LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe nummerbehoud & service SLECHT

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Romybijl1995

Hollandsnieuwe nummerbehoud & service SLECHT

Ongelezen bericht door Romybijl1995 »

Ik heb halverwege juli een sim only abonnement afgesloten bij Hollandsnieuwe, 1000 mb/sms/belminuten, nadat ik een lange tijd bij t-mobile een tevreden klant was. Echter vond ik de prijzen op hollandsnieuwe niet verkeerd, dus heb ik besloten eens wat nieuws te proberen. Nou stond erbij dat hollandsnieuwe ervoor zou zorgen dat als je nummerbehoud aanvraagt, dat zij het oude abonnement bij de vorige provider (t-mobile) stopzetten en het nummer overzetten. De aanvraag voor nummerbehoud was goedgekeurd, ik heb alles keurig geregeld met t-mobile en de nieuwe simkaart pas gebruikt toen m'n oude abonnement afliep. Echter stond er na een aantal dagen op de site bij mijn gegevens dat de aanvraag was geblokkeerd, en dat ze dus niet het oude abonnement hebben stopgezet. Ik heb afgelopen maand dus van beide providers een rekening gehad EN mijn oude nummer niet kunnen behouden. Meteen gebeld naar t-mobile en ik kreeg daar te horen dat dat helaas wel vaker voorkwam met hollandsnieuwe. Alsof dat nog niet het ergste is, ik zit nu (nog niet eens) halverwege de maand en ik krijg steeds smsjes van hollandsnieuwe dat mijn 'beltegoed' op is. Ik had bij t-mobile 250 mb, en daar kon ik 3 weken mee. Het kan dan toch niet zo zijn dat ik 1000 mb erdoor jakker in 2 weken? Ik was niet meer bereikbaar op mijn telefoon, kon niemand bellen/smsen en internet deed het ook niet meer. Die middag meteen gebeld met de klantenservice, natuurlijk namen ze na 10 minuten nog niet op en ben je dan €0,50 x 10 euro armer. Wat is er mis met dit bedrijf.

Har06

Re: Hollandsnieuwe nummerbehoud & service SLECHT

Ongelezen bericht door Har06 »

dat H N spot goedkoop is, en er wel eens wat mis kan gaan, geduld is een schone zaak :mrgreen:

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tja, Hollandse nieuwe is ook wel dé provider waar de meeste klachten over zijn hier, geloof ik zo.
Als je goedkoop wil zitten moet je eens kijken naar Simpel en die verdubbeldagen. Werkt voor mij prima en ben zeer tevreden.

lottevdh

Ongelezen bericht door lottevdh »

Ook ik heb grote problemen met hoe Hollandsnieuwe te werk gaat. Eind maart heb ik een abonnement afgesloten bij deze provider, na levering gelijk nummerbehoud aangevraagd. Eerste keer werd dit geweigerd, daarna opnieuw aangevraagd. Geen reactie meer gehad van het bedrijf. De tijd verstreek en ook de datum waarop mijn nummer over zou moeten gaan, dit natuurlijk niet gebeurd. Toen ben ik maar is begonnen met bellen, elke keer hetzelfde verhaal dat ik maar moest wachten. Na een tijdje had ik eindelijk iemand te pakken die wist wat ze moest doen en had een nieuwe aanvraag ingediend. Ik dacht dat het eindelijk geregeld zou worden. Maar na een telefoontje over een onterechte factuur kreeg ik te horen dat nummerbehoud was geannuleerd door hen, zonder mij op de hoogte te stellen. Al die tijd dat ik dus op hen heb moeten wachten hebben ze het abonnement geactiveerd en kon ik voor kosten gaan opdraaien voor diensten die ik nooit gebruikt had. Ik kreeg bij het volgende telefoontje te horen dat het om een storing ging en dat het alsnog zou worden doorgevoerd. De tijd verstreek en ja, mijn nummer werd alsnog niet overgezet. Ik heb nu een bij mijn oude provider mijn abonnement verlengt, en ben helemaal klaar met Hollandsnieuwe. Ik wil van dit abonnement af omdat hun mij geen diensten leveren, dus contract breuk.

Kortom, een bedrijf dat de consument gebruikt als melkkoe en geen service zal verlengen aan hun klanten.

jheitzer

Ongelezen bericht door jheitzer »

Ook ik heb bijzonder slechte ervaringen met nummerbehoud bij Hollandsnieuwe. Op 25 aug een abonnement afgesloten in een BelCompany winkel en meteen nummerbehoud aangevraagd. Alles werd bevestigd en op de afgesproken ingangsdatum gebeurde niks. Na een paar dagen wachten maar eens naar de winkel terug. Opnieuw een aanvraag. Weer niks. Inmiddels talloze keren gebeld, gemaild en in de winkel terug geweest. Geen enkele vooruitgang. Kan nog dagen of weken duren, ze weten het niet. Hollandsnieuwe schuift de schuld af naar de oude provider maar daar is het contract gewoon op te zeggen. Ik wil nu m'n abonnement opzeggen maar dat mag niet... Iemand een idee wat ik het beste kan doen?

eaeg

Ongelezen bericht door eaeg »

Hier hetzelfde verhaal: al sinds begin augustus bezig met nummerbehoud bij HN en geen resultaat. Vorige week een mail ontvangen dat nummerbehoud vanwege een systeemprobleem niet mogelijk is. Opties: wachten of met het HN nummer gaan bellen.Klantenservice is heel ver te zieken. Ik heb nu de geschillencommissie ingeschakeld, want ik ben dat bedrijf meer dan zat!

Bram Vreugdenhil

Ongelezen bericht door Bram Vreugdenhil »

eaeg schreef: Ik heb nu de geschillencommissie ingeschakeld, want ik ben dat bedrijf meer dan zat!
Ah, de geschillencommissie. Kan ik me hierbij aansluiten? HN onderhoud ook geen klantcontact, service is idd. ver te zoeken.

karianne Derijcke

Ongelezen bericht door karianne Derijcke »

Ik ben sinds Juni bezig met nummer behoud bij HN ( lees Holandse Nieuwe)

aangezien het om een zakelijk abonnement gaat is er 3 maanden opzegging nodig bij de oude provider.
Daar maken ze al telkens de fout, dus elke maand dat het mis gaat kan je er weer 3 maanden bij op tellen.
Heel lang verhaal. Ik betaal nu dubbele kosten , oude en nieuwe provider.
het nummer is niet opgezegd., Ik betaal (moet betalen bij HN voor een nummer waar geen contract voor is afgesloten)Ik betaal bij de oude want HN doet het telkens fout.
na fout op fout op fout op fout, de vele telefoontjes , verhaal opnieuw vertellen en de ergernissen daargelaten moet ik dus nu vragen of mijn oude provider mij wil terug nemen, dan moet ik die weer op zeggen en het hele riedeltje van voor af aan weer opnieuw opstarten.
Een klacht indien lukt niet want het contact formulier is al tijden tijdelijk even niet toegankelijk, werkt niet door een storing. Ik mag de telefoon afkopen €450,00 wat gelijk staat aan de twee jaar afgesloten abonnement! Wat ik vreemd blijf vinden is dat ik betaal voor een ander nr dan in het contract staat. Maar wat te doen als ik nergens met een klacht terecht kan? weer bellen voor de zo en zo en zoveelste keer. Ik ik blijf even vriendelijk.

karianne Derijcke

Ongelezen bericht door karianne Derijcke »

Als Bijvoeging wil ik ook graag aansluiten bij de geschillen comissie.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Lieve mensen hier allemaal. Vodafone en Hollands Nieuwe zijn in principe dezelfde firma. Dat merk je ook in hoe ze hun klanten behandelen als ze eenmaal "klant", maar geen gewaardeerde klant zijn. Behalve voor het geld. Het aantal reacties hier telkens weer lezend lijkt klantenSERVICE niet of nauwelijks nog te bestaan bij deze firma.

Dit wetend houdt hier dan altijd rekening mee. Regel NIETS telefonisch met deze firma, maar doe alles op schrift. Zelfs verzonden/ontvangen/uitgeprinte email is een wettelijk schriftelijk bewijsmiddel. Ga niet akkoord als ze u terugbellen en dan toezeggingen doen, want u bewijst achteraf niets. Laat maar weten: "een telefonische toezegging is geen toezegging", dat accepteert u niet! Altijd dus gedane toezeggingen schriftelijk laten bevestigen of zelf de gemaakte afspraak aan hen bevestigen, anders kunt u beschouwen dat er geen toezegging of belofte tot stand is gekomen.

Maar waarom laat u dit soort misstanden tegenover u zo uit de hand lopen en veel te lang duren? Allereerst omdat u waarschijnlijk geen harde schriftelijke bewijzen kunt overleggen. Daar spint deze firma garen bij want al dat telefonische gedoe zonder bewijs levert hen geld op. Regelt u wel alles schriftelijk, of krijgt u geen antwoorden op uw schriftelijke correspondentie, of worden hun schriftelijke toezeggingen niet nagekomen, dan staat u sterk. Wanneer het dan simpelweg te lang duurt maakt u een gang naar de Geschillencommissie Telecom, zoals enkelen nu eindelijk gedaan hebben. Dat kost u (ze) in eerste instantie € 50,00 maar krijgt(en) u (ze) terug als u (ze) in het gelijk wordt(en) gesteld. Dan kost het deze firma extra geld. Maar nogmaals, schriftelijk bewijs is hierbij van cruciaal belang.

Omdat nog veel te weinig mensen zo handelen blijven deze misstanden door duren. Zouden veel meer mensen zo handelen dan zal deze firma eieren voor zijn geld kiezen, want ook deze firma zal dan snel in negatieve zin bekend komen te staan bij die Geschillencommissie (als dat al niet zo is), waarbij ze op de langere duur geen goed meer kunnen doen, maar ten gunste van het belang van hun klanten.

Gesloten