LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik mag T-Mobile niet betalen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JeffreyVtn

Ik mag T-Mobile niet betalen

Ongelezen bericht door JeffreyVtn »

Hallo allen.

Door wat slechte financiele omstandigheden heb ik een achterstand opgelopen met mijn t-mobile facturen. €432.77 moet ik betalen.

Dat is allemaal geen probleem. Mijn telefoon is per 24-05-2011 omgezet naar prepaid. Er is nog geen afkoopsom in rekening gebracht maar er wordt wel mee gedreigd.

Ik heb gebeld naar de klantenservice. Daar geven ze aan dat ik het volledige bedrag in 1 keer moet betalen. Er is geen mogelijkheid dit in twee of meer keer te betalen. Mocht ik dit wel willen, dan moet ik van de klantenservicemedewerker afwachten tot de afkoopsom (nog 1 jaar á 40 euro per maand = 480,-) in rekening is gebracht en dat is overgezet naar het incassobureau (met uiteraard incassokosten).

Ik wil héél graag betalen maar kan het volledige bedrag gewoon echt niet in 1 keer ophoesten. Ik heb 2 medewerkers gesproken en beiden geven aan dat ik geen regeling met hun kan treffen en me enige mogelijkheid is om in 1 keer alles te betalen in de winkel.

Wat kan ik doen?!

Alvast bedankt!

renegade66

Re: Ik mag T-Mobile niet betalen

Ongelezen bericht door renegade66 »

Daar geven ze aan dat ik het volledige bedrag in 1 keer moet betalen. Er is geen mogelijkheid dit in twee of meer keer te betalen. Mocht ik dit wel willen, dan moet ik van de klantenservicemedewerker afwachten tot de afkoopsom (nog 1 jaar á 40 euro per maand = 480,-) in rekening is gebracht en dat is overgezet naar het incassobureau (met uiteraard incassokosten).
ze zijn niet verplicht om een regeling met je aan te gaan, echter zullen ze daar bij een eventuele rechtszaak door de rechters wel voor op de vingers getikt worden.
je laat tenslotte blijken dat je welwillend bent om te betalen.

maar het argument wat ze naar voren gooien dat er wel een betalingsregeling kan maar dan ook de afkoopsom betalen is natuurlijk belachelijk.

hiertegen moet je in verzet gaan en gelijk aanspraak maken op de zogenaamde grijze lijst. (artikel 237 BW6 aanhef j. en k).

die afkoopsom kunnen ze niet zomaar ff eisen, er zijn al heel wat keren zaken over geweest en nietig verklaard.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

weet niet of het zo werkt hoor maar als je nou gewoon eigewijs doet en gewoon het wel in delen betaal (dus met jou klantnummer en gegevens gewoon naar dat rekeningnummer) dan is het uiteindelijk betaald en kunnen ze je niks maken..

als ze dan eventueel het terugstorten kan je altijd aan een rechter tonen dat je wilde betalen maar dat ze het terug storten

als het zo niet werkt geef het dan aub door aan me mensen :P

JeffreyVtn

Ze zeggen dat ik via hun geen betalingsregeling kan treffen. Alleen als ik afwacht tot alles bij het incassobureau in behandeling is.

Mijn factuur gaat alleen door naar het incassobureau met het volledige bedrag + de afkoopsom. Daaroverheen dan de incassokosten en dan moet ik met het incassobureau een regeling treffen.

Het is voor mij onmogelijk om het volledige bedrag in één keer te betalen, dus wordt ik gedwongen af te wachten op de afkoopsom en daarna incassobureau.

JeffreyVtn

bianca82 schreef:weet niet of het zo werkt hoor maar als je nou gewoon eigewijs doet en gewoon het wel in delen betaal (dus met jou klantnummer en gegevens gewoon naar dat rekeningnummer) dan is het uiteindelijk betaald en kunnen ze je niks maken..

als ze dan eventueel het terugstorten kan je altijd aan een rechter tonen dat je wilde betalen maar dat ze het terug storten

als het zo niet werkt geef het dan aub door aan me mensen :P
Als ik dat doe, en ze storten het niet terug dan is dat juridisch een teken dat ze akkoord gaan met een regeling van die hoogte. Heb ik ooit eens gelezen... of het waar is weet ik niet.

JeffreyVtn

Ik heb trouwens ook ooit iets gehoord over "broodnood" dat een schuldeiser niet in 1 keer boven een bepaald percentage van je inkomen mag eisen...

renegade66

doe gewoon zoals bianca zegt.
betaal wat je kunt en zet er specifiek bij waarvoor je betaald.
.
een incassobureau heb jij niets mee te maken nu.

indien ze het geld terugstorten heeft T-mobile een probleem.
je laat nu in ieder geval zien dat je wilt betalen en daar zal een eventuele rechter absoluut rekening mee houden en t-mobile en Lindorff (daar gaat het heen) op de vingers tikken en in de eigen kosten veroordelen.

brutale vraag, wat kun je bijv. per maand missen?

JeffreyVtn

op dit moment een euro of 100... Maar het kan zomaar zijn dat ik het volgende maand in 1 keer aflos

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

gewoon die 100 euro betalen.. ;) en volgende maand wat je kwijt kan zogezegt

als ze nadat het afgelost is alsnog een incasso op je dak sturen kan je er tegen vechten want als het bedrag al voldaan is voordat het bij een incasso terecht komt hebben ze geen poot om op te staan..

tip maak wel printjes of kopietjes van de afschriften waar je je betalingen op heb staan

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zoals anderen ook al zeggen: niet wachten of T-Mobile misschien toch nog een keer zelf akkoord gaat met een betalingsregeling: ZELF beginnen met overmaken.
:roll: Als je op een incassobureau moet zitten wachten, krijgt T-Mobile het toch ook niet in 1 keer?

T-Mobile Webcare

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@JeffreyVtn

Als je bent omgezet naar PrePaid vanwege een betalingsachterstand dan sta je op het punt om over gedragen te worden naar een extern incassobureau. Het is dan ook niet meer mogelijk om een betalingsregeling te treffen met T-Mobile.
Tijdens het verloop van het incassoproces ben je door T-Mobile er meerdere malen op geattendeerd dat er een achterstand is. Uit je verhaal is op te maken dat je helaas te lang hebt gewacht om contact met ons op te nemen voor een betalingsregeling. Wanneer je een betalingsregeling wilt treffen kan dit alleen nog maar met het incassobureau.

Zolang je niet bent overgedragen zullen de betalingen ook verwerkt worden onder het klantnummer van het abonnement.
Op het moment dat je een betaling doet en je bent overgedragen dan wordt de betaling overgeboekt naar het incassobureau.

Meer informatie over een betalingsregeling via T-Mobile lees je op deze pagina.

Richard
T-Mobile Webcare

renegade66

Op het moment dat je een betaling doet en je bent overgedragen dan wordt de betaling overgeboekt naar het incassobureau.
indien je een betaling doet en je zet er specifiek bij waar de betaling voor is mag het niet worden overgeboekt naar een incassobureau, maar dient het met de aangegeven omschrijving verrekend te worden.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@renegade66
Zeker mag dit wel.
Sterker nog, dat is een uitstekende constructie ter voorkoming van het onbekend blijven van gedane betalingen aan schuldeiser bij diens incassant.

@TS
Zoals reeds aanbevolen, betaal zo veel mogelijk zo snel mogelijk, alles wat voor overdracht voldaan is telt niet meer mee voor buitengerechtelijke kosten.

renegade66

het is iemand onnodig op kosten jagen, TS moet namelijk wachten tot de afkoopsom berekend is.
dit is het zogenaamde grijze gebied.

TS is bereid de betalingen te doen en die afkoopsom tegen te gaan.
T-mobile kan dus niet verplichten om te wachten op die berekening en dan maar aan het incassobureau (Lindorff) betalen.

ik denk dat als je dit voor een rechter laat komen en uitlegt wat er gebeurd is T-mobile toch een probleempje heeft.
een rechter zal namelijk ook vragen; waarom zo iemand op onnodige kosten jagen als dit niet nodig is ?
TS is namelijk welwillend.

of zie ik dat verkeerd ?

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Als je op een incassobureau moet zitten wachten, krijgt T-Mobile het toch ook niet in 1 keer?

Lindorff koopt het open staande bedrag van T-Mobile.
Dus T-Mobile krijgt het volledige bedrag incl. afkoopsom
en vervolgens gaat Lindorff zeer agressief incasseren
en let dan met name op je mobiel want ze bellen om de dag persoonlijk
en een computer van hunn kunnen je wel tot 9 keer per dag bellen.

Betaal wat je missen kun maar hou er rekening mee dat T-Mobile het erg snel
naar Lindorff stuurd dus ik denk niet dat het in 4 keer kan (bijv.) want wat bovenstaande zeggen is helemaal waar maar mits de HELE factuur is voldaan anders niet.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Renegade,

Kan best zijn dat het onnodig op kosten jagen is en dat een rechter deze kosten beperkt. Maar het is ook mogelijk dat we wel te snel een stapje overslaan. Er zal ook best wat tijd hebben gezeten tussen het oplopen van de achterstand en het overdragen van de incasso. Misschien heeft TS wel al een aantal malen brieven (of andere communicatie) gehad van T-mobile inzake de achterstand en is hier niet of onvoldoende op gereageerd door TS en dat deze nu pas gaat reageren nu de vordering al is overgedragen. Het zijn er genoeg die eerst denken het zal wel niet zo'n vaart lopen en pas in actie komen als het te laat is.

Wat ook nog eens mogelijk zou kunnen zijn, is dat T-mobile de achterstand zelf heeft laten oplopen. Stel dat TS al eerder heeft aangegeven betalingsprobleme te hebben en dat T-mobile niet wilde meewerken aan omzetten naar pre-paid of lager abo. Lijkt me dat er dan weer een heel andere discussie ontstaat.

renegade66

Daar geven ze aan dat ik het volledige bedrag in 1 keer moet betalen. Er is geen mogelijkheid dit in twee of meer keer te betalen. Mocht ik dit wel willen, dan moet ik van de klantenservicemedewerker afwachten tot de afkoopsom (nog 1 jaar á 40 euro per maand = 480,-) in rekening is gebracht en dat is overgezet naar het incassobureau (met uiteraard incassokosten).
natuurlijk kunnen die dingen allemaal zo zijn emmy.

echter wat mij heel erg steekt is de uitspraken van T-mobile.

gezien het bovenstaande kom ik op het volgende.
TS is al omgezet naar prepaid.
als TS het bedrag in 1 keer voldoet hoeft hij geen afkoopsom te betalen.
indien hij in 2 keer betaald (of meer) moet dit wel plus het komt bij lindorff wat dus ook nog een buitengerechtelijke kosten met zich meebrengt.

dit is dus pure machtsmisbruik, intimidatie en zelfs afpersing.

ik zou bij voorbaat al een brief schrijven naar lindorff en naar T-Mobile dat dit geen manier van werken is en wel bereid bent tot betaling.
tevens zou ik me dus beroepen op artikel 237 BW6 aanhef j. en k.
ik weet dat Lindorff hier al heel gevoelig voor is.
div. mensen hebben hierin namelijk die afkoopsom al niet hoeven betalen, incl. ik zelf.
t-mobile en lindorff weten namelijk dat ze dit gaan verliezen bij een eventuele rechtszaak.
deze brief zou ik ook sturen naar het OM en de rechtsbijstand gaan inschakelen.

ik denk en weet bijna wel zeker dat T-mobile dan een probleem heeft.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Dit is toch de kar voor de wagen spannen,TS betaalt de facturen niet op tijd en wordt aangemaand, is T Mobile nu het asociaal bedrijf dat TS klemt zet??.
T Mobile is zoals de webcare aangeeft aan alg regels gebonden en T Mobile voert die uit na diverse aanmaningen.
TS wijzigt zijn abbo in een prepaid en weet dat hij het lopende abbo moet betalen tot aan de einddatum, ik wist niet dat met nummerbehoud voorstaande mogelijk is.
Hopelijk streekt T Mobile over hun hart en biedt TS een oplossing aan, succes en sterkte voor TS :|

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Renegade,
Ja die opmerkingen zijn inderdaad niet zo netjes. Mogelijk dat TS hier best nog wat mee kan..
Anders zou deze ook eens naar een juridisch loket kunnen ofzo.

@Henri,
Volgens mij heeft T-mobile de omzetting gedaan wegens de achterstand en niet TS zelf.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Emmy75 schreef:@Renegade,
Ja die opmerkingen zijn inderdaad niet zo netjes. Mogelijk dat TS hier best nog wat mee kan..
Anders zou deze ook eens naar een juridisch loket kunnen ofzo.

@Henri,
Volgens mij heeft T-mobile de omzetting gedaan wegens de achterstand en niet TS zelf.
Inderdaad is voorstaande mogelijk, laat TS maar uitsluiting geven svp ?.

Gesloten