Dat is dus een discussie die pagina's lang kan wordenMichielFRL schreef:Is dit een serieuze vraag?
Algemeen bekend is dat de iPhone de beste keus is.
https://www.apparata.nl/nieuws/waarom-a ... ersom-9357
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Dat is dus een discussie die pagina's lang kan wordenMichielFRL schreef:Is dit een serieuze vraag?
Oké?MichielFRL schreef:Is dit een serieuze vraag?
Heb al Android sinds het bestaat. Nooit last gehad van een virus. Als je alleen download van de officiële appstore en tevens je toestel niet root ben je 99% veilig. Overigens is het een broodje aap dat er op het apple platform geen malware voorkomt.chrisd1 schreef:Hoe zit het met virussen, etc. op Android??; mijn echtgenote en ik hebben Apple en daar nog (helemaal) nooit mee te maken gehad.olaf79 schreef:De keuze voor iphone of android is vooral afhankelijk van 3 zaken:...
Wat bedoel je toch met actief emailbeheer???Moiseule58 schreef:Alle specificaties net gelezen en ik ben verbaasd dat dit nog bestaat, een toestel wat alles doet en kan, voor zo weinig geld. Een van mijn kinderen vind dat ik niets heb aan een groot RAM-geheugen en een grote opslagcapaciteit omdat ik weinig game met een telefoon. Die zou dit heel mooi vinden voor zijn moeder. Ook mooi dat er extra geheugen geplaatst kan worden.Nevyn schreef:Zoals ik al schreef heb ik een Motorola C Plus voor 99 euro. Voor deze prijs kan ik ieder jaar een nieuwe aanschaffen en hoef ik me niet druk te maken over Up Dates want die heb ik dan ieder jaar
Nog even een vraagje: heeft dit toestel een actief emailbeheer? Komen er directe meldingen binnen op het toestel als er een nieuwe email binnenkomt?
In dat geval zou ik kiezen voor de black phone. Deze is volledig dichtgetimmerd (althans dat proberen de makers ons te doen geloven)Moiseule58 schreef:Jeetje, geld is niet het probleem. Wel de privacy en de bescherming tegen virussen. Dat is bij BB gewaarborgd. Ook al heb ik niets te verbergen en doe ik niets wat spannend is. Verder ben ik oer-Hollands en wil ik graag waar voor mijn geld. Ben ik de enige die nog BB gebruikt(e)? De discussie wordt wel interessant voor mij. Bij BB kun je alle apps de machtigingen die je niet wilt stopen. Tot nu toe dank voor alle reacties, al weet ik het nu echt niet meer.
Daarin lijkt Android dan eindelijk verbetering te tonen. Maar toch wel erg dar er blijkbaar zo weinig telefoons met Android 7.0 zijn, dat ik het nog niet heb gezien sinds uitkomen van het OS.Nijogeth schreef:Vanaf android 7.0 gaat dat verlenen van toestemming ook per onderdeel.
Ik zou toch denken dat de keus juist makkelijker moet zijn nu.Moiseule58 schreef:Jeetje, geld is niet het probleem. Wel de privacy en de bescherming tegen virussen. Dat is bij BB gewaarborgd. Ook al heb ik niets te verbergen en doe ik niets wat spannend is. Verder ben ik oer-Hollands en wil ik graag waar voor mijn geld. Ben ik de enige die nog BB gebruikt(e)? De discussie wordt wel interessant voor mij. Bij BB kun je alle apps de machtigingen die je niet wilt stopen. Tot nu toe dank voor alle reacties, al weet ik het nu echt niet meer.
Dit is wel heel oud en achterhaald. Er klopt niets meer van de lijst en de grappen die gemaakt worden.Nevyn schreef:Dat is dus een discussie die pagina's lang kan wordenMichielFRL schreef:Is dit een serieuze vraag?
Algemeen bekend is dat de iPhone de beste keus is.![]()
https://www.apparata.nl/nieuws/waarom-a ... ersom-9357
Die 99% is absoluut niet reëel: https://tweakers.net/nieuws/131517/nepv ... nload.htmlolaf79 schreef:Heb al Android sinds het bestaat. Nooit last gehad van een virus. Als je alleen download van de officiële appstore en tevens je toestel niet root ben je 99% veilig.
Maar de kans dat je veilig bent, overstijgt die 99% met bijna 1%.olaf79 schreef:Overigens is het een broodje aap dat er op het apple platform geen malware voorkomt.
Je raadt twee toestellen aan die niet in Nederland te verkrijgen zijn en waarvan een toestel al is gebleken dat deze helemaal niet zo veilig is als ze makers doen geloven en ook nog eens op de rand van faillissement staan?olaf79 schreef: In dat geval zou ik kiezen voor de black phone. Deze is volledig dichtgetimmerd
Of natuurlijk de:
https://unaos.com/
Dan is er het android one programma, waarbij je 3 jaar updates krijgen, daarvan zijn 2 major OS updates, dus android "P" in 2019 en "Q" in 2020 als je er nu eentje koopt, en dan nog jaar security updates voor de laatste major release, in totaal dus 3 jaar. Binnen dat programma kan je nu een HTC U11 Life krijgen, en da's een prima midrange toestel.MichielFRL schreef:Misschien is de iPhone niet de beste smartphone, maar iOS is het betere besturingssysteem. Bij Android ben je te afhankelijk van de grillen van de smartphone leverancier. Veel bloatware etc maakt het ook niet beter bij Android.Moiseule58 schreef:Oké?MichielFRL schreef:Is dit een serieuze vraag?