| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hyves Pet Party en 0900 telefoonbetalingen
Hyves Pet Party en 0900 telefoonbetalingen
Onlangs werden wij verrast met een hoge telefoonrekening (75 euro extra). Er bleek een tiental maal met twee 0900 nummers te zijn gebeld:
0900-5500300 en 0900-5500200
Na in eerste instantie ontkenning bleken deze nummers toch gebeld door een van de kinderen.
Het blijkt dat bij een van de games van Hyves: Pet Party er inplaats van winnen van "Diamanten" er ook diamanten gekocht kunnen worden welke binnen de game ingezet kunnen worden.
Het kopen van deze "Diamanten" kan via IDeal, CreditCard, Wallie-card, SMS en dus ook via de telefoon. De telefoon wordt gebruikt om de betaling te doen tot 20 euro per transactie. Er moet dan 25 minuten naar dit 0900-nummer gebeld worden (a 80 cent/minuut).
De telefoonnummers blijken onderdeel te zijn van Zaypay International B.V.
Om verder "misbruik" te voorkomen wilde ik de nummers laten blokkeren maar het blijkt dat dan alle 0900-nummers worden geblokkeerd (en hieronder vallen ook alle normale informatienummers). Dus dit is geen echte optie.
Ik heb een aantal vragen:
1. Mogen deze 0900 nummers op deze wijze worden ingezet voor betalingen?
2. Is het maximum tarief voor 0900-informatienummers (van 0,15 euro/min)van de OPTA ook van toepassing op deze nummers? http://www.opta.nl/nl/wat-doet-opta/toe ... ienummers/
3. Hoe kan je als ouder dit voorkomen (behalve door voorlichting aan de kinderen)?
Na in eerste instantie ontkenning bleken deze nummers toch gebeld door een van de kinderen.
Het blijkt dat bij een van de games van Hyves: Pet Party er inplaats van winnen van "Diamanten" er ook diamanten gekocht kunnen worden welke binnen de game ingezet kunnen worden.
Het kopen van deze "Diamanten" kan via IDeal, CreditCard, Wallie-card, SMS en dus ook via de telefoon. De telefoon wordt gebruikt om de betaling te doen tot 20 euro per transactie. Er moet dan 25 minuten naar dit 0900-nummer gebeld worden (a 80 cent/minuut).
Om verder "misbruik" te voorkomen wilde ik de nummers laten blokkeren maar het blijkt dat dan alle 0900-nummers worden geblokkeerd (en hieronder vallen ook alle normale informatienummers). Dus dit is geen echte optie.
2. Is het maximum tarief voor 0900-informatienummers (van 0,15 euro/min)van de OPTA ook van toepassing op deze nummers? http://www.opta.nl/nl/wat-doet-opta/toe ... ienummers/
3. Hoe kan je als ouder dit voorkomen (behalve door voorlichting aan de kinderen)?
Re: Hyves Pet Party en 0900 telefoonbetalingen
1. Ik kan me geen reden bedenken waarom niet.
2. Nee, staat ook in jouw link. Maximumtarief is alleen voor klantenservices die op 0900 te bereiken zijn.
3. Blokkeren. Dan maar met (andere) mobiel bellen als je echt een keer 0900 moet bellen.
2. Nee, staat ook in jouw link. Maximumtarief is alleen voor klantenservices die op 0900 te bereiken zijn.
3. Blokkeren. Dan maar met (andere) mobiel bellen als je echt een keer 0900 moet bellen.
Wij hebben hetzelfde gehad met een van onze kinderen. 167,- op de factuur van KPN voor het bellen naar het Hyves spelletje Pet Party. Prima dat Hyves hiermee een verdienmodel heeft maar dit is voor kinderen veel te eenvoudig en ook te verleidelijk.
We hebben een Ouderlijk Toezicht filter van Kaspersky Pure die van alles blokkeert om de kinderen te beschermen maar deze manier van betalen wordt niet geblokkeerd. Ik heb dan ook Hyves gevraagd deze manier van betalen voor kinderen onder 16 te blokkeren maar heb daar tot op heden geen reactie op terug gehad.
We hebben een Ouderlijk Toezicht filter van Kaspersky Pure die van alles blokkeert om de kinderen te beschermen maar deze manier van betalen wordt niet geblokkeerd. Ik heb dan ook Hyves gevraagd deze manier van betalen voor kinderen onder 16 te blokkeren maar heb daar tot op heden geen reactie op terug gehad.
Hoe zou je dit willen blokkeren voor kinderen onder de 16? Jouw telefoon ziet niet dat de vingers die het nummer intoetsen van een kind zijn, en kinderen zijn slim genoeg om een andere geboortedatum op te geven als ze een Hyves account aanmaken.richearte schreef:Wij hebben hetzelfde gehad met een van onze kinderen. 167,- op de factuur van KPN voor het bellen naar het Hyves spelletje Pet Party. Prima dat Hyves hiermee een verdienmodel heeft maar dit is voor kinderen veel te eenvoudig en ook te verleidelijk.
De oplossing is simpel: ga eens een goed gesprek aan met de kids als ouder.
-
andrepetje
auw zeer pijnlijk voor mij
sinds 22 december ondekte ik dit nummer bij markplaats
tja dringent geld nodig
ik asl een gek bellen
in de verwachting geld te krijgen per minuut
ik bel ze op niet te berijken
www.mobilijn.nl
sinds 3 dagen site uit de lucht
staat wegens onderhoud gesloten
en nu?
lekker heb nu een rekening van telford 2100,00
en ik krijg waarschijnlijk geen cent van mobililijn
tja dringent geld nodig
ik asl een gek bellen
www.mobilijn.nl
en nu?
De diamanten die je met dit nummer kon kopen waren virtuele diamanten, nie in te wisselen voor echt geldandrepetje schreef:auw zeer pijnlijk voor mij
tja dringent geld nodig
ik asl een gek bellen
http://www.mobilijn.nl
en nu?
-
Fleurtjuh666
Serieus? ....of is het weekend weer in volle gang? Ik heb nog nooit geld gekregen door een duur 0900 nummer te bellen :pandrepetje schreef:auw zeer pijnlijk voor mij
tja dringent geld nodig
ik asl een gek bellen
-
andrepetje
tja probleem is je benlt een 0900 nummer je blijft ongeveer 50 minuten aan de lijn
rekening is bij je belprovider 39,50 en 25 krijg je gestort op rekening.
per gesprek 1.30 krijg je 86 cent op rek
tuurlijk draai je verlies maar heb je geld nood denk je ideaal .
nu site uit de lucht en ja ...pech dus
Ah, net zoiets als de conference van Tineke Schouten 'de hijglijn' ?
-
Fleurtjuh666
Okay, hier snap ik helemaal niets van. Je hebt een bepaald bedrag op je eigen rekening staan. Dat gebruik je om je telefoonrekening te betalen voor een duur 0900-nummer, waar je meer geld aan geeft dan je terugkrijgt. Waar zit de winst? Ik ben een boon als ik het snap, maar als je 1.30 moet betalen om 86 cent te krijgen, lijkt me dat niet erg voordelig. 0900 valt meestal buiten je belbundel, dus je moet 't tóch betalen....andrepetje schreef:tja probleem is je benlt een 0900 nummer je blijft ongeveer 50 minuten aan de lijn
De zin 'tuurlijk draai je verlies maar heb je geld nood denk je ideaal' kan ik totaal niet plaatsen.
-
andrepetje
ok vul maar in op google
www.mobilijn.nl
en je weet wat ik bedoel
idd je verdient er niks op maar zit je krab kun je het zien als lenen met zeer veel rente
je krijgt na een maand een torenhoge rekening van je bel provider
bijv 2000,00
maar je krijgt 1500,00 van mobilijn door steeds te bellen zeg maar
is ook niet goed maar krab doe je eens wat
check google maar
nu is de site uit de lucht
www.mobilijn.nl
en je weet wat ik bedoel
idd je verdient er niks op maar zit je krab kun je het zien als lenen met zeer veel rente
bijv 2000,00
check google maar
-
Fleurtjuh666
Sorry, maar daar zit gewoon een luchtje aan, plus je gaat van kwaad tot erger. In één klap heb je op die manier 2000 euro schuld, en blijkbaar geen enkele manier om dat af te betalen.... Niet van tevoren onderzoek gedaan naar dit blijkbaar louche bedrijf? Kan geen enkele review vinden, niet negatief maar ook niet positief. Had u beter naar de bank kunnen gaan, 500e rente als je toch al niets hebt....niet handig. Al snap ik wel dat preken hier niet op z'n plaats is, tóch even wat beter onderzoek doen als je geld wil lenen.andrepetje schreef:ok vul maar in op google
http://www.mobilijn.nl
en je weet wat ik bedoel
bijv 2000,00
check google maar
U klaagt hier in een topic over een servicenummer dat door Hyves gebruikt werd of wordt en gaat totaal een andere kant op om dan over een ander willekeurig 0900 nummer te klagen, en dan moet ik maa gaan googlen wat u bedoelt?andrepetje schreef:ok vul maar in op google
-
Fleurtjuh666
Is misschien handiger om een nieuw topic te beginnen inderdaad, heb ook de indruk dat het eigenlijk over een ander nummer gaat dan in het orginele bericht.berndv schreef:U klaagt hier in een topic over een servicenummer dat door Hyves gebruikt werd of wordt en gaat totaal een andere kant op om dan over een ander willekeurig 0900 nummer te klagen, en dan moet ik maa gaan googlen wat u bedoelt?andrepetje schreef:ok vul maar in op google
-
andrepetje
ik wil alleen mensen waarschuwen dat zij het niet gaan doen!!!
dat is het
dat is het
Dat snappen de meeste mensen zelf ook wel hoor!andrepetje schreef:ik wil alleen mensen waarschuwen dat zij het niet gaan doen!!!
dat is het
-
aloisdecroon
Ik word volgens mij ook opgelicht door Mobilijn
Om het een en ander te verduidelijken !
Het omzetten van beltegoed naar geld via 0900 lijnen is een zeer valide bedrijfsmodel,
echter is Mobilijn inderdaad bezig met oplichting, hiervoor komt nog een nieuw forum topic.
Thoorn.nl is een zelfde princiepe maar dan wel volgens de afspraken en met goede service.
Ten eerste is het belangrijk het verschil te zien tussen een beltegoed en belminuten abonnement !
Jaren geleden sloot ik een tmobile flex 45 abbo af.
Hiermee kreeg ik per maand 45 euro tegoed, dus GEEN belminuten, want dan zou ik het tmobile relax abbo hebben.
Met een tmobile flex abbo gaan alle gemaakte kosten van het tegoed af, dus sms’en, bellen in nl of buitenland, bellen naar 0900, het maakt niet uit alles gaat van het beltegoed af.
Nu liep mijn abbo bij tmobile af en aangezien ik nog kleine 400 euro beltegoed had openstaan wou ik daar iets mee doen.
IK heb toen 2x gebeld naar het 0900 nr van mobijlijn wat mij 2x 39,50 zou opleveren,
echter werkte de website zo slecht dat ik toen maar verder ben gegaan via thoorn.nl.
Bij thoorn.nl heb ik zo goed als al mijn beltegoed gespendeerd en dit had ik keurig binnen enkele dagen op mijn rekening.
Mobilijn heeft echter nog steeds niks op mijn rekening gestort,
terwijl ik hun lijn 21 december gebeld heb.
Ik heb hierover contact opgenomen (ze zouden binnen 24 uur uitkeren), in de week na 21-12 heb ik een mevrouw gesproken via het algemene nummer van mobilijn (0844300014)
Zij zou zorgen dat het geld gestort werd, echter een week later deed het telefoon nr het al niet meer.
Inmiddels is de website van mobilijn ook al een paar weken gesloten en begin ik te denken dat ik naar me 80 euro kan fluiten.
Om het een en ander te verduidelijken !
Het omzetten van beltegoed naar geld via 0900 lijnen is een zeer valide bedrijfsmodel,
echter is Mobilijn inderdaad bezig met oplichting, hiervoor komt nog een nieuw forum topic.
Thoorn.nl is een zelfde princiepe maar dan wel volgens de afspraken en met goede service.
Ten eerste is het belangrijk het verschil te zien tussen een beltegoed en belminuten abonnement !
Jaren geleden sloot ik een tmobile flex 45 abbo af.
Hiermee kreeg ik per maand 45 euro tegoed, dus GEEN belminuten, want dan zou ik het tmobile relax abbo hebben.
Met een tmobile flex abbo gaan alle gemaakte kosten van het tegoed af, dus sms’en, bellen in nl of buitenland, bellen naar 0900, het maakt niet uit alles gaat van het beltegoed af.
Nu liep mijn abbo bij tmobile af en aangezien ik nog kleine 400 euro beltegoed had openstaan wou ik daar iets mee doen.
IK heb toen 2x gebeld naar het 0900 nr van mobijlijn wat mij 2x 39,50 zou opleveren,
echter werkte de website zo slecht dat ik toen maar verder ben gegaan via thoorn.nl.
Bij thoorn.nl heb ik zo goed als al mijn beltegoed gespendeerd en dit had ik keurig binnen enkele dagen op mijn rekening.
Mobilijn heeft echter nog steeds niks op mijn rekening gestort,
terwijl ik hun lijn 21 december gebeld heb.
Ik heb hierover contact opgenomen (ze zouden binnen 24 uur uitkeren), in de week na 21-12 heb ik een mevrouw gesproken via het algemene nummer van mobilijn (0844300014)
Zij zou zorgen dat het geld gestort werd, echter een week later deed het telefoon nr het al niet meer.
Inmiddels is de website van mobilijn ook al een paar weken gesloten en begin ik te denken dat ik naar me 80 euro kan fluiten.
Ook u breekt in in een oud topic van een ander, da's niet netjes.Het oorspronkelijke onderwerp gaat niet over mobilijn! Wilt u een eigen topic openen a.u.b?
Dit was het onderwerp van dit topic, geen mobilijn, geen nummers om beltegoed om te zetten, nee, een spelletje op Hyves.
ErikPee schreef:Onlangs werden wij verrast met een hoge telefoonrekening (75 euro extra). Er bleek een tiental maal met twee 0900 nummers te zijn gebeld: