeren
site over sms afmelden
Laatst gewijzigd door TdeHond op 19 aug 2008 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten