LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mientje01
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2006 11:53

[i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door mientje01 »

Hallo!


Even mijn ervaring met Celldorado!!! Via factuur van T-mobiel zag ik een bedrag voor diensten staan na info bleek dit boven vermelde (oplichtings bende) te zijn. Mijn man zou zich aangemeld hebben. Dit is niet waar, wij wisten niet van het bestaan van deze ..... . Als er behoefte aan zou zijn dan download je dit toch van internet en wel gratis. Ik zit nu een hoop tijd te spanderen aan iets, waar ik niet om gevraagd heb! En afmelden is na de 2e x gelukt! Leuk he afmelden voor iets waar ik niet om gevraagd heb. Onze neiging was laat maar zitten dat gezeik, maar E 14,= (ik reken nog in de gulden) fl. 31,= hé dit geven we liever aan een goed doel dan aan die oplichters. Het vreet ook aan me dat men zo geld kan stelen. Ik denk er nu over om een proces van baal op te laten maken, want dit is pure diefstal. En dan we zijn 44 en 51 jr. om nu te zeggen dat we behoeften hebben aan allerlei toontjes! Vind ik toch meer iets voor tieners.Maar goed mensen die hier ook ongewild problemen mee hebben. Beschrijf je ervaring misschien dat b.v. Radar er iets mee kan doen!! Misschien dat we iets moois kunnen doen met het nu in de sloot gegooide geld!!! Met belangstelling zie ik jullie reacties tegemoet. (S.v.p reacties van een zekere supermaster, graag links laten liggen. Ik heb het idee dat deze in dienst is van celldorado of misschien wel de eigenaar is: deze verdedigend n.l. de praktijken van deze organisatie).

Alvast bedankt voor de door jullie genomen moeite! Vriendelijke groet.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door ?? »

Het is extreem onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk, dat je 'spontaan' wordt aangemeld voor een SMS-dienst. Met andere woorden: er is vanaf uw telefoon een aanmeldbericht verstuurd. Controleer de verzonden berichten op de gespecificeerde factuur maar.

Verder: afmelden kan met speciale codes. Zoek ff op internet (google) of op sites als www.smsafzeggen.nl.

mientje01
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2006 11:53

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door mientje01 »

als je nu eerst goed mijn tekst leest weet je dat jouw reactie onnodig is!Daar vraag ik niet om> Als jij goede ervaringen hebt prima!!! zal ik je niet ontnemen, ga dan ergens anders kijken. Ik ga ook niet op onderwerpen kijken waar ik niets mee heb.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Yep duidelijk geval van zelf aangevraagd, geschrokken van de kosten en nu proberen er onderuit te komen.

Helaas, het gaat je niet lukken.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door Kika29 »

Helaas dilbert en ?? ik moet jullie dit keer ongelijk geven. Het valt mij op dat ik momenteel veel klachten krijg van torenhoge rekeningen van dit bedrijf en nog 1 ander bedrijf. Mensen krijgen geen smsjes binnen etcetera maar er worden wel enorm veel smsjes in rekening gebracht.Een mail sturen naar celldorado kan de oplossing zijn. Dit hebben wij vorige week gedaan voor een paar klanten waar we een bevestiging van terug ontvangen hebben. Heel erg vervelend en moeilijk om vanaf te komen als je totaal niet weet hoe of wat. Hoe mensen ineens afgerekend worden op dit soort smsjes is een raadsel.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door ?? »

De provider van deze klant denkt klaarblijkelijk dat de SMSjes wel ontvangen zijn. Dat betekent dat er wel degelijk SMSjes zijn verzonden, of het facturatiesysteem van de provider gaat over zijn nek, waar een SMS-boer niets aan kan doen.

Ik gok overigens gewoon op een klant die zich wel heeft aangemeld maar dit niet meer weet cq geschrokken is van de factuur en het dus niet meer wil weten.

@Mientje: Dit is een forum. Iedereen mag zijn mening geven. Als je daar niet tegen kunt moet je niet op een forum posten en verhuizen naar Noord-Korea.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door Kika29 »

De provider van deze klant denkt klaarblijkelijk dat de SMSjes wel ontvangen zijn. Dat betekent dat er wel degelijk SMSjes zijn verzonden, of het facturatiesysteem van de provider gaat over zijn nek, waar een SMS-boer niets aan kan doen
Klopt er is ergens een aanmelding gedaan. Alleen van deze afzender ontvangt niemand een sms. Althans niet de personen die ik in de winkel gehad heb en met hetzelfde probleem kampen.Deze mensen weten stuk voor stuk niet hoe dit kan en zijn zelfs pissig op mij,omdat het door ons in rekeing gebracht wordt. Wij zijn dan de oplichters. Na een beetje research ben ik op hun website terecht gekomen en zag daar dat je ook gewoon bellen kan om te bestellen. Misschien ergens een lek in de website waarbij willekeurige telefoonnummers ingegeven kunnen worden??? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat er geen smsjes ontvangen worden en dat er alleen op de rekening staat cellpdorado premium sms.Soms zelfs 5 of 6 op een dag.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door pvd »

@?? en Dilbert 29:

Al eens van ID diefstal gehoord? Dit is een vorm van criminaliteit waarbij de crimineel (in dit voorbeeld celldorado) persoonlijke gegevens van willekeurige mensen gebruikt. Celldorado kan mogelijk fake-aanmeldingen genereren met de persoonlijke gegevens van willekeurige mensen en deze nep-aanmeldingen gebruiken als bewijs. En ze zeggen dan: Ziet u wel, ze hebben zich zelf aangemeld. Volgens mij zijn de gegevens uit het telefoonboek al voldoende.
Ik gok overigens gewoon op een klant die zich wel heeft aangemeld maar dit niet meer weet cq geschrokken is van de factuur en het dus niet meer wil weten.
Je moet niet gokken, je moet het weten en anders er niks over zeggen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door ?? »

Aanmeldingen voor SMS-diensten moeten via de telefoon zelf worden bevestigd, dus ID-diefstal is hier al uitgesloten. En geloof me: een telecomoperator kan donders goed achterhalen of, wanneer, waar vandaan, met welke telefoon (inclusief serienummer) en met welke SIMkaart een SMS is verzonden (inclusief een serie beveiligingscodes die je zelf niet eens weet). Ze weten meer dan jij denkt.

Aanmelden via internet kan (bij bepaalde producten), maar ook dat is redelijk te beveiligen én je bent altijd te achterhalen. Daarnaast wordt er nogal wat paniek getrapt rondom ID-diefstal, maar meestal ben je de klos als je in phishing acties trapt. In welk geval je onzorgvuldig met je gegevens bent omgegaan en derhalve nog steeds volledig verantwoordelijk bent.

Kortom: er blijven erg weinig opties over.

docoweb
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2006 19:11

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door docoweb »

ga ook maar eens kijken
op www.vrijevolk.info
die gaan een schrijven sturen naar de Opta
daar op een schrijven naar KPN nieteens werd geantwoord

vverbiest
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:40

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door vverbiest »

De firma Blinck heeft een internationaal uitgezet netwerk om via SMS 6464 klanten te bedotten met "gratis" muziek

Als je de kleine letters leest dan kost het je een fortuin

Iedereen kan zomaar een GSM nummer ingegeven van iemand anders en die met dan maar uitvissen hoe hij van de SPAM via SMS, aan 2,00 euro per keer kan afgeraken.





je kan contact opnemen met Blinck om dit te doen stoppen:

Claude Debussylaan 16
1082MD Amsterdam


Zie maar eens op:

http://www.celldorado.com



Our revenue worldwide comes from offering SMS services via media such as TV, internet and print to the consumer. Examples are ring tones, video, news subscriptions, wallpapers, etc.. Unlike other companies that offer similar services, we do everything under one roof. We design our own content, make our own commercials and TV formats (including: auditions, photographing and post-production), buy our own television air time around the globe and develop and maintain our own platform to deliver SMS content worldwide.



Naam :Blinck International B.V.

Adres :Hobbemakade 73, 1071XN Amsterdam

Inschrijving handelsregister

onder dossiernummer :34202966

Infunctietreding :25-05-2004

Titel :Directeur

Bevoegdheid :Alleen/zelfstandig bevoegd



Hier de "kleine letters" in het groot:

*De eerste ringtone is gratis. De kosten bedragen vervolgens €2,00/ SMS, max 6 SMS/ week (plus sms download kosten). Celldorado werkt volgens de Belgische code of conduct voor SMS diensten. Celldorado biedt innovatieve informatie en entertainment voor de mobiele telefoon, zoals ringtones, Javagames en wallpapers. Stoppen? Stuur STOP WTOP5019 naar 4611. Om gebruik te kunnen maken van de Service moet de gebruiker 18 jaar of ouder zijn. Celldorado biedt eigen, originele diensten volgens de hoogste kwaliteitseisen. Info? 078 15 32 32



de code of conduct stipuleerd:

"In elk door de consument ontvangen bericht wordt de shortcode van dedesbetreffende dienst in het bericht vermeld (in de header of in de SMS-tekst)."



dit doet Blinck niet!



Er worden alleen te betalen berichten verstuurd aan consumenten die daarom

pro-actief vanuit het desbetreffende 06-nummer verzocht hebben (de zogeheten

‘opt-in formule’).



dit doet Blinck ook niet - gaat via SMS



Aanmelding voor een SMS-abonnementsdienst moet altijd vanuit het 06- nummer gebeuren waarnaar de berichten gestuurd moeten worden (voor eventueel bewijs achteraf) en behoeft altijd de vermelding van de desbetreffende

shortcode en (indien relevant) het desbetreffende keyword.



dit doet Blinck ook niet - gewone SMS



9. Bij aanmeldbevestigingen voor abonnementsdiensten die de eindgebruiker meer dan € 0,70 per MT -bericht kosten, zal na aanmelding van de eindgebruiker alsnog een actieve instemming gevraagd worden middels een te beantwoorden

MT-bericht dat tevens vermeldt de in de bevestiging (onder 8) genoemde informatie: dit ter herbevestiging van de wens van de eindgebruiker dat hij deze dienst daadwerkelijk wenst af te neme n c.q. op te starten.



dit doet Blinck ook niet - ze beginnen maar te sturen na hun eerste bevestiging.

vverbiest
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:40

Re: [i]ONGEVRAAGDE RINGTONES VAN CELLDORADO[/i]

Ongelezen bericht door vverbiest »

Aanklacht SMS praktijken van BLINCK - CELLDORADO



Hier wat meer info hoe ze tewerk gaan.



Ze doen er alles aan om legaal te werken en conform de “code of conduct” Of GOF te werken



Maar hoe komt het dan dat er zoveel mensen intrappen?

Kijk maar eens naar een pop-up van celldorado:

(copiëer onderstaande URL in je webbrowser en druk op enter)



http://www.gratis-ringtone.net/?gclid=C ... QgodLAIbiA#



(kies een tip)







In hun richtlijnen aan hun partners vermeld Celldorado:



Celldorado pagina’s mogen in een pop up venster worden geopend, mits deze is voorzien van een scroll balk, de terms and conditions moeten ten aller tijde beschikbaar zijn voor de gebruiker. Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.







Dus als je op de bovenstaande URL in je browser kijkt dan zie je niet de voorwaarden die er zijn bij de * van gratis “verborgen” zijn,



Je moet naar beneden scrollen voor je ze ziet.

En als je naar beneden scrollt zie je in het klein, grijs op wit, de voorwaarden.

Geen kat, en zeker geen kind, die dat leest.





Eenmaal je je mobiele nummer hebt ingegeven krijg je een SMS om je “gratis” ringtone te activeren.



In deze SMS worden conform de “code of conduct” of GOF de voorwaarden nog eens duidelijk vermeld.



Maar ja hoor hier moet je opnieuw naar beneden scrollen op je mobieltje.

Geen kat, en zeker geen kind, die dat doet.





Je beantwoord de SMS voor je ‘gratis’ ringtone en je bent een vogel voor de kat.



Ofwel heb je een pre-paid kaart en zie je je beltegoed snel dalen ofwel heb je een abonnement en zie je op je afrekening, na een maand, een leuk bedragje staan (in min).





Grote paniek natuurlijk en nu maar zoeken vanwaar die dure SMS’jes toch komen.



De meeste mensen hebben de eerste SMS met de voorwaarden al lang weggedaan en zoeken zich te pletter naar de short code om een STOP te sturen.



En zo is er weer eentje bedot voor een leuk bedrag.







En dit allemaal legaal en volgens de ”code of conduct” of GOF? ja, helaas wel







Wie zit er achter Celldorado? Blinck International.

De firma Blinck heeft een internationaal uitgezet netwerk om via SMS 6464 of 4611 klanten te bedotten met "gratis" muziek



Als je de kleine letters leest dan kost het je een fortuin



Iedereen kan zomaar een GSM nummer ingegeven van iemand anders en die met dan maar uitvissen hoe hij van de SPAM via SMS, aan 2,00 à 3 euro per keer kan afgeraken.



(de ontvanger moet dan wel eerst een SMS sturen met zijn GSM om de dienst te activeren)



je kan contact opnemen met Blinck www.blinck.com http://194.140.230.33 om dit te doen stoppen:



Claude Debussylaan 16

1082MD Amsterdam

[email protected]

M: +31 6 46 71 74 24

TEL +31 (0)20 794 7500 +31 (0)20-6420259



Zie ook maar eens op:



http://www.celldorado.nl/NL/ADS/345377802/

(de voorwaarden zijn hier 'zeer' goed te lezen:-))



Celldorado(afdeling van blinck) is een toonaangevende mobiele entertainment provider van real music ringtones



Celldorado is een toonaangevende entertainment provider van ringtones, wallpapers en games voor de mobiele telefoon. Wij werken met makkelijke landingpages met wisselende content waardoor een hoge conversie kan worden gegarandeerd. Onze content is uniek in Nederland. Celldorado is leverancier van de officiele Top 40 Ringtones.





Celldorado is a leading entertainment provider of ringtones, wallpapers and games for mobile phones. High conversions are guaranteed with our easy to use landingpages and changing content. our products are unique in the Netherlands. Celldorado is supplier of real music ringtones.



Commission: 5.00 euro per sale



Celldorado staat partners toe om:

- keywords te kopen bij zoekmachines zoals adwords, yahoo of andere sponsored links;

- direct te linken naar een eigen website/landingpage.

Celldorado staat partners niet toe om:

- de sponsored links van Celldorado te overbieden;

- keywords te kopen bij zoekmachines zoals adwords, yahoo en andere sponsored links waarbij trefwoorden worden gebruikt die door copyright zijn beschermd

- keywords te kopen met de merknamen 'celldorado' en/of 'cell dorado', Top40;

- direct te linken met (of een redirect) naar Celldorado, ongeacht het keyword;

- direct te linken met een partner-trackinglink;

- de naam Celldorado te gebruiken in de advertentietekst.



Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.



Celldorado pagina’s mogen in een pop up venster worden geopend, mits deze is voorzien van een scroll balk, de terms and conditions moeten ten aller tijde beschikbaar zijn voor de gebruiker. Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.



Wat doet Blinck International?



Our revenue worldwide comes from offering SMS services via media such as TV, internet and print to the consumer. Examples are ring tones, video, news subscriptions, wallpapers, etc.. Unlike other companies that offer similar services, we do everything under one roof. We design our own content, make our own commercials and TV formats (including: auditions, photographing and post-production), buy our own television air time around the globe and develop and maintain our own platform to deliver SMS content worldwide.



Omzet 2004 +/- 25.000.000 Euro

Omzet 2005 +/- 80.000.000 Euro

Omzet 2006 +/- 140.000.000 Euro !!!!



Werknemers: 95



Actief in 31 landen – kantoren in Nederland, Ierland en USA

Inschrijving handelsregister

onder dossiernummer :34202966

Infunctietreding :25-05-2004



Hier de "kleine letters" in het groot voor België en Nederland:



BELGIE *De eerste realtone is gratis. De kosten bedragen vervolgens €2,00/ SMS, max 6 SMS/ week (plus sms download kosten). Celldorado werkt volgens de Belgische code of conduct voor SMS diensten. Celldorado biedt innovatieve informatie en entertainment voor de mobiele telefoon, zoals ringtones, Javagames en wallpapers. Stoppen? Stuur STOP WPREI naar 4611. Om gebruik te kunnen maken van de Service moet de gebruiker 18 jaar of ouder zijn. Celldorado biedt eigen, originele diensten volgens de hoogste kwaliteitseisen. Info? 0800 74770 (gratis)



Nederland *De eerste realtone is gratis. Dit is een abonnementsdienst. De kosten bedragen € 3,00 per realtone (+ sms download kosten), 3 realtones per week. Stoppen? Stuur STOP naar 6464. Om zich aan te melden voor en gebruik te kunnen maken van de dienst moet u 16 jaar of ouder zijn en/of toestemming hebben van (een van de) ouders en/of de betalingsgemachtigde. Als u zich aanmeldt en/of de dienst gebruikt onderkent en bevestigt u dat u de Algemene en Specifieke Voorwaarden heeft gelezen, dat u deze heeft geaccepteerd en dat u voldoet aan de voor uw situatie geldende voorwaarden als hierboven genoemd. Celldorado werkt volgens de Nederlandse code of conduct voor SMS diensten.



De gebruiker moet dus 18 of 16 jaar of ouder zijn.



Dit kan niet gecontroleerd worden door de aanbieder van de SMS abonnementen.



Welke “normale” consument gaat er nu +/- 48,00 Euro per maand betalen voor wat ringtones en andere rommel?



Gaan ze het terugbetalen als een kind dit heeft aangevraagd zonder toelating van de ouders?





Beter zou zijn om bij “pre-paid” kaarten geen betaalde premium SMS diensten toe te laten en de mogelijkheid te bieden om bij abonnementen af te zien van het ontvangen van betalende SMS berichten.

Gesloten