LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mx5elvis
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2014 10:29

Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door mx5elvis »

Ik ben overgestapt naar Hollandsnieuwe, goede prijs maar alleen maar ellende.

25 zou ik over gaan, ik stop de nieuwe SIM in mijn toestel maar mijn toestel ziet de SIM niet. Na een aantal pogingen gebeld met de "servicedesk". Na ca 3 minuten krijg ik een slecht Nederlands sprekende man aan de lijn. Hij deed zijn best en kwam met de oplossing, een crosscheck, deze kreeg ik via de mail. Ik wist nog niet wat dat was maar dat zijn instellingen in je telefoon maar dan moet je SIM wel werken!

26 aug. weer gebeld, weer hetzelfde verhaal met dit keer een aardige dame. Gelukkig begreep ze mijn probleem en maakte een ticket aan...ik zou een mail krijgen van de "technische dienst". De volgende dag natuurlijk niks gekregen dus weer bellen. De geiiriteerde dame kwam er achter dat ik al een ticket had en snauwde mij min of meer af dat ik geduld moet hebben.

Ik heb meerdere keren gevraagd om een nieuwe SIM omdat volgens mij gewoon de simpelste oplissing is.

De 28e een mailtje met vragen, dezelfde vragen die men ook stelt als je belt.....je mag geen "reply" geven via mail maar via socialmedia.... Alle vragen beantwoord, net zoals aan de telefoon maar ik had de SIM niet geprobeerd in een andere telefoon, dat moest ik zelf eerst maar gaan regelen (nano SIM), het het probleem werd weer bij mij neegelegd. Ik kreeg het advies om naar een telefoonbedrijf langs te gaan... De antwoorden die ik terug kreeg van de "helpdesk" deden mij erg verbazen... zie hier..

Hi , om vast te stellen dat de oplossing heel simpel is, dienen wij eerst een onderzoek uit te voeren. We moeten namelijk wel weten waar het aan ligt. Nadat wij weten waardoor het komt dat je simkaart het niet in jouw toestel doet, kunnen wij actie ondernemen door een oplossing voor jou te bieden. Het is net alsof je bij je huisarts langs gaat, die voert eerst een onderzoek uit alvorens hij jou een medicijn of iets dergelijks kan aanbieden. Zo gaat dat dus ook bij ons. Groetjes, Souhailla

Ik heb maar een filmpje gemaakt om te bewijzen dat de SIM niks doet. Nu is het weekend en dan werken ze natuurlijk niet. Kortom, heel veel ergenissen, niet bereikbaar en extra kosten vanwege een pre-paid kaart.

#hollandsnieuwe niet doen!!!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door prem »

Dat schiet niet op nee. Ik ben altijd huiverig van die alternatieve aanbieders. KPN en Vodafone enz. Is ook niet alles maar meestal is de support in orde.

mx5elvis
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2014 10:29

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door mx5elvis »

Klopt en Hollandsnieuwe is van Vodanfone.. :-(

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door prem »

mx5elvis schreef:Klopt en Hollandsnieuwe is van Vodanfone.. :-(
Volgens mij, ik kan er naast zitten, gebruiken ze alleen het netwerk van ze.

mx5elvis
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2014 10:29

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door mx5elvis »

Jazeker. Ik heb twee andere SIM kaarten geprobeerd, zonder problemen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door sjohie »

prem schreef:
mx5elvis schreef:Klopt en Hollandsnieuwe is van Vodanfone.. :-(
Volgens mij, ik kan er naast zitten, gebruiken ze alleen het netwerk van ze.
Hollands Nieuwe is een virtuele telecomprovider in de budgetmarkt van Vodafone, het is een 100% dochter van ze. En ze werken inderdaad ook op het fysieke Vodafone netwerk. Youphone is vergelijkbaar qua dienstverlening en prijsstelling, maar is onafhankelijk van een grote telco, Youphone koopt capaciteit op het het KPN netwerk. Waar BEN, een volle KPN budget dochter ook weer op zit.

Het is dus niet echt transparant, maar alle grote telco's hebben wel een budget dochter, wat Hollands Nieuwe dus van Vodafone is. En budget slaat dan vooral op de klantenservice, waar ze bijvoorbeeld bij Hollands Nieuweveel meer dan bij Vodafone, leunen op online selfservice, ipv bellen met een duur bemenst servicenummer.

What you pay is what you get dus.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door berndv »

sjohie schreef:Waar BEN, een volle KPN budget dochter ook weer op zit.
Maak daar maar tmobile van

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door berndv »

snuffel1 schreef:Dat de simkaart van Ts niet herkend wordt in de telefoon moet eigenlijk wel aan de telefoon zelf liggen of Ts maakt een fout met activeren.
Waarom werken andere simkaarten wel in de telefoon dan?
mx5elvis schreef:Ik heb twee andere SIM kaarten geprobeerd, zonder problemen.

mx5elvis
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2014 10:29

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door mx5elvis »

Hallo,

Ik heb de SIM van Hollands Nieuwe ook in een andere telefoon geprobeerd maar die telefoon zegt hetzelfde... GEEN SIMKAART

Activeren van mijn SIM hoeft niet volgens hollands nieuwe, zie tekst


LET OP: heb je de (Sim Only of prepaid) simkaart online gekocht, dan kun je deze stap overslaan.


Deze SIM heb ik online gekocht, natuurlijk wel geprobeerd om te activeren om alles uit te sluiten maar als de telefoon de SIM niet ziet kan je niks.

Uiteindelijk gaat het om de service van Hollands Nieuwe. Het kan dan wel een budget bedrijf zijn maar om zo om te gaan met je klanten vind ik belachlijk. Ik zat bij Simyo, ook goedkoop en slecht bereik, geen 3g maar zij hebben mij altijd perfect geholpen. Ik mocht daar kosteloos weg om een andere provider te zoeken met beter bereik :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

prem schreef:
mx5elvis schreef:Klopt en Hollandsnieuwe is van Vodanfone.. :-(
Volgens mij, ik kan er naast zitten, gebruiken ze alleen het netwerk van ze.
Nee hoor. hollandsnieuwe is 100% eigendom van Vodafone. Ze hebben alleen een eigen (snellere en kleinere) organisatie binnen de Vodafone organisatie waardoor ze goedkopere abonnementen kunnen bieden.

mx5elvis
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2014 10:29

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door mx5elvis »

Ik heb ze kunnen overtuigen! Na een week krijg ik te horen via facebook dat ik een nieuwe SIM krijg. Ik ben benieuwd...

Demeter
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2012 21:08

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door Demeter »

Hallo allemaal, Ik kan het helemaal onderschrijven en waarschuw ook veer Hollandsnieuwe.
Ik heb een toestel gekregen dat niet deugde. Omdat het een vreemd euvel was (een gedeelte van mijn touchscreen functionneerde niet goed) had ik niet door dat het toestel kapot was en dacht dat ik zelf niet goed toetste. Het duurde dus even voordat ik contact zocht met hollandnieuwe. Nou dat is dus niet mogelijk. Geen telefoonnummer en alleen voorgeprogrammeerde vragen. Uiteindelijk kwam ik via de winkel van Vodafone bij de Belcompany terecht. Die stuurden het toestel op volgens de Hollandsnieuwe voorwaarden ter reparatie. Het toestel is 2 keer voor reparatie weggeweest en nog niet gerepareerd! In de tussentijd gebeld (eindelijk een nummer gevonden) een aangeteken mijn toestel naar Hollandsnieuwe gezonden (kwam terug, want het adres op het contract hebben ze niet meer!!!!!) via de consumentenbond weer een aangetekende brief verzonden naar Vodafone/Hollandsnieuwe in Maastricht en tot nu toe weer een standaard mail ontvangen: als de reparatie via Belcompany is gegaan dan zijn wij niet verantwoordelijk. Vragen over de vergoeding, omdat ik geen gebruik van mijn abonnement heb kunnen maken (ik had alleen nog een heel oud toestel, waar niet op zat en vervanging kreeg ik niet), ook niet voor de 2 maanden dat mijn toestel in reparatie was. Ik heb inmiddels een nieuwe toestel gekocht en wil het toestel gewoon retourneren, maar ook dan geen reactie van Hollandsnieuwe. Ze innen alleen het geld en voor de rest doen ze niet. Via de tickets krijg je standaard antwoorden evenals via facebook, waar ik ook nog eens geprobeerd heb om contact te krijgen. Op facebook verschijnt de een na de andere klacht, die ook snel weer verdwijnt, want men wil dat je via een prive bericht reageert.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
prem schreef:
mx5elvis schreef:Klopt en Hollandsnieuwe is van Vodanfone.. :-(
Volgens mij, ik kan er naast zitten, gebruiken ze alleen het netwerk van ze.
Nee hoor. hollandsnieuwe is 100% eigendom van Vodafone. Ze hebben alleen een eigen (snellere en kleinere) organisatie binnen de Vodafone organisatie waardoor ze goedkopere abonnementen kunnen bieden.
De service komt echter niet van Vodafone, H N heeft last van groeistuipen, goedkoop=duurkoop ?

mx5elvis
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2014 10:29

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door mx5elvis »

Inmiddels heb ik een werkende SIM. Ik heb gevraagd om een tegemoedkoming maar dat willen ze niet omdat ze geen onderzoek hebben gedaan. Als ik al mijn berichten terug lees hebben ze 3 keer onderzoek gedaan.
Kortom, ze zijn zeer klantontvriendelijk en weten mensen weg te jagen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hollandsnieuwe, klantontvriendelijk.

Ongelezen bericht door Har06 »

mx5elvis schreef:Inmiddels heb ik een werkende SIM. Ik heb gevraagd om een tegemoedkoming maar dat willen ze niet omdat ze geen onderzoek hebben gedaan. Als ik al mijn berichten terug lees hebben ze 3 keer onderzoek gedaan.
Kortom, ze zijn zeer klantontvriendelijk en weten mensen weg te jagen.

Dus jij bent weg ?

Gesloten