LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peties8
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2011 12:58

htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door peties8 »

hallo

mijn man heeft per 13.05.2011 een htc desire s grey gekregen bij abonnement bij belsimpel maar sinds begin oktober viel hij ineens zomaar uit en deed hij het niet meer hebben hem aan stroom gedaan en dan nog viel hij steeds uit en kon me man niet meer bellen. hij heeft dus garantie !!

hij had met belsimpel gebeld en moest hem naar dynafix sturen en ze haalden hem op en kaal namen ze hem mee
2 weken later kregen we ineens brief met vochtschade geconstateerd????
hij is nog nooit met water in aan raking geweest en hij kon kiezen of hij wilde vernietigen of 35.70 betalen en ze sturen hem terug !!!
me man belde naar dynafix en die vertelde ja vocht kan er heel makelijk inkomen en al neem je hem mee de douche of waar ook maar water is!

me man heeft niets gezegd maar ik ben het er niet mee eens daar m ijn man nooit in vochtige ruimtes komt en al helamaal niet met mobiel dar hij namelijk in rolstoel zit vanwegen een hoge dwarse leasie hij belde ook met belsimpel omdat hun hem deze htc erbij gaven maar nee hun konden niets voor hem betekenen dus nu zit me man zonder mobiel maar wel met een abonnement en weet nu niet wat hij er mee aan moet en is het vertrouwen in belsimpel ook kwijt .

hoe moeten we nu zo iets aan pakken en wat kunnen we doen???help!!!!!!!!!!!!!!!!!

alvast bedankt gr petra

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Je had hem nog niet op moeten sturen.
Gewoon een harde reset uitvoeren ( dus je had eerst even internet af moeten zoeken..... ) en hij had het waarschijnlijk weer gedaan.

Heb hetzelfde probleem aan het begin met mijn Desire S gehad. Dit kwam door een update van Skype, waarna de hele telefoon continu vast sloeg.
Eerst batterij eruit, waardoor telefoon op zeker uit is.
Daarna powerknop in tegelijk met volumeknop naar beneden opstarten en je komt in een soort BIOS menu, waar je kan kiezen voor harde reset.

Ik zou verzoeken hem gratis terug te laten sturen. Betalen voor terugsturen is natuurlijk belachelijk, gezien het wel om een garantieklus gaat. Zo komen ze er wel heel makkelijk vanaf!

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door Hatertje »

De meeste toestellen hebben tegenwoordig vochtindicators ingebouwd. Dit is een soort strip aan de binnenkant van je toestel die verkleurd als deze in contact komt met vocht.

Als dit het geval is, zal je reparatie altijd worden afgewezen onder het mom van vochtschade. Ook al heeft je defect hier helemaal niks mee te maken.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Tip: vraag de foto's op van de vochtschade en check of dit daadwerkelijk jouw toestel is op de foto.

MVG,
Henk

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Maar dan nog, waarom niet eerst geprobeerd een harde reset uit te voeren?
Ik had van het weekend met mijn Desire S ook weer een issue. Na een tijdje terug een ROM update te hebben gehad vanuit HTC, liep mijn foon elke keer vast tijdens het updaten van APPS welke iets aan de grotere kant waren.
Meestal kon ik er dan nog in, snel de update cancelen en dan deed hij het weer, maar van het weekend kwam ik niet meer voorbij het opstart scherm ( witte scherm waarin het groen HTC staat ). Normaal zou hij dan verder door moeten starten, maar dat deed hij niet.
5 keer geprobeerd, moest elke keer batterij eruit en dan startte hij weer tot in opstartscherm, maar bleef daarin weer hangen.

Oplossing dus weer een harde reset. Powerknop bovenin met gelijktijdig volume knop naar beneden ingedrukt houden en je komt in een soort BIOS scherm, waarin je alsnog "factory reset" kunt selecteren.
Dit uitgevoerd en nu werkt hij weer als een trein.
De vraag blijft dus of wat ik beschrijf geprobeerd is? Veel mensen weten niet dat het kan en sommige winkelmedewerkers ook niet.

hvangent
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:19

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door hvangent »

Ik heb eenzelfde probleem met HTC en Dynafix. Toestel nog geen 2 weken oud, wilde eerst niet meer laden en vervolgens (batterij gaat uiteindelijk helemaal leeg) doet het toestel niks meer. Opgestuurd naar dynafix en na een paar dagen een melding dat er vochtschade geconstateerd is en dat het toestel niet onder garantie valt en niet gerepareerd wordt. er is niet eens gekeken naar de oorzaak van het probleem, zodra ze vochtschade constateren (verkleurde indicator in toestel) wordt het toestel dichtgeschroefd en tudeledoki !

Wat ik het ergste van alles vind is hoe HTC je in zo'n geval behandelt. Mijn toestel kost 600 euro (EVO 3D, vlaggeschip van HTC) en binnen 2 weken is mijn geld weg. HTC begrijpt niet dat ik hoe dan ook de dupe ben, ze lachen je gewoon uit want had ik maar voorzichtig moeten doen met mijn telefoon. En dat terwijl ik er absoluut niet mee in rare omstandigheden geweest ben.
VOOR MIJ NOOIT MEER EEN HTC, laat ze eerst maar eens leren wat het begrip klantenservice inhoud.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Maar ook jij hebt niet aan een factory reset gedacht? Als de HTC vast slaat, kan het inderdaad zijn dat hij ook niet meer oplaad.
Een factory reset zou toch het eerste moeten zijn waar je aan denkt, voordat je een telefoon ( welke merk dan ook ) op laat sturen!

Dutch73
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2011 09:47

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door Dutch73 »

Daan_1978 schreef:Maar ook jij hebt niet aan een factory reset gedacht? Als de HTC vast slaat, kan het inderdaad zijn dat hij ook niet meer oplaad.
Een factory reset zou toch het eerste moeten zijn waar je aan denkt, voordat je een telefoon ( welke merk dan ook ) op laat sturen!
--------------------------------------------------------------------------------------
Hallo Daan_1978,

Ik heb zelf ook een HTC Desire, die ik bij mijn abo kreeg in september 2010.

Na een tijdje ging hij ook gek doen. Zelf navigatie erop(locatie) ging op een gegeven moment niet meer. De onderkant werd warm. Dus batterij eruit en dan wachten tot hij weer koud was.

Nu is het geval, dat ik het bios gedeelte ook weet te vinden en vaak een fastboot, reboot bootloader, bootloader en recovery gedaan heb. Dit resulteerde afgelopen donderdagavond 27 oktober 2011, uiteindelijk in een Clear Storage, omdat hij helemaal niks meer deed, dan alleen het witte scherm en HTC logo.

Kun jij mij laten zien op een afbeelding waar in het opstartscherm die Factory reset staat.

Omdat ik mijn telefoon donderdag avond bij Phonehouse heb ingeleverd en hij nu bij Dynafix ligt ter onderzoek. De medewerker garandeerde mij dat het 98 procent aan de software ligt... Maar zoals de meeste weten, is het leuke geintje vochtschade de nummer 1 van de terugkoppelingen.

Alvast dank.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Als je in het BIOS bent, zou de optie er gewoon tussen moeten staan.
Misschien het verschil tussen Desire en Desire S?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door BBCS »

peties8 schreef:mijn man heeft per 13.05.2011 een htc desire s grey gekregen bij abonnement bij belsimpel maar sinds begin oktober viel hij ineens zomaar uit en deed hij het niet meer hebben hem aan stroom gedaan en dan nog viel hij steeds uit en kon me man niet meer bellen. hij heeft dus garantie !!
Veel mensen gaan er standaard vanuit als een product in de garantieperiode kapot gaat, dat men gelijk recht op garantie heeft.
En dat is niet altijd het geval.

Er kan niet gezegd worden: kapot in de garantieperiode = garantie.

RevivalX85
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2011 15:22

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door RevivalX85 »

Maar zoals de meeste weten, is het leuke geintje vochtschade de nummer 1 van de terugkoppelingen.
Denk toch echt dat nummer 1 van de terugkoppelingen een software update is.
En dat 1% vochtschade is.

Dutch73
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2011 09:47

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door Dutch73 »

Mijn HTC Desire is gemaakt en loopt weer als van ouds. Dynafix heeft een boardswap gedaan en zat gelukkig binnen mijn garantie van 24 maanden.

Hij wordt ook niet meer zo warm/heet aan de onderkant.

Ik heb de reparatie status online meegevolgd, dus was uiteindelijk blij dat alles binnen 1 week gebeurd is. Donderdagsavond verstuurd en de vrijdags erop(gisteren) had ik hem weer in mijn bezit.

:D :D :D :) :) :) :mrgreen: :mrgreen:

judith1988nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2012 20:20

Re: htc desire vocht schade zeggen ze maar hoe dan? door dynafix

Ongelezen bericht door judith1988nl »

Iedereen zegt steeds dat je een hard reset moet doen, maar bij mij kwamen ze mijn telefoon niet eens ophalen voordat ik dat geprobeerd heb.. Raar dat ze dat dus niet altijd zo doen, als mensen het niet weten proberen ze het natuurlijk ook niet.

Ik heb ook een HTC, heb hem een half jaar en alleen maar ellende mee gehad. Voor mij ook NOOIT meer een HTC. De telefoons zelf zijn fijn, maar de service is om te janken en de telefoon die ik had is al vier keer kapot geweest. Mijn vertrouwen is weg.

Gesloten