Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Boesta
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door Boesta »

Hallo beste mensen van het AVRO/TROS Radar panel,

Onze tante (69 jaar) zit nu ruim een jaar in een verpleeghuis. Zij heeft Alzheimer.

Zij gebruikt haar mobiele telefoon elke dag. Ze kan er nog redelijk goed mee overweg. Soms belt ze wel een beetje erg vaak, maar dat is niet anders. Zonder telefoon voelt ze zicht echt verloren en van de wereld afgesloten. Zij heeft familie in het buitenland die ze met whatsapp belt. Ik heb een abonnement voor haar afgesloten (staat op mijn naam) met onbeperkt bellen en 10 GB internet. Dat is ruim voldoende voor haar.

Er is wel een probleem waar ik hulp bij nodig heb. Op een of andere manier gaat haar wifi en mobiel internet steeds uit. We hebben natuurlijk overlegt met de verzorging, en er bestaat een kans dat ze het zelf doet,maar de kans dat iemand anders het doet is groter.

Wij wonen helaas niet in dezelfde stad als onze tante. Wij bezoeken haar minimaal 2 keer per week. Dat is niet genoeg als haar internet op haar telefoon niet werkt. De verzorging heeft het al erg druk, die willen wij niet elke keer belasten met de vraag of ze het internet weer aan kunnen zetten.

Een van de verzorgende gaf ons een tip dat er apps zijn waarmee (wij) op afstand bv het internet weer aan zouden kunnen zetten.

Als ik Google vind ik wel allerlei soorten Spy apps. Weet iemand op dit forum misschien welke app wij zouden kunnen gebruiken om het internet (wifi en mobiel internet) op afstand weer aan te zetten op haar telefoon..?

Alvast mijn hartelijke dank voor de hulp! :)

Methusalah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Beste antwoord
Gekozen door Boesta

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

door Methusalah » 13 mei 2024 14:36

Als het internet uit staat kan je deze natuurlijk niet op afstand aanzetten. Je kan namelijk geen verbinding maken op afstand met die telefoon zonder internet. Dus nee, dat bestaat niet voor zo ver ik weet. Dat is ongeveer het zelfde als zeggen dat iemand even moet bellen om door te geven dat hij niet kan bellen :D

En het is onwaarschijnlijk dat iemand anders dat doet tenzij ze haar telefoon onbeheerd laat liggen ergens. Ik zou zeggen, maak een stappenplan voor haar zodat ze het zelf weer kan aanzetten.
Methusalah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Als het internet uit staat kan je deze natuurlijk niet op afstand aanzetten. Je kan namelijk geen verbinding maken op afstand met die telefoon zonder internet. Dus nee, dat bestaat niet voor zo ver ik weet. Dat is ongeveer het zelfde als zeggen dat iemand even moet bellen om door te geven dat hij niet kan bellen :D

En het is onwaarschijnlijk dat iemand anders dat doet tenzij ze haar telefoon onbeheerd laat liggen ergens. Ik zou zeggen, maak een stappenplan voor haar zodat ze het zelf weer kan aanzetten.

Boesta
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door Boesta »

Ohh ja daar heb ik dus niet goed over nagedacht. Internet aanzetten zonder een werkende internetverbinding kan dus niet. :( Helaas lukt het haar zelf niet meer om het aan te zetten. Heb al een uitvoerige (eenvoudige) voorbeeld gemaakt voor haar op papier. Dat werkt niet. Ze begrijpt het niet meer.

Verzorging zegt dat zij het waarschijnlijk zelf niet uitzet (daarvoor moet ze dan 2 x een aantal dezelfde handelingen doen ( voor de wifi en mobielinternet). Dat kan ze niet meer. Kan wel een keer per ongeluk gebeuren maar niet constant. Haar telefoon ligt soms ( bv bij activiteiten) onbeheerd op haar kamer..

Als iemand misschien een andere oplossing weet, hoor ik doe graag. Misschien kun je internet zo instellen dat het niet meer uitgezet kan worden op het pull down screen..?

16again
Berichten: 16169
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door 16again »

Methusalah schreef:
13 mei 2024 14:36
Als het internet uit staat kan je deze natuurlijk niet op afstand aanzetten. Je kan namelijk geen verbinding maken op afstand met die telefoon zonder internet. Dus nee, dat bestaat niet voor zo ver ik weet. Dat is ongeveer het zelfde als zeggen dat iemand even moet bellen om door te geven dat hij niet kan bellen :D
Kan een app niet autonoom vaststellen, dat de verbinding weg is , en dan reconnecten?

Nu je zelf de instellingen steeds weer goed zet: Welke setting wordt steeds gewijzigd?

Nijogeth
Berichten: 10134
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je kunt vaak selecteren welke icoontjes op het pull down screen zichtbaar zijn. Mogelijk zou je de icoontjes voor wifi en internet daar kunnen weghalen.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kijk of je een telefoon kan vinden ( of kijk of het met de huidige kan ) met ouderlijk toezicht waarbij je de instellingen van de telefoon blokkeert om aangepast te kunnen worden ( terwijl de noodzakelijke handelingen wel gewoon open staan ). Dit kan al alle soorten android toestellen ( family link ). IOS (apple) heeft ook zoiets geloof ik. Is weliswaar bedoeld voor kinderen, maar voldoet aan wat je wil volgens mij.
Als alleen bellen en whatsapp beschikbaar moeten zijn ( en die dan onbeperkt ), dan zet je die alleen open en verbied je het gebruik van alle andere ( zoals instellingen ).

BL2
Berichten: 4875
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar wordt de WiFi en Internet bewust uitgezet of is de verbinding dusdanig dat de verbinding wegvalt en zichzelf niet hersteld. Een ander WiFi kanaal nummer kan dan een oplossing zijn om de zaak stabiel te krijgen.

DeZevendeHenk
Berichten: 814
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik zou een icoontje creëren dat bij klikken de wifi aanzet en dat naast het icoontje voor Whatsapp zetten om het zo simpel mogelijk te houden. Ze zou moeten kijken of dat met het toestel zelf kan of dat je er iets als Tasker bij nodig hebt.

Ik lees overigens dat zowel internet als mobiele data uitstaat en dat lijkt eigenlijk op vliegtuigstand. Die kun je natuurlijk ook in één keer dan weer uitzetten.

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Boesta schreef:
13 mei 2024 15:01
Verzorging zegt dat zij het waarschijnlijk zelf niet uitzet (daarvoor moet ze dan 2 x een aantal dezelfde handelingen doen ( voor de wifi en mobielinternet). Dat kan ze niet meer.
Ik denk meer aan een shortcurt (dus buiten de reguliere instellingen om) die ze onbewust activeert. Kijk eens in de handleiding van het bewuste toestel of er ergens een dergelijke shortcut is.
Boesta schreef:
13 mei 2024 15:01
Kan wel een keer per ongeluk gebeuren maar niet constant. Haar telefoon ligt soms ( bv bij activiteiten) onbeheerd op haar kamer..
Is dat toestel niet met een inlog beveiligd dan? Dat zou al de kortste klap zijn om misbruik te voorkomen.

Ergens heb ik moeite met het idee dat iemand bewust steeds die kamer binnensluipt (met alle risico's van dien) om instellingen op de telefoon van een ander uit te zetten.

Maar als je écht denkt dat dat het is, zet dan een camera met bewegingsdetectie neer. Dan weet je het.

Methusalah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Misschien is een senioren smartphone een optie? Alleen blijft het zodat er altijd wel een optie op zit om het internet aan of uit te zetten. Ze zijn alleen wel een stuk simpeler in gebruik.

Zo eentje als deze bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl/p/gigaset-gs5 ... 128060168/

rwolters
Berichten: 1641
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door rwolters »

Methusalah schreef:
13 mei 2024 14:36
Als het internet uit staat kan je deze natuurlijk niet op afstand aanzetten. Je kan namelijk geen verbinding maken op afstand met die telefoon zonder internet. Dus nee, dat bestaat niet voor zo ver ik weet. Dat is ongeveer het zelfde als zeggen dat iemand even moet bellen om door te geven dat hij niet kan bellen :D

En het is onwaarschijnlijk dat iemand anders dat doet tenzij ze haar telefoon onbeheerd laat liggen ergens. Ik zou zeggen, maak een stappenplan voor haar zodat ze het zelf weer kan aanzetten.
Technisch gezien zijn er wel mogelijkheden om settings te veranderen op afstand middels een type-0 SMS maar dit kunnen wij als consument niet. Een provider heeft deze technologie wel in het netwerk om configuraties naar telefoons te kunnen sturen. De door TS gevraagde functionaliteit zou door de provider moeten worden aangeboden. De kans dat ze dat gaan doen is echter heel klein omdat maar heel weinig mensen hier gebruik van zullen maken.

HandigeHarrie
Berichten: 1401
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als dit consumentenforum de oplossing niet biedt, dan zou je bij student-aan-huis kunnen vragen of zij de telefoon zo kunnen instellen dat tante het niet meer kan verstieren (via zo'n kinderoptie wellicht). Dan zou iemand naar het huis van tante kunnen komen, als jij er ook bent, om het te fixen.
https://www.studentaanhuis.nl

Methusalah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hulp om internet op afstand aan te zetten op telefoon.

Ongelezen bericht door Methusalah »

rwolters schreef:
13 mei 2024 18:26
Methusalah schreef:
13 mei 2024 14:36
Als het internet uit staat kan je deze natuurlijk niet op afstand aanzetten. Je kan namelijk geen verbinding maken op afstand met die telefoon zonder internet. Dus nee, dat bestaat niet voor zo ver ik weet. Dat is ongeveer het zelfde als zeggen dat iemand even moet bellen om door te geven dat hij niet kan bellen :D

En het is onwaarschijnlijk dat iemand anders dat doet tenzij ze haar telefoon onbeheerd laat liggen ergens. Ik zou zeggen, maak een stappenplan voor haar zodat ze het zelf weer kan aanzetten.
Technisch gezien zijn er wel mogelijkheden om settings te veranderen op afstand middels een type-0 SMS maar dit kunnen wij als consument niet. Een provider heeft deze technologie wel in het netwerk om configuraties naar telefoons te kunnen sturen. De door TS gevraagde functionaliteit zou door de provider moeten worden aangeboden. De kans dat ze dat gaan doen is echter heel klein omdat maar heel weinig mensen hier gebruik van zullen maken.
Daar ben ik bekend mee maar dat zijn volgens mij puur en alleen de configuraties. Je kan de instellingen nog zo goed hebben, zolang de knop op uit staat ga je niet verder komen.

Plaats reactie