LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ===Ik Walg van TELFORT===

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door wolferl »

Bah Wat een stelletje ******, ik heb een rekening openstaan bij deze gasten, ik probeer al ruim 2 weken elke dag de incasso service van hun te bereiken, maar steeds is er geen medewerker beschikbaar. Krijg ik nu een hele dikke envelop binnen van...Intrum Justitia of ik even binnen 7 dagen 1.150.- euro willen ophoesten. Het gaat hier wel om 2 verschillende abonnementen, maar er komen in toaal dus ruim 300.- euro aan incasso **** kosten bij. Ik ben zo kwaad, ik wil mijn uiterste best doen om met Telfort een afspraak te maken over het hoeveel en wanneer te betalen. Moet ik nu door hun domme fout ineens ruim 30% meer gaan betalen. Kan ik nog een bezwaar aantekenen? Want dat Telfort nooit te bereiken is niet mijn schuld.

Groet
Melvin

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door queenfan »

Je kunt altijd proberen om bezwaar aan te tekenen, maar 1150,- euro dat is wel een hoop. :?

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door wolferl »

Ja dat is zeker een hoop.
Om precies te zijn is het

775,29
+
301,62
=
1076,91

Normaal zou het bij Telfort bij elkaar 801,91 Euro zijn, de rest is dus weggegooide incasso kosten. Ik ben hier ziek van, want het is buiten mijn schuld gegaan, ik heb echt dagenlang geprobeerd om Telfort te bellen (lukte ook wel) maar kwam er niet doorheen ivm te drukke bezettingen.

Groet
Melvin

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door maybe »

want het is buiten mijn schuld gegaan,
Uiteindelijk is het wel je eigen fout, JIJ hebt te laat betaald en ook veel te laat. Ze sturen namelijk niet zomaar iets naar interim justitia. Dan is er wat meer mis dan een keer te laat betalen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door ?? »

Sterker nog: als je bij een incassobureau ligt loopt het al minimaal één tot twee maanden. Dat 'buiten mijn schuld om' is dus totale onzin.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door SJZ »

ik heb een rekening openstaan bij deze gasten, ik probeer al ruim 2 weken elke dag de incasso service van hun te bereiken
Waarom moet je ze bellen? Als je een rekening open hebt staan betaal je die toch? Dan ben je er in 1 keer vanaf.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door wolferl »

Nee dat vouwtje zei: ''als je over 2 dagen naar Telfort Incasso afdeling belt, dan kan je een betalingsregeling afspreken'' Dat heb ik gedaan maar ze waren nooit te bereiken.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door maybe »

2 weken elke dag de incasso service van hun te bereiken,
Ik vind het heel raar dat jij al 2 weken lang iedere dag aan het bellen bent en niemand te pakken krijgt. Okay klantenservices zijn slecht te bereiken maar dit is wel heel absurd. Heb je wel geprobeerd om op verschillende tijdstippen te bellen.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door wolferl »

Kan niet, overdag werk ik en ik kan pas om half 5 bellen. En nee ik mag niet overdag bellen want ik ben de hele dag op straat en wij mogen absoluut geen telefoon meenemen naar buiten.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door ?? »

Wat nog steeds niet wegneemt dat dit verhaal al lang moet spelen. Ze leggen niet zo maar even een factuur neer bij een incassobureau! Daarnaast vermoed ik dat dit bedrag inmiddels al een afkoopsom behelst...

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door wolferl »

Tussen het gesprek met Telfort en de incasso rekening heeft wel geteld 12 dagen tussen gezeten.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door ?? »

En wanneer heb je de factuur dan gehad?

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door wolferl »

2 weken terug

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door ?? »

Het lijkt mij zacht omschreven bijzonder sterk dat je dan nu al bij een incassobureau ligt. Tenzij het om een slotnota gaat, natuurlijk.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door maybe »

gezien het bedrag lijkt het me dat het een afkoopsom is voor beide abonnementen en een provider geeft je echt niet zomaar een afkoopsom. Dan moet je standaard een wanbetaler zijn. En het feit dat deze afkoopsom ook al bij een incasso bureau ligt klopt er iets niet aan het verhaal van wolferl.

Jij wilt beweren dat dit echt pas 2 weken loopt. Dit loopt al minimaal een paar maanden en je hebt gewoon iedere keer veel te laat betaald, waaronder ook de afkoopsom. Dus is het compleet terecht en volledig aan jezelf te danken dat deze incassokosten erbij komen.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door wolferl »

Nee ik had een afsrpaak gemaakt dat ik het van mijn bank zou laten afschrijven dat vertelde een medewerker van Telfort. Ik wachte dus op die afschrijving maar die kwam maar niet, toen na een week wachten storte ik het bedrag maar op hun rekening, omdat het weekend er tussen zat duurde het iets langer. Het stond dus iets te laat op hun rekening. Vervolgens een dag later kon ik niet meer bellen of sms'en. Ik ga bellen naar hun klantenservice en daar wordt vermeld dat ze het bedrag niet van mijn rekening konden afschrijven/ Nee nogal wiedes als het TE LAAT van hun kant gebeurd. Ik melde dus dat ik zelf het had overgeschreven, volgens hun was er nog niks binnen, daarna heb ik niet meer gebeld want je verwacht dat het binnenkomt. Een weekje later krijg ik de brief binnen waarin staat dat ze mijn abonnement hebben stopgezet en dat alle voortvloeiende kosten voor mijn rekening staan, wegens wanbetalen. Ik sta nu bij het BKR te Tiel geregistreerd door Telfort, ik baal hiervan want er is een hoop misgegaan in de communicatie bij Telfort. Ik heb nu met het Incasso Bureau besloten dat ik alles netjes ga afbetalen, ik bewaar elke acceptgiro van die gasten en ga dan als alles achter de rug is met Telfort praten.

Groet
Melvin

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door RobbieP »

2 weken terug
het zal wel te maken hebben met de facturen hiervoor niet met die van twee weken terug.
Tip:Gewoon op tijd betalen dan is er niks aan de hand

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door wolferl »

Ja dat is meer kunst dan realiteit.
Ik denk dat ik niet de enige ben die wel eens een paar dagen te laat ben. Kijk ik heb ook te maken met mijn werkgever, het ligt er net aan wanneer de bank mijn geld op mijn rekening stort, allerlei factoren die meespelen in dit verhaal.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Sorry mensen, de incassokosten bedragen 30% van het in te vorderen bedrag en dat vindt ook ik schandalig hoog waarbij ik even niet kijk naar de toedracht. In werkelijkheid kost het slechts enkele euro's.

Chanmaster

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door wolferl »

Hehe dank je wel chanmaster, ik vindt dat ik dat niet hoef te betalen. Ik betaal bijna een week salaris aan incassokosten alleen omdat er een grote mis communicatie aan de gang is.

Gesloten