Samsung Glaxy S deze hebben we dus al sinds december genomen, leuke aanbieding goede prijs... MAAR ware het niet dat de internetinstellingen op de Samsung Galaxy S zich niet laten instellen. Eerst denk je nog dat je iets verkeerd doet, daarna neem je eens contact op met de helpdesk. Die registreren het probleem en zeggen ermee bezig te zijn. En dan moet een mens geduld hebben, na vele mailtjes (ca. 10 stuks) en (3x) telefoontjes verder waarbij we telkens door de "helpdesk" worden gevraagd om hetzelfde te doen (net alsof we debielen zijn!) en we nog steeds geen internet op de Galaxy hebben komt er een slimmerik met de optie: het kan ook aan de simkaart liggen! We moeten maar eens een nieuwe opsturen. Vervolgens wachten en geen simkaart: even navragen bij de helpdesk, meneer wilt u deze instellingen proberen? NEE DAT WIL NIET MEER BEN TOCH GEEN DEBIEL! Oke dan sturen we u een nieuwe simkaart op. Nu 2 weken later nog steeds geen simkaart en nog steeds geen internet. Geweldig die HollandsNieuwe! Betalen voor internet en geen microbit gebruiken omdat het gewoonweg niet werkt op deze telefoon en de klant gewoon aan het lijntje houden. Het mooiste is: we hopen u binnen 2 werkdagen een antwoord te sturen. HOPEN? Beste Hollandsnieuwe mijn hoop is dat jullie eindelijk dit probleem oplossen! Zo niet het abonnement terug draaien en ik de gemaakte kosten terug krijg!
"Even het probleem uitleggen: om internet te hebben op de Galaxy moet je diverse instellingen doen. Precies volgens het boekje gedaan wat op hun site staat en het APN opslaan; APN punt weg. Wat blijkt nu MNC die 04 moet zijn laat zich niet wegschrijven. Elke andere waarde voor MNC is geen probleem en kan ik gewoon het APN punt opslaan maar heb dan geen internet van HN. Dus samengevat MNC = 04 zorgt ervoor dat er geen APN punt op de telefoon wordt weggeschreven. Zo en nu het relaas in een nutshell!"
met woedende groet,
Roger Plettenberg
p.s. beste HollandsNieuwe ik hou me aan mijn woord en ga dit artikel op de diverse fora en social media zetten zoals Facebook en Twitter, niet leuk voor jullie maar dat krijg je ervan als je er zelf een potje van maakt en je niet aan je woord houdt!