LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
LBR81
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2010 16:26

Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door LBR81 »

Ik heb sinds ik de Vodafone Scherp abonnement belachelijk hoge rekeningen! Dit komt omdat dit abonnement rekent in hele minuten, dus als je 1:01 belt wordt 2 minuten in rekening gebracht. Verder vallen verschillende nummers buiten je abonnement, zelfs voor de klantenservice moet je betalen!

Na torenhoge rekeningen gebeld met Vodafone om mijn abonnement te verhogen. "Helaas voor mij" zijn 2 dingen mis gegaan:

- Mijn abonnement heb ik na de zoveelste rekening verhoogd. Mij is verteld dat dit per mei in ging. Dit ging ook per mei in weliswaar per 27 mei (!), dat betekent dus ook de maand mei weer een rekening van 134 euro!!!

- Daarnaast wordt je abonnement gelijk voor 1 jaar verlengd als je je abonnement verhoogd.. Ook dat is te veel gevraagd om er bij te vertellen.

Voorlopig kom ik dus niet meer van Vodafone af..En dat door de slechte voorlichting van klantenservice Helaas kun je een SCHERP abonnement ook niet omzetten in een ander abonnement.

Bedankt Vodafone! Jullie zijn een jarenlange klant kwijt.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik heb sinds ik de Vodafone Scherp abonnement belachelijk hoge rekeningen! Dit komt omdat dit abonnement rekent in hele minuten, dus als je 1:01 belt wordt 2 minuten in rekening gebracht. Verder vallen verschillende nummers buiten je abonnement, zelfs voor de klantenservice moet je betalen!
Ik heb ook een vodafone scherp abonnement bovenstaande opmerkingen staan allemaal in de voorwaarden,had je dus gewoon vooraf kunnen lezen en bent er ook mee akkoord gegaan
Je beltegoed kan je zien via my vodafone. Klantenservice via internet is ook gratis. Dus vooraf goed lezen voorkomt teleurstelling achteraf.

uit consuwijzer
Welke opzegtermijn geldt als mijn contract stilzwijgend verlengd is?
Is de looptijd van uw contract verstreken? En heeft uw aanbieder uw contract stilzwijgend verlengd? Dan geldt voor u maximaal één maand opzegtermijn. Let op: als u een nieuw aanbod heeft gekregen of als u een nieuw contract heeft getekend, heeft u waarschijnlijk weer een contract met een vaste looptijd. Dan geldt de opzegtermijn die in de algemene voorwaarden staat.
advies raadpleeg eens cunsuwijzer of gebruik zoekfunctie in google /radar/kassa etc staan allemaal antwoorden die je van nut kunnen zijn.

gr Henk

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door Zante »

LBR81 schreef:Ik heb sinds ik de Vodafone Scherp abonnement belachelijk hoge rekeningen! Dit komt omdat dit abonnement rekent in hele minuten, dus als je 1:01 belt wordt 2 minuten in rekening gebracht. Verder vallen verschillende nummers buiten je abonnement, zelfs voor de klantenservice moet je betalen!

Na torenhoge rekeningen gebeld met Vodafone om mijn abonnement te verhogen. "Helaas voor mij" zijn 2 dingen mis gegaan:

- Mijn abonnement heb ik na de zoveelste rekening verhoogd. Mij is verteld dat dit per mei in ging. Dit ging ook per mei in weliswaar per 27 mei (!), dat betekent dus ook de maand mei weer een rekening van 134 euro!!!

- Daarnaast wordt je abonnement gelijk voor 1 jaar verlengd als je je abonnement verhoogd.. Ook dat is te veel gevraagd om er bij te vertellen.

Voorlopig kom ik dus niet meer van Vodafone af..En dat door de slechte voorlichting van klantenservice Helaas kun je een SCHERP abonnement ook niet omzetten in een ander abonnement.

Bedankt Vodafone! Jullie zijn een jarenlange klant kwijt.
Lijkt me toch niet dat dat zomaar mag.. Ik zou inderdaad even Consuwijzer raadplegen.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Hier kan je helaas niet vanaf maar het wordt nog erger de kosten buiten je bundel zijn bij een scherp abonnement ook nog is hoger. En de belminuten en/of sms'jes die binnen de bundel vallen zijn alleen van toepassing op vaste of mobiele nummers binnen nederland.
Alles daarbuiten betaal je de hoofdprijs voor, je had beter een reguliere sim-only van vodafone kunnen afsluiten dan deze oplichtings zooi van vodafone.

Voor de volgende keer is het misschien raadzaam om eerst informatie in te winnen over het abonnement dat je af wil sluiten. Hier is sinds kort een mooie website over dit onderwerp gestart die alle tarieven en valkuilen binnen de abonnementen bespreekt. http://www.belkostenwijzer.nl

Met vriendelijke groet,

Henk

Summer07
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2010 18:21

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door Summer07 »

Mijn partner en ik hebben beide een vodafone abb. gehad. Hij heeft hem nu nog omdat we aan het kijken zijn naar een goedkoper sim-only abb. Ik heb die van mij niet meer.
Tegen de tijd dat het abb. afliep kregen wij beide belachelijk hoge rekeningen. Die van mij waren heel het jaar € 35,00 en de laatste 4 maanden van het contract iedere keer over de € 100,00 terwijl mijn bel en sms-gedrag niet veranderd waren. Mijn partner is van € 35,00 naar € 75,00 maandelijks gegaan. Nu is zijn abb. afgelopen en is deze dus per maand opzegbaar bij vodafone en nu zijn zijn rekeningen weer gewoon binnen de belbundel.
In de tijd dat de abb. afliepen werden wij ook bijna wekelijks door vodafone benaderd om een nieuw (duurder) contract af te sluiten omdat we zo vaak boven de belbundel uitkwamen.
Geen idee maar ik kreeg de indruk dat ze door hoge rekeningen te versturen en je ook te benaderen bezig waren om je een contractverlenging met een hogere bundel af te laten sluiten.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door mich24 »

Als je blind het abbo neemt en voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten,vind ik niet dat je Vodafone zo af hoeft te zeuren hier!!!

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Een tippetje van de week:

Laat je informeren of zoek het zelf uit ;-)

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door mich24 »

Juist,niet gelijk klagen. Je bent een hollander of je bent het niet :lol:

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door Winster »

KPN en T-Mobile doen dit ook bij (bepaalde) abonnementen.

Idioot is het overigens wel. Straks gaan ze op kwartieren afronden.

frankletradar
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2007 18:22

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door frankletradar »

Sinds Juni 2009 heb ik Vodafone Scherp 225. Op mijn Vodafone factuur van augustus 2010 werd gemeld dat ik een totaal beltegoed had voor augustus van 291 minuten waarvan dan 66 minuten resterend tegoed over de maand juli.
In augustus belde ik voor 245 minuten derhalve was er nog een beltegoed van 46 minuten. Echter Vodafone heeft deze 46 minuten laten vervallen.

Vodafone meldt: "Uit de algemene voorwaarden en dienstvoorwaarden blijkt dat dat het beltegoed twee maanden geldig is. Dit is bij uw abonnement ook het geval. Omdat u het nieuwe tegoed eerst gebruikt, en daarna pas het oude tegoed wordt aangesproken, lijkt het alsof het tegoed maar een maand geldig is.
Ik <vodafone medewerker> kan u verzekeren dat de gang van zaken volgens onze procedures en voorwaarden is. Ik kan het tegoed helaas niet terugzetten of crediteren."

Ik heb bij Vodafone de algemene voorwaarden en dienstvoorwaarden opgevraagd.
In de AV staat niets over beltegoed en in de dienstvoorwaarden staat over beltegoed enkel dit: <citaat> "10. Wat is de geldigheidsduur van het Vodafone Scherp tegoed? Als je eens een maand minder gebruik maakt van je Vodafone Scherp beltegoed of SMS-tegoed, dan kun je je Vodafone Scherp tegoed meenemen naar de volgende maand. Het Vodafone Scherp tegoed is maximaal twee maanden geldig." <einde citaat>

Nergens staat dat het nieuwe tegoed eerst gebruikt wordt en daarna pas het oude tegoed wordt aangesproken?

Vodafone schermt met voorwaarden die vervolgens nergens worden gestaafd.

De ellende is dat je voor 46 minuten beltegoed of andersoortige klachten vanwege de tijd en kosten geen juridische procedure gaat starten en komt Vodafone er weer makkelijk mee weg.

Het zou goed zijn als Radar de firma Vodafone en andere Telecom aanbieders weer eens aan de schandpaal nagelt.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door mich24 »

1x plaatsen is genoeg hoor! :roll:

Sander1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2010 02:35

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door Sander1985 »

Ook ik ben de dupe van Vodafone

ik zit mijn rekeningen na te kijken , ik heb in juni mijn contract verlaagd van 70 euro naar 50 euro

nu staat er vanaf july

abbonementskosten 42 euro
blackberry internet 50 euro

per maand 50 euro voor internet wat ik nooit gebruik en helemaal niet om gevraagd heb.... wat een oplichters

ik ga morgen meteen bellen met de klantenservice

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: Idioot hoge VODAFONE SCHERP rekeningen: KOM ER NIET VANAF!

Ongelezen bericht door GodsSon »

Moet je dit nu werkelijk 3x melden.

Er is blijkbaar iets mis gegaan, bel eerst de klantenservice voordat je zo gaat lopen spammen. Opnemen zal ook echt geen indruk maken ben ik bang, wie weet is alles binnen een minuut opgelost.

Succes.

Gesloten